Gå til innhold

Så er ikke amming så sunt likevel da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flasking av babyen gjør jo at begge foreldrene får mye bedre kontakt med babyen. Og det blir lettere å ha et likestillt samliv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amming er kos for mor. Flaske for mor og far. Og siden det ikke lengere har noen medisinsk betydning er det jo flott at begge kan ta like mye ansvar.

Skrevet

Går det ikke an å gjøre begge deler da?

Skrevet

Herregud..klart morsmelk er best for barnet.. er DET noe å diskutere?? Men kan man ikke amme av en eller annen grunn må jo barnet ha mat og da er mme en god erstatning.. Før vokste de faktisk opp på kumelk, vann og sukker!! Det var før mme sin tid men ikke lenger tilbake enn på 60-tallet. Det ble folk av de også. Men mm er det beste...ferdig med det!!

Skrevet

Vi må ikke slå oss til ro med gamle sannheter. Vi må alltid ønske å få frem det siste som blir forsket på området. Alt annet vil være dumskap.

Skrevet

jisses.. gamle sannheter..ja morsmelka er like gammel som mennesket.. stoler mest på den jeg da!

Skrevet

Og apropos.. egget ble i mange år beskyldt for å være årsaken til forhøyet kolestrol.. guess watt:

EGGET ER FRIKJENT!!

Skrevet

Og..HVEM har betalt det store studie i fattige hviterussland? La meg gjette.. NESTLE.. På grunn av nestle dør det tusenvis av barn i afrika faktisk, av masse sykdommer fordi de har pushet mormelkserstatning på dem.. med sine forskningsreslutater. Fordi de ikke har rent vann osv. og ikke kjøleskap ikke minst.. dør barna av bakterier. Det fordi de har overbevist mødrene om at morsmelk ikke er godt nok. Det sier LITT om NESTLE.. fytti helvete sier jeg bare..

www.infactcanada.ca/nestle_exploits_hiv.htm

Her står det også link til british medical journals som er et av det mest anerkjente medisinske tidskrifter i verden.. digg in!

Her sier de at de blåser opp risikoen for overføring av HIV gjennom morsmelk, mens disse barna trenger de antistoffene som de får gjennom mm for beskyttelse om reelle trusler som vanlig infeksjoner.

Verdt en gjennomlesing for de som stoler på forskningsresultater utført av NESTLE...

Skrevet

I et vestelig samfunn skal ikke hiv smittede damer amme. Det er fy. Men Supha. Du tror litt på det du skriver.

Skrevet

JEG velger faktisk å stole på at naturen selv har utstyrt oss med den beste metoden å mate barna våre. Synes det er rart at mme skal være bedre enn mm. Vi skal selvf. være glad for at vi har et alternativ til brystmelk, men at det skal være bedre har jeg ingen tro på. At mye av dagens allergier kan ha med overdreven vasking, kunstige tilsetningsstoffer i mat osv, har jeg derimot veldig stor tro på........

Skrevet

Det var ikke det jeg mente.. da. Beklager hvis jeg uttrykte meg feil. Men pga de pumper opp faren for at barnet skal få HIV gjennom morsmelk, når faren er mellom 10 og 15 %, fører det til at de som ikke har HIV også gir mme til barna sine. Noe som fører til flere sykdommer og at barnet ikke får de antistoffene moren har mot alle de sykdommene man blir utsatt for i Afrika. Med andre ord er NESTLE årsaken til spedbarnsdød i Afrika. Dette har vært kjent siden begynnelsen av 70-tallet.

Når NESTLE betaler for forskningen..stoler jeg faktisk ikke på det. Det er som tobakksgiganter som forsker på tobakksskader..

Skrevet

Er bare sååå enig med anonym 23:51 bra skrevet!! Det er faktisk sånn at ALLE pattedyr vokser opp på morsmelk. Naturen er vel best på dette eller har vi klart å lage et produkt som er bedre enn det naturen har laget?

Skrevet

Hvis ikke brystmelka hadde virket..hadde vi helt sikkert vært apekatter enda.. *lol*

Skrevet

Litt trist at det ikke er mere statlig forskning og mindre komersiell forskning på flere fellt. Interessant lesning Supha

Skrevet

Når naturen tar feil, tar legevitenskapen over. Når vi har store infeksjoner som naturen ikke klarer å hamle opp med har vi fått antibiotika for dette.

Skrevet

Ja med det resultat at vi har fått bakterier som er resistente for antibiotika - den virker ikke lenger!! Vi er dypere ned i møkka. De må isolere avdelinger på sykehjem pga utbrudd av resistente gule stafilikokker. Naturen spytter oss i ansiktet hver gang vi prøver oss.

Du mener naturen har tatt feil.. morsmelk er usunt? Ja da er det jo MANGE pattedyr.. som lider. Jeg nevner i fleng: hunder, katter, mus, marsvin... hmm.. burde gi dem erstatning. Min erfaring med kattehold.. er at alle ungene klarer seg fantastisk bra..og det kun på melk fra kattemor..snodige greier!

