snellapella Skrevet 16. oktober 2008 #51 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, det var annerledes med førstemann. Planlagt vel og merke, men tok nesten to måneder før jeg ble sikker på at "jo, jeg er nok gravid" og da tok jeg test:-) Planlagt nå og, men tar tid... Sikkert på grunn av først spiralslutt, p-pillestart.. og så slutta jeg i sommer med de. Var så ufatteelig mye plaget med birvirkninger på begge... Pyton
rima Skrevet 16. oktober 2008 #52 Skrevet 16. oktober 2008 Du får gjort like mye som meg i dag ser jeg... Uff, det er vel det som blir det verste med dette, jeg får vel ikke gjort jobben min oppi all skravlinga. Men jeg hører kollegene mine stå i gangen og tjafse, så da kan jo jeg tjafse her så lenge. Sånn der spiraler og piller altså. Vi blir jo helt på hormonsnurr av sånt! Hvilke bivirkninger fikk du da?Jeg gikk på p-piller til i april, da skiftet jeg til minipiller som skulle være bedre for kroppen. Får se hvor bra de har vært da!
snellapella Skrevet 16. oktober 2008 #53 Skrevet 16. oktober 2008 Mye magesmerter, blødninger, kvalme, hodepine.. Så tidlig på sommeren kutta jeg ut. Var nok kroppen som sa fra at dette skulle jeg ikke ha. Verste var egentlig da jeg fikk spiralen, ble sykemeldt like etter på grunn av den (men dette var jo bivirkninger og slik kunne det være i følge legen) Jævlig. Så du kan visst trygt kalle det hormonsnurr! Ja, ikke mye som er gjort her, hehe. Har gjort ferdig endel oppgaver og lest det jeg skal så sånn sett er jeg i rute.
rima Skrevet 16. oktober 2008 #54 Skrevet 16. oktober 2008 Uff, det hørtes ikke noe særlig ut... Høres ut som du har det bedre nå da. Og godt du er i rute med arbeidet, for det er IKKE jeg. Har masse som ligger og godgjør seg her. Uff, må vel komme igang igjen. Enda et par timer igjen av dagen. Puh!!!
monkri mamma til 4 Skrevet 16. oktober 2008 #55 Skrevet 16. oktober 2008 ja unga er i barnehage og skole. d er godt med litt fri og bare slappe av. tenkte j skulle prøve å tenke på noe annet denne perioden. er ikke lett,men men..... d er såååååååååååååååå lenge til ikm.... er ferdig med el j nå tror j...
Veumjenta ツ Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #56 Skrevet 16. oktober 2008 Vi får bare smøre oss med tålmodighet her tror jeg, jeg har jo ikke hatt EL enda engang! Hehe! Kjennes i hvert fall ikke sånn ut, og syklusmessig skal jegikke ha det før søndag/mandag heller, så... Kjenner jeg er bittelitt misunnelig på dere som kan sitte på BIM på jobben jeg da! Hehe! Hva jobber dere med? Har dere en eller annen form for kontorjobb...? Jeg jobber som sykepleier i hjemmesykepleien, og er strengt tatt bare innomhus i lunsjpausen min. Ellers går det i ett! Og nå kommer dumme jobbehelg også - hate, hate. Lørdag og søndag kveld er ikke akkurat drømmearbeidstidspunktene... MEN tida går i hvert fall når man er på jobb, og vips så er det EL og bare 14 dager til IKM etter det... *utålmodig*
rima Skrevet 16. oktober 2008 #57 Skrevet 16. oktober 2008 monkri: er helt sikkert ikke så dumt å bare gi f en stund og se hva som skjer. Men det er vel lettere sagt enn gjort. Etter at jeg sluttet på pillen tenkte jeg at det får gå som det går. Da jeg i tillegg begynte å henge her er jeg jo mer oppsatt på å få det til. Men det som skjer, det skjer... Veumjenta: Da får du vel kjøre på til helga - blir vel både arbeid i hjemmesykepleien da og i heimen siden det er el? Kan bli en tung helg for å få ting til å klaffe... Jeg vet ikke når el er siden jeg tror kroppen er på en snurr, så jeg argumenterer med det i heimen og dermed blir det mye sengegøy! Ja, jeg jobber hvertfall på kontor og styrer dagen min litt selv. Har x antall greier jeg skulle og burde ha gjort, men det er gøy å følge med på bim også!
