Gå til innhold

vi som hadde termin i august men mistet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi følge hverandre videre i ny prøving??:)

Tenkte det hadde vært kjekt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg hadde termin i midten av Juli, men vil veldig gjerne bli med her om det er mulig?? Jeg venter bare på mens etter utskraping. 5 1/2 uke siden nå.

Skrevet

Jeg hadde termin 31. juli, men vil også gjerne være med :-) Jeg venter på mens etter utskrapning for 2 uker siden, blør enda :-(

Skrevet

Jeg hadde termin 21 august, mistet på julaften, og det ødela julen, kan man si... Blødde i 1 uke, og har startet med friskt mot. Vi orker ikke å vente, og har jo ikke peiling på syklus og eggløsning nå, så vi bare koser oss når det passer. Så det er ikke seriøs prøving, liksom. Hadde en MA i juni, og et mislykket prøverørsforsøk i oktober, så 2008 var helt klart ikke et jubelår for oss... Håper det blir bede i år! Når jeg får mensen skal jeg starte på medisiner til årets første fryseforsøk. Alle gode ting er 3? Håper blødningen din slutter snart J-76... Likte denne tråden. Det er godt å ha noen som forstår hva man sliter med...

Skrevet

Slenger meg på her. Hadde termin 13. august, fikk beskjeden om MA på mandag. Tror vi prøver igjen etter første mens. Akkurat nå er ting bare kaos i lille hodet mitt

Skrevet

klart dere kan få være med her:) trilletralle: ja er kjekt å ha noen som forstår oss. jeg har en gangske lang historie jeg også akkurat som deg. sa juli 06, sa des 06. frisk gutt født des 07, sa juli 08 og nå ma sist helg. vi orker ikke vente vi heller, så når jeg er ferdig å blø etter utskrapingen i helgen, så skal vi bare kose oss til neste mens, så kanskje vi er heldig og det klaffer med en gang. så her er det også alle gode ting er 3:)

Vi får prøve å holde denne oppe til den blir for lang, så får vi lage en ny:)

Nå skal jeg sove, så snakkes vi jenter:):)

Skrevet

Dette var en kjempe fin ide..jeg vil gjerne melde meg inn her. Vi hadde termin 13.august og var på en privat ultralyd på fredag før vi ville fortelle det til ungene og familien da det viste seg at den lille inni der hadde stoppet å vokse men fosterposen hadde vokst videre. Syntes dette var rart, hadde så god følelse og alt stemte liksom. Ingen ubehag eller smerter. Så det ble MA på oss. Så nå skal jeg vel blø i lange tider??

Men humøret er på vei nå og dette tror vi skal gå bra begge to!!

Lykke til jenter dette blir spennende og krysse fingerene for at det blir en fruktbar vår på oss alle.

Klem

Skrevet

Jeg har blitt litt rar etter at jeg mistet.. Ble litt mindre sosial etter første gangen. Klarte liksom ikke å holde masken. Og da vi mistet igjen har liksom all glede forlatt meg.. Må vel bare leve med savnet etter de to små som ikke ble virkelige, og det blekner vel en gang.. 4 dager til termin dersom alt hadde vært bra første gangen... Og så har jeg 2 venninner som har fått barn den siste uken, 2 venter i begynnelsen av februar, en i mars og 2 i mai... Tror nok at det kan være medvirkende årsak til min tilbaketrekking nå... Skikkelig sutreinnlegg i dag!! men det er godt å få det ut....

Skrevet

uff ja da har du masse som sikkert ikke er så kjekt nå fremover. men bare se at alle gode ting er tre:) denne gangen var det ekstra spesielt siden jeg var kommet i uke 12 når jeg fant det ut, så kommer nok til å tenke masse på 2 august (termin) Men så har jeg jo heldigvis en skjønn skjønn gutt på 13 mnd som jeg kan kose meg med:):)

Skrevet

annemann og morfarogenlitenmedtut, dere husker jeg igjen fra 1 tri. kjempe leit at dere også måtte oppleve dette:( Men bare vent å se så sitter spirene igjen her snart:):)

Skrevet

Flott ide :) Jeg hadde termin 31 august og mistet på mandag og hadde utskraping tirsdag :(

Jeg sliter litt m når vi skal beg igjen. Utskrapings legen sa jeg skulle vente 2 TR mens hun om tok ul sa 1 TR. Lest at d er veldig mange her inne som har fått beskjed om å vente 1 så vurderer det sterkt.

