Gå til innhold

Tromsøjentene 10.august


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Samme for meg,Elise, å gå gangfeltet opp til brua og så inn på lysløypa eller rett opp i lysløypa. Å gå langs veien mest praktisk for deg? Nr mitt er 41521773, så kan vi snakkes på morgenen i morra;)

 

Senehinnebetennelse kjedelig, Susanne! Sikkert lurt å ta det rolig på turfronten en stund fremover, men føler du deg i form til å gå, er det koselig om du går med oss.

 

Kjedelig at kinoen ble endret. Har ikke vært inne og lest, men den første filmen hørtes definitivt mer ut til å være min type film..

 

Blir koselig å se deg igjen, Pia! Høres ut som du har en god plugg;)

 

Er det noen som vet hvordan det går med Siv og Magnus?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, for en fantastisk dag :) Er så lykkelig! Deilig å være hjemme i permisjon i dette godværet uten å ha noen planer. Har vært på butikken og handlet masse frukt og vannmelon og ligget ute og kost meg i solsengen mens Noa-Nikolai sover i vogna si. Han sover så mye bedre ute i frisk luft enn inne. Nå skal vi grille pølser som var igjen fra nattmaten i bryllupet og grillingen dagen etter og så skal æ kjøre te ei venninne på besøk og sitte ute på verandaen hennes. Er så deilig at æ bare kan ta med N-N overalt og at det går fint!

 

Å, æ har også lyst å trille tur imårra, skulle gjerne gått sammen med dere Elise, Minda og Susanne :) Trenger å komme litt i form igjen, gleder meg til å komme i gang på SATS og å trille turer. Men imorgen skal jeg jo på behandling, så kommer meg ikke før senere te Janne. Virke som det er flere som kanskje kommer litt etter så det går bra Maria og Pia! Pia - skal dere selge siden dere får besøk av takstmann? Betyr det at dere skal flytte? :( Kjedelig at Liam har hatt litt plager med magen da, men bra at du har funnet ut hva som hjelper! Kor har du kjøpt regnskogstolen? E det vippestol?

 

Er også veldig spent på hvordan det går med Magnus og Siv... håper på en oppdatering etterhvert og gode nyheter!

 

Æ e veldig gjerne med på trilletur både rundt Prestvannet og andre steder - har bil så æ kan gjerne kjøre og møte dere andre steder enn på Kvaløya! Kjekt med variasjon og artig å ha noen å trille med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur i skog å mark e det som e best for mæ, så hvis noen har lyst å gå tur med sjal eller sele eller anna bæretøy så bare si fra. Men e gjerne med på litt kortere tura, sånn rundt prestvannet e helt flott! =)

 

Hehehee!! Forskjellig smak når det gjeld filma ja.. :-) Æ har aldri likt dramafilma, eneste æ like e broene i Madison County å Brokeback mountain... Dem e fin... :-) Men e jo bra man like forskjellige ting da!!

 

Høres ut som du har hatt en koselig dag Tone, det e godt det...

Vi har vært på etterkontroll te mæ å 6 ukers kontroll hos lege med Ingrid. Va en litt anna kontroll ja!!! Her bei alt sjekka, av me klean å bleien for å teste hofte å alt anna.. Føle mæ trygg på at han legen e skikkelig.. Ho har litt navlebrokk å en del puss i øyan, men brokket va så lite så det va bare å vente, å pusset i øyan sku æ bare følge med, å ha litt morsmelk i øyan hver dag. Det med at ho ikke får puste å gulpe så spruten står mente han va pga bare umodenhet i systemet, så sku bare følge med det. Han trodde det kom til å gå over snart. Så får no bare se, hvis ho ikke slutte med det så tar æ turen dit igjen.

 

Så koseli å høre fra dæ igjen Pia, bli arti å se dæ igjen, å få hilse på Liam!

Vi dukke opp i mårra, svigers kommer på ettermiddagen så æ ska benytte anledninga te å få luft før det. =)

Har du plass te vogna Janne, i tilfelle tuppa ska sove mens vi e der? Ute altså... Æ føle mæ litt tryggere hvis æ kan se vogna, e litt myrsnipe der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har god plass til vogne, både i og utenfor garasjen samt god plass på verandaen. Eneste e at vi må bære opp vognen dersom de skal stå på verandaen, men det klare vi vel :-)

Glede mæ til å treffe dåkker i morra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreiv et langt innlegg her i sta, og så hengte siden seg opp!! Så utrolig irriterende......................