rima Skrevet 17. oktober 2008 #59 Skrevet 17. oktober 2008 Heia jenter! Nå nærmer det seg slutten av uka og jeg er jammen ta glad for at det er helg snart. Det skal bli skikkelig deilig. Gleder meg til å kose meg med jenta mi. Vi skal gå på biblioteket på lørdag og se også skal vi gå på kafé. Det blir koselig. Hva skal dere i helga da?
snellapella Skrevet 17. oktober 2008 #60 Skrevet 17. oktober 2008 Nå skal jeg først og fremst levere inn en oppgave, så skal vi hente pjokken og spise middag hos mormora... Ellers skal vi kose oss! Jeg skal være mest mulig ilag med guttene mine, spesielt han minste:-) Tror han trenger litt ekstra mammatid nå.. Har vært så opptatt med studier:-( Og så får vi se da om han største også trenger litt oppmerksomhet, hehe ;-)
monkri mamma til 4 Skrevet 17. oktober 2008 #61 Skrevet 17. oktober 2008 j tror j skal slappe av i helga. har d litt kjett om dagen og da tror j d er best å bare slappe av og ta d med ro. hvet ikke hva d er med gubben, men han vil ikke kose el noenting lenger. han er så avisende. tror ekteskapet vårt sliter litt nå...
rima Skrevet 17. oktober 2008 #62 Skrevet 17. oktober 2008 Senorita: Er det et langt studium? Synes studietida var helt topp, men jeg er jammen glad jeg er ferdig! Monkri: Kos deg med dine tre små i helga da. Finn på noe som er gøy for dere alle. Eller aktiviser dem sammen slik at du kan slappe litt av i mens. Kanskje mannen din bare er sliten? Min blir litt mutt når han er sliten og trøtt og det er en jo gjerne når det har vært en lang jobbeuke. Det kan jo rett og slett være at han er en tanke sliten? Sender deg i allefall en god klem.
monkri mamma til 4 Skrevet 17. oktober 2008 #63 Skrevet 17. oktober 2008 er ikke bare d som er problemet. følesene mine begynner å blekne litt for han. tror j begynner å få føleser for en annen og d er helt grusomt. vil ikke d, vil være her d er trygt j. vet ikke hva j skal gjøre nå altså......
snellapella Skrevet 17. oktober 2008 #64 Skrevet 17. oktober 2008 Studiekomp., på et år var planen... Men ser ut for at jeg må kutteut et fag eller to i år, men heller det enn å gjøre det dårlig for at man sliter. Ja, mannfolka.. Hadde planer om kos her i huset i går, men i stedet satt gubben foran pc`n, og klokka gikk og det ble sent.. og han skulle tidlig opp... :-( Ikke no særlig, men sånn er det. Får ta det igjen, tror vi trenger å få roet ned litt begge to..
Veumjenta ツ Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #65 Skrevet 17. oktober 2008 Her er planene for helga å jobbe rett og slett... MEN noen må gjøre det også, helsevesenet går ikke rundt uten har jeg hørt Hehe! 4 uker til neste gang det er jobbehelg i hvert fall! Og monkri: høres ikke så greit ut akkurat det der altså... Ikke for å være ekkel eller noe, men hadde kanskje vært greit å legge prøvinga litt på hylla og fokusere på de tre du allerede har, samt å prøve å rydde opp i tingene med gubben? Mye bedre å prøve på en til hvis begge er på nett osv vet du *trøsteklem* Nå skal jeg tilbringe resten av kvelden foran tv'n her tror jeg - ha en god fredagskveld alle sammen!
monkri mamma til 4 Skrevet 18. oktober 2008 #66 Skrevet 18. oktober 2008 havna på side 2 vi. nå har j og mannen min prata ut og nå har vi d helt topp. var bare ett blaff d med føleser for en annen. hørte ei sa at d kunne skje hvis du var gravid. hmmm.... kanskje?? åssen går d med dere andre?
