Gå til innhold

Tromsømammaer 24.september 2008


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Fint at der var interesse for træff mandag. Ser ud til at flere først kan komme kl 13:00. Da skriver jeg det på træff siden, men om nogen har lyst til at komme før er det bare at sende melding tlf 99396877, så er vi hjemme!

 

Gir bort: 10 jordbærplanter og 5 krusspersilleplanter. Jordbærene blir nok rigtig gode næste år. Og krusspersillen skulle også kunne overvintre.

 

Sørger for drikke og bager (køber om jeg ikke når det) brød til mandag.

 

Bor på karisvingen 19. Ta en tit på gulesider.no for at forstå helt hvor jeg bor... det er ikke helt logisk. Vi bor i andre, med skohorn på døren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tone: Tror ikke det er en lur idé å ha begge ungene på ulltreff... I hvertfall ikke om jeg skal ha håp om å få sett på ullklær. Så jeg får satse på barenvakt.

 

Susanne: Ang. sanger som roer ned minstemann, så har jeg funnet ut at klassisk musikk har en beroligende virkning. Fikk en gratis-CD fra Sandvik i posten med bl.a. Mozart og Beethoven og den har vi prøvd ut med stort hell. Blir faktisk litt trøtt sjøl av å høre på den ;-)

 

Mandag skal jeg ha "visning" av Adam på jobben! Har ikke vært innom etter at han ble født, så nå var det jammen på tide at kollegene mine fikk se han. Derfor kommer jeg ikke på treff.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morrest va den opprinnelige planen å ta med Magnus og vogna og dra til Kroken og trene med hunden. Men etter å ha ligget ei stund og hørt på regnet og tenkt på kliss bløt vogn og ut og inn av vogn og bil og styr, så frista ikke det særlig, og da jeg sto opp og så ut vinduet, avblåste jeg den planen!

 

Det frista ikke engang å gå til barnehagen med Henrik, så dit kjørte vi!! Så fikk jeg prøve ergoen til Magnus fra bilen og inn i barnehagen, funka fint den :-).

 

Nå skal jeg legge vekk dataen og gjøre det mest fornuftige mens Magnus sover: SOVE SELV! Skikkelig lat dag :-) synes jeg fortjener det etter mange aktive dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en deilig dag Siv, du har absolutt fortjent det som har vært alene med ungene i flere dager.

 

Ja, det var ikke noe srlig vær idag. Da er det godt å trene inne på sats. Har akkurat fått dusjet og spist mens Jenny ligger inne å sover godt. Er ikke så fryktelig morsomt hvis hun våkner ute i vogna når hele håret er fullt av shampo:)

Kjenner at jeg er litt sigen selv nå. Brøt en "barriere" idag med å ta storebror i barnehagen på morgenen. Gikk jo så greit, men uvant å stå opp så tidlig...

Her i huset begynte vi for noen uker siden å prøve ut å ha ansvare alene for legginga av storebror samtidig som vi hadde Jenny. Synes det går kjempegreit nå når Jenny er så stor at hun kan ligge for seg selv å leke. Når hun var helt ny var det værre. Det er iallefall veldig deilig å kunne gjøre dette. Da kan mamma eller pappa dra ut en tur på kvelden uten at det er krise i heimen.

Ser at mange av dere har fått flotte kveldsrutiner på ungene. Jenny er ei skikkelig sovejente på dagtid, kan sove nesten hele dagen. Men på kveldene er hun våken og i kjempehumør. Så hun legger seg som oftes sammen med oss. Bekymrer meg ikke så mye for det enda. Vi gjorde det samme med storebror, og etterhvert ordnet han opp i det selv og fikk fine leggerutiner. Er koselig å ha henne litt oppe på kveldene etter storebror har lagt seg, spesielt for pappaen som ikke er hjemme med henne hele dagen. Men vi jobber litt med at hun skal sovne på egenhånd og ikke blir avhengig av mamma eller pappa ved sin side...