 

Minda, vi kan jo møtes ved brua der i halv 12 tiden? Det blir raskest for meg å gå rett opp i mellom husene her. Og du må nå enten over brua eller forbi den du også, så det burde vel bli et greit møtested!

Så får vi bare håpe på at været holder seg sånn passe, i dag var det jo knall bra å gå tur!

Susi, håper foten din er bra, og at du også blir med å trille =)

 

Pia!

Godt å høre at alt er bra med dere, og at du endelig har tenkt å joine oss igjen =D Kjipt med luft smerter, så vi får håpe det gir seg snart! Rainforest stolen har jeg hørt bare positivt om fra andre som har unger som har vært plaga med luftsmerter, så det er bra det finnes litt hjelp å få =)

 

Janne!

Hva skal jeg ta med til kaffen?? Klarer ikke komme på noe lurt... og baking er ikke helt min greie, for jeg får det liksom ikke helt til =P

 

Tone

Vi skulle jo gå til byen en dag, så det er bare å si i fra når du er klar! Kanskje greit å ta det litt sånn på sparket når det er fint vær... Kjedelig i regnvær! Og dere andre skal nå bare si i fra dere og da;-)

 

Husker ikke om det var noe mer jeg skrev i sta....

 

Men har dere bestilt gratis pakke fra Rimi??

Må jo få med seg alt som er gratis ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at jeg rekker å komme en tur til Janne i morgen!

Er det noe spesielt jeg skal ta med? Her er heller ikke kreativiteten på topp når det gjelder hva man kan spise :-)

 

Tone:

Kjøpte reinskogstolen på den store leketøysbutikken ved siden av Elkjøp. Finnes ulike typer i samme serie. Vi har vippestolen som vibrerer. Er kjempe grei :-)

Stemmer at vi skal selge huset. Ligger ute på finn og Notar som nyhet som kommer (søk på Trollbakken 7a, så kan du ta en titt :-)

Tips gjerne venner og kjente!

 

Yngvar er ikke fornøyd med fotballsituasjonen og ettersom jeg skal være hjemme i et år, så er det et ok tidspunkt hvis det skulle bli flytting. Men det er ennå usikkert når og hvor det evt. blir. Hvis det først blir flytting, så håper vi å komme til østlandet eller sørlandet.

Vi savner vel begge å oppleve 4 årstider igjen. Og ikke minst hadde det vært kos å kommet nærmere alle stolte besteforeldre,onkler og tanter. Men vi får se hva som skjer. Ikke godt å vite :-)

Mest sannsynlig blir vi i hvertfall boende i Tromsø frem til jul.

 

Ha en fin kveld jenter. Her er det en liten mann som kaller ;-)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... vet ikke hva dere kan ta med.. :-) På tidligere treff har alle tatt med seg forskjellige ting... Frukt, kjeks, småkaker, snacs. Ikke de store greiene og ikke så mye. Kan fort bli for mye!! Er nå kun for å ha noe å bite i mens skravla går :-)

 

Måtte inn å snike på huset deres Pia! Nydelig og flott hus dere har!! :-) Skjønner at dere vil nærmere familie nå som Liam er kommet til verden. Jeg setter i allefall stor pris på å ha familie i nærheten nå som jeg har fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Her går det bare fint nå! Magnus fikk komme hjem igjen etter to døgn på sykehuset. han får antibiotika enda, men er i helt vanlig form igjen. Og ultralydundersøkelsen viste ingen misdannelser som kunne forårsaket infeksjonen, heligvis! jeg ble jo bekymra når legene begynte å snakke om at det ofte var sån at gutter som fikk urinveisinfeksjon hadde misdannelser....etter hvert forsto jeg at det legen snakka om som "misdannelse" ikke nødvendigvis trengte å være så ille. Men "misdannelse" var nå et ord som skremte meg i alle fall.

 

Pappaen er tilbake i jobb nå, og i Kirkenes fram til onsdag, og Henrik har fremdeles ferie fra barnehagen. Jeg kjenner at det er hektisk å være tobarnsmor da i forhold til å ha et barn! Få pauser i løpet av dagen.... Ingen tid til oppdatering på tromsøjentetråden ;-). Vi er hos mine foreldre i Balsfjord nå, koselig, og litt avlastende :-).

Så det blir nok ikke noe treff på meg i morgen, dere får kose dere dere som skal til Janne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, for et vakkert hus dere har innredet ja Pia :) Vises at du er designer! Æ tar med sjokoladebolla æ har bakt imårra te Janne. Te Kari Anne var det melon, frukt, gulrøtter, kjeks, kake, boller, ost og kjeks - veldig suksess!

