Gå til innhold

Tromsømammaer 2 oktober.


minhj

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei :) Vi e med i barselgruppe på helsestasjonen. Har Kvaløya helsestasjon. Skal vi bestemme hvilken dag vi skal ha julebord på og når vi skal ha vinkveld? Æ reise hjem mandag 8.desember, håpe æ hvertfall får te å vær med på en av tingan! :) Dåkk veit no mæ, skal helst ha med meg alt, men vet at det ikke går da, hehe...

 

Nå drar vi te Ikea =)=) Og skal besøke søskenbarnet mitt og et vennepar i Trondheim. Gleder oss! Sees på babysvømming på mandag Janne og Maria da! Trist med begravelse Ann-Silje!

 

Noa-Nikolai har begynt med 3- og 4-timers intervall når det gjelder soving på natta, så tror æ har skrytt litt for mye av at han sover 8 og 6 timer uten mat...hehe, han begynner vel å få behov for mer mat nå...

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere jenter og babyer :-)

 

Ja, da er vi tilbake i Tromsø etter ei hektisk, men veldig koselig uke hjemme på sørlandet.

Flyturen gikk overraskende bra bortsett fra at Liam klarte å bæsje ut hele seg etter 10 min :-) Måtte dermed bytte bleie og alt av klær på verdens minste flydo...tror jeg svettet 10 liter..hahaha.

Tror det blir lettere neste gang ettersom pappa´n da er med :-)

Merket at det kunne vært godt å ha noen ekstra armer når man skal bevege seg rundt med en liten en på så lite areal. Heldigvis er folk stortsett veldig behjelpelige :-)

 

Mamma og svigermor visste ikke at vi kom hjem og ble dermed veldig overrasket :-) Kjempe kos å få vist frem gullklumpen til venner og familie!

 

Ser at det er flere her som er plaget med forkjølelse.

Her er vi blitt syke alle sammen. Kjedelig, men det hører vel med til årstiden. Vi tålte vel ikke den store klimaforandringen mellom nord og sør :-) Satser på at formen snart er bedre. Heldigvis er det jeg som er mest sylta. Håper bare ikke Liam blir verre.

 

Tenkte å invitere til hjemmetreff neste uke.

Noen som kunne tenke seg å komme på besøk til oss onsdag 15. oktober? Eller er det en anne dag som evt. passer bedre?

 

Gleder meg til å treffe dere snart! Igjen er det blitt altfor lenge siden...

 

Ha en fin torsdag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du overrasket de med besøk Pia. Morsomt :-) kjenner igjen bleieskift på flytoalettet :-p Aurora bæsjet også på flyturen, var ikke enkelt å skifte/vaske inne på minitoalettene på flyet nei! Onsdag 15 okt. passer fint for hjemmetreff Pia, i allefall for meg...:-)

 

Tone: Aurora har også begynt å ha 3-4 timers intervaller på natta. Hun har i allefall de siste dagene våknet i 12 tiden for mat, så i 3-4 tiden og til slutt i 7-tida. Tidligere har hun sovet i 6-7 timer før hun ville ha mat første gang. Har også tolket det dit at hun har behov for mere mat nå.

 

Ha en fin dag. Her er vi pakket pg klar for båttur til Skjervøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andrea har fortsatt lange lura på natta ca 10 tima kver natt:) veldi greit d.. men har ennå ikke bynt me å legge ho ne før ho såvne... e litte granne treg.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æ legg heller ikke Ingrid ned på kveldan, ho spis sæ opp da så går jo ikke an å trumpe en sulten unge te køys! Men når vi no kommer tebake fra dåp, så tenker æ at æ ska begynne å introdusere grøt te ho. Tar jo ei stund sia det ska være bare ei t-skjei først ganske lenge å så videre osv..

 

Hahaha! ja de flydoan har å vært min skrekk, har jo reist mye med sigurd! Men heldigvis har han vært sånn at han må ha det stille å rolig rundt sæ for å bæsje... :) Passe fint!! Å sia æ skriv dette no så bli jo tuppa å bæsje sæ ut på mandagskvelden når vi ska fly te bodø... Hahaha!

 

En rolig dag her, Sigurd sov no på sofaen å Ingrid ligg å leka. Ho hadde sæ faktisk en lur på nærmere to tima i formiddag, så det va litt rart! E jo ikke vant te at ho e "borte" så lenge av gangen...

Takk for godbdringønska, å æ håpe dokk andre som e syk å bli frisk snart! E tungt når man har små å de bli syk å man sjøl syk å alle syk..

 

Au da Kari Anne.. Ikke arti med sånne skada nei! Får håpe det går greit da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia: Jeg kommer gerne til træff hos dig næste onsdag :)

 

Kari-Anne: jeg kom ikke ind på tæt indtil. Har søgt medlemsskab... måske får jeg da lov efterhvert.....

