MissKitty Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #26 Skrevet 17. januar 2009 Å jada, jeg er visst ikke så enkel å trigge jeg, så jeg er her fortsatt. 6 dagen i dag.. Hadde liksom litt trua på det i går, for da hadde jeg masse lettere irritable kynnere med halvtimes intervaller, fra kl 18-02. Men det ble liksom aldri noe mer ut av det. Syns dagen i dag hadde vært en fin dag å ha bursdag på, jeg.. Hvor sokner du til da "sels"? Hvilket sykehus.
Inger3 Skrevet 17. januar 2009 #27 Skrevet 17. januar 2009 3 dager over i dag....puh! Dette e laaaange dager!
Fru Anna Skrevet 17. januar 2009 #28 Skrevet 17. januar 2009 Er her enda jeg også....-8 Jeg fikk også beskjed om at jeg ble sendt hjem ved overtidskontrollen hvis alt så bra ut, og det er no dritt!
jagsow80/Østfold Skrevet 17. januar 2009 #29 Skrevet 17. januar 2009 Slenger meg på her, jeg... Er 5 dager over termindato idag og kjenner at jeg begynner å bli skikkelig utålmodig. Med min forrige gikk alt så fort og veslejenta kom akkurat på termin. Var derfor ikke helt mentalt forberedt på dette.... Natt til i går og i hele går ettermiddag hadde jeg uregelmessige rier, men det stoppet HELT opp! Ikke en ri i hele natt. Dette tar tid!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 17. januar 2009 #30 Skrevet 17. januar 2009 Jeg er her fremdeles jeg og. 8 dager over nå. Har overtidskontroll den 23. (13 dager over) og fikk beskjed fra legen om at da kom jeg uansett til å bli satt igang, men begynner kanskje å tvile litt på det nå, siden så mange sier andre ting. Blandt de mange kynnerne jeg hadde i går kveld var det en som ikke var helt go, men så sovna jeg og våknet i dag tidlig med magen totalt inntakt Min kjære mann mener det kommer til å skje i løpet av helgen, men det har jeg egentlig ingen tro på. Kroppen kjennes helt lik ut som for 14 dager siden.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #31 Skrevet 17. januar 2009 Rart at man skal bli sendt hjem på overtidskontrollen hvis alt ser bra ut, når man er såpass langt over termindato! Vet de vil vente lengst mulig med å sette igang fødsel og det, men man mister jo nesten motet og blir lei FØR man har født.. Synes nesten man kan kreve å få fødselen overstått, jeg er hvertfall lei og veldig sliten og tung i kroppen. Her i byen er visst rutinene at de KAN sette igang fødselen tidligst ei uke over termin. - 6 idag Begynner å miste håpet om at ting skal skje i helga.. Til og med søsteren min som var førstegangsfødende hadde født etter 6 dager over termin. Veit det ikke funker å sammenligne seg med andre, men det er så urettferdig! Huff. Her er det INGEN kynnere, babyen rører på seg og alt men det er absolutt ingen tegn til fødsel. Redd det kommer til å gjøre kjempevondt når det først begynner fordi kroppen min ikke er forberedt på smertene.
sels Skrevet 17. januar 2009 #32 Skrevet 17. januar 2009 Hei igjen alle sammen. Godt å vite at vi er en del som går overtid. MissKitty: Jeg hører til sus i stavanger. Og du da?? Har du barn i fra før, eller det vet jeg jo for du sa jo tidligere at mann og barn var på vei hjem fra jobb. Hvor mange har du? Er han/hun gammel? Vi har tvillinger på 7 år som venter veldig på at lillesøster skal komme ut. Håper at vi får i løpet av helgen alle mann.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 17. januar 2009 #33 Skrevet 17. januar 2009 Hehe! Helt plutselig løsner det også føder vi alle sammen, så er det ingen til å klage på overtidstråden det hadde vært noe
Itsrejk Skrevet 17. januar 2009 #34 Skrevet 17. januar 2009 Hei Bare innom for å se hvordan det går med overtidsdamene! Lille Kornelius og jeg kom hjem fra sykehuset i dag. Godt å være hjemme! Skal prøve å få skrevet fødselshistorie ganske snart, men amming og sånt no krever tida si. Vet hvor kjipt det er å gå på overtid og vente, men hold ut - snart er det dere som sliter med såre brystvorter og nattevåk!