 

Vi bruker heller ikke helseteppe foran vogna. Har lagt babysitteren nedi vogna noen ganger for å måle temperaturen, å det er ganske varmt. Når vi gikk på svangerskapskurs med eldstemann i magen, husker jeg at helsesøsteren advarte oss om å legge det over. Mange som ble skikkelig overopphetet av det. Var faktisk en debatt på en av disse sidene om at myggnetting også ble for varmt for noen år tilbake, men det tør ikke jeg å unnlate. Mye katter å slikt i nabolaget, kan jo godt finne på å hoppe opp i vogna. Men det er vel bare å bruke sunn fornuft, noen har det bare litt over for å skygge mot sola og ikke helt ned, skulle jo tro at det skulle gå greit da?

 

Ja, så var det helg igjen. Syns ukene bare raser avsted. Mye fint på tv idag, så det blir vel taco foran tv ikveld:)

 

Go helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der var det jaggu helg igjen! Jeg synes bare det er mandag og fredag jeg!

 

Jeg sitter å surfer på tøybleier jeg.. Må ha noen nattbleier siden jeg er blitt så dristig at vi går for tøy om natta også. Anders takler bleiene bra, så da antar jeg at O blir en tøybleiegutt hele bleiekarrieren sin. Artig :-D

 

Nå sover han endelig, ble litt overtrøtt av å være på sats trening. Sovna etter timen, men våkna så snart vi kom hjem. Nå kapitulerte han i vugga og der håper jeg han vil ligge en stund. Greit å få litt tid for seg selv. Han legger seg stort sett mellom kl 21 og 22 nå. Da vil han faktisk ligge for seg selv litt før han sovner. Jeg har spionert på han, hehe og da ligger han å titter fornøyd rundt seg og blir mer og mer søvnig. Kjekt. Storesøster er det verre med, der må vi være på rommet til hun sovner, jeg blir utbrent av hele opplegget kjenner jeg. Prøver å få henne til å synes det er kjekt å legge seg selv, men det er ikke lett.

 

Jeg mister også mengder med hår. Sist ble jeg temmelig tynn i panneluggen etterhvert. Men det vokser jo heldigvis ut igjen :-)

 

Nå blir det godt med helg. Vi skulle jo egentlig på hyttetur i dag, men utsetter det til i mårra. Orker ikke pakke bilen i dette været...

 

Gleder oss til treff mandag :-) Vi tar med bakst og Minda, jeg tar med bleie til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne: vi kommer på mandag!! E det godt med parkeringsplass der eller i nærheten?

 

Usj.. No føle æ mæ fæl, å samtidig litt sur å snurt... Det e fest på jobben te Ulf i dag, han sa det for flere daga sia, men han hadde ikke tenkt å fær på den (de starte kl 1601 sia da e dagskiftet over..) men no så fikk æ melding om at han lurte på å "få lov" til å være der likevel... Å æ sa at helt ærlig så syns æ det e dødskjipt, å det av helt egoistiske grunna... Han e mye ute på kveldstid, e ute i båten, oppe hos naboan å hjelpe me ting å tang, hogge ved, e med på festa her ute i grillhus å sånt (skjer ofte faktisk!! :) å i det hele tatt.. Mens æ kan faktisk ikke det. Ho tar ikke flaska å spis mye på kveldan, derfor e det heller ikke nå særlig å ta ho med sæ på besøk rundt omkring på kveldstid. Å æ sitt aleina her ute hele dagen (bortsett fra de dagan det e treff!! Hurra for dem) å så ser æ han jo da veldig lite på kvelden.. Men sa at han måtte bare bli der, for ellers kom æ te å sitte me dårlig samvittighet hele kvelden, men at han måtte sov oppe når han kom tebake.