 

Jeg var oppe halv seks idag helt frivilligt :-), men det skal siges at jeg vågnede efter mareridt om muggsopp i hele det nye hus.....

 

Kari- Anne: Surt med jeres vandstank! Får virkelig håbe at det kan bli ordnet hurtigt :-(. Tak for tips om billigere strømpebukser

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den som er strikket i striper Susanne, men alle er sikkert gode. Husk lanolinkur etter du er ferdigstrikket :-)

 

Her ser det ikke fint ut, lukter ille gjør det også.. Vannlekkasjen er gammel visstnok og det lukter potetkjeller her. Spørs om vi ikke rømmer til harstad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Kari Anne, det hørtes ikkje nåkka trivelig ut med lekkasje, får håpe det går raskt å fikse.

 

Pia: Kommer gjerne på treff onsdag formiddag:) Onsdag er perfekt treffdag! Ikke babysats eller kino da:)

Må takke alle som kom på besøk igår også, så koselig. Jenny og Aurora er jo noen skikkelige sovejenter, men de fikk nå med seg siste del av treffet. Gustav var omringet av 3 jenter på gulvet, så fornøyd:)

 

Har vært på babysvømming med Jenny nå, de to siste gangene har hun nektet å spise før vi har gått i bassenget, men så etter 10 min i bassenget er hun så sulten at vi bare må gå opp. Så fornøyd når hun kommer opp da å får mat..

 

Snart skal jeg ha litt alenetid på sats, enig med deg Janne at det er godt å trene uten baby også. Men jeg har tenkt meg på mandag også, så da sees vi da Tone!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at flere av dere er klar for treff til onsdag :-)

Passer det 12.30?

Skal på kontroll med Liam kl.10. De er ofte litt forsinket, så da er jeg sikker på at jeg rekker hjem :-)

 

Adressen min er:

Trollbakken 7A

 

Rett ved Bikuben Selskapslokaler og Trollbakken Barnehage :-)

Er ellers bare å ringe om det skulle være vanskelig å finne frem.

Er å treffe på tlf. 99318914.

 

Jeg kjøper inn drikke og frukt. Er ellers bare å ta med andre spennende ting om dere har lyst :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pia, fint med treff hos deg. Passer bra i 13 tia for min del. Det var altid så koselig å treffe dere!

 

Er forresten i byen i morgen i ett-tia, så hvis noen har lyst på kaffe eller spasertur - eller begge deler? Men de fleste er vel på baby sats i morgen da?

Hadde en veldig fin tur til den afrikanske kaffen og videre sørover i dag...så takk for turen Minda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

ang julesamling/julebord: Har lyst å samles på bursdagen min ( og mørketidsdagen) 21.november på Scandic til julelunsj kl. 12-14.30. Koster 275,- kroner og det beskrives som formiddagsjulebord: buffet med alt som hører til julebord faktisk. Skal sende bestilling/forspørsel til Scandic. Kan jo reservere mellom 10 - 20 stykker. Mannen min skal være med og jeg håper at deres menn også ha mulighet å slutte tidligere i jobb for å være med. Noen som er interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Kari-Anne - så kjedelig med vannlekkasje! Huff altså...

 

Vi har hatt en hektisk, men bra dag. Fikk kjøpt en masse på Ikea! Gleder meg til dere kommer på besøk Ann-Silje - fikk kjøpt alt du ville ha =)

 

Pia - æ skal også på helsestasjonen på kontroll på onsdag og så skal æ te tannpleier klokka halv ett. Får se om æ kommer te dæ etterpå. Skal jo ha ulltreff klokka fem hjemme.

 

Spent på natta, N-N er ganske urolig.

 

Elke: Passer for meg 21.november. Skal høre med Kent-Rune.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter=)

 

Kari Anne : åååååh... kan tenke meg at det er litt stress med den vannlekkasjen. Flott at det går på forsikringa da!! Håpe det blir fikset fort da. Kjipt å ha det slikt. Liker forresten ikke å ha arbeidsfolk i hus, etter at en la skikkelig ann på meg over flere dager. Ekkelt, for en er jo i sitt eget hjem og kan liksom ikke gå noen steder for å unngå det. Jaja.. Nok om det! poenget var iallefall at jeg håper det blir i orden snart da=)

Du skrev noe om behandling av strikkatøy? skal det settes inn med noe etter at det er strikket?

