Gå til innhold

Tromsømammaer 2 oktober.


minhj

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hallo!

 

I dag har O fått vaksine. Nå sover han utslått i vugga. Han har allerede litt feber, så vi tar det helt med ro i dag. Planen var å trille tur, men nå blir vi bare hjemme.

 

Dr Brown får man på Sjarmtroll ja

 

Manuellterapauter manipulerer låsninger i nakken og ryggen på spedbarn blandt annet

 

Pusi: Jeg kjenner meg igjen i det du skriver fra da jeg var førstegangs. J var akkurat som din Andrea. Måtte bysse henne i søvn og la henne ligge oppå en av oss i minimum 20 minutter. Da var hun i en så dyp søvn at vi kunne legge henne fra oss. Men da sov hun gjerne 9-10 timer. På dagtid sov hun godt i vogna om jeg trillet vel og merke. Ble lange trilleturer.. Men plutselig da hun var rundt tre måneder gikk det seg til, da sovna hun av seg selv en dag på sofaen. Og etter det var det bare å legge henne våken i senga, så sovna hun etterhvert. Håper det går seg til for dere også :-)

 

Høres ut som om dere har det topp i Trøndelag Tone :-) Ble det noe shopping da??

 

Da skal jeg slenge meg rundt å vaske badet mens det er ro i huset :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off stakkars, håpe han blir bra snart... andrea ska ha vaksinen om 3 uke..

 

9-10 tima? wow:) her sover ho av å t når ho blir lagt ne.. gjor dåkker nåkka spesielt når dåkker la ho ne? kan dem hjelpe mot en uroli mage? ho kava sånn på natta når ho sover, klore både mæ å sæ sjøl opp... vet ikke ka ho sku reagere på av d æ spis heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho likte best å ligge i vogna, så vi satt vognbaggen oppi senga hennes. Også varma vi opp baggen med varmeflaske og hadde ei av mine brukte t-shorte oppi. Da sov ho som regel, men va jo noen ganga vi måtte ta ho opp igjen å begynne på nytt med byssing. Ja, også pleide ho å få babymassasje hver kveld i tillegg til et varmt bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tydelig at det er sesong for forkjølelse nå.. Mange i tromsø (og hvertfall ei i trøndelag...) som er forkjøla for tida. God bedring til store og små! Flott hvis knekkinga hjelper mot kolikk,Randi.Hvordan er det med han nå?

 

Skal vi ta følge hvis du skal på treff på onsdag, Elise..? Noen flere som vil gå med oss?

 

Har vært i byen på kafe og handla uten penger. Vil si brukt tilgodelapp og bytta. Ganske tilfredstillende å komme hjem med noe nytt uten at kontoen krymper;)

 

Iver bender nakken bakover for å se når vi bærer. Idag prøvde jeg å snu han slik at han kan se. Virket som om han likte det kjempegodt! Men skal bare gjøre det når han er våken og nysgjerring og "stor gutt", når han er trøtt er det nok best at han ligger som en liten baby med god nakkestøtte..

 

Hvis jeg får rota meg en tur på biblioteket skal jeg titte på de bøkene du anbefaler ift søvn, Linda.Noen andre som har noen bøker de anbefaler om spebarn. Kjekt å snappe opp noen tips...

 

Ha en god dag alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Så koselig at æ ikke bli glemt selv om æ e langt unna! Glede mæ nesten litt te å komme tebake te Tromsø og "det vanlige livet" også. Er så koselig å møte dere på treff altså!!! Permisjonen er så morsom når det er sånn, håper vi klarer å holde kontakten og møtes ofte etter vi begynner på jobb også.

 

Æ skal jo begynne i april... hjelp, ikke lenge igjen! Angrer litt på at Kent-Rune skal være hjemme i 3 måneder... men men... blir fint for han da! Skjønner hva du mener Ann-Silje med at du skal være hjemme når dere får neste barn. Det e veldig koselig.

 

Hehe, æ fikk shoppa i Trondheim ja! Kjøpte en kjempefin ulldress, mønster, knapper og garn til enda en ulldress som min mormor skal strikke, vinterlue, votter, tykk strømpebukse, kjempedeilig myk jakke, hårspenner og topp til meg selv =) Enda har vi ikke vært på Ikea, Sparkjøp eller Barnas hus! Myyyye fint altså, skal tebake i jula tenkte æ, e så mange bra butikker i Trondheim. Forelsket meg helt i en butikk som heter Lille engel, sååå mye fint der! En annen butikk som heter Ragazzo og Kirsebærlunden som også var veldig bra om noen skal te Trondheim! Gleder meg til å se på Polarn o pyret på Nerstranda da, kjekt å ha nåkka i nærheten også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Må rette litt på hyttetur-dato. Det skal ikke gå hele helga på det, nei. Turen var ment fra fredag til lørdag, dvs. 17. - 18. (ikke 18.-19.okt som jeg først skrev). Så kanskje at det gjør at flere har lyst på bli med?

