Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei!! I dag har vært en møkkadag! Skjer jo ingenting, ikke en kynner engang! Jeg hater å se ned på min egen mage, jeg hater å se mitt eget speilbilde, jeg hater å gå ut blant folk. Jeg driter snart i hele ungen. JEG VIL HA IGJEN KROPPEN MIN!!

Lov å sutre litt her.. Og tar gjerne imot noen oppmuntrende ord...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer her..;) Men tror faktisk jeg hadde en ri istad ( breende smerte i ryggen) men det gikk over, og med min flaks blir det vel ingen fødsel med det første.. Alt er snart over, trøst deg med det :D Har man klart å være gravid i 9 mnd greier man vel noen dager til? :)

Skrevet

Hei.

Jeg skjønner deg så godt MissKitty. Jeg gleder meg til å kunne bøye meg igjen.

Alltid en stor "ball" som er i veien, og med et snev av vond bekkenløsning så er det ikke så mye jeg klarer å gjøre.

Prøver å bevege meg litt utendørs, men det blir et mareritt etterpå.

Vi får trøste oss med at snart veldig snart er det over.

Skrevet

Ja, her må det være lov å sutre! Jeg holder på å bli sprø!! Hadde virkelig ikke trodd at dette skulle tære såpass på psyken, og vet at det er snakk om maks en uke til (er 41u idag...) men 1UKE høres plutselig veldig veldig lenge ut! Jeg vil ha babyen min NÅ!!!

Sorry MIssKitty, klarer ikke å komme på noen støttende ord eller oppmuntring! Eller jo, for når vi sitter der med babyen vår så er alt dette forhåpentligvis og sannsynligvis glemt og da er alt bare rene fryden!

Skrevet

Å jada, vi glemmer fort, og heldigvis for det, ellers hadde vi vel vært og hatt enebarn hele gjengen..

Er det noen er som har likt å gå gravide? Jeg forstår liksom ikke det, jeg. Kan noen i såfall forklare..

Skrevet

Jeg er her fremdeles jeg og, gitt...

Er 6 dager over i dag. I går hadde jeg masse kynnere på kvelden og noen av de var litt ubehagelige, men lurer på om det bare var kroppen min som ville si fra at den ikke liket at jeg tok en tur til byen og trasket litt rolig og forsiktig rundt, for i dag har det ikke vært noen tegn til action :(

Selv med en bekkenløsning som har gjort livet mitt ganske innskrenket så har jeg egentlig likt veldig godt å være gravid frem til de siste dagene. Jeg har rett og slett vært utrolig stolt av kroppen min og føler liksom at dette er den ultimate testen for kroppen min (litt sånn urkvinne, liksom.... vet det høres rimelig teit ut, men...). Og det har jo gått så bra :)

Dessuten er jeg blitt gla i de litt større puppene og de litt rundere hoftene (er ganske tynn fra før) føler meg litt mer kvinne nå. Dessuten elsker jeg all oppmerksomheten fra mannen og andre :)

Skrevet

Åh, jeg er drit lei..

er så utrolig irriterende å høre å se andre som hadde termin etter meg har fått. Vil ha kroppen tilbake og det å gjøre ting uten at det er et ork å vondt å alt det der...

Sitter bare å venter på at noe skal skje!!

Skal til jordmor i dag, hun skal tøye litt så vi håper på resultater :)

er forresten -3 i dag.

Skrevet

Jeg likte å gå gravid, de første mnd.. den siste mnd er et herk, og bare til plage. Har forresten fått strekkmerker rundt navleområdet. Håper så sinnsykt de blekner, ellers blir jeg lei meg! :s

- 4 idag.. Idag MÅ det skje noe.. Going craaazy.. Skjønner ikke de som greier å gå 18 dager over :P

Skrevet

-4 idag jeg og... Og første dag på lenge UTEN kynnere.... Herregud hva skjer liksom.... Vært hos jordmor, hun mente kroppen min trengte en liten pause...... Og så ville hun ikke sjekke modning for hun mente det var for tidlig!!!!!!! FRUSTRERT...... Fått overtidstime i neste uke, håper jeg aldri rekker den.... Trodde ikke jeg skulle gå over termin denne gangen siden jeg fødte før sist, så dette er litt tyngre enn jeg troddde..............................................................

