Gå til innhold

Tromsømammaer 24.september 2008


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Janne : Misunner deg der, ja=) hehe.. velkommen tilbake til kalde nord :P Som Tone skriver, så har det mildt sagt vært nok væææær her i helga.. hehe..

 

Tone: Har jo ikke ammet, så kan ikke uttale meg vedrørende det. Det høres imidlertid ut som om Noa-N har det på samme måte som aline hadde, da vi økte fra kun mme til mme med litt grøtpulver i ( på noen av måltidene). merket forskjellen med en gang vi =) det at han sover godt kan jo bety begge deler i grunn. Er han mye aktiv når han er våken? A har alltid vært veldig aktiv på gulvet og sånt, men merket at hun fikk mindre energi. ikke godt å si hva som er løsningen hos dere. Ville ringt Hs om jeg var deg =) vil tro hun anbefaler litt mme om dere trenger å øke.

 

Vi sees i ettermiddag vi=)

Skal ha Aline i dusjen sammen med meg, jeg=) Kjetil er på Hv-øvelse..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tone...

Jeg regner med at HS vil anbefale deg å gi mme frem til han blir 4 mnd, og så forsiktig prøve med litt tynn grøt/velling etter det.

Det er ikke uvanlig at de krever mer mat når de begynner å bli mer aktive. Jeg merker her og at S spiser oftere om nettene, og det er slitsomt for mor! Men jeg blir nok å vente til hun er 4 mnd med å gi noe tillegg uansett. S legger jo godt på seg, så vi har jo ikke det problemet da.

 

Susanne...

Blir ikke treff på oss i dag, for A er blitt så forkjøla at jeg har holdt henne hjemme fra BH i dag.

 

Huff... jeg som håpa på en fin høst =(

Ser jo dårlig ut det her!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Flere som skal på heimevernsøvelse på setermoen... Vi sto opp tidlig idag og kjørte ole til bussen. Lillemann var strålende fornøyd. Kan ikke tenke seg en bedre start på dagen enn å stå opp tidlig og ut i bilen kl 6.Vanligvis er mammaen "supertreg" og nekter å stå opp så tidlig. Dette var andre boller.. hehe...

 

Ja, har hatt vær i helga... Vi var på trilletur - 1 time i lysløypa på lørdag i regnet og etterpå sov han videre i vogna. Tilsammen 4 timer! Fant frem skinnposen ,virket som han likte å ligge i den.Og så har vel lyden av regnet en hyponotiserende virkning. Så da går det fremover! Og så har han begynt å le ordentlig i helga, og det er gøy!

 

Jeg har ingen råd å gi ang mat, Tone... Er nok smart å snakke med hs,ja..

 

Vi sees hos Susanne og Gustav!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

 

Mange syke i Tromsø nå. J er hjemme fra bhg, men A er hjemme, så da blir det treff på oss :-) Tar med ullkærne til de som bestilte.

 

Tone: Det er kanskje greit å ta en tlf til hs om du er usikker. Dere har jo mye allergi i familien, så jeg ville vært litt tilbakeholden med å gi mme basert på kumelk. Snakker av egen erfaring da J fikk en allergisk reaksjon av mme. Det er jo svært få som får det da, ca 3 % av babyene. Så noen stor fare er det jo ikke.

 

Oskar hadde økedøgn i forrige uke og nå spiser han plutselig sjeldnere igjen, godt å slippe å amme heeele tiden, spes på kvelden.

 

Sees senere i dag da :-) Gleder oss!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag jenter!

 

Ja, her ser det også faktisk ut som det er forkjølelse på gang...

Håper det ikke slår ut i full blomst nå som vi skal 1 uke til Kr. sand.

Hadde gledet meg sånn til endelig å komme på treff, men tror ikke jeg tørr ta sjansen...Dere som skal må kose dere masse, så sees vi når vi er tilbake i byen.

 

Mzme 83 & Prinsen:

Så bra et alt ser fint ut med Elias! Glad på deres vegne.

 

AS:

Ja, håper virkelig vi sees snart! Har jo smugtittet litt på bildene du har lagt ut av lille nurket og hun er bare helt nydelig :-)

 

Tone:

God tur til Trøndelag og grattis med ny bil!

Kos dere også på babysvømminga. Dere er så heldige!

Synn neste kurs er først i november...spesielt når vi blir borte hele desember...men, men.