Ellers går det greit fysisk og psykisk med oss, har hatt en "dårlig " følelse hele sv, m god grunn tydeligvis...

Kjekt å ha andre som har gått igjennom det samme, selv om d ideelle hadde vært om vi hadde sluppet unna

Skrevet

Heisann.

Jeg hører nok også til her. Hadde termin 20 august, men mistet i uke 5. Tok ett år å få til den spira så har ikke noe håp om å bli gravid igjen med det første. Tror jeg har hatt EL denne pp nå, men ble nok ingen fulltreffer denne pp. Syte innlegg her også desverre ja:-((

Skrevet

Hører til her jeg også! Hadde termin 5.august, den ble etter første ul, der vi fikk påvist hjerteaktivitet, flyttet til 14 august. Det endte i en MA. Hadde første SA i juli, så en SA i oktober. Det blir 3 stk vi har mistet, og vi venter nå på utredning. Måtte ha 2-3 vanlige menstruasjoner før utredningen, blør fortsatt etter MA, så må nok bare smøre oss med tålmodighet:/ Men prøver å se fremover også, og bruker tiden med å selge og kjøpe leilighet;)

Skrevet

Dytter litt på denne jeg, i tilfelle det er flere som hører til her. Blir spennende å følge dere jenter, lykke lykke til alle sammen! Jeg venter fortsatt på mens så føler ikke akkurat at jeg er en prøver enda, utrolig slitsomt å leve i uvisse, ikke engang vite når mensen kommer :-( Gleder meg til første mens er overstått!

Skrevet

Jeg også :)

Termin i midten av juli, hadde MA i uke 6, gikk gravid til uke 13 uten at jeg visste noe. To cytoteckurer uten suksess og en utskrapning.

Blør mye og har enda vondt, en uke siden i morgen.

Veldig klar for å prøve på nytt snart...

Skrevet

Hei på dere, jenter... Jeg har begynt å finne motet igjen, sånn periodevis.. Sorgen blir forsterket når noen nevner at vi ikke må vente for lenge med å få nr 2. Det skjer titt og ofte, og nå er jeg lei. Det er like før jeg sender ut en mld på facebook om at vi har mistet 2 ganger, så fo kan vennligst holde sine meninger om snuppa sine søsken for seg selv!! (den måtte bare ut) Men nå har jeg begynt å se lyset i enden av tunnelen. Vi skal jo tross alt haet nytt fryseforsøk snart, og da er jo sjansen litt større enn vanlig, tenker jeg. Det er jo tross alt et befruktet egg som blir satt inn. Denne gangen skal jeg ta noen sykedager og roe meg helt ned, tror jeg!! Så nå gleder jeg meg til mensen kommer og vi kan sette igang igjen.

Dette ble litt langt og rotete ser jeg, men sånn er livet mitt for tiden. Fullt av kaos og svingninger i følelsene...

Skrevet

Heisann jenter:) Da er jeg sluttet å blø etter utskrapingen, så da begynner vi å prøve igjen. Men er ikke akkurat som jeg tror det kommer til å skje noe nå da. Orker bare ikke å vente til jeg får mensen tilbake med å begynne å prøve. :)

Trilletralle: Du skal nok se at det går fint denne gangen:) og ikke bry deg om alle som maser, selv om det sikkert er lettere sagt enn gjort.

Skrevet

Hei igjen alle sammen. Trist å høre om alle som har mistet,men håper alle har det så bra de kan ha det.

Ønsker også alle lykke lykke til i prøvinga framover;)

Selv tror jeg at jeg fikk igjen mensen i dag 6 uker etter utskraping. Hadde en kikkhullsoperasjon på onsdag, så blødningen kan jo være i forbindelse med den,men kjenner jo at det er murringer der.

Så da hopper vi straks inn i 1pp. Dette blir jammen spennende.

