Gå til innhold

* ~ * Tråden nr. 1 * ~ *


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om vi kan neste søndag, men kanskje:) Pappa er her neste helg og reiser hjem på søndag. Får be han reise i rimelig tid så ikke hele helgen blir ødelagt. Hadde nemlig flere koselige planer som måtte avlyses pga. han:(

 

Jeg skal løpe inn på traad jeg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt spaden er fortsatt syk. Lurer på om det ikke er den fjerde barnesykdommen alikevel. Hun våknet sent i går kveld og var da feberfri og i fin form.

I dag morgen hadde hun litt feber, men gikk greit. I kveld har hun vært oppi førti grader igjen, men allmenntilstanden har vært litt bedre enn de andre dagene hun hadde så høy feber.

Når skal denne feberen gi seg da? Har hatt det siden onsdag ettermiddag.

Og i dag har hun spist nada, nix, nothing. Absolutt ingenting har jeg fått i henne. Kun litt melk på flaske og et halvt glass saft.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, skulle jo ikke stå dritt spaden da! Men dritt, spaden er fortsatt syk. Jeg synes jo ikke hun er en dritt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JULEGRØT SØNDAG 21. DESEMBER FRA KLOKKEN 14.

 

Hvem kommer?

Må jo handle melk, grøt og pakke. Fint om det er noen som kan bake en kake om vi blir veldig mange.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe leste og drittspaden ogh tenkte jaja..mor er vel lei da:)

 

Skal ikke gå for mange dager med feber..men om hun har feberfrie perioder..hmm. Den sykdommen er vel 2-4 dager med feber og så kommer de rare prikkene...

 

Vi kommer på søndag. Kommer nok mer kl 15. (men det vet du jo) Jeg skal på show og middag og ut på lørran så kan være kakebaking overlates til noen andre? Hørte noe om at MtG hadde ne god venn...

 

Isj..hjv ja....om jeg skal sende til alle sammen må jeg få opp tempo!! Ønsker alle seg da? Blæ altså..er så mye at hukommelsen min er ikke helt på nett. Kjenner jo enkli alle her ganske greit nå, men husker ikke en dritt jeg. Verken av smak eller hint.

 

Edvard stiller i nissedrakt på søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeje dritt spaden eller dritt, spaden går for det samme akkurat nå ja;) Har ikke hatt feber i dag, men kommer sikkert snikenes til kvelden:( Fikk teksmelding fra parken i dag om at hun var dypt savnet og at de håpet hun kom noen dager denne uken, siden det er 2 uker juleferie i parken.

Mammaen hennes er veldig klar for noen timer i park denne uken så hun får unna resten av julestyret! Ikke så mye igjen av noen ting altså, men er alikevel litt som må bli gjordt!

 

Ja, kan ikke alle som er med på julepulevenn skrive hva de liker og ikke liker da.. Husker jo aldri dette fra gang til gang.

 

-Jeg liker det meste av melkesjokole, kinder, seigmenn, skumnisser, smågodt, marsipanpølser med sjokolade, bamsemums, troika, smil, ferrero rocher +++++

-Er ikke så glad i marsipan sånn alene, krokan (ææææææææsj) eller karameller eller lakris (salt lakris går greit, men ikke mengder). Ikke liker jeg appelsin sjokolade og heller ikke alkosjoko.

 

Jeg er temmelig sikkert på at jeg og Linea kommer på julegrøt og det blir nok da i 3 tiden. Som sagt, vi skal jo ut i skogen og kjøre hest og slede og hogge juletre først:) Og hun kan godt stille i nissedrakt eller rød kjole:)

 

Ellers har jeg gått ned en kilo mens spaden var syk da. Ikke det at det synes men... Hun har forresten ikke spist siden onsdag omtrent :( Blitt så tynn og spinkel synes jeg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på julegrøt til fetteren min til søndag, vi. Er i traktene fordi Mol. ;)

 

Finnes det ikke en lov mot å ha flere sykebarn på en gang? Begge har feber. Lille plutten kasta opp i dag tidlig og Linea har vondt i øret. Jeg har så vidt fått satt på klesvask i dag... hadde tenkt å få gjort noe mer enn det altså. Påsan hadde tenkt å jobbe litt over i dag, men det blir det ikke noe av. Ikke det at det hjelper noe videre. Begge ungene vil bare sitte på fanget mitt... jaja.

