Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren.

SUKK!!

Anbefalte innlegg

Hei Mokki

Det er mulig å se en exu på ultralyd, men det kommer litt an på når det blir oppdaget. Min ble oppdaget i uke 5 og da fant de ingenting på ultralyd, men blodprøver viste at HcG ikke tilsvarte et normalt svangerskap. De antok da at det var en exu. Etter hvert kunne de også finne det på ultralyd på venstre side. Det at du enda går å har så sinnsykt vondt er jo langt i fra bra. Jeg vil ikke synse om hvorfor, men vil anbefale deg å ta kontakt med gyn enten privat eller på sykehuset der du foretok utskrapningen. Det gjør ofte litt vondt etter en abort, det er mye som skjer i kroppen og den skal tilbake til normalen. Jeg er selv plaget med mye smerter etter exu og tok kontakt med gyn.

Du skal i hvert fall ikke fortsette med smerter. Det verste er jo å gå rundt å bekymre seg for at noe er galt.

Hold oss gjerne oppdatert!

Lykke til :-)

Fortsetter under...

Hei Sukk: Så kjipt å høre at du har har fått infeksjon. Vet du hvorfor dette skjer og hvor er infeksjonen? Det høres helt sykt ut å blø i 3 uker sammenhengende. Da burde du nesten fått bind på blå resept :-) Er du fortsatt på jobb nå da eller er du sykemeldt igjen?

Du må fortsatt prøve å være positiv. Når alt dette er over så er det nye muligheter. MEN det er selvfølgelig kjempe vanskelig når du gikk fra å være super positiv til dette. Tenker på deg :-)

Du må ikke bli overrasket om syklusen din blir lengre i tillegg, det er vist vanlig med akupunktur. Supert at du synes det er bra.

Nå er det gyn neste. Når jeg er hos Vibeke så må jeg innrømme at jeg kikker ekstra nøye etter om jeg "kjenner deg igjen" Nå er vi både nettvenner, akupunkturvenner og gynvenner.......hehehehehehe

Jeg synes personlig at det å besøke nyfødte og de super stolte foreldrene er selvplaging. Det må selvfølgelig gjøres, og det er koselig der og da men utrolig vondt etterpå.

Jeg er også enig med deg at vi blir rimelig flinke til å dytte disse tankene laaaaangt bak i bakerste skuff.

Det er godt vi har hverandre, jeg orker heller ikke prate med andre om dette. Det er liksom ingen som forstår det bedre enn dere :-)

Har da fått en ny infeksjon i livmorhalsen. Så har litt smerter, men ikke så mye. Jobber 50% ut neste uke.

Ang blødningene så tenkte jeg å vente en uke til. er de ikke stoppet til da tar jeg kontakt med gyn. Bare for å høre hva de sier.

Men det kan være en bi-virkining av Provera som jeg skal gå på til uke 49. Men bedre å få det skjekket enn å gå å lure :)

Hehe, så rar man skal være...

Lykke til jenter. Snart er det vår tur :D :D

Grr. nå har jeg akkurat skrevet en lang melding, og så bare forsvant den...

Men Mokki, såvidt jeg forstod på legene, kan de fortelle veldig mye ut fra HCG-nivået ditt. så kanskje du kan få sjekket det en ekstra gang? Da vil de finne ut om det er noe "igjen" der inne... Det er jo greit å få sjekket det, er jo ikke noe morsomt å ha smerter!

og Sukk, så utrolig kjedelig å høre at du har fått infeksjon! Håper du føler deg bedre snart!Men høres jo ut som du klarer å holde humøet oppe da. Det er viktig!!

Eshaw, he he. føler meg egentlig litt som en "stalker", følger etter deg til både akupunktur og gyn hihi. Men er jo veldig bra med tips da!! Kanksje vi til og med er naboer eller noe sånt. hadde vært utrolig typisk! Hvor bor du forresten? Jeg bor på sagene/torshov-området

Fant forresetn ut at hun gynekologen jeg har gått til før, jobber sammen med han Hanche. hun likte jeg ikke i det hele tatt.. Men bra at de har flere der da!

