Gå til innhold

Tromsømammaer 24.september 2008


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Hallo :) Kan noen vise mæ kordan voksiposen skal knytes riktig når den tid kommer? Skjønn itj mæ helt på den altså, har sett video på nett om hvordan det skal gjøres, men synes den går så fort! Og tegningene som er med er også litt kompliserte synes æ, hehe... best at nån vise in real life, men finner vel ut etterhvert.

 

Nei, no e det en krabat som ligg å mekre og kravle på gulvet her (ja, altså, ikke ordentlig kravle da...:) Bare på stedet hvil.

 

Ann-Silje: Huff, kjedelig flytur... fikk noen blikk vi også selv om han var ganske rolig. Så ut som folk var redd for at det skulle bli en slitsom flytur ja, hehe... men det må man regne med. Vi satt helt bakerst i flyet da, æ e heller ikke imponert over servicen fra medpassasjera nei...heldigvis ble æ hente på flyplassen! Virke som folk har nok med seg og sitt eller ikke tenker over at man trenger en hjelpende hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AS: så bra det va noen som hjalp dæ te slutt!! E utroli kor egoistisk enkelte kan være... Ser bare i si eiga lille boble... Trist ho syns det va tungt på starten av turen nedover da! Men litt barnegråt syns æ faktisk folk bør tåle... Æ ska ta det samme flyet nedover om 13 daga så da får damer som send rare blikk hold sæ vekke, ellers bli det baluba!!!

Tenker søstra di bei gla ja!!! =) Syns du e så søt som gjør det.. :-)

Ja Sigurd e en fantastisk storebror.. Av å til går arma å bein litt for fort for han så han kommer borti ho eller skremme ho, men da bli han mest lei sæ av dem to...

 

No når tuppa lå ute i vogna så va det da heile 13 grader nedi der... Å ho va ikke så veldi varm da ho kom opp. Så no har æ vært på loftet å henta vanvikposen å fjellpulken posen.. Bli no trangt oppi vogna før æ bytte te sportsdel, men det får så være! Ho syns no egentli det e ganske ok å ha det litt trangt rundt sæ så det får gå..

 

Sigurd va så lei sæ i går kveld, æ trudde jo han va syk.. Han lå å gråt i senga å va søkkvåt av svette. Men må rett å slett ha vært mareritt, for i dag så va han helt frisk å fin... Hadde han hjemme i to tima i mårres for å vurdere formen, men eneste va litt snørr, ellers va han i orden. Så da fikk han fær i bhg. Å gla å fornøyd med det! Men ska hent han tidlig i dag, for trur han bli ganske sliten, så da går det dårlig med treff.. Men om nån har lyst på en biltur å kom hit ut så e vi hjemme!

 

Tove: godt ho sov lenge, det trengs innimellom for trøtte mammaer!! =) Håpe du får flere sånne netter. Her la tuppa sæ i egen seng i halv ellve tia i går, men etter kort tid va det opp. Vært urolig i hele natt, knirka å klaga masse så vært ei lang natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med overaskelsesbesøk Ann Silje! Sporty gjort! Min erfaring med service på flyplass/fly er også varierende. Flyplassen her i Tromsø var værst! Jeg hadde ikke hjelp med meg da vi reiste og det var INGEN som kom å spurte om jeg trengte hjelp da jeg skulle pakke vogna inn i pose etc. Nå tenker jeg ikke andre reisende, men de ansatte. De satt bare å så på meg inntil jeg spurte om de ikke kunne hjelpe meg i stedet for å stå å se på. Er ikke så enkelt å pakke inn en vogn samtidig som du skal ta deg av en baby, baggasje etc. Da jeg landet på Gardemoen var det heldigvis mange medreisende som spurte om jeg trengte hjelp :-) På flyet havnet vi ved siden av folk som var glad i barn. Alle var opptatt av å prate med henne, få henne til å smile etc. :-) T.o.m. flyvertinnene var veldig opptatt av henne, holde henne osv.

 

Nydelig vær i dag også!! Var i lysløypa å gikk i går- deilig :-) Tenkte å ta meg en bytur i dag, så bare si ifra om andre også er i byen. Kanskje vi kan ta en kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Ja va sikkert koselig for søstra de at dåkker dro dit :-) Og ja flypassasjeran e jo så redd før barneskrik! Altså man må no tåle å høre at en baby skrik, demmes måte å si i fra på!

 

Og de på flyplassen e vell ikje akkurat de som hjelpe mest, de sitt no for det meste bakom den skranken.. Dårlig service ja!

 

Hær har vi en liten kar som plages me nån tenner som vil fram, så han hold på å ete opp fingran/hendern sine.. Prøvde den dær dentinox, men virka ikje som at den har nåkka effekt :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: kor kosli at du kom overaskans heim:) å kor dåli sørvis du fikk, syns folk generelt e helt utroli lite hjelpsom!

