Gå til innhold

Tromsøjentene 10.august


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Da starter jeg ny tråd... og har lagt ut et treff for oss nybakte mødre på torsdag den 21.august på min baby kl. 1500. Har gitt opp bukta :-(, men satse likevel på fint vær og god mat.

Har veldig god erfaring med å spise på Ban Tai på Kvaløya, så hvis det er interesse, kan jeg godt bestille plass der? Det er kjempegod mat og hyggelig service til en rimelig pænge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle vi prøvd oss på et par-treff etterhvert?? Ta med mannen? Og kanskje evnt andre barn vi som har? For vi har så få barnevakter her.. De vi har bor 56 mil unna! Men fra den 18 så har vi svigers her, så da kan vi gå ut litt vi også.. Så hvis det er noen som har lyst å møtes en ettermiddag/kveld med partner?? Gå ut å spise og feire dette her? For vi har jo ikke hatt mulighet før vi..

Har ikke lufta dette for mannen min, men vet han vil syns det er ok å komme litt ut han også..

Evnt der som du Elke snakker om, ban tai? Hvis de har "normal" mat for sånne som mæ som ikke takle løk å sånne andre "rare" ting...

 

Annette her, driv bare å leke litt med korsn nick æ ska ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d kunne jo vært koselig me "par treff" som Nættemor foreslår..

 

Håpe bare ikje d blir når vi drar på ferie, (fra 16. August til 3. September)

 

Tone: Fint å høre at du hadde en fin dag på Fredag, og du hadde en nydelig kjole.. Så dåkker på isdykk.no

 

Hær har Elias sovet i sin seng i natt, trudde d sku ta lang tid før han sovna men nei han sovna ganske fort... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Så no at du hadde lagt ut treff på ban tai på torsdag Elke! Så se bort fra den på parmiddag, hvis det bli nåkka av da..

Kan nok ikke vær me på torsdag på treff, men håpa det e en ok kino så vi kan vær et gjeng som drar dit! =) Å kanskje noen kan ta en kopp kaffe der først??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dåpsdagen til Aline og Aurora. Og gratulerer med babyen til de som har fått! Så bra det gikk fint med keisersnittet ditt også, Elin!

 

Nå til uka begyner mannen på jobb igjen etter 3 uke ferie, og Henrik har ikke barnehageplass før den 25.august. Spent på hvordan det skal gå å styre med to barn... :-) Så jeg må se det an med treff om det kan passe denne uka. Pappaen jobber jo litt sånn i hytt og pine og ikke til faste tidspunkt hver dag, og jeg klarer aldri å huske på forhånd nårtid det egentlig er han skal på jobb.

 

Ang. samsoving i forrige tråd, så synes jeg og det er koselig å sove ilag med babyen, så derfor gjør jeg det gjerne på dagtid, og om jeg må på natterstid, men jeg har det akkurat som AS, jeg sover så utrolig dårlig når han er i senga med meg, jeg våkner av hver minste fjert fra han,(og dem er det mange av...) og ligger helt anstrengt. Derfor vil jeg gjerne ha han i egen seng, og faktisk på eget rom, vegg i vegg med vårt og med døra åpen imellom, da høre jeg han og våkner i passe tid, når han begynner å peive litt med armene og er klar for mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for gratulasjoner :-)

Da er vi ferdig med dåp og det gikk over all forventning :-) Aurora sov seg gjennom hele gudstjenesten, var ikke et knyss fra henne... Deilig!! Hun sov nesten gjennom hele selskapet også:-) På et tidspunkt måtte jeg nesten vekke henne slik at vi kunne ta noen bilder. Stakkar jenta, ble helt utslått av all ståhei! Sovnet med en gang jeg la henne i senga si i kveld. Er litt sliten jeg også, bør vel ta kveld jeg og :-)

 

Jeg kommer på treff på onsdag. Mulig kino også på Torsdag dersom det er en ok film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tone..

Gratulere så masse me vel overstått bryllupsfeiring.. va inne å så på kjolen din, du va jo bare helt nydelig i den..

 

Alle andre her inne:

kos dåkker masse me babyene deres...

lengte så etter å c mi tøtta...

 

Hilsen Inger lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen :) Gratulerer med dåp Aurora og Aline, gikk det fint med dere også Ann Silje? Gratulerer med fødslene til de som nettopp har fått!