monca*84*j12 Skrevet 19. oktober 2008 #67 Skrevet 19. oktober 2008 hei hei jenter.. melder meg inn her jeg... Har dere alle kommet dere igjenom den intense el perioden? Jeg er 4dpo i dag... egentlig bare flaks at vi traff el denne gangen.. ingen tegn what so ever til at el sku komme, trudde jeg minst hadde et par dager på meg... så spratt tempen i været og har holdt seg der... =) Men vi traff=) hihi ellers? har dere gjort no tilltak denne mnd for graviditet? ikke vi... har tatt den vanlig vitaminene osv... ellers tatt det veeeldig med ro!!! håper dere har hatt en fin helg=)
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 19. oktober 2008 #68 Skrevet 19. oktober 2008 Fin og avslappende helg ja :-) Ingen tiltak utover å ta folsyre og bruke eggløsningskalkis på nett.. Vet ikke om alt det andre hjelper? Det ser jo ut til å ta litt tid for de som gjør alle mulige andre tiltak også?! Håper uansett at alle kommer seg fort vekk fra denne siden og over på 1.trimester :-)
monca*84*j12 Skrevet 19. oktober 2008 #69 Skrevet 19. oktober 2008 det hadde vært supert og gå over i 1trim snart ja.... men jeg trives godt her inne også.. er så mange koslige mennesker... innbilder meg at det ikke er like "hyggelig" på trim sidene... men da får man jo terminklubb sidene da.. som jeg gleder meg MASSE til=)
snellapella Skrevet 19. oktober 2008 #70 Skrevet 19. oktober 2008 fytte katta.....alt går rett vest ser det ut for..... Forholdet er ...ALT er galt..
rima Skrevet 19. oktober 2008 #71 Skrevet 19. oktober 2008 Senorita: Hva skjer? Angående tiltak denne måneden: neeeei, sex kanskje. Også folsyre. Ut over det har vi ikke hatt noen plan. Ser det er mange som er på vitaminbølgen med sink og wild yam og hele pakken. Jeg tør ikke ta sånn wild yam siden jeg ikke har stabil syklus - tror hvertfall ikke jeg har det. Uansett er jeg så blåøyd at jeg tenker vi får det nok til... Har hatt en fin søndag - har bl.a vært i fjæra med 3-åringen og kasta stein. Såh, da var den dagen redda! Hehe
SuperKlar86Gravid Skrevet 19. oktober 2008 #72 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg er blander meg litt inn her jeg Jeg har også IKM 1 i uke 44, 1 november. El testen slo ut i går, så jeg har eggløsning i dag tror jeg ( føles sånn). Så vi har hygget oss både i går og i dag:) Blir spennende å se! Er mitt 1 pp dette året. ( Hadde 4 pp sist, som endte i SA.). Lykke til, medsøstre
snellapella Skrevet 19. oktober 2008 #73 Skrevet 19. oktober 2008 Ja, si det....smitsomt med knute på tråden, men.......... Alt er galt og vanskelig mellom oss, blir nok flytte ja.. Jeg må ut, det er så gærnt atte.... Sliter med det meste, økonomien.... har ikke alt i orden med bl.a studielån noe som tærer på.... men det hindrer jo ikke han å bare Må på konserter og turer, da er det ikke mye dårlig råd og ikke mye Oss...
snellapella Skrevet 19. oktober 2008 #74 Skrevet 19. oktober 2008 Dette er bare litt... Har en eks (far til ungen) som stadig kommer med dritt - prøver psyke ned, og det sliter. Prøver være sterk men er ikke enkelt. Han her ser ikke hvor tungt alt er , og jeg syns det er urettferdig rett og slett... (sikkert teit av meg emn..)
rima Skrevet 19. oktober 2008 #75 Skrevet 19. oktober 2008 Brrr... Hva skal man si da? Dette høres jo ikke bra ut. Forhold har sine ups and downs, og ofte er det vel mange downs i perioder. Kanskje vet man innerst inne at forholdet er sterkt nok siden man ønsker barn oppi dette? Senorita, den er ikke spesielt til deg, men til oss alle som føler at det blir mange downs på kort tid. Tror jeg ville tatt en runde til for å tenke på det med barn i en sånn periode... Hva tenker dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå