Gå til innhold

* ~ * Tråden nr. 1 * ~ *


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Jeg fikk først ødemer og proteiner sist også, før blodtrykket begynte å stige, men når det først steg så tok det vel bare en uke eller noe før jeg ble satt igang med blodtykk på 130/105

 

Redebygging ja:) Det skulle jeg begynt med snart også! Skal vel kjøpe stellekomode på mandag også kommer kanskje mollene med gamlesenga til E i morgen? Skal låne den til vi får penger i januar. Da skal G få stor seng.

 

Ellers har bekkenet streika helt i dag så nå klarer jeg nesten ikke å gå. Kunne virkelig trengt et par kryker.Dritvondt å løfte beina:(

 

 

Lage meg ostesmørbrød nå jeg, om jeg får humpa meg ut på kjøkkenet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig med legevaktbesøk da mtg.. Men han far jammen meg holde seg inne et par dager till da :) hehe.. Er jo snakk om "bare" 3 dager til, så kan du være med å konkurrere om nyttårsbarnet!!

 

Bekkenplager er noe dritt, men om du plages veldig kan jeg anbefale bekkenbelte om du kan få tak i det. Det hjelper ihvertfall på meg når jeg har dritvondt.

 

Jeg vil også redebygge, men da må mannen sette igang med å bygge i kjelleren først (og det trege mannfolket har ikke akkurat gjort en kjempeinnsats enda). Men har fått lovnader at på tirsdag skal de rydde ut all stein der nede, så da kanskje det skjer noe mer snart?

Skal sjekke ut salget på diverse møbelbutikker og se om jeg kan finne noen fine møbler til stua og kjelleren..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er greit med legevaktbesøk når alt ser greit ut da:)

 

Nå er alt så dritt at jeg egentlig ikke bryr meg om om han kommer nå. Hadde vært deilig å få tilbake bekken som funker. Nå klarer jeg nesten ikke å gå. Hvordan funker sånn bekkenbelte? Hvor får man tak i det?

 

Nå må storeT få ræva i gir! Han må jo skjønne at det ikke er lenge til dere trenger et soverom til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ish, MtG! Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din. Eneste forskjellen var at jeg gikk sånn i sommer (som riktignok var dritvarmt) mens du må krøkke deg rundt på glatta! Du får ta det med ro, snart er det over!!! Ønsket om å få igjen kroppen sin er så sterkt mot slutten. Hadde det ikke vært sånn så hadde vi vel ikke kommet oss gjennom fødselen.

 

Huff, 1D. Hørtes dramatisk ut med svime av og allting..... Håper dere er bedre nå og kan slappe av litt i romjula.

 

Vi har blitt innhentet av sykdom igjen. Nt spøy natt til 3. dag og jeg har fått streptokokker i halsen og går på antibiotika. Men i dag føler vi oss litt bedre så nå blir det play date med kjæresten til Linea. Skulle egentlig reist opp på hytta til broren min, men det utgikk lett når vi var så pjuske!

 

Må hoppe i dusjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det noe nyttårsbarn mtg?

 

Har endelig fått mannen til å rydde ut av kjelleren, så nå er den steinfri!! Hurra!! Da er det bare å få jevnet gulv med varmekabler og sparkle taket, så er vi igang med å lage rom!!!

 

Bilen streika idag *sukk* mannen slapp meg av på senteret, skulle dra å hjelpe amamannen å hente bilen deres på Jessheim. Men kom ikke ut av sentrum engang før bilen fikk kengurutendenser og stoppa.. Fikk omsider tauet den til garasjen til mamma og pappa og der står den nå og tiner. Mistenker kondens i dieseltanken. Herlig akkurat nå ja!!!

 

Imorgen blir det stille og rolig middag med amafamilien og en familie til. Greit å ta det easy når man er preggers og sliten + at mannen skal jobbe (som vanlig) første dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere.

 

Ja jeg tror jeg vet som er min julevenn:)

Masse godt der i alle fall som jeg har kost meg med. Kost meg med masse godt i julen.

Vi hadde en veldig hyggelig julaften med mine foreldre, svigerforeldre, svigerinne, mann og mine barn:) tilsammen 7 voksne 2 barn og 1 hund.