 

Å, så kjekt med treff kl. 15, vi som sover så lenge om dagene. Og supert med Ban Thai på Kvaløya, perfekt trilletur dit! =) Og de som kjører bil må jo kjøre uansett, hehe. Artig å variere litt hvor vi treffes. Er en bra pizzarestaurant på Kvaløya også, Pizzahuset som har kjempegod pizza og masse andre gode og billige retter! Er ikke så glad i maten på Ban Thai, men kanskje jeg bare har vært uheldig. Æ kan heller ikke spise løk eller kål, Noa-Nikolai får sånn luft i magen av det.

 

Æ synes det høres superdupert ut med partreff en ettermiddag/kveld! =) Vet at Kent-Rune har veldig, veldig lyst te det. Han har ikke noen kamerater som har liten baby akkurat no. Blir senere i år da! Hadde vært koselig å gått ut for å spise og feire! Skjønne godt at det kan være vanskelig med barnevakt! Ta barna med! Skal vi avtale tidspunkt? Steakers har jo god mat og no har vi fått Egon til byen også. Men vet ikke kor det e mest barnevognvennlig?

 

Tusen takk for at dåkk synes æ va fin i kjolen, har hatt en helt fantastisk helg og feiring =) Synd æ ikke får brukt kjolen flere ganga, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har fått mld av Susanne. Hun har tenkt seg til bukta idag og ønsker selskap:) Ca klokken 13 eller når det passer. Skal prøve å komme en tur jeg og. Er jo knall vær!

 

Får besøk tirs til fredag, så kommer nok ikke på treff denne uka. Synes partreff etterhvert høres koselig ut, regner med at ole vil være med.

 

Usj.. der var det en liten gutt som begynte å hyle... Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Trivelig å treffe Anette og Elke med barna på grillfest hos Tone

Det var kjempetrivelig der. Og så fin som lille Noa-Nikolai hadde vært i bryllupet. Den stilige lille dressen. Virkelig lekker :)

 

Skulle gjerne dratt i bukta, men venter sivgersøstra mi og minste datra på besøk om litt. Men e det reff tirsdag eller onsdag?

Kunne tenkt med å dra på treff ja

 

Er det noen som har noen tips om hva man kan gjøre for å få melka mer fyldigere, næringsrik om man kan si det sånn. ammer henne med føler ikke ho e mett. noen råd?

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria: Noen ganga så spis dem sæ bråmett på den første melka som kommer, å den e mest sukkerrik å lite feit. Men hvis ho ligg lenge så får ho å i sæ den feite ettermelka, som e den som mette best.. Noen unga må spise på begge sian å få i sæ ettermelka bare på den sia dem avslutte med, mens andre spis sæ mett på en pupp å får i sæ ettermelka der. Så hvis ho har det så travelt når ho spis at ho bli mett fort å sulten fort så kan du jo prøv å pump ut litt først, sånn at ho kjappere kommer te ettermelka? Bare en tanke altså, for æ trur ikke (gjentar ; trur ikke) vi kan påvirke melka sånn..

Ja va koseli å treffe dokk å Elke med fam. på grillfesten! Sigurd legg sæ jo normalt i syvtia, så vi hadde bare en lynvisitt.. =)

 

Å sku mer enn gjerne kommet te bukta, men va litt seint for oss å dra no, bli mye styr. Sku hatt alle på MSN så hadde man fått beskjed før! =)

 

Æ hadde jo syns det hadde vært kjempetrivelig å dratt på parmiddag ja! Neste uke har vi barnevakt te Sigurd, så hvis noen kan da så e det flott. Å hvis det bli seinere så vi må ha han med, så vil æ gjerne at vi drar en plass med lekerom... E klar over at det begrense mulighetan mye, men hvis ikke bli det mye stress å en negativ middag for både sigurd å oss.. Han må få røre sæ litt, ellers bli det bare krøll.. Dessverre har dem jo ikke lekerom så veldig mange plassa, så skjønne jo godt det kanskje bli litt dumt. Kanskje vi kan komme me forslag på kor alle har lyst å dra så stemme vi?

Dolly

Yonas

Peppes

Hansens spisebord (kor lenge e dem åpen?)

 

Å så veit æ ikke flere plassa, men kanskje andre som har vært mer ute å spist her vet? E jo omtrent bare pizzaplassa som har sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har lyst å dra på Yonas, der e det god pizza (Manzanilla) og lekerom! Litt pjeskat med vogn der da, må bære den ned trappene, ikke heis... menmen. Hansens spisebord har bare åpent te fem tror æ. Men har de ikke lekerom på Egon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo!

 

Maria: Treff hos meg på onsdag kl 12 :) Har du lest på ammehjelpen om å øke melkemengden? Tror ikke det er mulig å gjøre melka mer næringsrik, den er nok perfekt satt sammen for lille Kristine, men mengden kan økes.

 

Her er forkjølelsen til O på retur og godt er det. Rumpa er faktisk nesten bra nå, så her går ting seg til :)

 

Snart skal vi trille i bhg for å hente storesøster. Det er første dag etter ferien i dag. Godt at hverdagen er tilbake. Nå har jeg og O huset for oss selv hver dag frem til kl 15.

 

Gleder meg til å treffe dere igjen :) Håper det blir fint vært til onsdag, så kan vi kanskje sitte ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine: kan hende vi kommer gående oppover på onsdag:) Har ikke testa vogna enda så er en fin mulighet til det..men kan hende klokka blir litt seinere enn 12..Vet liksom aldri når man står opp om dagan..

 

Dokker med gulpeunga.Når bynte de å gulpe?

Har enda ikke opplevd gulp *bank i bordet* men e vel aaaalt for tidlig kansje?6 daga gammel i dag e ho frk navnløs!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært oppe på Tønsnesvarden, heile vår lille familie på 5 når hunden e inkludert :-). Det gikk fint å trille vogna heilt opp, mannen tok sæ av det... Skikkelig flott tur va det, og Henrik va så flink å gå, når vi motiverte med sjokoladepausa og laga litt "første mann dit-konkurransa". Magnus sov sæ gjennom det meste, men våkna litt før vi va nede, så da va det bare å finne en stein i veikanten og sette sæ og slenge fram puppen og ta et bleieskift...og et til da vi kom til bilen....og et til da vi kom hjem....utrulig kor mye den babyen kan bæsje! :-) Det va to bæsjebleia bare i løpet av tida vi va på helsestasjonen før vi dro på tur også. Han va forresten blitt 4940 gram og 57,5 cm. Godt å få bekrefta at han har fin vekst. Selv om han har vokst et kg mindre enn broren hadde på sin 6 ukerskontroll da, men han va så tykk at han va lilla i huden i en periode som baby :-) og ble veldig fort tung å bære på, så æ e gla Magnus har en mer normal vekst!

Æ kommer på treff til dæ på onsdag Petrine, hvis ikkje Andreas e utkalt på jobb akkurat på det tidspunktet, det e sånt vi ikkje veit før like før. Torsdag jobbe han, så da blir det vanskelig med treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CaJenne, det er ikke sikkert hun blir noen gulper. Alva gulpa veldig lite, så gulpekluter var bortkasta investering da vi fikk henne ;-)

 

I dag var vi på barseltreff, og i samme slengen veide vi Siri. I dag er hun 5 uker, og hun hadde lagt på seg 1,1 kg, så nå var hun oppe i 5195g. Og helt riktig utvikling i følge skjemaet =) Måling skulle vi vente med til 6 ukerskontrollen... som faktisk ikke er før hun er nermere 8 uker... Skjønner ikke hvorfor de hele tiden er et par uker på etterskudd på langnes!!

Det var jo litt sprøtt at vi 3 som hører til gruppa bor i samme gata, og ene av dem bor rett over hodet våres =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho tuppa mi begynte å gulp først når ho va rundt 4 uke... Ho gulpe av å til bare bittelitt, å av å til maaaaaaaaasse.. Så e litt forskjellig fra dag te dag..

 

E litt rart, men ho e så ustabil i sovinga.. I går sov ho max 20 min i gangen, våkna helst med en gang æ la ho ned.. I dag ser ut som det bli likedan, har no fått smort mæ frokost å ska hiv den innpå før æ må ta ho opp igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

Ja, nå er det en stund siden jeg var innom siden sist. Ble borte i alle forberedelsene til barndåp osv. Dåpen gikk over all forventning. Aline sov i kirken, med unntak av at hun var våken i det hun fikk vannet over hodet. Ellers, sov hun i selskapet også. Ja, men heldigvis ikke hele tiden. Hun tok seg " tid" til å sjarmere gjestene også =) Folket likte maten og synes borddekkingen var flott og gjennomført. Hadde jobbet litt med det, så fornøyd med god tilbakemeldinger. Hadde lilla som farge, lilla roser, lilla syrin, papirblomster, servietter, kjole til aline etter at dåpskjolen var tatt av og ja.. det var riktig så flott, om jeg får si det selv.

Gratulerer med dåp til Aurora. Herlig å ha dem døpt=)

 

Flott å høre at du hadde en bra dag, Tone=) dere var riktig så lekre i finstasen. Ja, måtte jo se på siden til dykkerklubben jeg også ;) Godt at Noah-N var på deres " parti" og var eksemplarisk. Slikt blir husket ;)

 

Elise: Så flott at Siri har vokst masse og følger kurven. Det varmer et mammahjerte, ja=) Spent på om jeg ser dere plutselig i gata deres, for regner med vi besøker venneparet vi har der med gjevne mellomrom =)

 

Tove : Håper du er blitt bedre mht feber og puppene generelt. Mildt sagt ikke noe særlig det der. Her fungerte pencilinen så det suste =)

 

KariAnne: Glad O er blitt bedre i stumpen. Fikk inntrykk av at det var ganske ille det der en stund. Smøreopplegget deres funket tydeligvis :)

 

 

Her er vi kommet tilbake til Tromsø. Kom igår ettermiddag. Kjøreturen gikk veldig bra=) Aline sov mellom pausene i kjøringa, så jeg fikk sovet litt jeg også. Søndagen var jo mildt sagt en lang dag. Hjeeelp, så mye vi har å pakke ut.. glad vi ikke trenger å drasse på så mye hver gang vi reiser. Nå var det jo fødelsgaver- og dåpsgaver i tillegg..

Skulle egentlig gjøre oss ferdig igår, men kl 22 gikk jeg i koma. Jeg og Aline våknet da kl 4-5 tiden i natt. Husker faktisk ikke hvor mye klokken var, snakk om å være borte..hehe..

 

Torsdag er det tilbake på skolebenken. Savner A bare med tanken på å forlate. Men, det mååå og skaaaal gå!! * hente fram viljestyrken* =)

 

Utpakking nå.. håper vi skrives snart=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va på unn igår, va ikke betennelse... men va nært å bli... så må passe på. va ikke så hoven da.. men e mer idag så prøve å massere så gått æ kan..:) vil ikke bli betent! ho tar puppen mer å mer så må bare få opp produksjonen mer så trur æ kansje vi kan kvitte åss me flasken:D har no kjøpt den ammeteen åsså, drikk no den, men e ikke gla i te, så d går tregt;)

 

kor bra at alle barndåpan har gått fint:) å du va kjempe fin i bryllupskjolen tone! ja syns åsså d e kjipt at man ikke kan gå mer i den... va d en maggie sottero kjole du hadde?

 

no e vi heime hos besteforeldran, men faren e d sverre i tromsø... e tongt å være uten han... men e bare t torsdagskvell, så d går vell fint...

 

har åsså løst å være me på babykino, men må vente d ann me matinga.. e så mye mer styr når man må ha me sæ mme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann!

 

Her har vi en skikkelig tulledag, O sover bare korte økter og vet ikke helt hva han vil. Jaja, sånn er det jo av og til.

 

Når dere kommer i mårra kan dere bare trille vognene inn på platten med en gang. Dere finner en port når dere runder svingen ved inngangen. Bare trill inn her, så kan vognene stå på platten. Også kommer dere bare inn verandainngangen. Så slipper jeg å springe opp :-D

 

Pusi:Bra at du er bedre. Brystet skal helst tømmes hver annen time på dagen og hver tredje på natta når man har tette melkeganger og det er fare for betennelse. Håper du unngår å få betennelse.

 

As: Høres ut som om dere hadde en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fra biblioteket igjen. Nå er vi på bytur....

 

på Ban Tai kan man vel også få mat uten løk og kål...maten er nå godt krydret, men de kan lage den også slik man ønsker...som jeg sier er det veldig god service der... jeg har nå i all fall vært meget fornøyd.

Partreff høres supert ut, helt enig...dette bør vi få til.

 

Ellers så har jeg hatt en antydning av tette brystganger jeg også, så da var det pumping for alle penger på søndag .. og endelig - på kvelden, da åpnet seg den lukkete porten for godt og klumpen i brystet ble fjernet.

Så min anbefaling: stå på med pumping, varme og massasje når det går tett... ikke noe gøy å holde på, men man unngå mest sannsynlig betennelse på den måten. Skulle gjort mye annet, men men...

 

Ha tenkt å bade med lillingen på Kurbadet om det er åpen i september...noen som vil være med. Har ikke sjekket muligheten på kurbadet enda, men jeg håper det mulig.

 

ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma Mia som babykino igjen. E vel kanskje ikke så mange som ikke har sett den enda?

 

Her har det vært atter en anti-sovedag for lilletuppa..... Litt tungt for mammaen som e sliten med hodepine i dag, men det går sæ vel til.

 

Sigurd reagere kraftig på enkelte stikk, så idag har han ei hand som e dobbelt så stor som normalt......... Stakkar han,mammahjertet blør for han plages så, ondt e det.. Han har fått en halv zyrtec, så håpa det bli bedre snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...