Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men Mol. Les det jeg skriver en gang til, da! ;) Jeg sier jo at jeg ikke synes det bør være rep på den i den grad han reparatøren mente, men det er samtidig ikke så rart det er det, for ting lages ikke lenger for å vare. De gamle lavamat maskinene rundt omkring funker jo som fy, mens de nye maskinene ryker en etter en. Skulle gjerne hatt en som jeg visste virket i en evighet, men jeg har hatt en rep på min og nå hopper det båndet av nå og da. Nt fikser da (flinke mannen). Tørketrommelen har hatt to rep på en uke, men det var forskjellige deler som ble bytta og etter første rep så virka den ikke ordentlig... jaja.

Trass er bæsj! Holder på å klikke opp og ned og i vinkel av og til her. Blir fort flink til å være konsekvent med trassebarn, for det er jo det eneste som funker i lengden har jeg skjønt. Lei av å bruke en halvtime på å ta på uteklæ hver morgen. I dag skulle hun løpe en runde mellom hvert plagg som skulle på. Det verste er at jeg visstnok gjorde AKKURAT det samme.

Trass og høy-preggis er jeg glad jeg slapp! Tenker på deg, Tiny! Men nå er det straks enda en dag mindre til du får ut lillebror!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tiny: Hadde ikke du en sånn quinny speedi vogn? Var det den du ikke var så veldig fornøyd med? Og i såfall hvorfor ikke?

Jeg lurer noen ganger på om jeg skulle hatt en sånn liten trilletralle sak. Altså en liten vogn av noe slag som er grei å bruke på senter, men som også er forholdvis god å bruke ute på tur (litt snø må den tåle). Sånn at hvis man skal gå en litt lenger tur, så kan Spaden sitte hvis hun blir sliten.

Må ta liten plass og være enkel å legge sammen og veie lite. Hva slags vogn/trille kjøper man da?

Linea vil jo for det meste gå selv, men noen ganger så vil hun sitte i vogna også, og er så lei av å drive å dra med dette svære droget av en vogn ut og inn og av og på bare for litt bruk innimellom.

Noen tips?

Skrevet

Hei hå:)

Starter først med en liten komentering til Cat sine frustrasjoner;)

Det er så megakjipt å få dumpende ned svææære regninger som ikke passer inn i noe som helst budsjett! Og ihvertfall i januar mnd der man har mange andre teite regninger. Det er iallefall greit at dere ikke har huslånet på toppen-men dritt likevel. Og vaskemaskin-blæ- er enig med sessa-ting ble laget for å vare lenger før,men da var også ting en dyrere investering.

Hvis man kan låne ut fruktbarhet så kan du finfint få låne min, men jeg tror at dere vil få klaff etterhvert-det tar bare litt tid. Ei på jobben min ble ikke gravid før etter 7 år med prøving. Det var først da hun skiftet arbeidsplass det klaffet. Så der var nok stress en faktor.

Når det gjelder en litt mindre vogn så kan jo du titte på de litt dyrere "paraply" trillene som det merket mclearen (staves ikke slik-men sjekk ut babyshop sine sider-tror de har den der).

Leo er syk-var hjemme fra bhg på mandag-da byttet jeg mellom å ha lillebor på puppen og leo på fanget noen timer. Hun er veldig glad for at den store magen er borte og at det er plass til henne igjen. Hun var i bhg i dag,men de ringte siden hun fikk feber igjen. Så hun blir nok hjemme i morgen og. Ser det er meldt mildere vær i morgen så da skal jeg forsøke meg på en trilletur med lillebror. Jeg går ikke fort enda,men vondtene er annerledes denne gangen enn forrige gang. Men jeg må si at jeg er møkklei av revning og sying og inmobilitet i perioden etterpå. Jeg ser jo ut som ett broderi nedentil. Og puppa er såre og skikkelig sprengte så lilletass får ikke bra tak-så derfor må jeg pumpe før hver amming og det renner fra den ene og au og usj og æsj-men likevel-verdt det-ja! Han er så god og søt og Leo er superflink storesøster.

Jeg har gått ned 9 kg til nå-hehe. Effektiv slankekur.

Er det noe mer jeg skal bable om da? Er det noen som har noe forslag til navn på lillebor? Vi står fast vi...

Skrevet

Elektronikk er bare ikke laget for å holde lenger, det er en bruk og kast mentalitet i denne verden som ikke likner grisen... (og sånn apropo det, jeg ønsker meg ny mobil jeg)

Quinny speedi har vi hatt ja. den var helt grei, men litt plastic. Den er sinnsykt kort i ryggen og veldig åpen/brei i sete. Den er vel like brei på bakhjula som freestylen mener jeg. Og den er dårlig på vinterføre... Der ødela jeg for den vogna... Ble liten sammenlagt da :)

Men ville nok tatt en titt på babyshop/barnas hus eller liknende og prøvd ut noen vogner

Idag har jeg vært i bassenget (fysio) og det var digg. Være vektløs en times tid og slite med å komme seg opp av vannet :) hehe..

Jepp, det er snart lettere å gå over enn rundt, men magen er mindre enn da jeg gikk med Tiril tror jeg. Den er ihvertfall mer plassert midt på foran.

Idag har det blitt støpt gulv på det andre rommet i kjelleren, så imorgen og torsdag skal alt det elektriske bort og lekter opp på veggen. Så det kryper stadig fremover på dette byggeprosjektet!! Hurra!!

Navneforslag ja, hmmmm... nei ingenting som popper opp enda.. Må nok tenke litt!

Vi har forresten funnet ut hva lillebror skal hete (vi ble enige tilslutt), men det er hemmelig i ca 4 uker til!! hehe..

Skrevet

Her må det ha vært puttet på mange mynter, for her renner det jo inn med innlegg *ni-lese*

Holder en knapp på en T til jeg Tiny, eller? :)

Vi har Maclaren, synes den er kjempekjekk som sentervogn. Antar at singelvarianten er enda kjekkere å ha med å gjøre. Superkjipt med vaskemaskin, du burde ha rett på en ny når den er så b0rken.

Koser meg med en kopp te. Lurer på om jeg skal spille litt ps3... H er ute med jobben.

Synes det er rart at dere to også har fått babyer. Det er jo ikke lenge siden vi alle sammen fikk sist. Føler meg litt gammel. Eller noe.

Skrevet

Takker for tips og råd og tilbakemeldigner på frustrasjoner;) Verden er som sagt et mye bedre sted i dag:)

Vi har jo quinny'n i freestyle comfort og har vært suuuuperfornøyd, men den duger bare ikke som en litt "lettere" vogn. Også er den såpass bred over bakbena at den ikke går inn i boden ute og det er et skikkelig minus! Men skal ut å titte litt jeg tror jeg, selv om jeg egentlig ikke har råd akkurat nå..

Kom igjen a, tiny, hva skal gutten hete? Er vel ikke akkurat sånn at noen her rekker å stjele navnet. Må i såfall være ama da, men da er vi alle vitner på at du hadde det først:) Blir det en ny T?

Kan du ikke bare kalle gutten Elvis da, ama;) Siden han ligner mener jeg;) Eller Aaron som i Elvis Aaron Presley? Hva med Amandus? Hvilken navn har dere vært innom da?

Hva spiller du på ps3 da svana?

Skrevet

Glemte å si takk for invitasjon til bryllup, svana!! Hyggelig!!

Inatt ble jeg skremt.... Våknet i 1 tiden med mageknip, takvis, og kjente med et skrekken slo meg.. Jeg var ikke klar for at det skulle sette igang noe inatt altså... (men vil føde snart). Men det ga seg etter 45 minutter ca og jeg sovnet igjen. Modning eller maserier?

Er forresten 36 uker idag, juhu!!!

Blir et T navn ja, så nå kan dere gjette :) Har ikke tenkt til å røpe deg jeg :) *slemmemeg* også får han et mellomnavn han også..