baby. Skrevet 17. januar 2009 #35 Skrevet 17. januar 2009 ja, da var det 2 dager overterminen, har gått litt inn for å prøve kjerringråd.... har drikket kanel og stimulert brystvortene og hatt på varm klut.. merker ikke stor forskjeld enda... men magen er konstant har og litt kynnere....
helene0: jan09+jun11 Skrevet 17. januar 2009 #36 Skrevet 17. januar 2009 I kveld har jeg hatt noen uregelmessige litt vonde sammentrekninger i livmora. Håper dette er starten på noe :) Skal prøve å få meg litt søvn nå, men det er ikke sikkert det går så bra, for jeg er veldig spent.
sels Skrevet 18. januar 2009 #37 Skrevet 18. januar 2009 heisann. Håper fortsatt at det er flere enn meg som er her. MissKitty har du født. Hørte ikke mer fra deg i går? Nå begynner det liksom å bli en vane å gå inn her hver dag og si hei. Ha en fin søndag alle mann.
Januarprins Skrevet 18. januar 2009 #39 Skrevet 18. januar 2009 Jeg er -11 dager og SKIKKELIG DRITT LEI!!!!! har gått greit en stund egentlig, men nå burer jeg meg bare inne.. gidder ingenting, føler meg fæl og har ingenting å ha på meg.. går jeg utenfor døren er det 1000 spørsmål, "stakkars deg" og "går du enda - trodde du hadde født for leeenge siden". Hyggelig at folk bryr seg, men kan bli for mye også... skal på overtidskontroll i morra, så håper virkelig de setter meg i gang da!!! Noen som har erfaringer med igangsetting av fødsel vs. at den starter naturlig? Og hvor mange dager har det tatt før babyen er ute etter igangsettingen?
MissKitty Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #40 Skrevet 18. januar 2009 MissKitty er her fortsatt! Jeg var borte i nesten hele går, derfor var jeg ikke inne. Men jada, jeg tenkte mitt, at nå tror de på overtidstråden at jeg sikkert har reist for å klemme ut denna ungen.. Men NEIDA! Her skjer ikke en dritt!!! sels: Jeg har to barn fra før, ei jente fra tidligere forhold, som er ganske stor, og en gutt som snart er halvannet år, så jeg får to tette ) Med gutten sist gikk jeg 9 dager over menstermin, så jeg har jo liksom vært forbredt på å gå litt over denne gangen også. Men i dag er jeg ei uke over menstermin, og veldig, veldig, veldig klar for å bli ferdig! Skal til Fredrikstad å klemme ut, snart forhåpentligvis. Østfolding, se...
Fru Anna Skrevet 18. januar 2009 #41 Skrevet 18. januar 2009 God dag ja, er her fortsatt - er som du sier at det har blitt en vane å innom tråden for å hilse på og se hvem som fortsatt er med Gratulerer Itsrejk!! Gleder meg såååå til det er min tur, og det er nok som du sier at plutselig så sitter vi der med såre brystvorter - men det virker bare så uendelig uvirkelig akkurat nå! Jeg tenker også som deg Fomle at når fødselen endelig starter så blir den både ekstra hard og ekstra lang fordi jeg ikke har hatt noen som helst tegn til modning, ingen kynnere (hvertfall ikke merkbare) eller murring osv.... Håper denne søndagen bringer med seg en fødsel blant oss, eller helst fler enn en!
sels Skrevet 18. januar 2009 #42 Skrevet 18. januar 2009 Hei MissKitty. Nå var jeg helt sikker på at du hadde vært på føden. Men den gang ei forstår jeg nå. Jeg har som nevnt tidligere fått overtidstime på sykehuset på torsdag og nå har jeg bare bestemt meg for at jeg kommer sikkert til å gå til torsdag. Og så kommer jeg på sykehuset og får beskjed om alt er bra med barnet og må bare reise hjem og vente. Har funnet ut at hvis jeg sier det til folk og innbiller meg det selv så slipper jeg å gå rundt å tenke skjer det nå eller nå. Begynner å bli rimelig lei av alle som ringer og maser og alle sms som kommer inn på mobilen.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 18. januar 2009 #43 Skrevet 18. januar 2009 Hei Sels, jeg har og fått overtidstime på torsdag og prøver å tenke som deg. Må si jeg var utrolig skuffa når jeg våknet i dag tidlig uten noen tegn til fødsel... Følte virkelig at noe var på gang i går kveld, men neida. Er faktisk ganske mye tyngre psykisk enn jeg hadde trodd, det her
MissKitty Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #44 Skrevet 19. januar 2009 Jeg er på -8 i dag, og endelig skal jeg til legen. Da skjer det jo i hvertfall noe.. Blir vel henvisning til fødepoliklinisk om ikke noe annet. Men vet jo ikke hvilken dag det blir. Men det må bli i løpet av uken. Nå har jeg hatt så mange "skremmeskudd" at nervene er så tynnslitte at jeg skjønner nesten ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette overtidshelvete. Gikk 9 dager sist, dvs at forvarslene kom kraftig på 8 dagen... Och ni andra, hänger med?
