Gå til innhold

Tromsømammaer 24.september 2008


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Kordan vogn pose ska dåkker ha no te vintern?

 

E d nån hær som ska ha sånne av lamme ull? Ka e nok å ha på dæm, når man har dæm i sånne?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo fra Trøndelagen :) Her e det sommer og sol, jippi! 20 grader, deilig deilig! Noa-Nikolai ligger ute i lånt Emmaljunga-vogn og sover søtt i varmen! Har fått lånt Vanvik-pose også, den virke veldig bra! Angre faktisk litt på at vi har voksi, litt mer tungvint å knyte enn å glide. Menmen :)

 

Har hatt besøk av venninne idag og ikveld skal jeg med den nye bilen vår te Trondheim og spille spill med venninner. Håper det går fint med lillemannen, han e no blid og fornøyd. Helsesøster ringte idag og sa at de skulle sjekke hoftene hans nærmere med barnefysioterapeut på neste kontroll når vi kommer hjem siden han ikke hadde noe motstand når ho sjekka de sist. Det e jo greit. Også snakka vi litt om mat og vekt, ho mente at æ bare skulle vente med å gi nåkka tillegg siden han sover så lenge om natta og er så blid og fornøyd. De vokser jo forskjellig, hvis han blir hengende etter får vi heller starte med det.

 

Dere får kose dere på treff hos May-Helen og ellers, så snakkes vi snart igjen!

 

Æ dukka no N-N under på babysvømminga igår, stolt over at æ torte det! Va forresten lurt å fly etter babysvømming og så sent på kvelden for N-N sov hele turen :):):) Og smokka ivei, så virka ikke som han fikk vondt i øret heller. Amma i Bodø. Han våkna når flyet sto i ro, ellers sovna han av flyduren, som mora...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mzme: æ ska ha en sånn av lammeull å en voksipose. men den lammeullsposen e på rens no så spørs om den e heil ette på.. den e i fra æ va liten å har blitt brukt en del. å voksiposenhar æ ikke fått ennå, "daddan" min ska få ei venninne av ho t å lage en t mæ... så veit ikke katti æ får den.. men ane ikke ka man bør ha på, trur æ blir å prøve me body, strømpebokse å et strikkasett.. d må no vell være nåkk? kan vell ikke være før mye?

 

e d foresten nån posa dåkker anbefale viss ullposen ikke sku tåle rensen, å e d bare på sjarmtroll dem selle sånne?

 

no har vi lagt ho ne på sofan rett ette mat(såvna me flaska), blir spennans å se kor lenge d blir ho såver.. logge der i 6min no;) har forestn dotte helt ut me den sovinga i si seng. har sovna me puppen kver kvell å vi har ikke tort å legge ho ne da, sover så lett men no må vi bare prøve d...:)

 

elise: har du fått penga fra lånekassen?

 

der våkna ho....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: Okei.. Ja e så vanskelig å vite ka man ska ha på de i sånne posa.. E vell bare å prøve sæ fram :)

 

Kanskje du sku prøve å ha ho i senga litt på dagen, så kanskje ho blir mere vant te senga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja bruke å legge ho der når stian e på jobb, men no har han vært heime å såve da ho bruke å såve lenge, har bare en lang lur om dagen å den e i 10-11 tia t 1-2, ette den ti sover ho kansje bare en hall time viss ho såver i d hele tatt...

men vi har vært dåli i d siste me senga i d siste.. i helga så hadde stian glømt å ta me sæ senga hennes så ble lamme åss hele natta da åsså, men idag ska vi prøve i senga igjen ette neste måltid...:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Det var koselig på treff hos Susanne og Gustav igår, skulle gjerne kommet på hjemmetreff til dere neste uke May Helen, men kan ikke da:(

Nættemor, æ kan komme på treff torsdag hvis flere kan da? E Polarsenteret aktuelt, eller har folk begynt å bli lei den kafeen?

 

Ang. soveposa brukte vi Voksipose, og va fornøyd me den. Når han blei 2 blei den for liten, så kjøpte en sovepose på sportsbutikken på Pyramiden. Varm og god, kosta 800,-. Hadde bare lånt voksien vi brukte, og må levere den tilbake i januar (pga de får baby selv), så da blir vi å bruke den soveposen til Lea.

 

Vi skal å ha dåp 9.11, har ikke begynt å tenke på pynt enda. Skal gå på Løyten en dag å se etter idea og handle litt.

 

Tone: Så flott at de gikk fint på flyturen, du har jo en riktig snill gutt:) E du fornøyd med Becoen din?

 

Ser frem til Greys snart, favorittserien min!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 21.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Pia & Liam født 06.07

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Tone&Noa-Nikolai født 17.06.08 - ei uke før termin :)

Siv (Ebenholts) og Magnus født 27.06

Kari Anne (Petrine) og Oskar født 04.07

Ann Silje og Aline ( as og lillemor) født 02.07 ( 2 dager etter termin)

May-Helen (mh79) og Jenny Aurora født 29.05 (2 dager etter termin)

Randi (gullnr2:)) og Adam født 25.07

Annette (nættemor) har Ingrid som bei født 17 juni, tre daga før termin!

Elin og Lea født 27.07 (6 lange daga etter termin)

Terese og Emma født 15.07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

E de nån som har erfaring med implantat i armen (prevensjonsmiddel)

E det mye bivirkninger med den?

Kan den ha en negativ innvirkning på utdrinvingsrefleksen?

Har satt en inn for en uke siden og har litt vondt ned over armen i enkelte bevegelser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to posa, en vanvik-pose som e en dynepose, bare med glidelås på sidene istedet for all den der knytinga å alle lagan med tøy å dyne som e på voksien som æ like godt, å så SUPERposen da, som e sovepose av merket fjellpulken. Den har å en innerpose i fleece for ekstra kalde daga, men i den har æ kun brukt tynne ullklær, feks strømpebukse å body å en genser/jakke... Å lesta da. Å sigurd har vært så god å varm i den...

Men skinnpose e jo supre greier, sku æ kjøpt mæ anna pose ville det vært en skikkelig skinnpose. Prøv dæ litt fram me ka du har på i den, nån unga e varmere enn andre å! Pluss at vind å vær har enormt mye å si...

 

Torsdag driv æ å vurdere babykinoen, like filma fra the goood old days.. Men e jo et drama da. Du har ikke lyst å gå på kino da?? Flere som har lyst te det? Uff, e sånn i tvil gitt. E jo kos me treff! Æ blås litt i kor vi e hen egentli, så lenge det e praktisk me baby der.. :-)

 

I mårra tidli fær gubben på heimeværnsøvelse, så han e på vei i seng. Lilletuppa har vært i en smule dårli humør etter at vi kom hjem fra helsestasjonen i dag, ho sovne men så bråvåkne ho igjen, så e spent på natta.. Ikke feber eller nå sånt, men veldig lite som e morsomt.

 

Mamma syns det va så trasi at vi sku kjør helt hjem me ei lita tuppe som ikke lika å kjør bil, så ho spander billett på mæ å Ingrid.. Litt dårlig samvittighet for Sigurd, men han får kose sæ med pappaen på biltur! Æ like aller best å kjøre, så hadde no mest lyst te det da.... Men ville blitt utrolig tungt for alle hvis ho fant ut at dette sku ho ikke være med på... Vi bli jo ikke å kjøre hjem igjen før te våren tidligst, å da e jo ho så stor at man kan finne på ting når ho sitt i bilstoln.

 

Nei no e det visst natt på gubben, han ska kjør kl fem i mårra tidlig så æ må aktiviser snuppa litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novva: har ikke erfaring med den prevansjonen, så kan desverre ikke svare deg.... Hørtes rart ut den følelsen i armen...

 

Ang vinterpose. Her har vi kjøpt Voksi, den virker kjempedeilig og varm å ligge i. Tror det skal gå greit med den knytinga!! Lurer også på hva jeg skal kle på A når hun ligger i den, men man må sikkert bare prøve seg fram. Når begynner man forresten å bruke den? Bør det blir enda kaldere ute enn hva det er nå?

 

Anette: Hvilken kino er det på torsdag? Prøvde å gå på nettsiden til Tromsø kino, men fant ikke ut. Lenge siden jeg har vært på kino, har lyst å se en god film nå :-)

 

Her har vi også hatt en slapp jente i dag. Hun har heldigvis ikke fått feber, bare vært veldig slapp! Har sovet og sittet på fanget mitt i hele ettermiddag/kveld. Nå ligger hun å sover i senga, håper hun får en god natts søvn. Gikk forresten bra når hun fikk vaksinen. Skreik litt til å begynne med, men med litt mammakos gikk det bra til slutt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee fint vær i dag også =)

 

Noen som vil være med å gå en tur??