 

Mulig jeg skal ta med lille Li i varmtvannsbassenget i Kr. sand denne uka og øve litt på egenhånd.

 

Noen som har noen badetips? Er det noe man bør tenke spesielt på når babyene er i vannet?

 

God bedring til alle andre som også har blit rammet av den berømte høstforkjølelsen!

 

Som sagt kommer jeg også til å invitere til hjemmetreff, men det blir vel først uka etter jeg er tilbake fra Kr. sand. Hører da når det passer best for dere.

 

Gleder meg masse til å se dere!

Ha en fin dag alle sammen og kos dere hos Susanne og Gustav!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten ser ut som det e blitt en sånn liten sak for flere av oss her no ja! Men trur det passe godt egentlig i tia, for snuppa mi e jo ganske så aktiv, både på gulvet å fanget å ellers, så ho treng nok mer mat. Å æ e ikke redd for å ha for lite, e ikke det, men trur bare ho kan trenge litt mer... Men bli å vente te ho har bikka fire måneda da, så vi har kommet tebake etter dåp å sånt, for når man e ute på reise så e det så kjekt å bare ha pupp..

 

Tone; apoteket har mme som ikke e kumelkbasert. =) Verdt et forsøk?

 

I går la ho sæ da kl 2000... Å sov te halv 12, puppa å sov te fire.. Etter litt mat fant ho da ut at ho sku vær våken å klø i tannan fram te fem, men så sov vi te åtte i mårres!!! Så vil påstå at dette va ei ok natt ja! Å helt merkelig i går uten å ha ho i lag med mæ.. E jo så vant te det no!

 

Ser fram te treff, men hvis du føle dæ pusk Susanne, så si fra! Vil ikke komme hvis det bare bli tungt for dæ... Smitte e æ ikke redd for, mer redd for dæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulf skal å på HV-øvelse, fra onsdag til fredag... kjedeliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

 

AS:så dæ ikke på lørdag, men prøvde å holde Sigurd på plass, for d va så sabla mye folk!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, trist med høstforkjølelse! God bedring til dere som er syke. Føler meg litt snufs jeg også, håper det ikke utvikler seg til noe mer.

Jeg blir ikke å komme på treff i dag. A ligger ute å sover i vogna og jeg vil ikke vekke henne for 2. gang i dag. Måtte vekke henne fra første formiddagslur for å nå timen på helsestasjon, så nå føler jeg hun skal få en ordentlig lur... Hadde været vært bedre skulle jeg trillet gjennom lysløypa til Susanne! Kos dere på treff i allefall, her skal jeg rydde og vaske litt mens snuppa sover :-p

 

Er det noen av dere som vet om man kan få leddplager etter fødsel? Jeg har siden fødselen vært veldig stiv i fingrene samt veldig stiv i føttene når jeg har vært lenge i ro, eksempelvis etter en natt eller har holdt sofaen lenge. Gjør liksom litt vondt å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere me pia romjulskos:) hørtes ut som en tong fødsel du har hatt! kan tenke mæ d va kjempe gått å få ho ut:)

 

å håpe dåkker blir frisk dåkker som e syk, eller me syke unga. har no en syk mann her. bra før mæ som slepp å sitte aleina, men synn før han som e syk så klart:)

 

vært ei tung helg!! va på arnøya på besøk hos mora t han stian, ho har skrekke nesten sia vi kom dit ut! ånkli hylskreke! vært helt fælt å høre på! vært helt utrøsteli åsså nesten! værtfall når vi la ho på gålve å sku stelle ho på "stellebore" hennes. men når vi kom hjem så va ho så roli å flirans å pratans. ho har rett å slett vært redd nesten hele helga...! helt utroli kor fort ho forandra! men va no litt arti at på fredagen så va vi på besøk hos oldemora lamme søskenbarne mitt å hennes gutt som e 3 mnd eldre. å han hålt på å spise ho opp:) sku leke me ho, satt å prata me ho... va så arti å se kor gla han ble av å se ho:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minda: Ja, så dere har også sendt gubben avgårde? hehe.. Tror Kjetil gledet seg, han. Nå skal det jo sies at han er tidligere yrkesbefal, så med 5 år i forsvaret, gleder han seg. hehe.. ja, selv om han ikke skal fungere som Nktropp nå da..