sels Skrevet 19. januar 2009 #45 Skrevet 19. januar 2009 Jeg henger med. Masse mensmurringer/smerter i natt og det kjennes ut som de fortsetter i dag, men jeg vet liksom ikke helt hva de betyr. Er det noen som har hatt dette i tidligere svangerskap? Jeg hadde det ikke sist. Jeg syns den værste påkjenningen er at alle andre skal mase sånn, kan de ikke bare holde kjeft og forstå at dette er ganske tøft for oss som faktisk går og venter. -9 i dag og nå orker jeg snart ikke mer. Bare 3 dager til torsdag. Gudskjelov.
MissKitty Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #46 Skrevet 19. januar 2009 Mensmurringer er et godt tegn ;o) Jeg hadde det første gangen. Det og at jeg var gæærn i magen, dvs løs i magen, men ikke nødvendigvis at det kom noe hver gang det føltes som om jeg måtte. Kanskje er det vår tur nå ) Jeg tror at alle som "maser" bare mener godt. Heldigvis er det ikke så mange som maser på meg. Jeg har pent sagt i fra at de hører noe når det skjer noe, dersom jeg får henvendelser.
sels Skrevet 19. januar 2009 #47 Skrevet 19. januar 2009 Hvor lenge kan en gå med mensmurringer da??? Ja vi får håpe at det er vår tur snart. Godt å ha noen å snakke med som er i samme situasjon. Jeg vet at de mener det godt men jeg har ei venninne som har ringt 2-3 ganger til dagen og mast og spurt og gnålt om alt jeg burde gjøre for å sette i gang osv. Jeg klarte i helge å gi beskjed at jeg var dritlei av alt maset så jeg tror at hun forsto at nå var det nok. Men du får jo liksom ikke en telefon uten at de må si "å du er hjemme enda". Ganske kjedelig i lengden. Vi får bare holde hverandre oppdatert på hva som skjer.
MissKitty Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #48 Skrevet 19. januar 2009 Ja, det kan jeg skjønne blir litt masete.. Heldigvis ingen sånne denne gangen. Virkelig er det psykisk krevende å gå på overtid. Leste en annen tråd her, med de som slappet av og nøt livet på sofan og greier.. Joa, jeg gjør jo det jeg også, men jeg vil jo gjerne rulle rundt på gulvet og leke med gutten min. Stakkar han har jo kommet i bakevja i månedsvis, og det blir neppe bedre etter at babyen kommer i hus. Har sååå dårllig samvittighet for han! Og skikkelig middag, det har vel ingen her fått siden julaften.. Matlysten er helt ræva, har ikke lyst på noen ting, og da er det vanskelig å lage noe også. Jula var et kapittel for seg, som jeg ikke engang orker å tenke tilbake på. Skal bli lenge til en så edruelig jul... Men nu skal jeg snart til legen. Hører av meg..
sels Skrevet 19. januar 2009 #49 Skrevet 19. januar 2009 Ja jeg skjønner utrolig godt hva du mener. Nå er gudskjelov mine barn 7 år så jeg kan liksom gjøre ting med de allikevel. Men de hadde bursdag den 7 januar og jeg har ikke hatt barneselskap for de enda og det er jo noe de venter på. Men jeg tør ikke planlegge før fødselen er over. Hadde vært mye kjedeligere å måtte avlyse. Gleder meg til å høre hvordan det gikk med deg hos legen. Lykke til.
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #50 Skrevet 19. januar 2009 - 8 idag, og driiiitlei... Herregud, hva skal man gjøre for å glemme at man er så jævla langt over termin? Eller regnes vel ikke som overtid før 14 dag men.. Kjipt. Har bare belaget meg på å gå til Fredag, da blir fødseln satt i gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå