Gå til innhold

Tromsømammaer 24.september 2008


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Ny tråd igjen :) Dæven kor vi skriv altså! Hehe, råbra! Koselig!

 

Lurte på om noen har lyst å gå på kafè i byen på mandag kl.13? Orker ikke dra hjem mellom babysats og babysvømminga =)

 

Også tenkte æ på vi som går på babysvømming om vi skulle gått ut å spist på den nye italienske restauranten Milano siste kursdagen? Den ligger rett nedfor Elisabethsenteret. Det hadde vært koselig med en "avslutning". Er ofte så sulten etter svømminga og babyene sovner jo som regel :) Så kan jo dere andre som vil også komme å spise om dere har lyst, selv om dere ikke har svømt først?

 

Det var forresten Kent-Rune som startet debatten om pledd/teppe over barnevogna i avisa om dåkk har sett (nybakt pappa). Han har fått masse respons, artig... Han er imot at folk legger teppe over vogna, mener det blir dårlig luft for babyen. Men de som gjør det sier at det er beskyttelse mot vær og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruke no å ha teppe over vogna, men har ikje over hele vogna.. E no mest før at d ikje ska komme sol inn i den når d e sol ute og vist d e regn ute å vi har glømt regntrekket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig treff idag, kjempekoselig å ha dere på besøk! Har gjerne treff hjemme flere ganger :-).Store mengder mat igjen forresten....minda sine rundstykker spiste vi til middagen, de var gode! Honning i dem? Og kaker og boller ble servert til besøk vi fikk i ettermiddag og, og enda er det masse igjen....

 

Tone: Magnus sovner med smokk, men så mister han den når han har sovnet skikkelig, sånn som Elias.

 

Babykino i morgen ja, den har jeg lyst til å dra på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Siv at du er med på kino i morgen:) Da sees vi der. Tror ikke jeg har nr ditt, sender mitt på pm til deg:)

 

Jenny mister også smokken iløpet av natta og sover stort sett videre uten. Men når hun sover i vogna, må vi ofte gi henne smokken når hun mister den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dokk!!

 

Ja flott treff i dag!! E så kjekt å møtes heime hos dokk istedet for cafe. =) Koselig rett å slett!!

Å æ fikk da rett om tuppeluppa.. Måtte stopp to ganga på vei hjem, ho ville ikke ha mat da heller, men sku ihvertfall ikke kjør bil!!!!!

 

E så usikker på kinoen i mårra, e ikke så gla i drama, men trailern så bra ut..... Hmmmmm.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Har dere babysvømming i morgen? er det for at dere skal reise bort, eller? Har ikke fått med meg noe debatt i Nordlys, men bra at Kent-R har fått bra respons. Aline sovner med smukken, men spytter den som regel ut i det hun sovner ordentlig.

 

Navnet til vår helsesøster står på Aline sitt timekort.

 

Her er sambo på jobb og A sovnet kl 18 allerede. Var ikke noe vits i å prøve og utsette det.. hehe.. Kjedelig at hun sovnet så tidlig da, siden onsdagene er våre dager alene. Men men.. har fått gjort litt huslige sysler, og bruker strengt tatt gjøre skolearbeid nå, men... neeeei, blir surfing på nett med Grease i bakgrunnen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ps, dokk som vil ha bilde fra i dag (det va tatt med mobil å ikke så klart som det kunne vært da..) kan send mæ mailadressen sin!! min e [email protected]

 

 

Snodig, men i hele dag har ho konsekvent nekta å ta venstre pupp!!! Så no måtte æ pumpe den.. Ho har stått i bro for å kom unna den, men tilbyr æ høyre så går alt fint... Lure på ka det e for nåkka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 21.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Tone&Noa-Nikolai født 17.06.08 - ei uke før termin :)

Siv (Ebenholts) og Magnus født 27.06

Kari Anne (Petrine) og Oskar født 04.07

Ann Silje og Aline ( as og lillemor) født 02.07 ( 2 dager etter termin)

May-Helen (mh79) og Jenny Aurora født 29.05 (2 dager etter termin)

Randi (gullnr2:)) og Adam født 25.07

Annette (nættemor) har Ingrid som bei født 17 juni, tre daga før termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Anbefaler babykino imårra altså, den filmen e skikkelig bra! Og praktisk at den e norsk da om man ikke klare å følge med å lese rulleteksten hele tida når man skal amme/skifte bleie etc. Verre når den er polsk som sist uke, hehe...

 

Nei, Ann Silje, vi skal ikke på babykino før mandag nei! :) Var da æ lurte på om noen ble med på kafè først! Reise te Trøndelag på kvelden så rekk svømming først!

 

Noa-Nikolai spytter også smokken ut etterhvert, men han ligger å sutter på den i søvne han da... hehe, rare, søte gutten.

 

Nei, no må æ pakke te helgas begivenheter! Takk igjen for et veldig koselig treff idag! Er så glad for at vi er så mange mødre som har kontakt, bestandig noe som skjer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska se om æ finn helsekorte i mårra.. e så sliten no så greie ikke å leite.. ho har vært veldi surkat å har ikke villa såve.. kansje blitt litt før over trøtt...:) men no såver ho på sofan... ho bruke som regel å såve i senga si, men når ho såvne på åss så våkne ho når legg i senga. blir for stor temperatur forskjell, men ska få henta varme flaske heime på skjervøy før vi fær til arnøya...

 

kor gammel må dem være før man slepp å stoppe ofte å ta ho opp av stolen? eller bare d å ikke sitte før lenge i vippestolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruke bare vippestolen når vi skal spise/dusje eller noe... men han sitt i bilstolen en time før vi tar han opp. Fant ut at det va lurt, han får så mye luft i magen om ikke vi gjør det fant vi ut! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Artig at det var Kent-Rune som starta den teppedebatten, har nemlig fulgt litt med på den. Er en ivrig avisleser siden jeg er journalist. :) Stemmer det forresten at du selv hadde et innlegg i Byrunden for cirka en mnd siden? Om busstilbudet på Kvaløya?

 

Jeg har veldig lyst å komme på ulltreffet ditt 15. oktober, men som vanlig når det skjer noe på ettermiddagen så må jeg ta forbehold om at jeg har barnevakt til den største ungen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone:

Jeg er med på kafe før babysvømming mandag

God ide med avslutningsmiddag siste gang :)

Vi sees i Gratangen i morgen :) Bi trivelig

 

Igår når vi skulle ha visning ville meglere at vi ikke skulle være der, så da måtte eg trille med K fra kl 1900. Og gjett om ho sovna i vogna, og gjett om ho blei overtrett i går kveld rundt 21!!!! Inga ting hjalp.

Men plutselig sovna ho kl 22, og da steinsov ho til kl 0430, og så sov ho litt lenger enn når vi legg ho kl 19-20..... Godt for mora (flire)

 

No skal vi trille til byen, skal møte ei fra jobb.

Eg må ikke planlegge så myr ved ukestart for da får eg ikke med meg treffene, som er så koselig

 

Misunne Janne no som er i Oslo med 16 grader. Her var det 2...

 

Ha en fin dag jenter

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

 

Ja, koselig på treff i går! Hyggelig at du likte rundtstk,Siv. Ikke noe honning i, det jeg vet. Litt juks... Sånn melblandingspose- speltbrød og så har jeg mixa og triksa med mel og havregryn for å lage litt mer deig..

 

Hsr funnet frem oppskriftshefter på lammekjøtt. Tenkte å begynne lammesesongen. Blir ikke fårikål i år, men utrolig mange spennende lammeoppskr, så det skal gå bra;)

 

Nå:ut i det fine været! (..men alt er relativt: har tenkt på Janne i dag jeg og. Du får kose deg i varmen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: mht smokk så sover Gustav m sin nogengange og da blir den rask spyttet ud igen.. Han ligger også på den hvis jeg ikke sniger mig til at fjerne den....Hvorfor spør du egentlig?