 

Både jeg og svigerfar klarte å oppføre oss fint.(han har litt dustetendenser og jeg lar meg provosere)

 

Jeg fikk masse fint, men Oskar gikk av med seieren i gavekonkurransen, så utrolig mye fint han fikk altså. Han pakket opp siste julegave i går.

Han begynte å pakke opp på formiddagen på julaften. rundt 20 var han helt klar for sengen og da var han ikke ferdig med gavene fra oss som var tilstede en gang (vi hadde prioritet på disse) Så da ble det litt gaver i flere dager fremover.

 

På samme måte som T så skulle gavene prøves, ullsokker 3 jakker uten på dressen.

Ellers kan vi konkludere med at O sine føtter må ha vokst enormt i desember.- Må bytte sko i str 25 til 26 av det han fikk til jul.

 

selv har jeg også fått mye fint:)

1. dag var hos svigers med samme gjesteliste.

2 dag ble avlyst pga sykdom hos vertinnen- min tante.

3. dag hos svigers med oldeforeldrene itl o.

4 og 5 dag var vi i Kragerø. Dro ned 20.00 på 3. dag. O sovnet i bilen og våknet kl 3 i Kragerø i sengen, tydelig litt overasket for sove mer skulle han ikke. Kvelden etter så var det lille E som skulle ha magevondt å hylgrine til kl 2 så jeg døgna mer ellermindre den dagen.

 

I morgen skal vi bort til et par med en jente på 4. Ble virkelig mye tull i år med nyttårsaften så vi ble plutselig alene, men nå skal vi altså dit.

 

Jeg lurer på om det er trass vi har fått i hus, en utrolig sutrete gutt hvor alt skal surves.

 

Har bestilt legetime til ham, pga hoste.

 

Kan dere gi noen råd og info om smukk?

 

Er det bra elelr dumt med smukk og er det slik at de som bruker det våkner hvergang den detter ut og må ha den igjen?

 

Det virker som jeg har fått en jente som liker smukk. Jeg er skikkelig skeptisk jeg da, men det er kanskje helt greit???

Hun sovner med smukk og finner roen, er litt deilig også da at jeg kan legge henne fra meg med smukk og gå å gjøre noe. Hun har ikke brukt den om natten, hun får pupp og sovner og så sover hun videre.

 

N oen som har noen erfaring med smukk og magevondt, mer elelr mindre luft og sånn.

 

Mtg så bra at det var bra, hvordan er det med deg nå da?

 

Dere andre gravide holder dere koken, er det mer eller mindre slitsomt med fri og jul enn hverdag?

Her er det def. mer slitsomt med barn og mann i hus.....

 

 

Hvordan går det med varmtvannet da moll?

 

 

Må bytte to bæreposer med klær fra HM til lillefrøkna da, hun vokser og gror så alle 62 klærne under treet blir byttet.

Hun fikk litt tøy fra Spania da som vi må bruke først så bytter vi hm klærne til større størrelser.

 

Hvorfor har Amamannen sjørøverøye?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy new year alle sammen :)

 

Ønsker dere et fantastisk nytt år og tusen takk for gode minner fra 2008! Håper på mange flere minner i det nye året!!!

 

Kalkunen står i ovnen og jeg skal egentlig skrelle poteter, men jeg har ikke lyst. Også er kroppen min litt sliten. Tiril roter alt det jeg rydder og jeg løper etter. Nå har jeg gitt opp.. Jeg har ihvertfall dusjet og satser på at jeg rekker å finne noe fint å ha på meg før folk kommer...

 

Magen er stor, ukontrollerbar og lillebror i magen bruker ca 1 time hver eneste kveld på å plaget meg når jeg skal sove. Ikke bare litt dytting liksom, men skikkelig disco... Ellers er bekkenet greit, men jeg kan ikke gjøre stort før jeg MÅ sette meg ned. Dette er ikke så lett å skjønne fra mannfolkets side *sukk*

 

Juleferie er greit det, men begynner å bli ganske bra nå. Kjenner det er helt greit at det er barnehage igjen på mandag (selvom det er lenge til). Så nå har jeg krevd en alene-shoppe dag, og det tror jeg blir lørdag for mannen jobber fredag også er det familiemiddag på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår:) Jeg er den første til å skrive på tråden i 2009:)

 

2008 hadde mye trist å by på, men 2009 har jeg trua på:)

 

Takk for i går til Tiny familien-god mat og godt selskap er alltid positivt. En rolig kveld som passet iallefall meg perfekt. Når vi gikk hjem i går/natt så fikk vi en morsom følgeton av lystige fulle mennesker (uten barnevogn og gravide fruer); "nå går de gamle hjem" sang de for full hals. Hehe.

