Gå til innhold

Tromsømammaer 2 oktober.


minhj

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Go morgen fra by-pc!

 

Har veldig gjerne lyst å komme på hjemmetreff, men det var ikke annonsert kl.slett. Tenker jo selv at det er slik det pleier mellom 12-13. Skal på helsesenter rundt 12 og sikkert ikke ferdig før 13, så buss til byen etc.

Vet ikke om det er i så fall greit at jeg kommer så seint?

 

Siste nyhet fra hyttesjefen i Røde Kors:

Hytta har til sammen 11 plasser hvorav 4 er dobbelseng - fint å ligge i lag med babyen da. Det er gasoven man kan bruke om natta for å holde det varmt. Badstue kan også brukes. Og som sagt så er det fredag, den 17 - lørdag 18.okt. Håper at været også er med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elke: Det lyder bare helt supert! Jeg har veldig lyst at bli m, men må bare ha et forbehold om at vi skal ordne på huset denne helg....

 

Annette: Sindsyg fin udsigt :-) Forstår godt at I bor derude. Tak for tips mht gjør det selv... har lagt den til som favorit på mac´en

 

må bare sige.... har fundet gode strømpebukser til Gustav... på båndsull. De passer også ganske godt til store rumper... med andre ord helt perfekte små babykropper :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elke: Har "annonsert" med klokkeslett, men innleggene forsvinner fort her inne, så ivrige som vi er å skrive. Kl 12:00 er tidspunktet, men det er bare å droppe innom etterhvert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise og Minda: Det passer bra å møtes med skibrua kl. 11.15 i morgen.

Hvis du vil kjøre til skibrua og gå sammen med oss kan du parkere hos oss Anette, evt. ved Grønnåsen kirke. Da slipper du en lang oppoverbakke (ved parkering på Jekta).

Så på boligen som er naboen din Anette, utsikten er jo helt utrolig. Skjønner at dere trives der.

Da sees vi i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei alle sammen :) Gratulerer masse Susanne med nytt hus! Så spennende!!!

 

Var inne å så på den boka du anbefalte Kari-Anne, er den på engelsk? Takk for tips hvertfall! Noa-Nikolai har blitt litt bortskjemt her nede med at han sovne sammen med oss og ikke alene på soverommet. Bestandig noen som sitter med han. Håpe han klarer å sovne selv når vi kommer hjem, han klarte jo der før vi dro, hehe... at vi ikke har klart å ødelegge alt av rutiner. Gjenstår å se! Kjekt å vite om noen bøker i tilfelle. Han sover fortsatt videre når vi legger han ned da i det minste om han sovner med puppen eller oppå oss. Han sovner jo selv i senga så lenge vi er i rommet...

 

Kos dere hos May-Helen imorgen, vi sees neste uke! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Ja, boka er på engelsk. Tror den er oversatt til dansk også, men er ikke helt sikker. Den er ikke vanskelig å lese på engelsk :-)

 

Susanne: Mener du ullbukser til bruk som sperrelag for tøybleier, eller vanlige ullbukser? Jeg har i så fall begge deler. Har en kjempefin link med mange gode ullbleiebukser: http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=81951 (tror du må være medlem på tettinntil for å se). Ellers kan jeg ta med Nøstebarnboka mi i mårra, så kan du skrive av.

 

Kom på at jeg har foreldresamtale om J i mårra kl 13.15, men vi kommer en tur på treff først.

 

Jeg er helt i koma i dag. Har sovet lite over flere netter og det merkes. Håper lille O kan bli bra snart! Hadde vært godt med rolige netter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: Brua kl 11 høres greit ut! Hyggelig om dere er iform og blir med å går, Anette. Dere får ha god bedring!

 

Kari Anne: Lest store deler av Hvorfor gråter barnet idag.Takk for godt boktips! Liker vinklingen.

 

Flott at dere vil være med på tur, Susanne!

 

Sees imorgo;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen:

 

Stemmer det at man går opp buss traseen, så tar men rett frem ved det store svarte huset"bispegården" (tror det heter det)

 

Gleder meg til å treffe dere igjen. Lenge siden nå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis jeg forstår deg riktig:) ConradHolmboes vei er vel der bussen går før den tar inn på haakon VII gate (iallefall buss 28 og 40). Når du kommer til krysset har du bisbegården på høyre side, ta da til venstre i krysset.

 

Gleder meg også til i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Formen min har ikke blitt anna enn verre i dag,heldigvis e tuppa bedre i form.Men bli natta god så e det jo gode sjansa for at kroppen å bli god..