 

Lammekød ja uhmmmmm Dejliiii

 

Kari Bremnes "Byssan Lull" har en helt magisk virkning på Gustav. Er der sange som er magiske for jeres børn? Har lyst til at finde flere gode vugge/hygge viser eller danse/le viser :-)

 

På mandag (med et lille forbehold hvis vi er i Narvik) vil jeg gerne invitere til træff. Jeg bor jo v prestvatnet (karisvingen) så det kan måske være belejeligt for de som skal på babysvømming efter sats???? Undskyld mig, men er I ikke bare lidt meget aktive ;-). Det er imponerende!!!! Sig fra om der er interesse.

 

Jeg taber håret! Andre?

 

Siv: Jeg kommer ikke på kino idag. Vejret er for fint! Tror vi går os en tur i skoven her på øen. Har heldivis en ekstra dyne :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randi: Du er velkommen på ulltreff om du får barnevakt! Ellers kan du jo ta begge med, men det blir kanskje mye styr for deg? Ja, jeg skrev et innlegg om Tromsbuss, men det ble ikke trykt tror jeg... eller kanskje det ble det? Ble så irritert når jeg sto og ventet og det kjørte tre busser forbi som var fulle av folk så jeg ikke fikk bli med... så måtte ta bilen istedet da. Og så tippa barnevogna en annen gang uten at bussjåføren brydde seg om å stoppe engang... så jeg ble litt inspirert av min kjære mann til å skrive inn til byrunden. Synes jeg har merket forbedring fra Tromsbuss i ettertid, så kanskje det hjalp også! Har ikke fulgt med om jeg har fått noen kommentarer på innlegget...

 

Susanne: Så bra at du vil ha hjemmetreff på mandag da! :) Vi kommer gjerne. Hehe, ja, vi er nok litt i overkant aktive vil mange si. Skal helst skje noe hele tida og vil helst være med på alt. Kjeder meg ganske så raskt... litt ADHD-tendenser. Men er flink til å slappe av også når muligheten byr seg!

 

Minda: De rundstykkene dine var utrolig gode ja! =) Nam-nam, spiste to stykker jeg! Godt med litt "mat" også på treff og ikke bare kake og kjeks. Frukt var også fint Siv!

 

Maria: Ja, glede oss te Nord-Norgetreffet :) Har lyst å trille litt turer og sånt, du er vel med på det? Satse på at det bli kjekt! Kjenne jo ikke dykkerfolkan så godt, men de e jo veldig trivelige alle sammen. Så bra at du synes det va en god idè med avslutningsmiddag etter babysvømminga siste gangen i oktober =)

 

Spurte om det med smokken fordi Kent-Rune lurte på ka dåkker gjorde. Noa-Nikolai sutter på den lenge etter han har sovnet og da ønsker han å ta den ut, mens jeg mener at han bare kan ha den. Han spytter den også ut etterhvert. Han våkner om vi tar den ut.

 

Jeg taper også hår! Merker det når jeg børster det... håper jeg ikke mister så mye!

 

Her funker "So ro, sov i ro" som nattasang :) Synes den er fin. Ellers synger vi og raser til mange forskjellige sanger. Lærte en fin en på babysvømminga blant annet som vi synger hjemme også. "Hjulene på bussen de går rundt og rundt, rundt og rundt, rundt og rundt....." Hehe... "Vinduene på bussen de går opp og ned, opp og ned" osv. Så gjør man med barnet som sangen sier!

 

God helg jenter! Satser på like fint vær hele helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NYDELIG VÆR det ble i dag =)

Da vi sto opp å jeg så 2 grader på gradestokken virka det litt dystert... Men vi kom oss ut, og bort på butikken å kjøpe frokost.. Men måtte bare være ute litt i sola og kose oss!