Annonse

PS, glemte å si at jeg forrestne har ganske vondt i eggstokkene (eller hva det nå er som egentlig gjør vondt..) etter akupunkturen igår. Pleier du også å ha det, Eshaw? Akupunktøren sa jo at det var normalt og at det var bra.. Men er jo litt plagsomt da..

Ja ja. Idag er det fredag. Det er alltid en deilig dag! Dere får ha en finfin helg, jenter!

Jeg har ikke hatt vondt i eggstokkene etter akupunktur. Har egentlig ikke hatt vondt i det hele tatt, men hun setter smertestillende nåler på meg da. Kanskje det virker?! Jeg har enda ikke fått mensen, og går nå inn i min andre uke på overtid. Jeg klarer ikke å teste, får høy puls bare ved tanken. Blir så utrolig skuffa vist den er negativ. MEN må teste før neste akupunkturtime, vist ikke må jeg bløffe å si at den var positiv :-)

Jeg bor på Torshov :-) Nesten litt skremmende dette her :-)

Nå skal jeg sløve i sofaen og lade opp til ny jobbeuke.

Håper dere har hatt en fin helg!

He he, Eshaw, tenk om vi kjenner hverandre da.. hihi.

Tror ikke jeg kjenner noen på 34 år uten barn på Torshov, ihvertfall ikke som jeg kommer på! Har du facebook eller noe sånt? Hvis du sender meg en personlig melding, så kan jeg jo si hvem jeg er.. ;o)

Men du, så utrolig spennende med deg da. Forstår godt at vervene er i helspenn! Vet virkelig ikke hvordan jeg kommer til å takle det den dagen den berømte "tanten" ikke kommer.... Håper det blir om eksakt 28 dager - har fått mensen idag!! Noen dager for tidlig ift EL, men det er sikkert ikke så unormalt at ting er litt uregelmessig akkurat nå. Skal uansett spørre Vibeke på torsdag! Og så blir det jo bare å vente på EL og satse alt og håpe på det beste.. ;o)

Sa akkurat til mannen min for en liten stund siden at IDAG er den første dagen på leeeenge (siden jeg ble gravid nesten) at jeg føler at jeg har litt ekstra overskudd og faktisk føler meg OK. En god følelse! Og siden mensen har kommet, føler jeg også at jeg kan begynne å tenke fremover.

Leste litt på "tråden" vår i sted, og ser at jeg jo egentlig er totalt schisofren, noen dager er jeg SÅÅ positiv og andre dager er jeg helt i kjelleren. Men sånn er det vel...

Jeg har en nyhet jenter, jeg er gravid. Stod opp av sengen i dag og tok testen og den ble positiv med en gang. Er 5+3. Har tenkt å prøve hardt å ikke tenke på det før 1 trimester er over. Er jo nervøs for det ene og andre. Har fått time til UL 20 november så får håper jeg overlever til da.

Har tenkt å holde meg her hos dere jeg :-)

PS: Har skiftet nick.

WOW!!! Gratulerer!!!! Så vanvittig bra!!! og spennende! Forstår godt du er litt nervøs, men du må prøve å tenke positivt også da!!! Nå ble jeg utrolig glad på dine vegne! Og så håper jeg jo selvfølgeilg at jeg følger rett etter deg om et par ukers tid!!!!!!!!!!!!!!!!!

Koselig at du holder deg sammen med oss da!

Takk takk :-) Jeg prøver å ikke tenke på det, men det er litt vanskelig. Er så innmari redd for å begynne å blø eller at symptomene skal forsvinne. Prøver å tenke at det skjer det som skjer, jeg har jo ingen kontroll over det alikevell. Får prøve å fokusere på jobb og ikke bli helt gal i hodet :-)

Det hadde jo vært supert om du kom like etter, da kan vi jo vagge rundt på Torshov/Sagene ;-)

Jeg holder meg her og følger med på utviklingen deres.

Hvordan går det med deg, fortsatt like positiv?

Annonse

Jeg er positiv!!! Ble virkelig enda mer positiv etter den hyggelige meldingen fra deg! Synes det var veldig veldig og ekstra morsomt å høre, i og med at jeg vet du har vært gjennom masse ting! Og så viser det jo at det jo tross alt faktisk går an å bli gravid i det minste. den tanken må vi jo bare tviholde på... ;o)

Så jeg satser på full pakke med El-testing og prøving denne måneden her. Har forberedt mannen min på at det blir ekstra mye sengekos fremover. Tror han synes det er helt greit hihi. Og han har jo også veldig lyst på en liten spire da. Så håper for alles del at det går fort!!! og at det går bra!

Men hvordan føler du deg da storepus? føler du deg kvalm osv? har du vært hos legen? Eller venter du med det til du skal på UL? er det på ullevål forresten? Eller går du til en privat lege for det?

Det er godt å høre at du er positiv, vi har jo variert veldig i humør begge to ;-)

Det blir en spennende tid for deg fremover, jeg håper det klaffer rimelig kjapt. Når jeg ser tilbake på syklusene mine (jeg har egen syklus tabell......hehehe) så var det vel 4 pp etter at kroppen kom i gang etter exu. En utgår for da satt jeg på fly over atlanteren og irriterte meg over at eggløsning fant sted akkurat da ;-) Så med andre ord klaffet det på 3 pp. Når jeg ser tilbake på det så virker det jo ikke så veldig ille, men når en driver på så tar det drit lang tid.

Jeg føler meg faktisk veldig bra. Jeg har sagt hele tiden at blir jeg gravid så skal jeg tåle ALT uten å klage. Utenom puppene så er det mye aktivitet i magen, spesielt når jeg reiser meg. Forskjellen synes jeg er at når jeg venter mensen så er magen øm når jeg trykker på den og det er den ikke nå selv om "smertene" er den samme. Er ikke kvalm, men innimellom blir jeg litt uggen. Innbiller meg at det kan ha like mye med nervøsitet å gjøre. Har mye energi til tross for at jeg har sluttet med kaffe. Får bare se hvordan det blir fremover. Har lest at for noen begynner kvalmen i uke 7. Jeg har ikke vært hos legen, tar ikke kontakt med han før etter UL 20 november (veldig lenge til). Skal til Hanche på UL, det er han som skal følge meg opp. I utgangspunktet sa han at jeg skulle ha en UL en uke etter uteblitt mens for å se hvor det hadde festet seg, men da jeg pratet med han i går sa han at vi venter til at hjertet er begynt å slå. Ofte kan de ikke se så mye så tidlig heller. Men søt som han er så sa han at jeg viste hvor han var vist det skulle være noe. Så det er en god trøst. Så nå "fortrenger" jeg frem til 20 november :-)

Lillemor- når du hadde dine aborter, fikk du smerter før du begynte å blø?

TRENGER RÅD!

Jeg skal på jentetreff til helgen og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan jo ikke drikke og det er liksom poenget med treffet. Vil liksom ikke lyve heller, for de fleste vet jo hva vi har gått gjennom. MEN jeg har ikke lyst å fortelle noenting. Hva gjør jeg? Har liksom tenkt at jeg kan snike meg i baren å kjøpe øl og be de om å helle munkholm i et 1/2l glass. Ellers må jeg bestille munkholm og bare si at jeg ikke vil prate om det. For drikker jeg ikke så skjønner alle det, men de er nok ikke så fintfølende at de lar være å spørre.

Noen lure ideer?

He he. Et evig dilemma!!! Jeg tror nok at jeg heller ikke hadde hatt så lyst til å prate om det, selv om mange vet osvosv. Satt faktisk og tenkte på det samme igår. hvis jeg nå er så heldig å bli gravid denne måneden, har jeg MANGE bortforklaringer å komme med i julebordsesongen. hihi. Og det er jo alltid like vanskelig!