 

Anette: Håper dere er på bedringens vei=) Satser på at Ingrid ikke lar det gå troll i ord, å bæsjer på flyet på mandag da=) hehe... slapp heldigvis å skifte på flyet :D *bank i bordet til neste gang*

 

Her gjør Aline klare tegn til å trene mer mat. Blir ikke skikkelig mett av vellingen en gang, så i dag fikk hun ei minimal skje med grøt. Bare for å se hvordan det gikk liksom. Synes dette var rart, men smattet det i seg. hehe=) Siden hun har fått velling en god stund, så er jo magen vant til grøt. Med vellingen får hun jo ca 5 ts med grøt i døgnet, noe som var Ok ifølge hs, så lenge hun ikke " sa ifra".. hehe...

 

noen som skal melde seg på svømmekurs ( nr 2, om det heter det) i januar?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randi: Synes ikke deUSYNLIGE egner seg som babykino, men den var veldig bra :)

 

Hvem kommer på ullpartyet hos meg forresten onsdag 15.oktober klokka 17?

 

Ann-Silje: Vi skal gå videre på svømmekurs nå i november, men får ikke med oss den siste gangen da, er i Trøndelag da. Synd at vi ikke kan gå videre sammen. Hørtes forresten veldig ekkelt ut med han håndverkeren som la an på deg!

 

Håper N-N ikke bæsjer seg ut på flyet ja, ser for meg litt styr, særlig siden jeg hadde vindusplass sist...

 

Kent-Rune kunne ikke ta seg fri fra jobb fredag 21.november, han slutter to hver fredag da, men kan ikke gå før.

 

Tenke æ skal spørre på helsestasjonen når æ skal på kontroll om vi kan starte med litt grøt forsiktig =) Selger de i vanlig butikk grøt som man ikke trenger å bruke morsmelk i?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og merker jeg at det er behov for mere mat... Nå har hun spist masse, ca hver time fra 1-2 tiden på natta til vi står opp! Kjenner det begynner å tære på mor nå, etter en uke på dette viset. Så om det ikke blir bedre snart så blir det nok grøt på denne tuppa også når hun bikker 4 mnd.

 

Tone

Alle 4 mnds grøtene skal blandes med mm eller mme (er jeg ganske så sikker på). Spiller ingen rolle om du bruker det ene eller andre da. Så det er jo litt tungvint og først måtte blande melk, for så å blande videre til grøt =P Men må man så må man jo.

 

KariAnne

Skikkelig kjipt med lekasje! Og får håpe du slipper sånne ekkle arb. folk!

 

Elke

Skal høre med sambo om han får fri, hørtes jo kos ut =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gustav og jeg skal til lægen på jekta idag. Om Nogen har lyst til en kaffe eller sån dernede... så er vi nu der..... send gerne en sms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - god formiddag!

 

Enig i at onsdag er en fin treffdag: Vi kommer Pia! Og Anette: hvis det passer for oss den dagen du legger ut treff tar vi gjerne turen ut til dere.

 

Elke: Bursdag, mørketidsdag og julebord 21 nov høres bra ut. Iver og jeg er med! Skal spørre Ole, men tviler på om han kan ta seg fri.. Ja, og takk for fin tur igår!

 

Vannlekkasje kjedelige saker.. Sikkert ikke dumt å rømme til Harstad!

 

God bedring til dere som er syke! Her var Iver kjempeblid etter at vi sto opp, men så mer og mer sutrete, tett i nesa og vil ikke ha mat.. så tror "noe er på gang" her og.. Nå sover han.

 

Noen som vet om noen butikk der en får kjøpt bodyforlengere? Bare sett det på nett. Må jo være en fin måte å få lenger brukstid på gode ullbodyer.

 

Nå er det skikkelig oktober, får-i-kål-stemning, surt og regn. Ha en fin høstdag!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodyforlænger?! Genialt... Sig fra om du finder det Minda!

 

Kari- Anne: Hva hed de der bleer som var lave i taljen? Petit et eller andet???? Dårlig hukommelse øhhh JA!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne: Det er lov å skylde på ammetåka :-)

 

Her har du linken: http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=225

 

De er jo ganske dyr, men det lønner seg i alle fall om man kjøper ekstra innlegg. Det går helt fint å bare bytte dem når babyen ikke har bæsja. Også er de jo ganske knæsj i fargene :-)

 

God helg alle sammen. Vi suser avgårde på hyttetur til Tromvika. Og i neste uke ser det ut til at vi må bo på hotell. Gleder meg ikke til å være inne på et lite rom med to små barn,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari-Anne: Det var surt for jer!!!! Kan ikke holde mig tilbage bestiller lige to prøver af disse! Høres helt geniale ud :-) Hva briger Oskar for en størrelse?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari-Anne: Det var surt for jer!!!! Kan ikke holde mig tilbage bestiller lige to prøver af disse! Høres helt geniale ud :-) Hva bruger Oskar for en størrelse?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...