Trass vet jeg ALT om *sukk* Noen som vil låne ei trassig 2 åring litt innimellom så hodet til mamman får hvile litt? Takker og bukker for barnehagen i disse tider i allefall. Hadde lagt meg inn på sykehus om jeg skulle hatt lange dager helt alene med henne HVER dag... (jada, det er dm-gener som sniker)

Skrevet

Vi ønsker alle Terjulf velkommen:D

Tiril og E leker visst masse sammen i bhg for tiden. De har nå egentlig lekt masse sammen fra før de kunne leke svarte jeg da:)

Jobbe til 20 jeg:(

Kjempefin inv. svana:) Glemte si noe her, men jeg snakka jo med deg på G så visste den kom. Men da hadde jeg jo ikke sett den:) Vi lyt sjå på den overnattingsen da veit du.

Til helgen skal jeg egentlig på Dagfinn Lyngbø show. Kan bli gøy.

E har begynt å si han har vondt i hodet så han må ligge på sofa. Jeg lå på sofa og han skulle ligge inntilpå meg. Ba han finne på noe, men han hadde visst vondt i hodet, så måtte ligge der. Litt søtt. Han vet vel ikke helt hva det er, men er jo det jeg sier.

Karneval på fredag. Lurte på å sende han som troll. Fant igjen den drakta jeg lagde (ja sessa, jeg LAGDE:D:D ) da W var 2-3 år. Er troll kult da? Billig er det vaffal. Får lese litt trollbøker frem til fredag så er vel troll kult:) Beste hadde vel vært en teletubbiedrakt men det vet jeg ikke hvor de har. Har en Ole Brum, men tror den er ganske for stor.

Hender jeg er glad i bhg uten bl, stor mage og sånt. Så det:)

Skrevet

Terjulf var da meget orginalt molle :) men dog ikke det navnet lillebor skal bære..

Tiril og E leker sammen.. Nei, det visste jeg ikke.. hehe.. Hver dag jeg kommer så gliser han og sier "hei tirilmamma" også løper han videre.

Har hatt masse kynnere idag jeg... Slitsomt.

Skrevet

Jeg er enig med det du skriver Sessa, om holdbarhet og kvalitet.. Elektriske artikler har blitt billigere og dårligere. Gode gamle øl- kjøleskapet vårt er vel 40 år gammelt det! supert.

Håper babyen din holder seg inne litt tiny! håper også du ikke må ha så vondt.

Har ikke så mye trass, men hadde en episode hvor det gikk i vranglås i går. Han begynte å grine og ville gå ned fra bordet.(satt i stol han må ha litt hjelp ut av) Han var ferdig og skulle ned, men jeg ba ham takke for maten. Det skulle han ikke. jeg har aldri opplevd at han ikke takker så jeg ble litt satt ut. Jeg har jo hørt at man ikke skal gi seg ved trass, men innså at vi ikke kunne bli stående i en "nei-jo"situasjon resten av kvelden. Tok ham ned og tok ham på fanget. Jg ba om en kos og sa så at det var i orden.

Måtte jo bare finne på noe for å gå videre.

Tusen takk svana for en flott invitasjon!

Vi har vært på dåpssamtale i dag, jaja, ble jo grilla av prestedama jo.

Eline dreit så vi måtte gå ut å skifte, skikkelig oversvømmelse.

Ja presten var jammen meg kristen nok gitt, spurte og grov om tro osv. Provoserte meg så jeg sa hva jeg mente om både det ene og det andre. He he sikkert kjempelurt.

Ja E og T er jo gode busser er jo søtt da.

En av jentene som har byttet avd. i bhg. hørte O i gangen da han skulle hjem i går og ba tanten om å få gå ned å si hadet til ham, det syns jeg er søtt

Nå er det sikkert masse glemt, men kommer tilbake.

Jeg har så mye å ordne til dåp.

Hvordan få et rent og ryddig hjem? Rope på sessa kanskje?

Skrevet

hehe, skal jeg komme å rydde og vaske hos deg, Herk? Vet ikke helt om jeg orker det nå altså. Den kjappeste måten å få det ryddig på er å ta alt rotet og legge på et sted, type bod eller ekstra soverom eller noe... også tar man det litt sånn etterhvert. Har et soverom som vi ikke har tatt i bruk ennå som bare heter roterommet. Der står ekstra møbler, esker med klær, vognbager, julepynt... Har ikke så mye bodplass så må rydde opp i alle disse tingene før vi kan få de på plass, men i og med at vi ikke trenger dette rommet før Linus skal flytte opp (dvs om noen år) så tar vi det hele med ro.