Og man kan jo kjøre bil helt til skytebane nå om høsten, så da er ikke det så kjempelang.

 

Ha en go kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise: Så fint! Vet sånn ca hvor det er... May-Helen viste meg en gang vi tok bussen. Men hvis du har tilgang på printer og det ikke er mye pes er det fint om du skriver ut. Ellers så finner vi det nok uten og...

 

Enig med deg Tone: Flott at det er så mange hyggelige mammaer i tromsø og at vi vet om hverandre- det beriker permisjonstida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er mulig jeg kan komme på treff til deg May-Helen alikevel. Sondre er syk, men hvis han er bra til onsdag skal han i barnehagen da, og jeg får "fri".

Elise og Minda, jeg blir i så fall å gå til treffet. Går dere Dramsvegen eller annen vei? Hvis jeg kan dra på treffet vil jeg gjerne slå følge med dere på veien.

 

Det høres gøy ut å shoppe i andre butikker enn de vi har her Tone. Var innom Polarn og Pyret på åpningsdagen, men hadde det travelt, så fikk ikke sett mye. Men det var masse fine farger på klærne der, og ikke masse rosa og lyseblått:) Flott at de har åpnet her oppe. Synd du ikke hadde kjøpt deg inn i tippelaget til leieboeren:) Kos deg videre der nede.

 

Ellers er Lea ganske slitsom om dagene for tiden, hun sover lite på dagtid (ca. 30 min om gangen) og blir veldig trøtt og sur og grinete. Hun sover i bilen eller mens vogna beveger seg, men våkner fort når vi stopper. På ettermiddagen er hun ordentlig sur og gråter ofte mye. Eneste trøsten er at det er om dagen og ikke om natta hun er sånn... Men slitsomt alikevel... Håper det bedrer seg snart.

 

Håper jeg ser dere på onsdag.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin

Vi har ikke avtalt hvor vi skal gå ennå..

Men vi kan sikkert møte deg ved brua ved Grønnåsen (var det ikke oppi der du bodde?) og gå lysløypa.. Blir litt lenger for oss, men trim er jo bare godt ;-) Hva sier du Minda?

Den stien vi gikk sist var veldig våt og mye myr da jeg gikk til byen forige onsdag, så frista jo ikke så veldig å gjenta den løypa ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :-)

 

O vil bare sove i ettermiddag og blir rasende om man kommer til å ta på lårene hannes. Satser på at han får det bedre i morgen.

 

Jeg er ikke begeistret for "sove Karin" (karin naphaug). Jeg synes hennes metoder er vel brutale for småtroll. Jeg anbefaler alltid denne boken:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=532764

 

Den er mer etter mitt ønske om hvordan jeg vil tilnærme meg mine barn. Men her er det jo store individuelle forskjeller :-)

 

Minda: Andre interessante bøker er: Hvorfor gråter barnet av Mari Rysst Heilmann og Ditt kompetente barn av Jesper Juul. Jeg har dem begge om noen vil låne.

 

Her er også et flott ressurssenter når det gjelder søvn:

http://www.midtimellom.no/

 

Ellers synes jeg tilknytningsomsorgen tilfører mye positivt til oppdragelse uten at jeg følger det fanatisk:

http://no.wikipedia.org/wiki/Tilknytningsomsorg

 

 

Jeg synes det er fantastisk å være i permisjon, kjempegodt å få være hjemme med en herlig baby og ha mange å møte på dagene som er i samme situasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også bare elsker at gå hjemme og hygge mig med Gustav :-) og situationen blir bestemt ikke dårligere af at have jer andre at hygge mig med også :-)

 

May-Helen eller andre... Hva er din adresse? Kan ikke lige finde den.

 

Jeg vil gerne låne opskrift på gode ullunderbukser til store rumper.

 

Har købt hus! En rønne... så hvis nogen af jer kender en god håndverker som kan sætte op væg, sjekke noget fugt, slipe gulve og evt ta ned et stygt tapet så sige endelig fra... og en god elektrikker....

 

ses på onsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hus Susanne. Hvor har dere kjøpt?

 

Elise og Minda: Hvis jeg kan komme på treffet kan vi godt gå fra skibrua, jeg bor rett ved siden av den. Det er hyggelig å ha noen å gå sammen med. Jeg får se ann formen til Sondre i morgen, og se om han er bedre og kan gå i barnehagen onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin og Elise: Helt greit for meg å møtes ved Grønnåsen!

 

Kari Anne: Takk for tips! Sittet og sett litt nå...

 

Og gratulerer igjen med hus Susanne!