Så no har æ dårlig samvittighet likevel fordi æ ikke ønska at han sku ha det hyggelig å at han sku bli der av den grunn, å e litt lei av å være så mye aleina på ettermiddag/kveld, pluss at æ syns bittelitt synd i mæ sjøl. Blæh. Å så har vi ikke det te middag som vi sku ha likevel, å her ute e det stoooorm så frista ikke å pakke to unga i bilen no!! Så bli middag light i dag gitt...

 

Usj, bare klaging.. Men bei bare litt nedfor no!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anette: Ja der er god parkering ret udenfor døren. Mht familie så er det sgu ikke så let altid... Jeg lurer nogengange på om ikke det havde været lettere at være alene ... men for det meste er det jo heldigvis ikke det. Mænd er bare ikke til at styre, når deres mor ikke har opdraget dem ordentlig ;-)... (og jeg ler.... ha ha ha)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 21.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Tone&Noa-Nikolai født 17.06.08 - ei uke før termin :)

Siv (Ebenholts) og Magnus født 27.06

Kari Anne (Petrine) og Oskar født 04.07

Ann Silje og Aline ( as og lillemor) født 02.07 ( 2 dager etter termin)

May-Helen (mh79) og Jenny Aurora født 29.05 (2 dager etter termin)

Randi (gullnr2:)) og Adam født 25.07

Annette (nættemor) har Ingrid som bei født 17 juni, tre daga før termin!

Elin og Lea født 27.07 (6 lange daga etter termin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Fikk ikke sove etter amming for 1,5 time siden, så det var like godt å stå opp. Selv om det var litt tidlig å stå opp er det godt med litt alenetid før resten av familien våkner.

 

Susanne: Jeg vil gjerne komme til deg på mandag. Skal se på gule sider og regner med jeg da finner frem:)

 

Har fått med meg debatten om teppe over vognen i avisa. Det var i alle fall stor respons på den.

Mange her inne er jo veldig aktive og har mange gjøremål, men så ingen av "oss" i avisa når det var bilde av en gjeng nybakte mødre som trente ute med barnevognene? Noen som har vært med eller hørt om det? Det så jo litt morsomt ut.

 

Dere får ha god helg så sees en del av oss på mandag.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen..

kom hjem i går me lille prinsessa våres.. d var så koselig å komme hjem til så mange hilsninger fra dere..

 

som noen av dere vet så begynte riene mine på mandag ettermiddag den 15.sept. hadde konstant rier som kom og gikk med forskjellige minutters mellomrom fra da av og til fødselsen den 21.sept.. modningsarbeidet varte i 5 dager, hadde ikkje en time pause i løpet av disse dagene. om kveldene bygget de seg opp til 8 min mellom og noen dager 4 min mellom, for så å avta gang etter gang..

 

va en drøm da vannet gikk på lørdag kl ti. ble skrevet inn kl tolv også va ho født 13 timer etterpå 0113. takk gud for at d finnes lystgass.. brukte kun den bedøvelsen... men herregud d e ont å presse.. prøve å glemme d.. ho va 3952gr, 49 cm og 35 rundt hode.

 

vi har vært 3 dager på barsel avd og 2 dager på barsel hotellet.

fikk så såre pupper og måtte avlaste me pumpe hver 3.time.. lite søvn blei d.. sov jo kun 2 timer i strekk den første tiden pga pumpingen.

har blitt bedre no, e så gla for at æ kjøpte elektrisk pumpe.. ho har vært så glups at æ ikkje har klart å produser nok melk, så vi har gitt ho morsmelk erstatning i tillegg... pappa e flink å gi flaske..

 

d va så godt å komme hjem. stille og rolig... så lenge ho lille Elise får nok mat så sover ho 5 timer i strekk. no begynne vi å komme oss litt til hektene.

 

Heldigvis begynner ikkje pappaen i ny jobben på land før den 3. november, så no skal vi kose oss masse..

 

kos dere med alle deres treff og gode ideer.

Hadde vært koselig om jeg og elise kunne få vært lamme dere litt av og til selvom vi e september jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, gratulerer igjen Romjulskos.

