Gå til innhold

Så er ikke amming så sunt likevel da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nesten le nå. Ta en titt på kartet og se hva Hviterussland dekker av x sovjet. Landet som puttet første menneske i rommet. Innen for fysikk og matematikk de største hjernene som har eksistert. Men du skal ha for at du selv kom med linker Sally&Tiny.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mother's milk has been shown to supply a type of endocannabinoid (the natural neurotransmitters which marijuana simulates),

Skrevet

Preliminary research indicates that breast milk can induce apoptosis in some types of cancer cells

Skrevet

anonym 2137

"hviterussland dekker størsteparten av xsovjet"

NEI, det gjør det ikke:-)

Nå må jeg le litt:-)

Skrevet

Folk har de sendt på månen, men amming har de ikke peiling på...

tydeligvis betalt av nestlè ;-)

All forskning er ikke seriøs forskning.

Her ligger det mye bestikkelser.

Skrevet

Det finnes jo en god del menne som også har melk i brystene. Ved stimulanse vil dette kunne bli nok til å gi en baby mat. Lurer på hvilket næringsinnhold denne melken har sammenlignet med morsmelk...

Skrevet

MM er nok sunt, bare ikke så sinnsykt saliggjørende som man hittil har trodd.

Skrevet

Det er jo rart da at det var SÅÅÅÅ viktig å legge et barn på magen, men at det nå er SÅÅÅÅ fy å gjøre det samme.

Skrevet

Husk at det er forsket på mødre rekruttert fra et sykehus i hviterussland.

De har ikke engang nok mat, mange av dem. MYE fattigdom der, og de har sikkert fått en slant for å være med på undersøkelsen.

Barn i fattige land lider ofte av mangelsykdommer. Og da hjelper ikke allverdens amming engang, hvis grunnlaget for et sunt kosthold for mødrene ikke finnes.

De har penger til kuler og våpen. Men ikke til folket sitt.

Skrevet

Kanskje du har rett. Men det er en stor undersøkelse da. Hadde vært supert om det hadde blitt gjort noe lignende i vest europa. Tyskland, England, f.eks.

Skrevet

Barn i Norge lider av astma og allergier fordi mødrene har støv på hjernen.

Vi vasker på barna våre allergier.

Må få nevne at mine barn ikke er syke, men så har jeg ikke støv på hjernen. Skulle gjerne hatt litt støv der, men det finnes ikke et fnugg.

Skrevet

Dessverre tror jeg du har rett i dette med støv på hjernen. Vi vasker rene klær, vi dusjer flere ganger om dagen selv om det er anbefallt at vi tar en dusj ca. hver 3. dag. Vi vasker gulver og tørker støv. Hvis man reser til hvilke som helst andre mellom europeiske land kan man se at renholdet er på et helt annet nivå.

Skrevet

Hi hi, viste at dib damene kom til å klikke i vinkel. Å amme er det eneste de kan klare. Trygdesnytende, strekkmerkebefengte lusekofter. Selvfølgelig må de forsvare seg. Ikke så mye lurt å komme med. Men å angripe sakelige innlegg kan de klare med mottoet Bryst er best. Kjærringer, uintelligente sådan. De som har litt mellom øra henger ikke her inne 24 timer i døgnet.

Skrevet

Jeg har 4 barn hvor eldste på 19 bare ble ammet et par 3 mnd,og 2 barn ble ammet h.h.v 8 og 11 mnd.De er nå 16 og 10 år,de var mye syk da de var liten og lite syk nå.Hun eldste var lite syk som liten,men har vært mye syk som stor...Minste vet jeg ikke enda,han er 4 mnd.og skal bli ammet så lenge jeg har nok melk.Noe jeg håper jeg har til han er oppunder året..Jeg har stor tro på mm...;-)hadde jeg visst for 19 år siden det jeg vet idag,hadde jeg nok tviholdt på melken og ikke gitt opp så lett...Uff,plutselig dårlig samvittighet:-(

Skrevet

Ja, for du virka jo så intelligent og smart;-)

Skrevet

hihi back 2 U, anonym 22:10.

Nå viste du virkelig din intelligente side. Trampeklapp!

Skrevet

Jeg var ammet til jeg var 2 år (ekkelt å tenke på) og har astma og allergi, så jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet hvis jeg var deg zethaline.

Skrevet

Jeg ammet barna mine til de var mellom 1og 2, og ingen har allergi eller astma. Har litt med gener og arve å gjøre også.

Skrevet

en godbit til deg 2210:

En undersøkelse som ser på sammenheng mellom intelligens og amming finner at barn som blir ammet har høyere intelligens enn de som ikke blir det.

Likevel kunne ikke studien vise at morsmelk gav høyere iq. Dette fordi mødre som ammer i utgangspunktet har en høyere intelligens enn de som ikke gjør det (altså at det ikke er morsmelken i seg selv, men arvelige faktorer som gjør at barna blir smarte).

konklusjonen blir vel da, utifra det teite innlegget ditt- at du ikke ammer;-) hehee

Skrevet

Nei, jeg ammer ikke. I vår familie er det kona mi som tar hånd om sånne ting. Jeg gir flaske fra tid til annen når kona er borte.

Skrevet

Jordmor, helsesøster og DIB har bestemt at kvinnen skal amme, hun skal føde vaginalt (helst uten smertestillende) Etter det skal hun gå hjemme i et år og så skal hun jobbe deltid mens barnet er i barnehagen. All forskning som ikke underbygger denne teorien er

a) falsk

B) feil

c) utført i feil land (i dette tilfelle er til og med sverige veldig eksotisk og på kanten til hva vi kan godta)

Skrevet

ser jeg bortifra ironien din så vil jeg si at mye av det du sier anonym 2240 er det beste for barnet i mange tilfeller

Skrevet

Morsmelk er sundt året rundt. Ja til å amme barn til de er i allefall fyllt 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...