Gå til innhold

Så er ikke amming så sunt likevel da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig må vi være like. Vi er da solidariske dibbere. Det kunne ikke falle meg inn å ha noe å gjøre med de superegoistiske mødrene som flasker barna sine og har en jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske logisk at mm er best da.Hvorfor svarte ellers skulle vi bli utstyrt med melk i brystene? Men hvor sunt det er kan jo diskuteres.....

Har foruten det full respekt for de som ikkje får det til eller ikkje kan pga medisinbruk og lignenede!!!!

Skrevet

Og den kom fra superdibber innlegg nr. 101. Og får dermed dagens dib pris. Morsmelk er best fordi det tror jeg.... æh... men vi er like glad i alle menneskene på jord altså.

Skrevet

Det var da voldsomt til svart-hvitt de fleste her skriver. Tviler ikke på resultatene av den undersøkelsen, det høres til og med ganske logisk ut. Men det er ikke dermed sagt at morsmelk ikke er bra, tror de færreste mener det. Men jeg synes det er bra å få et litt mer nyansert bilde. Morsmelk er fremdeles viktig for at babyen skal få antistoffer, men det er vel mest viktig de første tre mnd.

Forøvrig er det ganske utrolig å blande inn konspirasjonsteorier, at nestlè står bak etc.. Og sammenlikningen med MME og antibiotika som gir resistente bakterier var også rimelig søkt.

Skrevet

He he, og bak allt sammen står CIA... Hadde aldri trodd at denne tråden skulle bli så lang da jeg dyttet den fra nederst på side 2 med 0 kommentarer.

Skrevet

har lest hele tråden nå, og det overrasker meg at når alle med SÅ sterke meninger FOR amming, så er det INGEN som nevner at mm påvirkes av hva moren spiser?

Mang engang har jeg irritert meg over de anonyme svarene med "feite trygdensyltere" og sånne usakligheter. Men jeg innbiller meg jo nå at ikke mange bryr seg om kosthold og ernæring? Ser en har kommentert "ferdig med videregående".. Den må jeg si meg enig i,,,

Bim'ere og Dib'ere hyler og skriker for og imot, men EN av 105 kommer med LINKER.

og ingen nevner at morens kosthold er viktig. Alt du putter i deg, går mer eller mindre urenset til babyen. En annen viktig essens, er at grønnsakene vi spiser er minder sunne nå enn for 20 år siden. Vi sprøyter, og vi pakker inn i voks for å øke holdbarheten.

Nei, damer: Skal barna deres ha så nytte av denne MM som dere sier, så bør dere drite i å spørre om middagstråder her, men heller gå igjennom kostholdet deres og finne ut hva DERE må/ bør spise mer/ mindre av. Får du i deg nok fiber? KAN hemoridene dine skyldes for lite fiberrik mat? KAN vektøkningen til deg som HAR født/ ikke er gravid skyldes mye stillesitting og usunt kosthold?

Denne tråden er ikke død- og kommer ikke til å bli det heller. Vi får større barn, de blir FEITERE i oppveksten, VI blir større og livsstilssykdommene kommer som "lyn fra klar himmel"...

Hvor mange dropper brus helt og drikker vann når de slanker seg?

Dessverre altfor få..

MM er ikke bare melk, det er resultatet av det DU dytter i brødhølet...

Skrevet

Ikke første gang jeg leser en sånn undersøkelse. Men det er jo ingen som gidder å høre etter.

Skrevet

Fra HVITERUSSLAND, faktisk. That country of undisputable quality research ;)

Skrevet

Ja derfor skal vi gi mme i stedet..fordi amming er ekkelt!

Skrevet

Ja, ekle er de..alle de i uland som ikke har råd til annet...

Hallo...

Skrevet

Er vel ikke så mange som ser på amming som noe herk og negativt, men heller prøver å folk til å forstå at andre alternativ er like bra.

Hvorfor blir man amme-motstander bare fordi man sier at det ikke nødvendigvis er best å amme? Hvorfor erden eneste riktige meningen at bryst er best? Sier man noe annet, tar man feil? Hvorfor skal man stole "blindt" på forskning som sier at mm er best, men avskrive som vås og fanteri de undersøkelser som sier at mm kanskje ikke er så bra som vi har trodd og at mme kan være like bra?

Bare spør jeg...

Skrevet

Hva er så galt med Hviterussland? Noen av dere som har vært der, og har den minste grunn for å ikke ta forskningsresultater derfra seriøst? Og å tro at et forskningsprosjekt blir sponset og manipulert av nestlè... Hvorfor så truet av ny forskning? Betyr jo ikke at man skal slutte å amme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...