 

ho sov no lenge i natt åsså! mella 10- 11 tima.. e veldi trøtt på dagti åsså... skjønne ingenting:) men ho har ikke feber... kansje varmen som har tatt ho:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen=)

 

Ja, søsteren min var overlykkelig for å få besøk=) så absolutt ikke forventet, så hun var sjokkert og veldig glad=) Gikk lang tid før det virkelig gikk opp for henne. hehe.. Hadde laget scrappealbum med 7 ark med bilder av Aline, henne og Aline på, og det falt i smak.

 

Synd det skal være slik når en reiser med små barn. Enig med deg, Janne. De ansatte i Tromsø er overhode ikke hjelpsomme. Var så vidt ei ung bærtebærte i skranken klarte å forklare hvor vi skulle gå for å sende vogna. Og, da vi hadde pakket den ikke og skulle sende den avgårde, ja.. da stod vi der som noen idioter. Skulle jo liksom, i følge skiltet, kontakte personalet før å sende vognen avgårde, men var jo ingen ansatte å se. Det er dårlig! Flere som kommenterte det, til og med en ung skater, som skulle sende brettet sitt som spesialbagasje.

Flott at du møtte noen hyggelige medreisende =) jeg satt heldigvis sammen med ei voksen dame og hennes 15 års gamle datter, de var hyggelige det. Men, må innrømme at de andre passasjerenes blikk overrasket meg.

Nå skal det sies at jeg har vel da jeg var yngre irritert meg over skrikende babyer selv, men men.. har iallefall hatt vett til å holde det for meg selv, inkludert ikke glodd.Babyer gråter, slik er det bra;) JAja.. Har nå hjelp på flyplassen hjemover og så henter Kjetil oss i Tromsø=)

 

Janne, Anette og Tone : Da dere reiste med de små. Var de trøtte, eller hadde de sovet like før reisen? Tenker at jeg skal sørge for at Aline har sovet godt og lenge før vi drar hjem. Da er hun opplagt, og det eneste som da kan gjøre at hun er misfornøyd, er om hun blir redd eller noe.

En annen ting, er det at de har sluttet å la folk med barn gå først inn i flyet. Sluttet visst med det i det plasseringen står på billetten. Dårlig argument mener nå jeg, fordi det uansett er knuffing osv i det en skal inn i flyet sammen med alle de andre..

 

Tove : Så herlig at Andrea har sovet lenge da=) Supert=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja at dem slutta å la folk me unga gå først e en tragedie... Særlig for Sigurd! Han e jo så ivri å vil så gjerne gå inn, men æ må da stå å tvihold på han for å sloss oss inn dit.... Da vi reiste fra bodø no så stilte æ mæ opp me skranken i det samme de kom for å begynn å gjør klart der. Bli jo ei lita stund å stå der, men e lettere sia det ikke e nå folk som står å press på oss... Pluss at når man har unga tar det gjerne litt mer tid for å kom sæ inn å på plass, å hvis man da fikk gå først så ville man jo hatt et lite forsprang... Så det syns æ e trasi dem slutta med... Andre folk e å veldig lite omtenksom, å står ofte å pressa sånn at æ slit me å holde Sigurd inntil mæ, å det e skummelt..

Da æ reiste no sist me mine, så hadde Ingrid sove i bilen til flyplassen, så ho sovna etter kort tid. Når vi dro fra bodø va ho dessverre overtrøtt så da va det tungt for ho, pluss at det bei mye kaving pga den der teite dama etter oss som bare pressa å skvisa å ikke kunne vent, så både sigurd å æ bei dytta å skumpa på.

 

I dag har lilletøtta antisove dag.. Ho har sovna fire ganga, men våkna etter max 10 min hver gang...

Måtte gi opp å ha pose i vogna, det bli for varmt enda, så har funne fram en fleecepose å ha under dyna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Minda og meg hadde snakket om ny tur og det å legge det ut her, så det har jeg gjort under en egen tråd som heter "turtråd tromsømammaer" (slik at vi skiller som vi sist gjorde og holder oversikten...for de som er interessert/ikke interessert)...i tilfelle noen har oversett den?

Håper ikke turen sist har vært såååå skremmende for dere at det er derfor dere har oversett tråden.

 

ha en god dag alle sammen, hilsen fra universitet der jeg har tilgang til pc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann Silje: jeg sørget for at Aurora hadde sovet godt før vi reiste. Jeg vekket henne like før vi dro på flyplassen og hun var i godt humør under hele reisen. Sov til og med en times tid på flyet også!

