Gå til innhold

Skravlings uke 48?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme at jeg er bittelitt usikker..syklusene har liksom variert litt.. fra flere ganger med 30-31 dager, til sist hvor det plutselig bare var 27. Merker at jeg er dritsur i dag.. kvise har jeg også fått, og det har jeg nesten aldri hatt, og i så fall har det kommet bare noen dager før tr, og den skal ihvertfall ikke komme ennå... :-(

*snufs*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken dag er du på nå da?

Jeg er på 19, men varierende sykluser her også... :(

Skrevet

Er vel på dag 14 tror jeg det blir.. Vi prøver i vei i alle fall..

Humøret er forresten meget bedre i dag :-), men vites ikke hvor lenge det varer :-/

:-)

Skrevet

HUmørsvingniger er flotte saker du;)

Du får benytte sjansen til å hoppe på ham mens humøret er på topp?

:)

Skrevet

Ja, da var visst El over for denne gangen :-) Testet etter el forrige pp også men mistenker at jeg ikke traff eller hadde skikkelig el, fikk nemlig aldri så sterke teststreker som jeg gjorde de siste 36 timene....

Spennende!!! Ja ja, da er det bare å lene seg tilbake, slappe av og forberede seg på å svi av en del grav tester etterhvert hehe

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Spennede:) Lykke til!

Jeg ble usikker på om jeg hadde EL på tirsdag likevel.. Jeg hadde det klare slimet både søndag og mandag, men synes ikke jeg fikk det selveste EL slimet. Kjøpte egglønsingstester i går, og tok en bare for å prøve, og den ga ikke utslag. Kan det være for at jeg har hatt EL, eller hvor lenge gir testen utslag etter EL?

I tillegg så våknet jeg i natt med skikkelig vondt/krampe i høyre delen av magen. Det kjentes verre ut en en "hold" som du kan få når du trener. Og det har jeg aldri opplevd før. Jeg skiftet stilling noen ganger, og fikk sove igjen, i dag tidlig når jeg våknet kjente jeg ingenting. Noen som har vært borti det?

Skrevet

Heisann

Om jeg har forstått det riktig så er el-testene positive 24-36 timer før selve eggløsningen, det er fordi LH hormonet stiger i kroppen i timene før egget slippes. Når el har funnet sted så blir testene igjen negative....

Jeg hadde f.eks skikkelig positiv test i går ettermiddag, men negativ i dag morges selv med morgenurin....så da har nok egget sluppet i løpet av natten eller noe tenker jeg...

så det kan godt hende du hadde el i starten av uken....

Jeg hadde heller ikke maaasse el slim, men merket en økning i de dagene el testene var positive :-)

de vondtene du våknet av aner jeg ikke hva kan være...kanskje egget som festet seg?? :-) Satser på at det var det :-)

Skrevet

Da satser vi på at EL var på tirsdag:) Da stemmer det med slimet på søndag og mandag iallfall. Dumt jeg ikke kjøpte EL tester før.. Men går det ikke nå, så er jeg bedre forberedt neste gang:)

Håper svømmerne kom frem og trengte gjennom i natt:)

Hadde det vært egget som festet seg så hadde jeg blitt overlykkelig, men kan kanskje bare være at kroppen får litt hardere medfart om dagen også:) Det er lenge siden jeg og samboeren har hatt så mye sex som i det siste *rødme*. Det er nok en liten påkjenning for kroppen:)

Jeg fortalte forresten søsteren min om plagene mine i det siste i går. Og hun spurte rett ut om jeg var gravid.. Selv om vi ikke skal si til noen at vi prøver, så var det veldig deilig å få snakket med noen om det. Hun er forresten gravid nå med sitt andre barn, og har termin i slutten av april. Hadde vært koselig om det ble to bebiser neste år:)

Skrevet

uffffffff....... tror j gikk glipp av el j nå. tror den selve el var i går og d er 3 dager sia vi hadde oss litt....

får prøve å lure med meg gubben i kveld for å være sikker.. hehe.

har hatt så mye å gjøre...