Skrevet

Veldig snodig, min puddel klarte fint å mate babyene sine selv også. Men vi har klart å lage gode erstatninger for mange naturlige ting, da. Er faktisk så bekymret for de dere gule stafilikokkene at jeg nekter å dusje på sykehus. Har aldri gjort det, skal heller aldri gjøre det.

Skrevet

Faktisk så stjeler vi melka fra kalvene.. slik at vi får glede av den. Staten anbefaler faktisk morsmelk fra ei ku! Du drikker melk eller? Det er morsmelk fra kua som egentlig er tiltenkt kalven... du drikker ikke tillegg? Fordi morsmelkt er sunt! Beduinene overlever på en skål kamelmelk om dagen fordi det er fullt av næringstoffer.. Yak kua.. en ku i himalaya.. tappes fordi de er sunt..

Visste du at morsmelkstillegg er laget på kumelk? Da drikker vi faktisk morsmelk fra en annen art enn oss selv. Den er ikke spesiallaget for mennesket..

Skrevet

Jeg er enig i at mm er laget selvsagt for å mate våre små. Det slik vi er utstyrt fra naturens side... MEN, jeg tror alle godene av morsmelk er oppskrytt. Du mater barnet ditt, og that's it. Pluss at morsmelk er full at masse miljøgifter f.eks kvikksølv, ddt o.l. Så fra NATURENS side så er morsmelk fullkomment. Men slik naturen ser ut og er nå, er det kanskje ikke bare bare bra da?

Jeg har både ammet og gitt mme. Barna mine er ikke noe sykere/ friskere enn andre barn av den grunn.. Uansett hvor bra/ikke bra det er å amme, må vi snart roe roe ned dette ammehysteriet..... Jeg håper at arven etter Gro Nylander blir liten.

Skrevet

Anonym 00:23

Ja det er min erfaring med dyr også. Har både hatt kattunger og marsvin unger.. :)

Skjønner godt at du ikke vil dusje på sykehus. Men de værste synderne er doktere. De skulle undersøke keisersnittet mitt.. for jeg hadde fått en indre blødning. Mens jeg lå på bordet tok den kvinnelige legen en telefon og tastet litt på dataen. Så kom hun bort UTEN å vaske seg på hendene og tok av bandasjen... :( pga autoritetsskrekken du har i en slik situasjon sa jeg ikke noe og hun tittet og tok på området rundt keisernsnittet... Så kom en sykepleier og skulle legge på bandaskje. HUN vasket seg på hendene først. Så var jeg hos fastlegen en uke etter og hun ville titte på det da.. vasket seg ikke først... rett på sak. Byttet bandasje osv..og vasket seg på hendene ETTERPÅ... Begge hadde sittet med telefon og data som er kjent for å samle MYE bakterier....

Neste gange en lege skal nærme seg meg... sier jeg: vask deg på henda FØRST!! Kunne jo fått gule stafillikokker eller en kjøttbakterie.. Den 4 dødsårsaken i norge er faktisk komplikasjoner etter operasjoner!! huff..sier jeg bare. Alt som trengs er å vaske seg på hendene..

Skrevet

Fra naturens side blir vi rundt 40 år. Vi har da virkelig klart å forbedre naturen litte grann. Ikke dør annehver kvinne i barsel lengere heller, selv om barsel fortsatt på verdensbasis er største orsak til kvinnedød.

Skrevet

I mange afrikanske land er faktisk levealderen 40 år..(da tar vi ikke aids i betraktning) de lever som i steinalderen og jobber og kjemper for tilværelsen. Det er kun på grunn av at vi har PENGER som gjør at vi slipper å ut på jakt hver dag..dyrke mat.. sulte halve livet. Det har ikke med medisiner å gjøre.. Det er miljøfaktorer utenom sykdom som begrenser levealderen.

Alle har hørt om den gamle indianeren som går ut i skogen og setter seg til å dø fordi han ikke vil belaste familien med problemene sine.

Vestlige samfunn har gamle mennesker pga tilgang til mat, man trenger ikke jobbe seg ihjel..

Skrevet

De sier jo at tastaturet på datamaskiner er det som holder mest bakterier på sykehus. Skamme seg skulle legene som ikke vasker seg ordentlig. Kjenner personlig to voksene damer som var inne for helt uskyldige operasjoner som fikk disse kjøttetende bakteriene. Den ene døde, den andre fikk bare ødelagt halve ansiktet sitt.

Skrevet

Sikkert bra begge deler, både mme og mm. Men mm er nå engang gratis og man trenger ikke koke flasker midt på natten. Folk får nå finne ut hva som er best for seg. Syntes alltid det er interessant å lese om ny forskning. Behøver ikke sluke allt rått uansett hva en leser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...