 

Elke: har registrert at du har ytret ønske om ny tur :-) Jeg kan desverre ikke den dagen/ helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

 

Elke: Jeg har også registrert turtråden, men for det første tror jeg ikke det er noe for meg å bli med på en sånn tur og for det andre så er vi avlastningshjem den helga og skal te vogna i Malangen. Dåkk får ha god tur dåkk som drar! =)

 

Ann-Silje: Noa-Nikolai var våken før vi tok fly på kvelden så han sov jo hele turen. Funke veldig bra med han at han e våken før vi skal nåkka, da sover han. Så han var trøtt ja. La merke te at vi ikke fikk gå inn først æ også ja, vi hadde jo plass helt bakerst så var litt styr å komme seg på plass ja. Måtte egentlig gå ut og inn bak, men hadde ikke med lue te han så gikk inn foran fordi.

 

Ka dåkk skal i helga jenter? Æ kjøre te mormor og morfar (oldemor og oldefar te N-N) imårra og skal te Trondheim på shopping med mamma på lørdag. Søndag drar æ te pappa og farmor og farfar på Verdal`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia igjen

 

Da har jeg fått 10 liter rips og solbær i hus, fantastisk!

 

Jeg sitter her for meg selv å drikker kaffe og det er ikke ofte! Anders har tatt med ungene ut, så her var det skikkelig zen stemning :-)

 

Elke: Vi skal på hyttetur til Tromvika den helga. For meg blir det mest turer med familien, hadde jeg bare hatt ett barn ville nok slike turer vært aktuelt i større grad, høres jo veldig koselig ut!

 

Janne: Jeg har ullklær til deg. Skal du på sats i mårra?

 

Tone: Høres ut som om dere har en kjempefin ferie :-) Men gud, så idiotisk at man ikke får komme først ombord i flyet!!

 

AS: Kjempegøy med overraskelsesbesøk, kan tenke meg hun ble glad!

 

Minda: Du må bare komme innom for å hente klær :-) Jeg blir alenemamma i helga da Anders jobber, så det er begrenset hvor mye ut jeg kommer meg..

 

Ha en flott torsdagskveld alle sammen :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Ang fly... Vi erfarte at det var veldig forskjell på service på norwegian og sas.Reiste ene veien med sas norw og andre med sas. Vi sto og knota og pakka vogn uten hjelp, mens de som reiste med sas fikk hjelp. Og med norwegian ikke noe fremst i køen,men med sas kom det en mann og henta oss og sa at vi skulle gå først vi som hadde barn... Ja,ja..

 

Idag har vi vært på babysang og på helsestasjon og tatt sprøyter. Ble litt mye program på oss etter en natt med 6 ammepauser og mye rot.. Slitene begge to i ettermiddag. Og nesten like grinete begge to.. hehe..

 

Fikk et tips av ei i barselgr som jeg fikk beskjed om å misjonere videre: hun hadde kjempegod erfaring med akupunkutur for å øke melkeprodusjonen, og anbefalte det på det varmeste!

 

Håper at det er flere som vil være med på tur! Forstår at det blir noe annet når en har flere barn og at en prioriterer annerledes da;)

 

Kommer også¨gjerne på treff på ons ,May-Helen!

Kari Anne: Hvis ikke jeg kommer innom før (mlder i så fall), er det fint om du tar med ullklærne hvis du kommer da. Bleia virker forresten veldig bra. Du får den igjen på onsdag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle kule jenter :) Dere er en så flott gjeng! Æ skal på Ikea, Jula, Lille engel, Barnas hus, Cornelias hus, Polarn o pyret og ikke minst NØSTEBARN-butikk i Trondheim på lørdag! Kan dåkk ikke sende mæ ei melding om det e nåkka æ skal kjøpe med? Vi har jo kjøpt bil her nede så Kent-Rune skal kjøre den heim, god plass te ting og tang. Æ kan legge ut om dåkk veit nåkka dåkk har lyst på så slipp dåkk porto og sånt og bestill på nett. Ingen problem for mæ å kjøpe med nåkka te dåkk, skal dit læll. Nummeret mitt e 41101619 om nån ikke har det :)

 

Glede mæ te å sjå dåkk igjen. Ja, har en superduper ferie! Blir seine kvelder da, så leggerutinene går gaiken her nede...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

no har æ fått de siste papiran fra lånekassen før æ får pengan... så da ser d ut som at vi får 46 000 når dem kommer:D juhuuuu:D viss æ da ikke har tenkt feil over de papiran, men truruuur d e rett:D da ska d betales bort litt skyll å gjell, å så ska gubben ha ny tv...:)

 

høres ut som en kjempe ferie tone:) e så kosli å være å besøke familie... å dem blir jo så gla å begeistra før å se lille ungen! ska si fra viss d e nåkka vi sku trenge. men trur ikke blir nåkka... eller man finn jo altis nåkka man har løst på..:)

 

syns åsså d e teit at dem me unga ikke får komme først i flye...

 

blir heller ikke me turen opp på den hytta, e ikke helt før åss d

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Så at du kunne kjøpe nåkka, vest man trengte... Lurte på om du kanskje kunne ha kjøpt nån vasa te oss på IKEA? Kan gi nærmere beskjed om kordan og kor mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...