Heldigvis ferdig med kjøpegavene, men tar jo tid å lage ting også. Jul blir det i hvert fall uansett.

 

Leser stort sett hver dag, men skjer ikke så mye i livet at det er noe å skrive om, og har ikke sett noe som jeg umiddelbart har villet kommentere. Nå husker jeg egentlig ingenting av det som har stått på tråden. Skulle gjerne hatt en pm om navn på herkefrøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hoi

 

Først må jeg også skryte litt!

Lørdag var vi i 60 års fest for O sin Farfar. O var bare så utrolig flink og blid under hele selskapligheten, han fikk så mange komplimenter at alle gjestene. Han satt så fint ved bordet og smilte og sjarmerte hele kvelden.

Det morsomste var under en av talene, da hadde han klatret opp i hardbagen (som søsteren skulle ligge i) og lagt seg for å sove, så sa taleren at ... var en sportsidiot.

O tok ned kalesjen på hadbaggen stakk hode opp og gjentok; "sportsidiot"

Så begynte han å le og alle på vårt bord holdt på å knekke sammen.

 

Nei så stolt mamma jeg var hele kvelden, lille frøkna var også veldig flink og søt. Stakkar hun ble så sliten for vel hjemme sovnet hun mommentant på fanget mitt ....

 

Måtte ha med Vovsen også for barnevakten trakk seg i siste sekund.

He he hun som driver stedet sa jeg bare kunne ha henne med og hun kunne gjerne gå løs!

Jeg sa at bursdagsbarnet hadde dødd om jeg hadde sluppet henne løs, men dama kom stadig bort og lurte på om jeg ikke skulle slippe opp hunden en tur. Gjerne for meg altså, men litt hensyn må man jo ta.

 

Leste meg opp på tråd og var sikker på at vi hadde gått glipp av julegrøt, men så at det jaggu at det hadde jeg ikke:)

 

Tror vi kan, må høre med fam.

 

Nå må jeg løpe får komme tilbake med mer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nøtter appasin eller alko. Alko i sjokkis vel å merke. Alko utenom er helt akseptabelt;) Ellers er mye julegodter godt altså. Ikke for mye sånne gelefigurer da. Er liksom sånn som man spiser til slutt når alt annet er tømt. Rosa skumnisse (samme som delfin) er en höydare. Og har liksom blit...ja man kan sende en roda skumnissa..hmmm...hehe

 

Sjokkis og pariman og nammenam.

 

Hva ønsker mor seg da? Dere må få på det og. må og må.... hvor mye deler man dette på da tro. Blæ altså skal jeg tenke og nå?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Mor ønsker seg ett rent og pent hus,ingen klesvask,om enn bare at noen vasker vinduene-hehe. Orker ikke gjøre en shit for tiden jeg.

 

Vi kommer på julegrøt vi:) Ser folk kommer rundt tre så da gjør vi også det. Og jeg skal vel klare å få bakt no greier.

 

Enig med Moll når det gjelder alkohol og appelsin i sjokko-blærk. Liker ikke kaffe i sjokko heller jeg da. Men resten er finfint.

 

Jeg er tjukk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen henger visst litt etter med hemmelig julevenn, så ny frist for levering er søndag 21. desember. Må pakkes sendes i posten, så må den sendes noen dager før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit!!! Det kan jo komme mange på søndag jo... Hvor skal man få plass til alle sammen da? Kan stappe mennesker og barn oppå hverandre kanskje??? hehe... Men må låne enda en kjele av mamma for å fore den gjengen som kommer ihvertfall!!

 

HJV ja, jeg har nå kjøpt noe, men mangler mammagaven.. Resten er vel klart.. Også må jeg ha et genialt hint...

 

Jeg har bekkenauer... Lurer på å legge det ut på finn jeg.. Noen som trenger et pent brukt bekken med vondter?