 

Nå sover begge småtrolla mine! Tenke seg til, at jeg skulle få de til å sovne samtidig, så jeg får meg en times tid pause på dagen... herlig =)

 

Så blir det ut på lekeplassen igjen etterpå =) Håper vi får like fint vær i morra. Mye lettere å underholde en 2 åring en hel dag når man kan være ute i fineværet.

 

 

Vi kommer gjerne på treff på mandag Susanne.

Skal vi gå sammen Minda, hehe.. ;-) Ja, andre og om dere vil!

 

Ang teppe på vogna Tone...

Jeg har for å skygge for sola, og hvis det blåser veldig. Men ellers lar jeg det være åpent.. Er ikke sånn fan av å dekke til vogna egentlig, så lar deg gjerne være en glippe uansett. Og av med helseteppet med en gang vi kommer inn noe sted.. og å kle av babyen litt så hun ikke svetter ihjel inne i vogna ;-)

Artig at du har en så engasjert mann foresten! Selv om det kan bli slitsomt hvis dere er uenige =P

 

Ha en flott dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Vi har vært på 3 mnd kontroll i dag, men vi skal vente med vaksine til neste uke. O er fortsatt forkjølet og surklete. Men for en stor gutt jeg har! O er hele 7,5 kg! og er 65 cm lang. Han er faktisk større enn søsteren var da hun var 6 måneder :-) Fiine gutten min :-)

 

Vi bruker ikke helseteppe over vogna. Bruker nettet om det er fare for insekter.

 

Smukken lar vi han ha om han vil. Ser ikke hensikten med å ta den ut. Når de blir større finner de den selv uansett når de mister den.

 

Jeg kommer gjerne på treff til deg Susanne. Men kan ikke komme før i ett tiden. Håper det går bra. Tar med oss noe sundt å spise :-)

 

Vi skal på Sats i mårra, flere som skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer også gjerne på treff på mandag;) Supert med følge på veien, Elise!

 

Ang sang. Hvis det er flere som er intressert i å være med på babysang er det fremdeles flere plasser...Starter 2okt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har ikke nå foran vogna, æ snur den eller flytta den hvis det e sol. Å emmaljungaen e jo så fin sånn med at æ kan snu hele vogna hvis æ treng! Æ tenke bare på mæ sjøl hvis æ ska ligge å sove å ikke få fri tilgang på luft.. Uff...

 

Tuppeluppa bruka jo ikke smokk ho da, men heller ikke nå anna. Ho treff nån ganga me tommelen, men gjør ikke nå mer ut av det!

 

Må bare fortelle.. I går kveld va ho veldig trøtt å urolig, men fikk ikke til å sove. Så i ellve tia gav æ opp å gjorde oss klar te å gå i senga, men da æ la ho ned ilag me mæ så hylte ho til å strigråt lenge!! Skjønte ingenting å sjekka det som kunne sjekkes for å se ka som va problemet, men fant ikke nåkka.. Så vi satte oss i stoln i stua å puppa, å ho sovna i 12 tia.. La ho da i senga si, å da sov ho te 7 i mårres!! Så bei det mye liv med storebrorn så ho livna te litt, gav ho da pupp å ho sov videre te 10!!! =)

Å i dag har ho snurra fra rygg te mage to ganga!! Arti altså! =) Ho får litt sjokk sjøl når ho snurre over, men så bli ho veldig fornøyd. No ligg ho på gulvet å snakka me pappaen.. Å har vært der i over en time!! E altså deili me sånne små når det e sånn her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde forresten ergoen i dag!! Å no kunne ho sitt med fotan ut å likte sæ veldig godt i den! Satt å kikka rundt på tingan å kosa sæ, så æ fikk handla det æ skulle i ro å fred, å uten å stresse.. Supert altså! Hvis det ikke regne i mårra bli det en liten skogstur på oss.. :-)

 

Vil gjerne komme på hjemme treff på mandag Susanne, når tenkte du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer :-)

Her har roen senka sæ heilt i stua, gubben e på jobb, og æ kose mæ med nettsurfing :-) .