 

Men Pia, hvor skal dere bo frem til jul da? Eller skal dere ikke sette overtagelsen før dere vet noe mer? Sees imorgen!

 

Ja, Elise, æ e klar for å trille te byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siv! Så bra at det går fint no med Magnus :) Og bra at han ikke hadde noen misdannelser! Enig i at det er et meget skummelt ord! Skjønne godt at det e litt stress med to små å holde styr på aleina ja, grue mæ litt te æ står i den situasjonen... får bare håpe Noa-Nikolai blir like snill som han e no i mange år fremover, hehe.

 

Æ har også bestilt Rimi-pakken, men det e jo ikke Rimi i Tromsø!? Kor hente æ den da? E jo aldri på Finnsnes osv. der det e Rimi... Men det e Rimi heime på Stjørdal da, får eventuelt hente den der når æ skal heim i høst. Den hørtes jo bra ut! Alltid kjekt med våtservietter, smokker osv. Synes det e så artig å kjøpe nye smokker, har nesten blitt litt hekta, hehe.

 

Og tilslutt et pumpe-spørsmål! :) Når æ pumpe mæ på den andre puppen enn Noa-Nikolai har spist på, koss side skal han spise på neste gang? Den æ pumpa eller den han spiste på? Pumpa tar jo ikke like godt som når han suger...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: du kan lade ham spise fra hvilken som helst pupp hvis der er gået mere end en time.

 

Minde og Elise: god tur, er mega misundelig. Det kribler i benene efter at gå op til Janne, men jeg slider lidt med det dumme ben! Så hviler på det idag.

 

Nættemor: Lyder som om at vi to kan få mange fine turer. Jeg elsker at traske rundt i de små løyper rundt lysløypen med sjal. Skal til dk i 9 dage på torsdag, men efter det er jeg klar til at udnytte de sidste måneder før sneen :-)

 

der var også en som var usikker på om nogen ville komme på træf ude af byen.... Jeg vil gerne! No problem! Og kan gerne ta en mor og barn m i bilen min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Så koselig at dere likte huset vårt :-)

Satsert på å få innvitert dere hjem før det selge.

Regner nemlig med at det kan ta litt tid ettersom Tromsømarkedet er et av de verste for øyeblikket...

 

Ellers har vi hatt en heftig natt med en Liam som har hatt kjempe vondt i magen sin...stakkars liten! Får jo like vondt selv bare av å se på nurket når han ikke har det noe greit. Har vel sovet 3 timer til sammen og kjenner meg ganske så ør i hodet for øyeblikket...Man føler seg rimelig maktesløs når ingenting hjelper og lillingen bare gråter og gråter.

Håper magen stabiliserer seg litt mer snart...

 

Siv:

Så godt å høre at dere er kommet hjem og at alt står bra til!!!!

Men skjønner godt at det er hektisk med to barn hjemme. Jeg får knapt gjort noe med et barn :-) Har bestillt bæresele, så armene mine skal få litt fri i løpet av dagen. Ellers så bruker jeg vippestolen flittig. F.eks når det skal dusjes :-) Veldig kjekt!

 

Satser på treff seinere dersom takstmann ikke bruker altfor lang tid

(kommer kl 12.30), og at jeg ikke går i koma pga søvnmangel!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adressen e Fiskeribølgen 5. Du kjøre opp med Ica butikken og kjøre helt opp til Hamna skole. Ta da til høyre og rett etterpå til venstre. Følg denne veien (Langbølgen) helt opp. Fiskeribølgen e 3. vei til venstre. Vi bor i et hvitt hus med garasje ved siden av. (et nabohus e blått og det andre e brunt og naboen på nersida hold på å bygge garasje). Ring mæ på tlf 91357380 om du treng mer forklaring når du nærme dæ... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D har faktisk æ og lurt på kordan pupp man ska la ungen patte på etter pumping...

 

Ja e dumt at d ikje e rimi i Tromsø, e så heldig no at vi e i harstad så kan æ hente den hær..

 

Kos dåkker på treff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare på puppa hvilken det sprenger i, eller eventuelt hvilken som er mest kompakt... Har ikke hatt noe problem med å vite hvilken jeg skal tilby =)

 

Vi får stikke innom på bardufoss å hente pakke når vi drar til Narvik, og den neste pakken får vi hente i Hønefoss, når vi reiser sørover til jul =P

Litt kjipt at vi ikke får henta de her da.........

 

Skikkelig koselig treff i dag! Og jeg fikk skikkelig trimma meg, deilig!! Tror ikke jeg er så ute av trening som jeg først frykta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...