 

Pia : Takk for det=) måtte legge ut noen bilder, for å slippe og sende så mange mms. hehe=) skrytebilder, som det så pent kalles.

 

Karianne og Elise : god bedring til jentene deres =)

Tove : god bedring til gubben. Merkelig reaksjon andrea hadde da. Var hun redd?

 

Anette : S så veldig rolig ut der og da iallefall..hehe=) guuuud, så mye folk det er på sentrene i helgene. fikk klaus den lille stunden vi var der=) hehe.. må bare le av den innpåslitne måsen som enda oppholder seg på jekta øst.. hehe=)

 

Snart sees vi på babysvømming dere:D

" hjulene på bussen de går rundt og rundt... hehe" =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja d va slitsomt! trur ho va litt redd ja, men d skjønte vi ikke ånkli før vi kom heim å bare flirte å prata... va veldi lite av d åsså i helga, flirte litt av å t. men nesten ingenting prating..

 

go tur tone:) kan tenke mæ d blir gått å kåmme sæ hjem en tur:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se så mange hos Susanne og Gustav idag. Kjempefint med hjemmetreff, så derfor inviterer jeg til treff neste onsdag (8.oktober) hjemme hos meg og Jenny kl 1200. Vi bor i Hakkon VII gate 6 i byen. Slå opp på gule sider for veibeskrivelse, tror det er greit å se der.

 

Ser kanskje noen av dere i morgen på babysats:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjempekos å se så mange på hjemmetreff, så vi juble når det bli lagt ut nytt!! =) May Helen, vi kommer nok:)

 

No har æ stått opp å sitt å gomle i mæ frokost for å få spist før vi ska på helsestasjonen, men håpa tuppa står opp snart ho å, ellers bli det en tøff biltur..

Glede mæ te kontrollen, men grue mæ så sykt te de sprøytan, så æ e kjempekvalm av det. I går va det så ille at æ nesten kasta opp. Æ e livredd sprøyte, har vært det sia æ va lita å skulle te min helsestasjon, så det e ikke spesielt kjekt dette. Har både slått å bitt tannlega pga sprøyte som plutseli dukka opp (vet ikke om de trudde at det bei bedre form æ hvis æ ikke visste om dem... vel. NEI) å da bsg'en sku tas i 8 (?) fikk æ ta med mæ to stk venninne som sto å holdt mæ i hendern, pluss en voksen som sto bak å passa på at æ ikke rømte.. For det gjorde æ på første forsøk!

 

Vel vel!! Det går sikkert bare kjempefint.

 

Håpa dokker andre får en fin dag, å hvis noen e inne å les å har lyst å møtes på dolly eller polar eller nåkka, så bare si fra!! (pr melding da).. VI e nok ferdi i 11 tia så med mindre tuppeluppa bli dårlig så e æ klar for full fart! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen: Gustav og jeg kommer gerne :-)... Jubiiii

 

Annette: Jeg er også livræd sprøjter! Men håber du har været stærk for ingrid sin del. Vi må lære vores unger at være frygtløse. Fik en del sprøjter under graviditeten og tro det eller lad være, men de var så flinke til at sætte dem, at det næsten ikke kunne mærkes og jeg har derfor faktisk blevet lidt mindre bange. Åhhhh men jeg syntes virkelig heller ikke at det var noget stas! Håber det gik bra!!!!?

 

Janne: Jeg er også øm under fødderne og i led. Når jeg står op om morgenen går jeg som en hjulbenet 100 årig sygehjemsbebore.... lurer på hva det kan være....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen!

 

Takk for hyggelig treff i går ja :-)

 

Jeg er også stivere enn jeg normalt er. Husker jeg var det etter å ha fått J også. Det gikk seg til etter 6 mnd ca. Jeg er særlig stiv i ryggen.

 

Vi kommer på treff M-H. Jeg kan ta med rundstykker :-)

 

Ang pynt til dåp: Vi hadde blått som tema i dåpen. Hvite duker på bordet og hvite langstilkede roser i sånne tynne vaser jevn fordelt. I tillegg hadde jeg noen fine flytelys i søte små glasslysestaker som var litt blålig. Vi hadde også blå, nydelige servietter kjøpt på løyten lys. Hadde også blå hortensia som pynt på gavebord og kakebord. Også hadde jeg kjøpt blåe bamselys som vi hadde litt her og der. Kjøpte nok pynt for ca 800 kr.