 

Ang soverutina så har æ ikke funne en som æ hold mæ til, men tar litt fra her å der.. En av hovedreglan mine iallefall e at gråting ska forekom i så liten grad som mulig.. Helst ikke i det hele tatt.... Gikk så fint med sigurd at æ tenker det bli fullt kaos me ho her.

E overhodet ingen sammenheng i kveldan å nettern me Ingrid, å det e jo litt snodig. Vi har samme rutine på alt, med kveldsskift i syvtia samtidig som storebror, dempa lyda å lys på kveldan, å rolig tempo. Men ho legg sæ i mellom 22 å 23 en gang.. Da e det om å gjør for mæ å sus i seng så fort som mulig.. :-) Akkurat det e vel kanskje en rutine da... hehehe!! Snodig e det iallefall!!!

 

Ja vi har det nyyydelig her ute syns æ, e så fint me fjell å vann å utsikt å stjerneklare netter.. Mange kvelda no når det bli mørkt må æ ta en tur ut på trappa å se opp på stjernehimmelen. E så man kan gråte innimella så fint som det e... I dag har æ sotte mye i sofaen å sett opp på fjellan å utover havet å bare nydt det........

 

Æ sjekka innom her imårra ang treff, høres greit ut å parkere hos dæ Elin!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer!

Det ser dårlig ut for treff i dag.. Formen e bedre, men ikke så god at æ klare å prate, så da passe det jo ikke så godt med et treff. Ingrid e litt tett i dag å, men heldigvis mye bedre enn i går, så det går no iallefall rette veien!

 

Håpe dokk får det koselig på treff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

 

Synd dere ikke er friske ennå Anette, håper det ikke er lenge igjen til dere er helt bra.

 

Minda og Elise, da møtes vi ved skibrua 11.15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, ja!

 

Har lyst å komme på treff i dag, men Adam har ikke stått opp ennå så jeg kommer nok ikke før nærmere halv ett. Kan jo bli senere også - skal nemlig ta bussen.

 

Så akkurat i kjøleskapet og det var et heller trasig utvalg av pålegg, så jeg tar med meg det jeg ellers har - frukt og sjokolade. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) Va det koselig på treffet hos M-H idag? Regner med det, skulle gjerne vært der! Men koselig med 50-årsdag te mamma også da! Noa-Nikolai ligger ute i vogna og sover no og æ e inne på nettet en tur for å bestille flybilletter hjem te jul. Tenker å reise i starten av desember te Trøndelag, blir stas å være en måned heime! Så kommer Kent-Rune 18.desember og vi reise hjem i romjula. Synd at vi går glipp av de siste gangan på babysvømminga da. Har nån hørt koss dag det bli? Og om vi få vær ilag? Sendte no melding med de vi villa vær sammen med, det hadde vært så bra!

 

Avtalte dåkk når neste treff skal være? Glede mæ! Sees vel på babysats på tirsdag Kari-Anne, Janne og May-Helen? Skal dere på mandag i byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig treff i dag. Dåkker e no nåen hyggelige damer med utrulig søte babyer!! :-)

 

Tone: høres ut som du har det koselig i trønderlag. E fint å være litt ilag med familien. Regne med vi skal på sats på tirsdag ja. Mandag i byen skal æ ikke, skal heller dra på en time aleina på kvelden på Lagnes. E så godt å trene litt aleina!! :-)

 

Vi blir forresten også å melde oss på neste svømmekurs. E jo fint om vi som kjenne hverandre kan gå ilag!

 

I morra reise æ og ho Aurora til Skjervøy på besøk til gumora og gufarn hennes. Blir no koselig det :-) Håpe det går bra å reise med båten og at æ ikkje blir så veldig sjøsyk!! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone : Flott at du koser deg sammen med familien=) Blir koselig å være der en mnd i juletiden. Er jo ikke ofte en har sjans til noe slikt, så skjønner godt at du benytter sjansen.

 

Hva angår svømming, så hadde vi veldig lyst til å være sammen med dere på svømming. Problemet er bare at jeg har praksis i harstad hele november, og så er det jo da bare halve desember igjen før jul. Så, vi tenker å melde Aline på svømmekurs dersom det starter i januar. Og, i mellomtiden håpe på at det er varmtvannsbasseng i Grottebadet i Harstad. Skal undersøke for kommende mandag. SKal hjem i begravelse til søskenbarnet mitt, så kommer ikke på svømmingen førstkommende mandag.