 

Amamannen er ikke sjørøver lenger. Han hadde fått noe på øyet så han måtte gå med plaster.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen:)

Håper alle får fyllt 2009 med mange gode minner og at alle klarer å trekke med seg det gode fra 2008 videre. Som Ama sier var det en del crap i 2008, men var da jaggu mye kos og:)

 

Godt med jul og fri Herk. Har nå jobbet et par dager i romjula da, men tatt meg fri i morgen:D Skal bli godt å komme inn i vanene igjen, men nå skal jeg nyte litt langfri.

 

23/12 Bursdagsrunde

24/12 Svigers (i alt 5 voksne+2barn 0 dyr;) )

25/12 julelunch hos svigers (ble over fra julaften) (i alt 9 voksne+4 ungdommer+ 3 barn)

26/12 Slappe av og noe venner på besøk på kveld

27/12 M jobb-mor på byn

28/12 Rydde bod

29/12 Jobb og bhg

30/12 Jobb og bhg

31/12 M jobb og bort på kveld

 

Ikke sjekket varmtvann enda men begynte bli varmt i det vi dro. Da hadde jeg alt kjørt med meg og E og dusjet hos svigerinne og sendt w bort senere på dagen. (HAT!!) Hva som skjer anes ikke.Mannen er loco!!

 

Svømming starter opp igjen 7/1. Ikke gått kurs siden før sommeren. Noe feil med bassenget. Sikkert den bra vaktmesteren som sluttet og da gikk alt til helvete;)

 

E fikk masse fint, men bare en genser og et par ullsokker strikket av mor. W fikk et par luer+ullsokk av mor. Ellers var det faktisk ikke noe klær. Rart. Greit nok. Favoritten til E var nok togbanen. Gutten ELSKER tog. Tog har reddet mange episoder i bhg. Er noe leit el feil så finner man bare frem tog:)

 

I går var vi på Leirsund. Skulle egentlig bare være oss 4 og de som bor der. (barn på 7 og 12), men så skulle visst et vennepar til komme. (bare på 1, 3 og 13) Greit nok det altså, men ble liksom myyye barn og lite voksen. Og hun på snart 3 sovner jo ikke andre steder enn hjemme og kl 23 var det helt slutt. Hun bare gårt og gråt. Synes det er litt tidlig å satse på at ei som er 6 mnd eldre enn E skal holde til kl 00:30 jeg altså. Litt pes, men greit nok.

Han minste fikk jeg overbevist dem om å legge. De trodde at det sikkert ikke gikk bra, men jeg var litt pågående der gitt. "Vi prøver og ellers plukker vi han bare opp igjen!" Så la E i vår seng så han kunne få reisesenga. Sovna på 2 sek han.

 

E derimot...har vært lenger oppe en noen gang i hele sitt korte liv. La han 21:30 og han ble stille. Så pludra han litt og jabba om alt mellom himmel og jord. Tasset ut til oss et par ganger men spratt tilbake til senga når vi reiste oss. Var mye stille. Hørte han jabbe om noe og gikk for å sjekke kl 23:30. Da stod han naken i døråpninga og skulle ha ny bleie. Fant ut at da kunne han like gjerne være oppe og han lekte glad og fornøyd helt naken:) Fyrverkeri var vaffal ikke farlig. "ååååååjjjjjjjjjjjjjjjj" "kuuuuuuuuult" (visste ikke at han kunne det ordet jeg da) Helt fasinert og lo trillende latter når det lyste opp.

 

Litt stilig var det at på slaget 24 letta skylaget og det ble stjerneklart:) Litt kjedelig var det at det ikke da var så mye raketter høyt på himmelen.

 

Kalkun og tilbehør som var helt fantastisk! Alt i alt en koselig kveld:)

 

Fiskemiddag hos svigers i dag.

 

Ha en trivelig første dag i 2009 alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen:)

 

Orker ikke skrive noe særlig, men 2009 er foreløpig pyton. Gleder meg til ungen kommer ut. Er drittlei alt!

 

I dag er det torsdag 1. januar.

