Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner til det der med at det ikke blir orntli middag. Har liksom ikke lyst på noe spesielt, men er konstant sulten, da. Merkelig blanding.

Her er det fremdeles ingen tegn til action, kjennes likt ut som for 14 dager siden, så har ingen håp om at det kommer til å skje med det første. Men som mamma sa: plutselig sier det poff også er det igang.

Uansett så er det jo ikke så lenge igjen til jeg skal på overtidskontroll, nå er det mindre enn 3 døgn. er 10 dager over termin i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av dere her på overtid som har prøvd stripping? Skal til jordmor, men mistenker at jeg ikke er moden i det hele tatt, blir kanskje bare flaut å spørre om hun gidder å strippe meg..

Skrevet

Er her fortsatt jeg også...-10 idag, hadde virkelig trodd at jeg skulle føde før jeg hadde gått 10 dager over termin men her er det ikke et lite tegn engang....

Her i huset er det heldigvis ikke altfor mange meldinger og telefoner til meg ang. føding og om jeg er lei osv. de ringer alle sammen til mannen min og maser på han istedet, hehe, så det er litt deilig å slippe :)

Skal til jordmor idag da, men hun jeg går til er syk så jeg har fått time hos en annen på en helt annen helsestasjon. Og jeg som hadde tenkt å spørre om hun kunne sjekke modenhet og kanskje strippe/tøye litt....men synes det er litt ekkelt når jeg aldri har vært hos henne engang. "unnskyld, kunne du bare tenke deg å rote litt i skjeden min litt, da hadde jeg blitt så glad!"

nei, huff, tenker som deg Fomle89 at det kommer til å bli litt flaut å spørre, men jeg er desperat også kommer jeg sikkert aldri til å se henne igjen så det er jo positivt!

Ha en flott mandag, også må dere fortelle hvordan det har gått hos jordmor/lege da!

Skrevet

skal bli spennende å høre hvordan det har gått med dere som skulle til jordmor/lege i dag.

Håper at noen kommer med litt positive tilbakemeldinger.

Jeg sitter fortsatt hjemme og venter.

Skrevet

Da var jeg tilbake, like kjiip form som før jeg dro. Dvs uten tegn til at noe skal skje.. Ingen forandring i plassering av ungen (dvs ganske langt nedi bekkenet, men ikke hodet festet og ikke lenger ned enn for en uke siden).

Overtidskontroll på sykehuset fk. torsdag.. Leeenge til :o(

Prøvde alt jeg kunne for å få time enten i morgen eller på onsdag, legen virkelig prøvde også, men de gjenstridige folka der ville ikke gi meg time..

Fomle89*Fødeklar - jeg hadde stripping i forrige svangerskap. Rier begynte så smått tre kvarter etterpå, og han ble født halvannet døgn etter. Men jeg hadde litt åpning, men ikke helt utflatet livmorhals.

Skrevet

Da var jeg også tilbake ;) Jordmor jeg gikk til idag var heller ikke den jeg bruker å gå til.. Så ble ikke no stripping her altså! :( Passet liksom aldri å spørre. Belager meg på igangsetting på Fredag. Ingen tegn til fødsel her heller. Men babyen har det fint den, hodet er festet, hjertlyden er jevn og fin og alt det.. Så den lille har det bra der inni om ikke annet. Huff.. Litt skuffet, hadde jo håpet på fødsel i helga, men neida! Ikke denna ungen.

Folk ringer hver dag, sender mld og sniker på profilene mine i ett sett fordi de er så nysgjerrig på om ungen er født.. Blir litt småfrustert.

Skrevet

Kjekt å høre fra dere igjen, selv om jeg hadde for deres del håpet at dere skulle ha fått litt hjelp i dag.

Men nå kan jeg jo håpe at jeg får følge i noen dager til.

Vi får bare fortsette å "kose" oss i godstolen foran tv med en god bok eller et eller annet annet rart.

Blir liksom ikke særlig lat heller av detta her.

Ha en fin kveld alle mann. Nå skal unga og mann på svømming, ¨så da er det jo ikke helt umulig enn at ho mor tar en liten høneblund i godstolen.

Skrevet

kos deg i godstolen du sels!