Også er jeg sliten og egentlig litt lei akkurat nå, men det er vel flere grunner til det tror jeg (bekken, oppussing og alt det der)... *Klagogsyt*

 

Snart er det juuuuul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer :) Skal levere pappa og bror på stasjonen så de rekker tog 14.30. Kommer etter det.

 

Vi lagde pepperkakehus i går. Jeg har lyst til å mose det og spise det nå!

 

Jeg har aua overalt. Nå er bekkenet skikkelig dritt også er magen så stor at det svir i skinnet og jeg kjenner strekkmerkene popper fram...ØVERST på magen!!! Den ungen ligger jo fortsatt så høyt at den nesten kommer ut av munnen, men hodet ligger ned ihvertfall da. Jordmor regnet ikke med at det var en liten baby inni der. SF-målet mitt ligger langt over det grønne feltet. Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt syke barn. Linea har fått antibiotika for ørebetennelse og Linus har fortsatt feber og kaster opp i blant. Og jeg? Jeg fryser, har aue i hele kroppen og kroppstemp er for en gangs skyld over 37... Kjenner at jeg er mor på pur vilje og ikke noe annet nå. Dette er pyyyyyton. Jeg tar gjerne i mot trøst!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig baksiden av totette medaljen. Innbilder meg at det er litt enklere når det er to som kan underholdes med tv og rosiner, ikke det at Linea er så lettlurt i dag - typisk!

Det toppet seg da Linea skulle "tisse toalettet" (!) og ville sitte i en halvevighet. Jeg måtte også på do så etterhvert måtte jeg si hun var ferdig. Hun var ikke enig så da hylgråt hun på fanget mitt mens jeg gjorde mitt. Linus satt da i vippestolen og joika, søpletrøtt!

Trodde jeg skulle få litt fri da jeg la ha i vogna i gangen, men det gikk en halvtime. Nå sover han i fanget mitt mens jeg prøver å tenke at jeg ikke har vondt i kroppen... crap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe-synes jeg ser dere for meg Sessa:)

 

Takk for julekort fra Simba og Cat. Det blir ingen julekort fra oss i år- det har gått litt i glemme/travelhverdag/auaukropp boka. Men neste år-jajamensan:)

 

Er alle forsinket med hemmelig julevenn opplegget? Kanskje det blir hemmelig nyttårsvenn i stdet:)

 

Jeg er forkjøla og vondt i min fot- Krampe er noe herk.

 

Nå-hvordan går det ellers med dere alle? Klar til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva pt-familien gjorde for noen dager siden;) Men pt vet ikke at jeg vet;)

Jammen har ikke A blitt stooooor gutt!! Var så søt med nisselue atte:)

 

Hva skjer med været a? Vil ha snøøøøø!! Skal jo kjøre hest og slede på søndag, men det går jo ikke hvis snøen blir borte:(

 

Jeg tok med lilleL til legen i går da, og da hadde det lille røde i øret hennes utviklet seg til mye rødt og det i begge ørene. Så det ble konstantert ørebetennelse. Fikk antibiotika med en gang, og allerede i dag merker jeg stor forskjell på jenta, og hun var til og med et par timer i parken i dag. I morgen skal de ha nissefest, så håper hun får gått da også og at jeg husker kamera:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika virker utrolig fort! ;) Jeg liker det altså! Men det er dritt å måtte gi til så små synes jeg. Linea har fått det 4 ganger i år. Dette er hennes andre ørebetennelse.

 

Vi er feberfri!!!!! Juhu!!! Jeg har 7,5 liter med snørr som skal ut, men ellers så funker vi brillefint igjen. Litt lei av å være hjemme med begge nå, men legen anbefalte det og jeg vil ikke risikere at de blir syke igjen med en gang så da blir det en stille og rolig dag i dag også. Nå håper jeg bare Linus kan finne igjen de gode sovevanene sine og sove godt i vogna noen timer etterpå så Linea kan få litt oppnerksomhet. Blitt litt dårlig med det i det siste.

 

Dere preggis jenter! Nå må dere ha vett til å ta det litt med ro. Det virjer som det er tunge kropper og vonde bekken over hele linja. Hva med å bare sette seg ned å være nisseprinsesse en liten stund? La gubben jobbe og svette litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...