 

Nå:senga... Godnatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Så koselig at så mange vil komme på onsdag, blir kanskje litt trangt, men der det er husrom er det hjerterom:)

 

Her er link til adr min: (håper den virker)

 

http://www.gulesider.no/kart/map.c?q=Haakon+VII+gate+6+Troms%F8&imgt=MAP&id=a_939409

 

Forklaring: Hvis vi tar utgangspunkt i at man kommer fra langnesveien og er ved meterologisk, så tar man til venstre i krysset. Man er da inne på Haakon VII gate. Følg veien, når man kommer til krysset ved bisbegården fortsetter man bare rett frem ned en liten bakke, da er huset nr to etter krysset på venstre side (bor nede i sokkelen). (lys kremfarge på huset, hvit mur og sprosser på vinduene)

 

Gratulerer så mye med huskjøp Susanne!

 

Må si meg enig med Kari Anne, det er skikkelig godt å være hjemme i permisjon. Lengter definitivt ikke til jobben. Flott å kunne treffe dere og deres små.

 

Idag gikk jeg med Jenny ned til byen å trente på sats, gikk hjem igjen etterpå. Rakk å dusje, spise, rydde ++ før Jenny våkna igjen etter hun fikk mat rett før vi gikk hjem etter trening, flink jente!

 

PS! Vi gjør som vi pleier på treff, at alle tar med litt hver. Kari Anne tar med rundstykker og jeg bakte brød igår, så litt pålegg eller grønnsaker hadde vært fint. Ellers tar jeg meg av drikke som kaffe, te, saft og vann:)

 

Imorgen er det babysats igjen, noen flere som skal?

 

Tror senga kaller nå, natt,natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med huskjøp Susanne!! Dere har mye arbeid foran dere nå, hva? Men med kyndig hjelp går det vel bra...

 

May Helen: jeg skal på baby-sats i morgen. Var å trente på sats nå i kveld- deilig å trene litt alene også.

 

Her i huset har vi begynt å få en morranfugl til baby. Hun har begynt å våkne i halv syv/syv-tiden og det nytter ikke å lure henne til å sove videre. Har prøvd å amme henne i søvn, kosing etc. Men neida, hun sutrer bare helt til hun skjønner at nå skal vi stå opp :-p Litt uvant å stå opp tidlig, hun har jo tidligere sovet til i 9-tiden.

 

Sees hos May Helen på onsdag :-) Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minda&Elin

Minda vi kan godt møtes der vi pleier, under brua, i 11 tiden.

Så går vi opp å møter Elin til 11.15. Passer dette?? Det er vel i 12 tiden treffet er=)

 

Janne, det er bare å bli vant til det =P For det blir nok tidlige morgener i maaange år fremover ;-)

 

Susanne, GRATTIS, så spennende med nytt hus!

Jeg lurer også på hvor det er....

 

Ha en fin dag jenter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har købt hus i brinkveien 2 tæt på der vi bor :-). Er bare så glad for at bo her vi bor, med lysløypen ret ved, prestvatnet, charlottenlund, byen og vores gode coop prix... Man blir virkelig vanedyr m alderen.

 

Tone: Jeg er sikker på at vi klarer at holde kontakten også efter vi er i job igen! Jeg skal jo også væk et år, men er brand sikker på at jeg kan snige mig ind i gruppen igen når vi er tilbage :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Vært uten nett mange daga no så æ klare rett å slett ikke lese alt!! Hehehe!

Minda,Elise å Elin; hvis været e bra i mårra å formen te mæ å tuppa e bedre så ville æ gjerne gått ilag me dokk!! Høres ut som en fin tur sjøl om æ regne me den går på asfalt.

Men ut fra dagens form her i huset så bør det skje nå drastisk i så fall, for tuppa e så tett at ho slit me alt, å æ har møkkavondt i hals å hode. jajaj! Høst e høst!!

 

Grattis me hus Susanne! Så arti! Når får dokk flytte inn? =) "gjør det selv" på nettet har mange fine tips til hvordan man lett kan fikse ting, der hente Ulf hjelp iallefall :)

 

Ja e deilig å være hjemme me tuppa, må innrømme at æ grua allerede te permisjonen e ferdi.. Hadde vi hatt råd så ville æ nok jobba litt mindre fram te ungan bli skoleklar å hatt dem hjemme en dag eller så i uka, men økonomien si stopp der...

 

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=15013436&sid=xz7cabpvCTs728525&pos=null&tot=null

 

Link til nabohuset, så kan dokk se på utsikta en av grunnan te hvorfor æ syns det e så fantastisk å bo her... :-) Det første bildet av huset e tatt omtrent på trappa våres.

 

Nei må vel se om æ får orden på hodet... Har jo en del ting som sku gjøres i dag, men det ser mørkt ut for øyeblikket!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...