Min første tanke var at jeg antageligvis kanskje ville meldt avbud, skyldt på forkjølelse eller lignende. (litt feigt, men har gjort det et par ganger selv faktisk (de 2 andre gangene jeg har vært gravid), når det er situasjoner jeg vet jeg ikke kommer unna).

Alternativ 2 er å kjøpe en øl/glass vin, og drikke litt av det, og så gå i baren resten av kvelden og bestille munkholm. Et annet tricks som fungerer ganske godt, er sprite med en limebit og late som det er Gin Tonic eller sprite med cranberry juice og late som det er vodka... (jeg høres jo ut som den verste drankeren, hahaha).

Alternativ 3 er at du prøver deg på alternativ 2, men hvis det ikke funker og noen stiller spm, så sier du fra at du ikke vil snakke om det. Men det er jo ganske vanskleig da. du kommer jo garantert til å få masse smil og fnis... ihvertfall ville jeg fått det fra min jentegjeng.. ;)

Håper du fikk noen tips!

Jeg har forøvrig en utrolig kraftig mens!! Hva er dine erfaringer med det?

Jeg har virkelig ikke lyst å fortelle det til noen i hvert fall ikke før UL. Jeg får nok finne på noe lurt. Har tenkt tanken på å avlyse men det er jeg som organiserer så det blir litt vanskelig.........

Enten som du sier, bestille en øl/vin, sippe litt og så fikse noe annet etterpå. Kan kjøpe vin og si at jeg ikke er i vinhumør og gå over til øl. Har migrene så det er forsåvidt en gyldig grunn. Drikker sjeldent drinker så den utgår.

Gud så vanskelig det er, det er alt for mye alkohol i hverdagen. Har besøk av svigers og hun vet hvor glad jeg er i rødvin så hun tok med seg en 3liter......i går sa jeg at jeg ikke ville ha for jeg var så sliten og i dag blir det pga vondt i hodet :-) Hun har nå i hvert fall vett nok til å ikke spørre. Det er verre med jentene, de klarer nok ikke å la være. MEN det må jo være lov med hvite løgner i slike tilfeller?

Det er kanskje bra at du har en kraftig mens, da rensker du nok ut all guff :-) Hvis det er rødt så er det også positivt for da er det friskt blod og bra sirkulasjon! Jeg har vel egentlig hatt litt skuffende mens for å si det på den måten, mye smerter lite action :-)

Slitsomt med dette med dette med alkohol osv. Og ALLE går jo bare rundt og venter på at de som ikke har barn enda skal bli gravide, og så synes de at det er helt legitimt å kommentere og spørre om osv. Jeg har lært meg at jeg ALDRI spør om sånt. Uansett om man forstår det, er det like greit å bare la være å si noe om det. Den personen det gjelder, får fortelle det selv når hun ønsker! Men - ikke alle er like smarte og sympatiske som meg da - hihi ;o)

mens ja. sikkert riktig at det er full opprensing. Mye rødt ja. bra du sier det er et godt tegn ;o) Håper det gir seg snart da. Skal til Vibeke imorgen. Har forøvrig ikke hørt noe fra Hanche! Håper han ringer snart!

Hellu jenter. hvordan går det? Eshaw/stoerpus - hvordan er formen din? Har du noen symptomer... ?

jeg har vært hos akupuntkør idag. Hun var veldig optimistisk! Det er jo såå deilig å høre da! På slutten sa hun at "ja, det blir vel en sensommer-baby på deg.. det er jo bra tidspunkt". Synes det var veldig koselig å høre ;o)

Så.. det var dagens aktivitet for meg. Nå er det bare å vente en liten uke før vi setter i gang for fullt med prøving ;o)

Ellers sa hun også at det faktisk lønner seg veldig å vente en måned etter en abort før man prøver igjen. Om ikke annet bare for at kroppen får kommet tilbake i balanse igjen, for det er jo tross alt en ganske stor belastning med en abort. Så jeg er glad jeg fulgte rådet fra legen på det ;o)

Ha en fin dag da jenter!

Det er så utrolig godt å høre hvor positiv du er lillemor :-) Det er også godt å vite at Vibeke er så positiv på dine vegne, hun gir aldri falske forhåpninger. En jeg traff på venterommet her for et par uker siden fortalte meg at hun hadde fått beskjed fra legen om at noe var galt. Vibeke sa at det ikke stemte og at hun burde dra tilbake til legen for nye tester. Og det viste seg at Vibeke hadde rett! Jeg har stor tro på den dama der :-)

Ikke for å være negativ, men du må ikke bli lei deg om det ikke klaffer på første forsøk. Du må fortsette å være positiv :-)

Jeg ventet ikke en måned etter min SA og endte jo opp med exu mnd etterpå så det er nok noe i det.

Formen er her bra, er trøtt og litt småuggen av og til men ellers i storform. er også rimelig nervøs til tider, i hvert fall hver gang jeg går på do.............Men jeg tar det bedre enn jeg hadde trodd jeg kom til å gjøre.

I kveld er det jentekveld og har unnskyldningen klar. Jeg har ikke vært på jobb pga migrene (dette er sant) og derfor vil jeg ikke drikke. Hva synes du?!

Sukk: Nå er det en stund siden vi har hørt fra deg. Håper det går bra og at blødningene har stoppet!

God helg!

Hei jenter! Liver er faen meg urettferdig. Jeg mistet i går, akkurat rundet 6 uker. Det er sånn at jeg sitter igjen med følelsen av at "selvfølgelig kom det til å gå galt". Nå orker jeg ikke være positiv mer, det får da være grenser for hvor mye en skal gå gjennom. Tenker nå at det kommer til å skje igjen neste gang jeg blir gravid.

Jeg som skulle ut å feire bursdagen min i går, det ble jo ikke noe av. Satt i stolen og skulle sminke meg da jeg kjente en rar luftboble følelse nedentil. Kjente etter med hånden og den ble full av blod. Har blødd noe sinnsykt siden i går ettermiddag men ingen smerter. Det kom ut en klum som liknet på en liten spire, en sekk med en larveliknende sak inni. Etter det har hele meg kommet ut, til og med en klump på størrelsen med en tennisball. Helt sinnsykt. Sorry for detaljer. Ringte selvfølgelig til Ullevål, men de mente det var normalt og at det virket som om kroppen ordnet opp selv.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skjer, det har nå skjedd på forskjellige tidspunkt også , uke 5, 6 og 7. Hva blir det neste??? Vet jeg skal være glad for at det skjer tidlig og at det ikke var levedyktig, men pokker heller. Det må jo være noe galt med meg som gjør at spirer ikke vil være der. Jeg fatter det ikke. Nå er det 2 skritt frem og 10 tilbake! Må begynne å bygge meg selv opp igjen, takle store mager og nyfødte og lykkelige foreldre. Sitter igjen med tanken, er det verdt det???? Det verste er at det er ingenting jeg kan gjøre med saken, dette er noe jeg ikke har kontroll over. Vet heller ikke hva som skjer videre, har nå 2 sa, 1 ma og 1 exu. Første sa teller nesten ikke, var kun 1 uke over og skjedde IKKE på samme måte. Dette må ha vært den mest spontane spontanaborten ever :-/

Det blir i hvert fall ingen bursdagsfeiring og ingen lillepus i magen for denne gang.

Hilsen Storepus med ingen lillepus i magen :-(

Eshaw - så UTROLIG TRIST OG MENINGSLØST!!!!!!!!!!!! Nå ble jeg virkelig lei meg. Ble litt urolig da jeg så du hadde endret nick til eshaw igjen! Og det var jo riktig!Men fy F*** så kjipt!!! Finnes jo ingenting positivt i dette! Bare så utrolig meningsløst. Akkurat når man liksom begynner å føle litt forsiktig glede og så kommer DEN nedturen. Skulle ønske det var noe jeg kunne si som var trøstende. Men det er jo ikke det! Men jeg synes nesten det burde finnes grenser for hvor vanskelig dette skal være. Man hører jo liksom om at folk plopper ut babyer i alle vindretninger hele tiden. Men det man jo ikke hører om - er alle de som ikke klarer det (alle OSS bør jeg vel kanskje si...)