Skrevet

Termin idag. Hadde instillt meg på 1 jan jeg. Så føler jeg har gått på overtid leeenge. Kommer til å savne magen og sparkene, men jeg har vært kvalm siden uke 6 og spyr fortsatt. Hadde 2-3 mnd fri men da men bekkenløsning og svangerskapskløe, så syns disse 9 mnd har vært leeenge. Og skal bli uendelig godt å få prinsen ut :-D.

Har dere prøvd alle kjerringråd som finnes til nå eller?

Skrevet

Ikke prøvd noen kjerringråd enda..... Redd jeg bare skal få maserier og bli enda mer stresset.... Men blir litt i tvil nå som kynnerene plutselig ikk er der lenger... Kanskje jeg skal gå å vaske badene? Trengs jo uansett det.....

Skrevet

Stresshormoner er vist riedempende, så jeg satser på rolige dager i sofaen og kanskje litt besøk fremover...Kjerringråd tror jeg at jeg hopper over, for kommer bare til å bli enda mer skuffa om det ikke funker med en gang

Skrevet

Har prøvd sterk mat, lakserolje ( anbefales IKKE) og sex.. Funker heller ikke.. Og nå går jeg rundt og er sur, gretten og på grensen til deprimert.. Dagene blir lange! Har en drittdag idag, er nok ikke så gøy å være under samme tak som meg nei.. Skal til fastlegen i morgen på kontroll og han kan jo ingenting om det som har med graviditet å gjøre.. argh. Satser på å bli igangsatt senest neste Fredag, men håper for guds skyld noe skjer iløpet av helga.

Skrevet

Har igrunn bare prøvd denne stresse-ned-og-slite-som-tusan-på-sofan.. Sett ørten filmer de siste dagene, og sovet fra halv 9 til 11 flere formiddager. Det eneste resultatet jeg har oppnådd, er at usette filmer begynner å bli begrenset, sofaputene begynner å bli slitte og sklir ut, og katten får mye kjeft..

Her er jo faen ikke antydning til at noe skal skje.. URK!!

Heisann, må jo være mange flere på overtid her..? Hvordan får dere tida til å gå? Herlig, snart er det Hotel Cæsar..

Skrevet

Jeg har fått litt "dilla" på gode tv-serier. Ser Dexter, Brothers and Sisters..Går fort en 4 episoder om dagen.

Ellers strikker jeg en del.

Håper det skjer noe i løpet av natta nå, men ser ikke så mye tegn til det enda. I dag er det til og med mindre kynneraktivitet enn det var i går :(

Skrevet

Skjer jo fortsatt ingenting!!! 5 dager på overtid!

Begynner å bli sprø. Er bedt bort i helgen, og "håpet" at jeg skulle slippe å reise, har jo ikke noe annet enn en søppelsekk å ha på. Og ikke frister det å være sosial heller.

"Du vet du er høygravid når du sier du ikke har noe å ha på deg, og mannen din faktisk er enig"..

Skrevet

For dere som er på overtid, å lurer på hvor kynner`ne har tatt veien: jeg her hørt at de stopper opp rett før fødsla starter. Altså alt fra 1-3 dager før. Antagelig for å gi kroppen litt hvile......Vet ikke om dette stemmer, men det er kanskje en liten trøst?

Lykke til, jenter!

Skrevet

Hei igjen.

Er fortsatt med jeg også. 6 dager på overtid i dag.

Var hos jordmor på kontroll i går og har fått time på sykehuset til overtidsvurdering neste torsdag. Jeg tror at jeg blir gal hvis jeg skal gå i en uke til uten at noe skjer.

Blir jo rimelig lei av å sitte i stolen foran tv og av og til slå på pc. Strikker litt men da mister jeg følelsen i fingra.