I går gikk jeg til byen... men det er så dyrt der, hehe... Kanskje gå tur i lysløypa eller noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise: Vi har lyst, men gustav sover lige nu og jeg er lidt usikker på hvornår vi kan komme os ud af døren. Tænkte at gå i lysløypen mod universitetet når han er oppe og klar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kino på torsdag va "the Boelyn søstrene" (ikke helt sikker på skrivemåten), drama fra Henrik den 8 si tid! Mæn æ e ikke sikker på at æ bli å fær, for det koste en del pluss parkering.. Bli kjapt dyrt da. Pga vi har satt inn vindue å døre, å bygd platt å trapp så må det strammes litt inn no på før neste lønn. =) Men e så deiiiiilig å ha de vinduan på plass! Sånn som no så strømma sola inn, e jo bare lekkert!! =) =)

 

Tuppa har hatt ei fantastisk natt, trur den vaksina slo ho ut te slutt.. Sov fra 22 te 0530 i egen seng, å da puppa ho litt å sov videre te 0730.. Æ å storebror sto opp i 7 tia, å da Ingrid våkna så va storebror klar te litt storebrorkos! Heheh! Han e jo søt da.. Sto attme stellebordet å lurt på om han fikk suss ho på magen (har nok sett at æ bruka å gjør det, å sånn "blåseluftpåsådetblilyd"greier). Så kjørt vi te barnehagen litt over 8, da sovna ho i bilen, å da vi kom hjem så la æ ho i senga... Etter ti minutta klaga ho masse, så fikk litt pupp, å sia 9 da så har ho sove!!

 

Tove, tenkt på dette med at ho ikke vil ligge andre plassa enn på dokker, å lurt på om du har prøvd å legg ho ned når ho e kjeeeempetrøtt, hakket før ho sovna, så hvis ho da våkne te igjen så ta ho opp, vugge å kose te ho e kjempetrøtt å helt på randen av å sove igjen, så legge ho igjen? Å så prøve det ei stund? Vil jo selvfølgelig kreve litt tid, men innbille mæ at det kan funke.. Det ho lære da e jo at sjøl om ho bli lagt i senga å vekk fra mamma, så e du der å tar ho med en gang.. Å til slutt vil jo da konklusjonen bli at senga e en trygg plass, for ho mamma å han pappa kommer jo! Bare satt å spekulerte på det altså... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brrr, begynner å bli kaldt ute nå, frost i natt igjen. Har tatt fram skinnposen til Adam - eller det er faktisk min egen. :) Brukte den da jeg var nyfødt, mamma har tatt vare på den i alle år siden. Litt 70-talls, men det er jo på moten nå. Varm og god er den i alle fall. Har voksipose også, men den bruker Alva når hun sover i barnehagen.

 

I morgen har hun forresten 2-årsdag, så da går dagen i dag med til å bake, rydde og vaske. Adam sover enda - nå har han sovet i over 12 timer! Mater han hver tredje time da, men det ser ut til at kolikken begynner å slippe taket nå - vi krysser alle fingre og tær!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ står over kino. E ikke den store kinogåeren, går bare hvis de e nåkka æ virkelig vil se.

Men blir me på kafe hvis noen vil.

 

Randi: Håpe kolikken gir sæ no da. De må være utrolig slitsomt. Men alt har en ende. Gratulere med mårradagen til Alva;) Stor jente nå.

 

Har Sondre hjemme idag, vi har vært å mata fuglene på Rundvannet. De e så fint der borte syns æ. Kjempeflott vær idag.

 

Ha en fin dag i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E d førr tidlig å begynne å ha sånne ullposa i vogna?

 

Nån som veit kor man får kjøpt sånne sylindervasa eller rosevasa? Va en plass og så men de va så høy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med pose i vogna nå. Har en dunpose til høst og vår bruk fra Ticket to heaven. Til vinteren er det frem med voksipose, synes den er kjempegod jeg :-) Ull er gull!

 

I mårra skal jeg ha J hjemme fra bhg, så da blir det ikke kino for vår del. Planen er å dra til tante på Kvaløya for å plukke rips. Det blir godt å ha i fryseren til vinteren. Jeg er så glad i rips.

 

Høres ut som om dere hadde en fin tur til Rundvannet Elin, kjempefint der nede! Selv har jeg gjort husarbeid og hatt besøk av Unni og jenta, kjempekoselig med naboer i permisjon :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endeli fikk vi nette opp ijæn:D ho sov fra hall 9 igår kvell t hall 8 i mårrest!! va helt sjåkka! men va da så klart 2 tima på mæ å resten i senga lamme åss.. men va utroli gått, trengte den søvnen.. men ho sover så uroli om natta, peive å styre me arman å fotan... e d luft ho kanskje plages me?

 

anette: ja d va jo lurt! ska prøve d, tar i mot alle råd:) av å t greie ho å såve fint aleina å av å t ikke...

 

å gratulere me t alva me dagen i mårra:)

 

no e d snart 1 år sia man ble gravid, rart å tenke på at d e så lenge sia..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hvist ikke tid til å vente på svar i dag Susanne.. Jeg endte opp med å gå en laang tur i lysløypa. Strålende vær, og hærlig å være ute!