Hun jordmoren jeg var hos i ettermiddag var fantastisk. En virkelig empatisk og omsorgsfull jordmor, så da var det ikke skummelt å spørre om hun vil sjekke modenhet på meg - og det gjorde hun gjerne :)

Så jeg ble strippet noe som var litt ubehagelig men ikke verre enn at jeg med glede hadde gjort det om igjen hvis det kunne hjelpe. Jeg har 1cm åpning og er ganske utflatet/avflatet og hodet til tulla er langt langt nedi bekkenet, men mormunnen står langt bak. Ikke det at jeg skjønner så altfor mye at det men hun forklarte med plakater og tegninger. Hun fikk også litt av slimproppen med seg når hun rotet inni der også har det kommet litt blod, men ikke friskt blod da...så da er det jo bare fra strippinga. Har hatt endel vondt i korsryggen nå i ettermiddag/kveld men det trenger jo ikke være noen ting. Selvom dette ikke fører til noe så er jeg glad jeg hvertfall har prøvd :)

Skrevet

Mener jeg har sett en oversikt et sted om hvor mange prosent som føder i hvilke uker, av ren nyskjerrighet skulle jeg gjerne sett den oversikten.

...innimellom er det greit med en bektreftelse på hvor normal/unormal man er...

Ellers skjer det ikke så mye med Helene og magen, litt korsryggmurring og lekke pupper bare. Tror jeg skal ta initiativ til en liten runde med rikshospitalets sexoppskrift for å få i gang fødselen i kveld. Det er nok ikke så godt for bekkenet, men det er det jo heller ikke å ha en bebis i magen.

Skrevet

Eneste jeg har hørt, er at kun 5% føder på termindatoen. Så vi kan vel konkludere med at vi er ganske så normale ;o)

Lykke til med sexoppskriften. Det er det siste som frister for meg i hvertfall..

Skrevet

Fant denne oversikten i en tidligere tråd :)

0,4 % av barna ble født mellom 12 og 21 uker

0,6 % av barna ble født mellom 22 og 27 uker

7,5 % av barna ble født mellom 28 og 36 uker

6,0 % av barna ble født mellom 37 og 38 uker

14,4 % av barna ble født mellom 38 og 39 uker

23,1 % av barna ble født mellom 39 og 40 uker

26,3 % av barna ble født mellom 40 og 41 uker

15,9 % av barna ble født mellom 41 og 42 uker

5,7 % av barna ble født mellom 42 og 43 uker

0,2 % av barna ble født mellom 43 og 44 uker

Det er i denne tabellen 52% som føder føder frem til termindato.

Det er mer eller mindre halvparten før og etter termindato.

Skrevet

god morgen til alle som fortsatt henger med på overtidstråden.

I natt igjen har jeg hatt vanvittig med mensmurringer både i mage og rygg. I tillegg så har det vært en del maserier, men jeg er her fortsatt og har da nesten ikke sovet i natt pga dette.

Nå er det bare 2 dager og noen timer til jeg skal på sykehuset på overtidskontroll så det blir en ny lat dag foran tv og med strikking.

Hvor mange henger fortsatt med da??

Skrevet

God morgen :)

Jeg er her fremdeles jeg og.

Det høres jo ut som om det er noe på gang her, sels :)

Jeg har også hatt en natt med lite søvn. Kjente noen litt vonde kynnere før jeg gikk å la meg i går, men fikk sovnet greit. Har våknet et par ganger i natt av vondt i magen og korsryggen. Siste gang var kl 5. lå i sengen til ca 6 og hadde vel en 4-5 litt vonde sammentrekkninger. Det var jo helt umulig å sove da, så da sto jeg opp og leste heeele avisen (som heldigvis kommer ganske tidlig).

Men nå har de sammentrekningene gitt seg og jeg sitter litt skuffet i sofaen med pledd og en kopp te og er bare litt øm i korsryggen :(

Lurer på om noen av oss har kommet ordentlig i gang i løpet av natta?

Skrevet

Høres jo ut som om du heleneO og jeg har hatt en ganske lik natt.

Ser at du kaller det vonde kynnere, jeg trodde at det var maserier eller begynende rier for kynnere skal jo ikke være vonde.

Får håpe at noe snart skjer med oss da.

Kos deg med tekoppen, jeg skal lage meg en kopp med varm solbærsaft.

Skrevet

Hei!

Henger meg på her jeg... Hadde termin den 10, men her skjer det jo ingenting:-(

Har hatt masse kynnere og en del maserier i flere dager, men de gir seg utpå kvelden. Nå har jeg virkelig lyst på skikkelig vondt! Noen flere som gleder seg til selvpining? :-)

Skrevet

Da melder jeg meg inn her, -5 dager fra mens termin og -3 dager UL termin.

Våknet natten til søndag med rier som sto på til klokken 4 på morgenen, da ble de borte og ingen tegn på fødsel etter det :/

hadde ikke tenkt m eg å gå på overtid denne gangen !! men men får vel vente og se når jenta vil ut og se verden :)

Skrevet

Det vanskelige er å prøve og finne på noe...

Skikkelig drittvær ute, så tur gidder jeg ikke å gå. Ikke noe godt i kjøleskapet heller, og appetitten er på bånn. Alt er klart til tuppa skal komme...

Noen forslag til hva man kan foreta seg i ventetiden? :-)

Skrevet

Forslag trengs her også takk ;P Ikke noe å gjøre.. Kanskje gå en tur eller litt husarbeid.. Skikkelig skuffa.. Masse mensmurringer i natt som jeg hadde håpet skulle ta seg opp til rier!! Denne ungen VIL jo ikke ut :( - 9 idag.. uff.

3 dager til overtidskontroll idag :)

Skrevet

Gik til frisøren den annen dag, greit å få det gjordt nå innen fødsel om ikke man reden har fått det gjordt :) Ikke nemt å ta til frisør de første månederne etterpå når man ammer ect :)

Du kunne jo bake noe også `? greit å ha litt i fryseren til etter fødsel når venner å familie kommer.

Skrevet

God dag! Er her fortsatt jeg også, ser at vi henger jo med alle sammen. Statistisk sett så skulle jo noen av oss ha født.....

Nå rett istad så gikk slimproppen! Vet at det ikke er noe tegn på at fødsel er igang, men det betyr hvertfall at det skjer et eller annet :)

Stakkars mannen min våknet opp så skuffet idag for han var helt sikker på at i natt så ville det skje noe...men neida, jeg sov som en sten!

Kos dere med sofa og strikking - her har det vært for mye strikking i det siste så jeg har fått senebetennelse i venstre håndledd...ikke gøy iom at jeg skal bære rundt på en baby om ikke så lenge. Noen som har noen gode råd mot lindring av senebetennelse?

Skrevet

hei igjen.

Ser at de fleste henger med, men jeg savner MissKitty.

Har du blitt sendt på sykehuset i går/natt???

Håper det for din skyld.

Ellers så håper jeg fortsatt at noe skjer snart.

Skrevet

Ja, MissKitty har ikke vært innom idag...hm, spørs om hun ikke har fått fødebillett ja - heldiggrisen :)

Skrevet

Nå har jeg vært en liten tur til akupunktur. Hun satt noen nåler for modning, noen som fremskyndet rier og noen for å åpne bekkenet mer.

Det skulle vist ta noen timer/opp mot et døgn før jeg kunne merke noe om det hadde effekt, så jeg venter i spenning...

Er villig til å prøve litt forskjellig for ikke å bli satt igang, for det kan vist være ganske tøft har jeg hørt

Skrevet

Å neida! Jeg har ikke billett til sykehuset enda! Jeg har rett og slett vært på systembolaget og kjøpt meg 2x3 liter rødvin!! Juhu, som jeg gleder meg til å knekke løs på dem!

Godt å se at det er flere av dere som fortsatt henger med.. Hadde blitt kjedelig å være igjen her alene..

Noen murringer og sinnsykt nedpress på meg i dag. Kanskje, kanskje, kanskje noe er i gjære innen de neste 24 timene?

Skrevet

Det var godt å høre fra deg. Har tenkt på deg i hele dag og vært helt sikker på at du hadde født.

Vi får håpe alle sammen at noe snart skjer med ihvertfall en av oss.

Ha en fin kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...