Huff og huff nå må noe snart skje.

Skrevet

Her er jeg og... Fy F nå er jeg lei! 7 dager over i dag og ingen tegn til at det skjer no. Har litt kynnere, men det har jeg jo hatt siden før uke 30, så ALT er ved det normale.

Hm.. prøøøøve å nyte stillheten.

Men du, MissKitty: De du er bedt til de forstår helt sikkert at du kanskje ikke er helt i form til å komme på besøk. Vær litt egoistisk og ta hensyn til deg selv.

Skrevet

Min første dag offesielt på overtid. Blæææ. Til og med sambo er begynnt å bli rastløs. Denne uken har gått sååå sakte. Hvordan kommer neste til å bli viss dette skal fortsette?

Jah nyt stillheten, og nyt at tarmsystemet funker (er maaange som sier til meg - av alle ting!!!) menneh, ingenting er jo som det skal. Hele kroppen skranter og verker på hver sin kant.

Jeg har klart i min forvirrelse av at jeg selvfølgelig har fødd til helgen, invitert ett vennepar og dies lille baby her på middag på lørdag. What? Hva tenkte jeg på der??? Jeg orker jo ikke lage noe mat.

Hehe enig med deg MissKitty - du er aldeles høygravid når du har ingenting å gå med å sambo er enig. Her tussler jeg rundt i hannes klær og jakker hehe. Å unngår å bli sett offentlig. Handling o.l får han ta seg av :-D

Skrevet

Flere her som har fått time på sykehuset i neste uke ja, på overtidskontroll?

Fikk selv neste fredag, og da setter de helt sikkert igang om ingenting har skjedd, gudskjelov! Fastlegen min var ikke sikker på dette da jeg spurte han. Oppfattet i følge han at hvis de fant ut på kontroll at jeg og babyen var friske ville de antageligvis vente enda lengre enn 12 dager.. Men ringte fødeavd og fikk et ordentlig svar der :) Så er jo litt lettet, baby senest om ei uke. Men håper virkelig at jeg slipper. De på fødeavd mente jeg nok helt sikkert hadde født til da, men man vet jo aldri :P Er faktisk i litt bedre i humør idag enn igår, etter en laaang bytur sammen med min søster, man glemmer liksom litt at man er gravid da :) Kanskje fødselen starter lettere dersom man ikke tenker og fokuserer for mye på den..

Skrevet

henger meg på denne tråden. er 1 dag over tiden og dt er dritt....

Skrevet

Fomle89 - jeg har også funnet ut at det går mye lettere hvis en er sammen med folk og det skjer noe så her prøver jeg å ha minst en ting på programmet i løpet av dagen så jeg skal slippe å bli sprø. De dagene det ikke har skjedd noe så er jeg forferdelig ratsløs og jeg blir gretten, stakkars snille mannen min...

Så her går det i venninne lunsj, bytur, kinoer, film, spillekvelder....ja, føler hvertfall tida går bittelitt fortere da, samtidig som det er lettere å slappe av.

-7 idag.....og mister mer og mer trua på at dette starter av seg selv....

Skrevet

Er 11 dager over og begynner å bli sprø av å vente! Ikke minst sprø av alle telefoner og SMS om det skjer noe, visse familiemedlemmer ringer flere ganger om dagen og sier stakkar meg, det er det verste!!!! Blitt strippet i dag, så satser på at det skjer noe i løpet av neste døgnet.... Krysser fingrene........

Skrevet

ja ja så var det ny dag. Hvor mange av oss overtidsdamer er fortsatt med oss.

MissKitty er du her fortsatt???

Jeg holder ut. Var på kontroll på torsdag og fikk da time på sykehuset til overtidskontroll den 22. Men jordmor sa at hvis alt var bra så ble jeg sendte hjem igjen og måtte bare vente. Jeg ser at det var ganske lurt å ringe føden selv for å spørre om hva som skjer, kanskje jeg også skal gjøre det.

Håper at noe skal skje i helgen -7 i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...