Har frøkna hjemme i dag. Når jeg henta henne i går var hun enda mer sutrete enn vanlig. Var liksom mer enn trassen som slo til. Da vi kom hjem bare gråt hun. Skulle bare sitte på fanget og kooooose, og da passet det fryktelig dårlig at lillebror var trøtt og bare gråt han også. Satt med en unge i hver arm og bysset og hysjet og sang og koste og klappet og ventet på at klokken skulle bli 17:15. Da kom nt hjem, tok med seg småtten og kjøpte pizza, så fikk lillegutt sovet litt. Linea holdt nesten på å sovne på fanget mitt til barne-tv. Det kan jeg ikke huske hun har gjort siden hun var baby. Da kl var 19 sov begge ungene søtt og det var utrolig nok stille gjennom hele kvelden. Linus våknet for mat kl 24 og 3. Kl 24 var han driiiit varm, men han fikk vaksine i går så det var vel det som gjorde det. Da vi våknet i dag var all feber borte vekk og begge ungene er blide og fornøyd! Deilig!

Men vi blir hjemme i dag uansett, er jo falt så mye snø også så jeg kommer meg ikke ut med bilen.

Tiny, jeg hadde også noen sånne rare rie aktige greier to ganger før jeg fødte, men jeg fikk liksom bare en rie da. Måtte puste meg gjennom den også var det ikke mer. Men jeg ble ikke noe mer moden av den grunn. Får håpe at det du hadde ga litt mer effekt, er ikke noe særlig å gå sånn med aue i all evighet. Håper du får Ama fødsel!

Herk og jeg er i grunnen ofte enige... er det kommunale meningen ute å går?

Spise kake i dag, jeg. Har en liten bit igjen fra helgen så frøkna og jeg skal kose oss når Linus sover. Det blir kos. Han sover jo fort 3 timer fra 12-15 så det blir litt tid for bare oss jentene! ;)

Skrevet

God morgen :)

Har sovet greit hvis man ser bort fra en tur på do og en mann som absolutt ikke skal legge seg når han kommer hjem fra jobb sent på kvelden...

Snuppa stod opp klokka 8 og ville kose i mammas seng :) Koselig å kose seg sånn på morgenen..

Mannen tok med seg Tiril i barnehagen på vei til jobb idag så da slipper jeg ut før jeg må hente henne :) Deilig med en lang og slapp morgen! Nå skal jeg unne meg en laaaang dusj ihvertfall også skal jeg se om jeg kanskje går igang med den oppgaven min som er halvferdig, den skal leveres om 14 dager.

Kynnerne ga seg i intensitet på kvelden igår, men kjenner de fortsatt om jeg sitter. Så de kommer ikke av stress eller bevegelse. Har et syyykt nedpress også, det kjennes ut som ungen snart skal dette ut!!

Lurer på hvilken dag jeg føder jeg... Mye rart jeg tenker om dagen gitt :)

Skrevet

Jaja så fikk han nugatti på kveldsmaten og Oreokjeks til dessert etter det, men må da kunne gå an å sove snart?!

Finner ikke kniven til kostymet mitt!! Enåing! Vet E lekte med den for par uker siden el no.Alle har lett overalt. Tenkte jeg skulle spraye oransje i håret hans, er igjen fra W sitt Haloweengreier. Bare sånn litt. Ala tuppere opp hår og noe fregner med mors sminke. Blir så bra at:)

Nå skulle jeg vel egentlig plukka opp litt før M kommer hjem, men jeg er bare så sliten for tiden! Hjem fra jobb, middag, soooove! Vaffal en halvtimes dupp under barnetv. Redder resten av kvelden. Og drømmer om den fra jeg kommer inn døra. Vært så mye på jobb i det siste. Nye skiftdrit og stress og misnøye. Nuvel, i dagens dager skal man vel være glad man har en jobb.