Hørtes ut som en lang og slitsom fødsel det der. Godt å høre at alt er bra =) Og et veldig flott navn snuppa di har fått ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 21.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Pia & Liam født 06.07

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Tone&Noa-Nikolai født 17.06.08 - ei uke før termin :)

Siv (Ebenholts) og Magnus født 27.06

Kari Anne (Petrine) og Oskar født 04.07

Ann Silje og Aline ( as og lillemor) født 02.07 ( 2 dager etter termin)

May-Helen (mh79) og Jenny Aurora født 29.05 (2 dager etter termin)

Randi (gullnr2:)) og Adam født 25.07

Annette (nættemor) har Ingrid som bei født 17 juni, tre daga før termin!

Elin og Lea født 27.07 (6 lange daga etter termin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Endelig litt tid til seg selv og internett.

Skjer jo så mye på denne "tråden" at jeg sliter med å henge med :-)

Godt å høre at det ikke bare er meg som føler at ukene flyr.

Har har vi hatt endel besøk igjen og det må vi nok bare regne med ettersom vi har flyttet såpass langt vekk fra familiene våre.

Men veldig kos at de tar turen! Er jo hyggelig at det ikke går altfor lang tid mellom hver gang de ser Liam. Skjer jo så mye disse første månedene.

 

Tirsdag er det Liam og min tur til å ut å reise. Skal være hjemme i en uke. Er jo høstferie i sør, så da har mange litt ekstra tid :-)

Skal bli gøy å vise frem klumpelumpen til venner og familie!

 

Er veldig klar for å komme på treff til deg Susanne!

Hadde vært kos og sett dere. Er jo igjen så lenge siden!

Tar med noe å bite i :-)

 

Har jo som sagt før tenkt å invitere til hjemmetreff selv.

Legger ut en dato når jeg er tilbake fra Kr. sand.

Er jo som flere andre skriver mye greiere og kanskje vel så hyggelig med hjemmetreff fremfor å gå på café hele tiden.

Er jo ikke mange alternativene når man skal ha med seg vogn, trenger stellerom osv.

 

Gleder meg forresten til å høre hvordan dere hadde det på vandretur :-)

 

Romjulskos:

Gratulerer så mye med jenta!

Håper å se nurket ditt og deg på treff etterhvert :-)

 

Da får jeg benytte sjansen til å dusje litt nå som lille Li sover :-)

Vet aldri helt hvor lenge han sover på formiddagen...

Gleder meg til å treffe dere i morgen!

 

Ha en fin fin søndag jenter ;-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg Romsjulskos :-)

 

Vi har vært på hyttetur fra i går til i dag. Kjempekoselig hytte i Rystraumen. Vi koste oss alle sammen selv om J hadde feber på kvelden og natta.

 

Susanne: Jeg vasker den på 60 grader med lite vaskemiddel :-) Passet dem?

 

Nå må jeg skifte en bleie her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å dra hjem på "visningstur" Pia, det er stas!! =) Og det er godt å få besøk når man bor et stykke unna familien ja, helt sant det...

 

Her har det vært ei våt helg gitt!! I dag høljer det absolutt alle veier, så gikk ikke å sette vogna ut i formiddag, uansett hvilken vei jeg satte den så blåste og regnet det så at det kom inn i den, og nå på soverommet sa Ulf at det regnet inn! Hehehe! Værhardt akkurat nå som vinden står rett på og det regner, så tilogmed hunden er inne i dag.

 

I mårres tenkte æ i et desperat øyeblikk at nå skulle tuppa få velling å grøt, for i natt å i går natt så va det ofte mating, men ho spis så lite hver gang!! Så da bli det lite søvn.. Å så snurra ho mye i mellomtia. Så lure veldig på ka det e for nåkka det her, etter en periode med veldig gode netter...