 

Tove, jeg har også troa på det Annette anbefaler i forbinnelse med legginga! Men du må ikke gi deg etter et par dager, men holde ut til det sitter. Det kan jo ta noen dager, og det kan jo bli ganske frustererende! Vanskelig å se NÅR man skal legge de, men tror det vil være vært det in the end =)

 

Her er det mye styr om nettene nå... Siri har funnet ut at 4-5 tiden er et fint tidspunkt å bæsje på *himle med øya*, og det synes jo ikke mammaen! Men ellers er hun veldig grei å ha med å gjøre da,, så skal ikke klage!

 

Godt å høre at det blir bedre med Adam! Og grattis med toårsdagen til Alva, håper dere får en fin feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dokker som bor på nordøya?Som går tur i lysløypa?

Rop no bare ut en dag dokker trille der..

 

Å facebook msn e en fin plass:)[email protected]

Gjerne si kem dokker e sånn at ikke æ legg til fremmede tullinga;)hehe

 

Har vært fri for data i 10 daga så e ikke oppdatert på noenting.

Vært ganske greit å være fri for data..Har fått gjort veldig masse hjemme..hehe...

 

Sitt å spekulere på dåpen her no...Skal ha på elverhøy 26 oktober.

Vet ikke om man skal lage koldtbord sjøl eller bestille..

Noen forslag til ka man kan lage sjøl?blir rundt 24 stk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) Ja, synes vi har en supersnill gutt! Lite problemer med han ja, deilig. SUPERFORNØYD med Becoen. Elsker at æ kan ta den på han først og så bare løfte han opp og klikke den på meg. Lett og greit. Deilig å ha den på flyplassen og idag når jeg ikke fikk til å slå av alarmen på bilen vi har kjøpt her nede... måtte stå lenge ute å styre, heldigvis fint vær. Fikk det til etter mange timer og utallige telefoner og to taxiturer....! Ikke lett når N-N bestemte seg for å bæsje seg ut fem ganger og var sulten og misfornøyd oppi det hele... huff huff, for et stress! Imorgen skal jeg trille te byen med ei venninne og bake med mamma på kvelden. Alle synes N-N er så søt og holder han og duller og styrer, veldig kjekt.

 

Novva: Æ vurderte implantat, men de kunne ikke sette det inn på legekontoret mitt. Så vet ikke om bivirkningene og innvirkningene av den. Kanskje du burde ringe legekontoret å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter=)

 

Da er jeg og Aline kommet til Bodø og har funnet oss godt til rette. Søsteren min som hadde bursdag igår, fikk sjokk da vi to stod på døren. Morsomt=) Trodde Aline skulle sove for det meste av turen, men der tok jeg vel i grunnen feil. Ja, det selv om flyet gikk kl 2050, et tidspunkt der hun har sovet to timer allerede. Iallefall.. hun gråt masse, ja fra vi kom i flyet til vi hadde kommet opp i lufta og ei stund etter at skiltet for sikkerhetsbeltene ble fjernet. Trøtte lille pi. Ble i grunnen ikke stressa, men må innrømme at når voksne damer ( som sikkert har hatt småbarn selv) sender rare blikk, da... Ja, synes iallefall at det er rart=)

Med stor koffert, vogn i spesialbagasjesekk, Aline i bæresjal og stelleveske over skuldrene var det litt hektisk da vi ankom flyplassen. Heldigvis kom det ei dame og hjalp til med å pakke ut vognen. Ja, vel og merke etter at alle hadde gått og ikke gjort tegn til å hjelpe i det hele tatt.. HAdde vært noe annet om vi ble hentet, slik som planen var. Men, kjæresten til venninna mi måtte jobbe overtid. Og, kunne jo ikke avsløre oss med å få samboeren til søstra mi til å hente.. hehe..

Møtte den herlige taxisjåføren. Koselig mann som skravla masse, perfekt=)

Ang flyturen hjemover har vi hjelp med bagasje. Og, da skal hun sove før vi drar=) hehe..

 

Tone : Så flott at dere har det bra hjemme. Kan tenke meg venner og familie vil gosse med N-N. Koselig det=)

 

Tove: Så flink A er, som har sovet så lenge. Signerer Anette og Elise, som anbefaler deg å holde ut til A er trygg i senga si. =)

 

Anette : Flinke storebror da=) Må være koselig å ha han attme stellebordet, klar for å kose med lillesøster.. =) Er det ikke herlig å ha fått gjort så mye med huset da, før vinteren slår inn? Vindu, veranda osv..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...