Gleder meg til å hilse på Trond Ove, men du får vente litt til da:)

Skrevet

Gratulerer med dagen Simba:))

Håper du får en fantastisk dag selv om du kanskje er innsnødd!! Dæggærn så mye snø. Skal du i dag da?

Skrevet

Grattla med dagen Simba:)

Det snør masse!

Leo er hos bestemoren sin så i teorien kunne jeg ha sovet lenger, men det er typisk at jeg ikke er trøtt...

Hvordan var det igjen det der med luft i magen hos de små tassene? Det var løk i hvertfall som ga luft- og brus har MTG fått vite. Noe mer? For lillebror driver og presser og han hikker hele tiden.

Rart egentlig det der-når jeg var gravid så var jeg sulten hele tiden, men med en gang han er ute så mister jeg matlysten. Supertørst,men ikke sulten.

Lillebror har gått opp en halv kg siden lørdag-så mat får han ihvertfall:)

Hva skal folk i helgen da?

Og takk for bryllupsinv. Svana! Den var superfin:)

Skrevet

Hurra for Simba! Gratulerer så mye med dagen.

Jeg har plutt sovende i ergo'n. Kjøpte den så sent til Linea at vi aldri fikk dreisen på den, men nå er han så tung at det elastiskesjalet er klønete å bruke. Ergo'n er jo super. Må bare øve på å sette han oppi der... og bak på ryggen.

Sånne luft i magen ting strides det om nå. Siste jeg har fått høre er at de ikke blir påvirket av det vi spiser i det hele tatt, hvilket forklarer hvorfor jeg ikke merket store forskjeller etterhvert som jeg droppet ting når jeg ammet Linea. Men om han har vondt kan du jo prøve litt fenikkelte eller no'.

Dere krem mennesker: Hvilken krem skal jeg bruke på mine tørre, såre hender?

Må gå og skifte en bleie med plutt i ergo... det blir spennende.

Skrevet

Gratulerer med dagen Simba!!! Håper du koser deg masse i dag!

Og tusen takk for inv., svana:)

Vi hadde første kveld med magevondt og vonde promper i går. Kava, skreik og feis fra 22 til 01, men så sov han til nesten 11 i dag da, med en mating halv 5:)

Jeg hadde også vondt i magen og fløy på do flere ganger i natt. Var skikkelig dritt(haha). Vondt å drite når det egentlig er tomt, tror kanskje jeg dreit på meg en hemoroide(details)....

Skrevet

oooo jammi details-smitail:) We løøvs that shit-hoho

Brukte 45 min dra jeg gikk ut døre til jeg hadde rygget ut av gårdsplassen. Brukte så en halvtime til LS. Woho for Norge og snø! Tror jeg begynte grine...er ikke sikker for var klissvåt i trynet uansett.

Dagens tips: Ikke mist kaffekoppen. (brukte snømåka for å finne den igjen, smakte helt greit men spytta litt bøss da jeg nærmet meg LS)

Skrevet

Kaffe med bøss hørtes digg ut:)

JEG SKAL BLI TANTE!!!!!!!!!!!! ENDELIG!

Stebroren min og samboeren skal ha baby i august:) Jeg er så glad!

Skrevet

Gratulerer MtG:) Så koselig da. Også samme årskullet. De har nok slitet med å holde hemmelig for deg. Regner med at bror har klødd etter å fortelle...hehe

Da skal jegg ut i kaos og på Dagfinn Lyngbø show jeg.

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner! Veldig koselig:-D

Pga. et tragisk dødsfall i stefamilien min (stikkordet her er helikopter), så kan jeg ikke si at dagene som har gått siden onsdag har vært særlig gode. Derfor har det heller ikke vært rare feiringa i dag, men det betyr egentlig lite i den store sammenhengen.

Livet kan være så forbanna urettferdig, og det er ikke en dritt jeg kan få gjort med det!

Hvis noen har en klem til overs, så vil jeg gjerne ha den...

Skrevet

Huff, kondolerer.. Livet kan være fryktelig urettferdig. Sender over en stor, lang, varm klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...