 

Susanne: godt mulig vi kanskje kommer litt før i mårra, ellers bli det så kort tid.. :) Skal sende dæ melding i så fall!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia : så koselig med oppdatering fra deg=) Har jo ikke fått sett skjønnheten din=)

 

Anette : Så deg på Jekta på lørdag. Skulle til å gå bort, men dere forsvant ned heisen. Kjetil var på jobb og da han så oss, stakk han jo selvfølgelig hodet ned i vognen. Så, rakk ikke å rope ut da jeg så dere..

 

Her har aline også tullet en del når hun spiser. Spiser lite i gangen og ofte. Får se hva som skjer =)

 

 

Nå venter vi på svigermor. Hun skal ha Aline på dagene fra i morgen- onsdag, da Kjetil er innkalt til Hv-øvelse på Setermoen. Så, nå har vi tatt sengen til Aline inn på vårt rom. Spent på hvordan det er å ha henne på samme rom som oss, igjen. Hun har jo ikke sovet der siden hun var 6,5 uker, så får håpe det ikke går utover nattesøvnen til noen av oss=)

 

Babysvømming i morgen :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere jenter!

Da er jeg og Aurora kommet hjem fra "sommerlige" Oslo. Vi har hatt en kjempeflott tur med et hærlig høstvær! Har gått mange, lange turer og koset oss masse :-) Var godt med en ferietur samt oppleve "sommertemperaturer"!! Gikk også kjempefint på flyturen, A oppførte seg eksemplarisk :-)

I morgen skal vi til legen for sjekk av hofter kl 1030. Får se om jeg kommer meg på treff, eller om det bare blir mye fram og tilbake. Skal jo på babysvømming senere på ettermiddagen så. Hadde jo vært koselig å truffet dere igjen, lenge siden nå....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Ja længe sia Pia har skrevet hær inne, koselig å høre fra dæ!

 

Uff fytti før et regn vær d va idag og før en vind.. Langt i fra de tempraturan Janne har hadd i Oslo..

 

Ja e jo jo bare å innse at høsten e kommet før fullt :(

Vi va på ny sjekk av Elias sine hofter på UNN, alt så fint ut i følge lægen og d va fint!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare lige advare.... jeg vågnede med ondt i halsen! til de som vil holde sig væk pga evt smittefare...

 

Ellers ses vi senere idag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning everybody :) Gleder meg til å se dere idag! Janne, du valgte virkelig riktig tidspunkt å reise te Oslo på, FY for et vær der har vært her i helga... regn, regn, regn og atter regn og vind.... e det mulig? Ufyselig, skikkelig høstvær. Og høre det e likens i Trøndelag... :(

 

Glede mæ te å dra dit uansett da... driv å pakke no, håpe bare æ huske på alt! Vi har kjøpt oss bil der nede da, så det er kjekt å ha når vi skal være i to uker. Kent-Rune kjøre den heim :) Så da har vi to bila, fint i permisjonen så æ kan komme mæ litt rundt! Kent-Rune skal kjøre den nye - gamle bilen på jobb så får æ RAV-en. Superdupert!

 

Ka dåkk tror i forhold te velling/grøt eller morsmelkerstatning på kveldan? Noa-Nikolai har jo lagt på seg litt lite, skal veie han igjen senere i uka da, blir spennende å se... han har jo vært veldig blid og fornøyd på dagene og sovet lenge på nettene (9 timer uten mat og så 3-4 timer etter mat)... igår og i helga har han styra litt før han har sovna da... ikke sovnet før 22-23-tida. Da spiser han også ofte. Vanskelig å vite om jeg har nok eller ikke synes æ. Ka vil dåkk anbefale av velling/grøt eller morsmelkerstatning? Han e 3 måneder og to uker no sånn omtrent tror æ! Æ va også på tur å varme melk igår, for han styra så og va så urolig. Virka som han ikke fikk ut nok melk av puppan mine... men så sovna han da te slutt. Tror kanskje æ har AKKURAT nok eller litt for lite i tilfelle. Vanskelig å vite kor mye æ eventuelt skal gi i tillegg også, dåkk med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...