Samboeren var jo ikke klar da vi ble gravide første gang(ikke helt planlagt) Men skjønte han var klar da han stod midt oppi det;) Så da syns vi gjerne kunne hoppe i det så snart det gikk;)

Dette ble jo langt.

Nok en gang, lykke lykke til alle sammen;) håper vi kan følge hverandre videre

Klem fra

Skrevet

Vært på Ahus i natt. Sliter med store blødninger etter utskrapning og smerter. I går fikk jeg sånn blødninger at jeg måtte på sykehuset, for å bli vurdert for utskrapning nr 2. Har vært gjennom to runder med cytotec også. Men heldigvis så var det så lite igjen at jeg slapp. Mye kom ut i går, fikk rier og det kom big time!! Skikkelig ekkelt.

Så i dag er smertene borte, et godt tegn. Men får jeg så store blødninger igjen som i går så må jeg inn igjen.

I dag er det heldigvis små mengder blod, og de trodde nesten helt sikkert at resten kom ved neste mens.

Nå skjønner jeg hvorfor vi blir anbefalt å vente en mens, kroppen trenger litt tid å rydde opp i systemet.

Kan jeg endelig begynne å se fremover nå? ;)

Skrevet

Åh Lissi så uheldig du er! Godt du ble sjekket i går da og at du får oppfølging. Synes egentlig det er rart at man ikke får mer oppfølging i etterkant. Jeg hadde utskrapning for 17 dager siden og blør fortsatt, men nå svært lite. Tester endelig negativt på graviditetstester så jeg føler kroppen er på vei til sitt gode gamle.

Håper virkelig at du er ferdig med runden nå og at den neste blødningen som venter deg er mens! Lykke til!

Skrevet

Tusen takk J-76. Ja føler jeg har fått veldig dårlig og lite info.

Føler endelig at ting er på rett vei, og jeg blør nesten ikke i dag. Det var vel litt av en renselse i går :)

Lykke til du også!

Skrevet

Hej,

jag hade min spontan abort i vecka 7, på självaste julafton! Termin 10 augusti. Många i denna linken verkar haft MA och inte SA. Jag hade S.A. Är det någon som behövde utskrapning efter en S.A? Undrar om det är vanligt att behöva göra detta.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde sa og fikk valget om jeg ville ha utskraping el blø det ut. Valgte utskraping for da ble jeg fortere ferdig og får kjappere mensen tilbake og kan beg om igjen. Jeg var 7+3 når jeg beg å blø.

Skrevet

Kanskje jeg også kan henge meg på her?

Vi ble endelig gravide etter 4,5 år og 5 IVF/ICSI-forsøk, med tvillinger. 10 uker på vei fikk vi vite at vi mistet den ene tvillingen i MA ca 8+5. Det var trist - for vi hadde hatt tre uker til å glede oss til tvillingene. Men vi valgte å fokusere på den vi hadde igjen, som var et livskraftig foster. De neste ukene så vi krabaten på UL flere ganger, aktiv og sprek. Vi gledet oss til å fortelle alle om graviditeten i juleferien.

Så fikk jeg uken før jul for fjerde gang blødninger, med smerter, og etterhvert med høy feber. Etter et par dager fikk jeg kontakt med gynekolog, som sendte meg til Legevakten. De sjekket det de kunne og sendte meg videre til Ullevål. Da fikk vi se et vitalt foster. Jeg sa at noe måtte være galt, men det eneste de fant var en infeksjon som ikke trengte behandling men måtte følges opp av fastlege.

Dagen etter (12+0) var jeg like dårlig, men hadde noe mindre smerter pga at jeg hadde begynt å ta paracet. Om kvelden ble smertene verre. Jeg gikk på do. Ut kom den lille gutten vår. Vi måtte klippe navlestrengen, og hjertet hans banket i mer enn 5 minutter.

Det kom ikke noe mer. Morgenen etter ble jeg sporenstreks innlagt på Riksen med skyhøyt infeksjonsnivå, til bøttevis av antibiotika og utskraping. Kom hjem fredagen før jul.

Nå venter jeg på mensen, og i februar blir det nytt IVF/ICSI.

Jeg håper vi alle sammen får noe spirer på plass så snart som mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...