Andreas va hjemme til litt etter ni før han starta i retning Kirkenes. Han dreiv og gjorde sæ klar til å dra midt i legginga, vanligvis når han e hjemme tar vi oss av kvær sin unge liksom, og bytte litt på kæm, men no observerte han jo korsn det e å legge begge to, og han sa etterpå at han va imponert over at æ klarte å få to stk klar for senga samtidig med mindre støy enn han klare med en... :-) Da måtte æ igjen si at rutina e alfa og omega! Og dessuten e det faktisk sånn at han største e mest samarbeidsvillig i legginga når han minste e med. Så har vi litt konkurranse om "førstemann på med nattdrakten" og sånt.

 

Susanne, jeg kommer også gjerne til deg på mandag, men jeg kan heller ikke før ca kl 13. Vi skal til lege på helsestasjonen for en titt på hoftene til Magnus, siden han ikke er symmetrisk i valkene bak på lårene, i likhet med alle de andre på barselgruppa vår faktisk :-). Måtte sjekke Henrik i sin tid pga det samme, alt i orden med han, så jeg er helt avslappet i forhold til Magnus også.

 

Elise og Minda: fant dere stien fra Hamna til Håpet den dagen dere gikk fra meg? Jeg har jo vært nysgjerrig på den lenge, så inspirert av dere tok jeg hunden med meg og sykla dit stien begynner (for å unngå å gå på asfalt), og så til fots videre. Og jeg ble helt sjokkert over hvor kort det var! Jeg rakk ikke engang tre AC/DC-sanger på øret før jeg var kommet til bebyggelsen på håpet! Veien opp til skihytta fant jeg og, den har jeg bare sett går ned fra skihytta, men ikke visst helt hvor den endte. Ut fra skihytta er det jo forresten tusen stier å gå, egentli er hele områder der oppe på øya sånn, jeg har gått tusen turer med hund her ut fra Hamna og finner stadig nye stier å gå! Turområdet anbefales :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv: Hehehe! Kjenner meg igjen i det med legginga du... Når æ e aleina hjemme går det som regel myyye bedre med både legging å styring her... Så har faktisk tenkt at når ho her tuppa spis anna enn pupp så ska pappaen få prøv sæ aleina med de to, hadde vært et arti lite forsøk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ja her og er det lettere å få dem i seng når jeg er alene!

Er vel noe med at det er lettere å holde på rutina (uten at man blir distrahert av pappen) når man er alene ;-)

 

Siv, vi fant stien. Vi fulgte den breie som strådde seg oppover helt frem til Mortensnes dagsenter. Vi brukte vel litt mindre tid den veien enn rundt lysløypa ja. Men likte ikke helt å gå så langt langs etter veien. Litt for smalt og svingete, og litt for mye trafikk akkurat når vi gikk.

Men enig med deg! Mye flotte stier å utforske på øya. Og tenk at det kan være så 'øde' i skogen så nært bebyggelsen!

 

Og så utrolig befriende det er å gå uten vogna! Skjønner ikke at jeg ikke kjøpte ERGO sist. Jeg prøvde den jo, men tenkte at jeg ikke kom til å bruke den så gadd ikke kjøpe =P

 

I dag ble det kjedelig utevær, så jeg skal prøve meg på kafe tur med begge småtrolla i dag. Vi skal møte tanta og søskenbarnet Nikolai på polarsenteret. Spent på hvordan det går. Funker vel fint helt til isen er spist opp ;-) Så håper vi det klarner opp litt til seinere i dag!

 

Ha en fin dag folkens =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...