Du går nå i 40. svangerskapsuke og har 8 dager (1 uker) til termin fredag 9. januar 2009.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen mtg da *trøste* Januarbarn blir supert, flink du er.

 

Godt nyttår til alle!

 

Kort rapport: Julaften hos svigers, 1.-3. dag hos søster til H med familie, så var vi hos svigers til mandag da bilen var på verksted for å bli frisk. Middagsgjester på tirsdag, og borte i går hos noen venner av oss med gutt på samme alder. Litt pes å reise hjem i halv to-tida, men det gikk fint. I dag er vi bare hjemme, har lagd god gammeldags torskemiddag og det var veldig godt.

 

Ellers: A har nesten slutta med bleie, er litt spent på hvordan det går i barnehagen. Bruker på natta da, også har vi ikke helt turt å skippe den når vi er ute og farter. E vil "bare bæsje bleia". De har dilla på å skrelle og spise klementiner, så nå er det faktisk blitt helt tomt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå mtg Da kan sikkert 2009 bare bli bedre:):)

 

Morsom E på nyttårsaften da.

 

O har absolutt evnen til å holde til 24 og lenger , men mitt største ønske var at han absolutt ikke skulle det.

han ble lagt ca 21 og etter litt tull så sov han så godt atte (Tusen takk til hun vi var hos for at hun tok rundene inn på rommet )

Vi dro hjem 3.30 vi og var jio litt dumme, spente på om o la seg videre kjørte vi hjem, Heldigvis sovnet han igjen og sov til 8.30 så da skal vi ikke klage.

 

Vi hadde en super kveld, O lekte så utrolig bra med 3åringen, de koste seg sånn og ordnet seg så bra.

 

Tilla elsker fyrverkeri, og her vi var så var det faktisk flottere enn noen gang nettopp fordi det ikke gikk så høyt, Det var mange rundt om som hadde masse flott fyrverkeri og vi så det så godt. Smalt mer enn noen sinne da.

 

 

heia mtg ---- nå er det uansett ikke lenge igjen selv om det kan føles sånn, Når er neste kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

_svana_.....søtt:) Kan man ei si svanine mer? Og er det greit å droppe _ _ ved tilsale? hmm..tilskrive? hmmm

 

Glemte avslutninga da. Kom inn ca 00:30. Da var det pølser. Var jo faktisk 6 timer siden han hadde spist. Ganske kort lunte, selv om blid og alt var feil. Skulle ha ost..nei pølse...nei ost..nei sånn pølse på skiva...ost...til slutt gjemte jeg en pølse i kjøleskapet og lot som han fant den helt selv. Da ble det bra:) Måtte ha kæsupp å dyppe da. La han i senga til de vi var hos (fant ut vi ikke gadd sitte oppe) Og der sovnet han i løpet av 5 min:) Aldri vært på rommet der før engang. Kjekt. Da var vel kl borti 01:15!!

sov til 8:30...dagen i dag har vært en prøvelse altså! Surv og feil og gråt og blæææ!!

 

MtG..komme nedom i morgen? Vet ikke sikkert da men. Tenkte meg en tur til LS og. Går ut fra du ikke har ønsker om å være med? :) Må jo få levert den dingsen til senga... Og du? Vil du låne krykker av meg?? Har her jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Molle. Jeg vil gjerne til LS en tur i morgen. Håper jeg klarer å få levert G i bhg i morgen tidlig. Styr med på med klær og dritt, men orker ikke å ha han hjemme her alene heller. Det er bhg i morgen, ikke sant?

 

Tror jeg skal klare meg uten krykker. Er mest opp og ned av stol/sofa som er vanskelig. Og helvete å komme seg opp om man sitter på kne på gulvet, men nå klarer jeg ihvertfall å gå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror barnehagen er stengt idag MTG- Tiny sa noe om planleggingsdag....

 

Leo sov til 08.11 i dag:) Eller det var da hun kom inn til oss. Hun har jo så fint rom nå så kan hende hun har dreve på ei stund. I går så hadde hun tatt ut alle klærne til lillebror + bleier og tilbehør. Så ikke ut der inne...

 

Jeg må ringe legen jeg- tid for 100% sykemelding nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka nettet og det er ikke planleggingsdag her i dag:) Nå skal jeg bort med gutten.