Skrevet

Dere er heldige som merker el:)

Jeg er nå på dag 20, men vet ikke hva som skjer. Ikke noe slim hvertfall.

Har noen sett ikmlista til uke 48?

Skrevet

ser forresten nå at du monkri har ikm samme dag som meg:) og du hadde el i går? Kanskje jeg har rundt nå også da.

Skrevet

Tok en EL test nå og den var supersterk, så skjønner nå hvorfor jeg har hatt disse plagene.. Trodde jeg hadde det på tirsdag.. Men skal jeg regne ikm 14 dager fra i dag da?

Skrevet

Ja er det ikke ca 14 dager etter el som regel da?

Skrevet

meg og lille vampyr 4 pp: Har du tatt EL test da? Jeg har ikke hatt selve EL slimet, men blankt slim på søndag og mandag, men ikke igår, eller noe spesielt i dag. Jeg tok en EL test igår bare for å prøve, men den var negativ. Den istad var kjempepositiv. Så er ikke sikkert EL slimet trenger å "komme helt ut"..

Ja, tror det. Men jeg har tatt utgangspunkt i 28 dagers syklus siden det er første pp etter p-pille slutt, og da har den jo vært 28 dager, men tydeligvis så forskyver det seg, så da får jeg vel 30 dagers syklus nå, med ikm på torsdag om to uker?

Skrevet

jo d er som regel 14 dager etter el.

er ikke hundre prosent på om j hatt el.

har bestemt at j ikke skal ta noen el tester denne pp.

merkelig...fikk sånn rar smak i munnen i stad... kjentes ut som metalsmak, men er ikke helt sikker..

Skrevet

Nei, jeg styrer unna testene . Men har hatt el-slim de andre pp. :)

Skrevet

Da satser vi på det:)

Vanskelig å følge med på alt dette her synes jeg, og så blir man jo så oppslukt med testing og venting.. Uten at jeg skal klage:P

Symptomer kommer det noen av ja! Håper dette er et godt tegn for deg da=)

Skrevet

Hei!

Jeg har ramlet fra uke 47 og hit jeg.

Har hatt 35 dager syklus de siste 2 gangene, men nå ser det ut som den har økt til 38 :-(

Positiv el-test søndag og mandag kveld. Tirsdag morgen var den negativ, så da var nok el på tirsdag en eller annen gang. Hadde el-smerter onsdag også da...

Vet ikke helt om jeg tør håpe for mye denne pp. Vi hadde sex søndag ettermiddag og i går kveld. I teorien skal det jo funke men...

Blir spennende dette her :o)

Skrevet

Håper dere traff og at den sitter:)

Jeg har hatt 31dagers sykluser og så plutselig økte de til 35:( dumme syklusen.

Skrevet

Jeg har ikke fått positiv EL-test ennå, så jeg bli kanskje nødt til å skifte til IKM uke 49... Ja, ja, sånn er det jo med litt variable sykluser.

Skrevet

ja, vi har kun hatt sex en gang denne el-perioden. fikk beskjed hos gyn at jeg kom til å ha el når som helst og da hoppet vi rett i høyet. men jeg blir litt usikker på om det vil klaffe siden det kanskje kan gå både tre og fire dager før el kommer etter sex:(

når er det størst sjangse for at det vil klaffe da? litt før eller akkurat den dagen?

krysser fingrene for at det vil klaffe for oss denne måneden:)

Skrevet

Jeg har hørt litt før jeg da.

Uansett; man kan jo treffe el og alt uten å bli gravid. Hadde det bare vært å treffe el hadde vi nok blitt gravide mye raskere alle sammen:)

Spesielt alle de som bruker el-tester.

Skrevet

dette er rart... hadde el på mandag/tirsdag. har hatt "mensmurringer" i magen siden da... noen som har opplevd det før? kjenner "stikkninger" på venstre side også... blir nesten litt sprø av denne "feelingen".....

Skrevet

hmm, vet ikke helt hva det er, men vi vet jo alle hva murringer kan bety;)

så spennende!:D har du prøvd lenge?

Skrevet

13 dager til ikm og jeg kan teste.Det er nesten ikke til å holde uuut!åssen er det med dere og denne ventingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...