 

Janne : koselig med besøkstur da=) får håpe du ikke blir sjøsyk. Kanskje du kan ta en sånn sjøsyktablett før du reiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Takk for trivelig treff i går. Koselig leilghet dokk har May Helen :)

 

Vi som har babya som ikke sover til kl 0900-1000 og 1100, har nå vært opp siden kl 0630, og ho sover no sin første lur. Kem det va som så det i går "kjekt å få morran me seg..." veit no ikke om eg tenkte det i dag kl 0630. (Flire)

 

Tone: Kos deg der nede med familien. Trivelig det!

 

Janne: God tur til Skjervøy! Går sikkert bra. Jeg reise ofte med hurtigbåten, og det går helt fint. Har o reiset med Kristine og det funka bare fint

 

Lurer på en ting:

Hvilken lege tilhører babyen vår?

Kristine har en slik blodutredelse på øyen, og jeg synes den er blitt større i dag. Noen som har vært borti det? Jeg skulle visst om det blir verre, hvem jeg kontakter

 

Holder på å styre til barnedåp i helga. Bretta servietter og strøk skjorten ot bunader i går. Gleder meg til søndag, blir en trivelig dag med familien.

 

Anette: Håper du er blitt bedre

 

Ha en fin torsdag, jenter

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelig treff i går! Synes det var veldig hyggelig selv om Adam var ganske grinete...

 

Vurderte om jeg skulle dra på babykino i dag, men har vel ikke så lyst å se "Vicky Cristina Barcelona". Håpet at de heller skulle vise "De usynlige", men kanskje neste gang.

 

Janne: God tur til Skjervøy!

 

Tone: Nesten en måned juleferie hjemme høres flott ut, ja.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria: Kristine har din fastlege, skjer automatisk! =) Så får håpe det bli bra med øyet hennes.

 

Her va det å tidlig morgen, men ikke pga Ingrid.. Sigurd e hjemme i dag, vi e syk begge to, å han står opp ganske så tidlig ja! Men sia æ e blitt bare verre å ikke klare å prate så får han sæ en film dag i dag... No ser han på Bie-filmen. Æ lika det ikke, men har ikke så veldig med valg... Pappaen sku prøv å kom tidlig hjem da, så håpa han klare det.

 

Babykinoen gjør mæ lett deppa, men e jo mest fordi æ har en litt anna smak enn dramaen som de tydeligvis har bestemt sæ for å sende der.. Men håpa hver uke at det ska vær nåkka me litt fart i!!! I dag kan æ jo ikke dra, så det e jo helt greit da.. Men neeeste torsdag! Da kanskje!

 

Æ tenkte æ sku legge ut hjemmetreff her snart, men sia vi drar hjem på mandag for å ha dåp der hjemme den 19, så bli det jo ei stund til. Å det kan jo vær like bra for Hektor har skikkelig røyteperiode for sæ.. Han e kjekk sånn da, røyte bare to ganga i året.

 

Ha en fin dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Kristine har samme fastlege som deg Maria, så du tar bare kontakt med legekontoret ditt. Håper det går bra med øyet til Kristine, tror det er helt ufarlig med slike blodutredelser, men det kan vel være greit å sjekke om det blir verre.

 

Jeg sitter å venter på rørleggeren..Varmtvannsberederen har gått lekk og vi har vannskader under hele kjøkkengulvet. Heldigvis en forsikringssak, men kjedelig med alt som må gjøres.

 

Susanne;De strømpebuksene er veldig gode, Johanne har levd sitt treåringe liv i sånne bukser :-) Ullstrømpebuksene er billigere på Nøstebarn, det er samme typen bukser som på Bånsull. Lønner seg om man bestiller sammen med flere på Nøstebarn, eller har mye man skal bestille seg. Frakten kommer på 59 kr tror jeg.

 

Jaja, da blir det innedag på oss da. Ha god kino dere som skal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Ja, det var hyggelig treff i går, og hyggelig tur for oss som gikk! Det var jo strålende vær, så det må utnyttes =)

 

Skikkelig kjipt å ligge syk Annette, får håpe det ikke varer alt for lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Håpe du snart blir frisk!

 

Ang d og stå opp tidlig, hær har Elias bestemt at kl halv ni da ska vi stå opp! Så hehe da e d bare å gjøre d! :-)

 

E d mange hær som e med i sånn barsel gruppe på helsestasjon?

 

E d nån som har sentrum helsestasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: æ har på sentrum helsestasjon, men har ikke vært på nån barseltreff... har ikke fått tilbud om d i d hele tatt...

 

ja håpe du blir frisk snart:) e trasi d der å være syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...