Får håpe du ihvertfall får en ordentlig utredning nå, som har vært igjennom så mye! Hvor lenge er det siden første sa? Du skal vel til en eller annen kontroll hos legen nå, eller?

De neste dagene kommer sikkert til å bli jævlige med alle hormonene som spretter i kroppen. Rett etter exuen min prøvde jeg å tenke at, OK, jeg VET at det kommer, jeg VET jeg kommer til å bli deppa, jeg må barevite at det er hormonene som gjør det. Så kanskje det kan være et bittelite råd til deg. Ikke det at det hjalp da - når hormonene levde sitt egen liv.. Men..

HUff. Håper du skriver snart igjen - vil veldig gjerne vite hvordan det går med deg!

PS - grattis med bursdagen forresten!

Hei jenter.

Huff, nå ble jeg skikkelig trist på dine vegne, Eshaw.

Har ikke vært her inne på ei stund, da jeg har hadd noen skikkelige nedturer, men nå ser jeg jo at det ikke kan sammenlignes med det du gjennomgår akkurat nå, enda engang.

Hvorfor skal alt være så urettferdig?????

Her lar vi alt ligge til etter nyttår, tenker som så : Nytt år og nye muligheter.

Har da fortsatt blødninger, men det er bivirkninger av medisnen. Så da får jeg bare gå sånn til jeg er ferdig med den i midten av desember.

Sender en goooo klem til deg.

Hei jenter!

Tusen takk for oppmuntrende ord. Det er ingen uten om dere som har opplevd det samme som forstår hvordan jeg har det. Våknet i morges, 1 år eldre og ble bare trist. Det var ikke slik det skulle være.

Jeg føler meg tom, sint, frustert, lei meg og utrolig overrasket. Jeg har aldri trodd at en SA skulle forløpe seg på denne måten. Det var som om alle sluser åpnet seg. Jeg blødde helt sykt mye i 24 timer og like fort som det startet, stoppet det. Trodde liksom en SA skulle være forbundet med smerter og gjerne litt brun utflod som ble til ordentlig blødning. Hos meg var det som å snu en flaske med vann og helle ut innholdet og absolutt ingen smerter. Jeg kan ikke la være å tenke at det er noe galt med meg og at jeg ikke kommer til å klare å bære frem et barn. Har tenkt ofte om livet kommer til å være komplett uten barn, og det gjør det ikke. MEN hvor mye skal en tåle før en liksom gir opp. Jeg vet det er lenge til, vi kommer til å fortsette å prøve og jeg kommer til å tåle mye før jeg gir opp. Akkurat nå føles alt så meningsløst.

Håper hormonene forsvinner raskt. Jeg føler meg mer gravid nå enn i forrige uke. Jeg mistet så mye blod at jeg har vært trøtt og svimmel hele helgen. Er superkvalm og har fremdeles vonde pupper. Nesten sånn at jeg glemmer hva som har skjedd når jeg våkner om morgenen.

Håper jeg får komme inn til gyn i morgen. Leste på ullevål sine nettsider angående utredning og der står det at en må ha hatt 3 påfølgende aborter. Det har jeg forsåvidt ikke. 1 MA i fjor, 1 SA, 1 exu og 1 SA i år. Exu teller ikke som abort så vist jeg må ha to til for å kvalifisere så kan det bli en spennende tid fremover. For se hva gyn sier. Helt ærlig tror jeg neppe det kan ha vært en SA den som skjedde i februar, det må ha vært en forsinket mens når jeg sammenlikner med det som nå skjedde.

Vet ikke om jeg orker gå på jobb i morgen.

Takk for at dere er her, hadde ikke klart dette uten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...