 

Huff, godt gjort at du har klart å jobbe noe frem til nå, Ama. Skjønner ikke hvordan du har fått det til jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det var årsplan for 07/08 som lå på nettet. Barnehagen så skummelt mørk og trist ut:(

 

Så her sitter vi da. Blir ikke noe LS på meg. Orker ikke det med barn. Ikke kan vi ha besøk heller, for V jobber hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett alltid plandag den første arbeidsdagen etter nyttår..

 

Takk for koselig selskap her på nyttårsaften :) Barn som lekte og koste seg og voksne som så ut til å ha det ganske så greit!

barn la seg greit i 20-21 tiden og våknet ikke av fyrverkeri!!!

Gutta storkoste seg med amas innkjøpte smågreier og damene med stjerneskudd.

Tiril ble vekket når Marius og Mia skulle hjem i 2 tiden, men jeg leste en bok og da gikk det fint å legge seg igjen. Survet en 1/2 time seinere pga smell på himmelen, men roet seg med en gang. og mor våknet trøttere enn ei strømpe 9.45.

 

Bekkenet fikset såvidt å være med på selskap, vondt, vondt og mer vondt i hele går. Ikke så kult at mann er på jobb og jeg må underholde en 2 åring... Gleder meg til mann har fri i helgen jeg.

 

Du føder nok snart mtg, og da er det meste glemt :)

 

Så bra med bleieslutt svana! Flinke gutter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på salg på monoch.:) Kjøpt mye finfint til lillebror og Leo + noen småting til kommende fødende:)

 

Kjipern at alt er tungt for deg da MTG-er rimelig pes nå hos meg og-men fortsatt ikke drittlei. Og tungt for deg og Tiny. Jaja-tiden går fort og snart er det glemt og da sitter vi og vurdere 3 barn i stedet-hehe.

 

Nei-rydde litt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salg på monochico?? Må kravle meg bort dit imorgen jeg da :) Må jo titte!!

 

Har egentlig gått fort dette svangerskapet, men er tyngre fordi man har en enda en å løpe etter + denne bekkenløsningen. Har ikke rukket å ruge skikkelig enda..

 

Nå kommer snart nurkene som perler på en snor :) Gleder meg til barselbesøk jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser an da vett MtG, finner nok en tid:)

 

Jeg vil på mono i morgen!!! Når åpneser den??

 

Var i ls i dag. Fikk handla litt stæsj:)

 

Nei lette røven å rødde! Dæven å seig jeg er i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Jeg har kynnere! Bare litt uehagelig da, med litt menssmerter.

Skjer noek ikke noe på noen dager ennå, men nå ble jeg ved godt mot. Det er faktisk NOE aktivitet her!! Har nesten ikke hatt en kynner hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTT ÅR:D

 

Jeg har overlevd jula og er på bedringens vei heldigvis i tide til skolestart på mandag:D Enn at jeg skulle ha sånn flaks da, at heeeeeeele jula gikk med på sykdom:( Jeje, jeg er heldigvis ekstra sexy, smart og tolmodig når jeg er syk....så det passet dritbra!

 

I morra skal jeg på varetelling med jobben....... skulle egentlig med ei venninne(lekebutikk) men sjefen ringte og ville ha meg med om jeg orka. Ville ikke si nei...selv om jeg ikke får betalt i cash....men blir jo litt ting jeg trenger til huset da...hehe, akkurat som jeg mangler så mye på kjøkkenet etter nesten 4 år i bransjen:D Mest spent på om jeg får stykkpris (xantall kroner) el "timebetalt".... Jeje, noe skal jeg nå bruke huet til hele dagene og:) hehe

 

Skal legge meg snart, er jo tidlig på'n i morra.... være på jobb til 9:(

 

Helvetesuker som kommer nå, 3 prøver, 2 innleveringer og 1 prosjekt på under 10 dager etter skolestart....hurra:D

 

Klem til alle som vil ha og en ekstra til de med bekkendritt! Kan jeg starte neste tråd??? Jeg har bursdag om noen dager og syns denne er lang nok snart:D

 

Også er babyen min så fiiiiiiiiiin når han sier: Ooooooooooohhhh, Myyyyyyyyyyyy Gaaaaaaaaaaaaaaaad:D

Han er skikkelig pappegøye for tia og favoritten er engelsk! Han snakker som er foss og han er råå på setninger helt opp i 5-6 ord vøtt:D (stolte mamma'n ja)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...