 

Vi skal snart gjøre oss i stand til babysats. Skal bli godt med litt trening :-)

 

Srøyter er pyton. Jeg har ingen problem med å sette sprøyter på andre, men å få selv og ikke minst se at barna får er grusomt! Lykke til Anette, det er nok verst for mammaen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer på treff M-H :-) Gleder oss til å treffe dere igjen :-)

I dag skal A få vaksine. Håper det går bra. Ikke fritt for at jeg gruer meg, selv om jeg ikke har sprøyteskrekk... kommer meg derfor ikke på sats i dag.

"godt" å høre det er flere med litt vondter i kroppen, da er det sikkert normalt :-p Går seg vel til etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

Lykke til til de som skal få sprøyter idag. Har også skrekk hva angår de sprøytene, men tror min skrekk har vært blodprøver i grunn. Er imidlertid kurert etter svangerskapet. hehe=) Fælt når de søte små blir stukket, men går heldigvis fort over da=) Aline skrek litt til å begynne med, før det virket som om hun " kjente" etter og fant ut at det ikke var noe vondt lengre. hehe..

 

Flott dere hadde det hyggelig på treff=) håper vi får møtt dere i løpet av oktober. Skal ha praksis jeg hele november, så da blir vi værende i Harstad. Til stor glede for besteforeldrene, tante og onkelene til Aline. Og, til glede, samt litt stressmoment for oss.. hehe..

 

Har svigermor på besøk=) skal innrømme at jeg koser meg sammen med henne, jeg =)

 

Mzme : vi brukte som Petrine ca 800 kr på pynt. Tja.. ble vel kanskje mere, siden vi hadde en god del lilla roser og stasj fra blomsterbutikken. Ja, og så var jo bordkortene handlaget. Lagde takkekortene for hånd, og det kostet, gjorde det. Men men.. er jo ikke akkurat hver dag en steller i stand til barndåp og det som hører med, så ville gjøre det ordentlig og gjennomført =) Når har dere barndåp? Funnet ut av dette med pynt? tenker du sikkert har det, siden du har tenkt en del på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Har dåp i Harstad den 9 november.. Har tænkt litt på pynt og sånt ja, men syns d e så vanskelig me den blomstern..

 

E ikje akkurat så mange blåe blomster :/ Ja man må nok regne me å bruke litt på pynt til dåpen, men så e d jo som du sier e jo ikje hver dag man steller i stand til dåp!

 

Uff ja ang vaksine, e fælt før de små! Heldigvis reagerte ikje Elias nåkka på den, bare skreik når han fikk den...

 

Idag ska vi på visning av bildene vi tok av Elias på fame, blir spennanes å se.. Spørs om vi klare å velge oss d bildet vi får :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va vi hjemme igjen! Gikk bare fint med snuppa på kontrollen, ho e så fornøyd når ho får være naken, at da e ho supersjarmis!! E no blitt litt over 7 kg å 61 cm lang!! Så ei rikti lita tjukkebærta! Men som helsesøster sa; når dem får bare morsmelk så e det helt i ordn! Å tenker ho bli å "jogg" det av sæ når ho får fotan under sæ...

 

Ang sprøytan så e det Ulf sin jobb. Æ e så redd for dem, å tåran spruta, at æ kommer aldri te å klare å formidle te mine barn at dem e egentli ikke farli.. Så når det bei sprøytetid så stilte æ mæ i et hjørne å gråt stille for mæ sjøl me fingran laaaangt inni øran, å så når dem va ferdi så tok æ mæ av lilletuppa.. Ho gråt nån minutta, men så va ho ferdig!

 

Nåkka som e grusomt kjedeli e at hvis ho ikke e trøtt, så hæle ho ikke å kjøre bil.. Bli så argsint at hjelpes.. Å det hjelpe ikke å stopp nån minutta å ta ho opp, for ho må jo i stolen igjen!! Så det å ha sånne klokkeavtala som e dum å kom for seint til, det kan av å til vær tungt... Ho va illsint helt fra vi svingte ut på veien her å te vi parkerte utfor helsestasjonen, da slokna ho.. Å da måtte æ jo vekk ho igjen når vi kom inn for vi va jo selvfølgelig så sein at vi måtte rett te veiing.. Det kan bli en morsom biltur heim, 56 mil med ei som ikke lika det.... Når ho e trøtt e det ingen sak, heldigvis!

 

Nån flere treff denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...