Gå til innhold

Tromsøjentene 10.august


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Elke:vi vil gjerne svømme, men kommer an på ka slags klokkeslett det bli på!!

 

Nån fler ønska/forslag i forhold te partreff????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dåpen til Aurora og Aline. Kan tenke meg at det var godt å få det avviklet, og ikke minst koselig:) Vi skal døpe Jenny 21.sept i elverhøy kirke. Noen flere da?

 

Så teit at mamma mia går en gang til! Den er det jo ikke så lenge siden de viste, lill skuffa nå. Selv om filmen var bra, så orker jeg ikke gå enda en gang på den.

 

Idag har Jenny fått vaksine. Er jo enda en stund til hun er 3 mnd, men siden vi reiser utenlands om en uke, så fikk vi det gjort nå. Ikke noe gøy med 2 sprøyter, det er så fælt når de skriker av smerte. Heldigvis gikk det raskt over. Hun har akkurat rundet 5 kg nå og følger kurven sin helt perfekt.

 

Gleder meg til treff hos Kari Anne i morgen. Blir koselig.

 

Så sees i morgen til dem som skal dit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) Kjolen min er Mercedes, men Maggie Sottero sine kjoler er nydelige.

 

Vi skal ha navnefest lørdag 15.november i regi av Human-etisk forbund i Sparebankens festsal. Også har vi leid samme lokale som te bryllupet, Sandnessund skytterhus te sammenkomst etterpå.

 

Helt enig i at det er utrolig teit at Mamma Mia går en gang til på babykino siden den nettopp har gått! =( Mange andre bra filmer de kunne vist synes jeg. Orker heller ikke se den en gang til.

 

Sees imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei syns å det va litt trasi, for det sto at dem sendte den om igjen fordi det va så mange som ønska det.. Æ vil jo se den, men gidd ikke gå aleina på en sånn film da.. Jaja! Da spare man de kronan! =)

 

Sigurd si hand e enda ikke blitt nå bedre, å han fikk zyrtecen for mange tima sia.. Så håpa virkeli den e bedre te i mårra tili, for han plages så med den. :-(

 

Her har vi endelig kommet fram te dåpsplanen.. Vi sku egentli ha det her i Tromsø, i Elverhøy, men begynte i dag å tenke at vi får trøbbel med innkvartering av folk å sånn.. Så no e det endeli bestemt at det bli hjemme i Valnesfjord 19 oktober. Te alle i familiens store glede!!

 

Ja hvis sigurd ikke må te lege i mårra så glede æ mæ te treff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne være med å bade på kurbadet :) Noen som vet hvor man får kjøpt badebleier til babyer under 7kg? De som jeg har sett har vært fra 7-12 kg. Men Noa-Nikolai e jo bare 5kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor: Ka har skjedd me S si hand?

 

Tone: Hmm har du sett etter sånne bleia på apoteke? Mene kanskje æ så sånne dær.. Kan være at æ huske feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt vondt i ene puppen i hele ettermiddag.

Har ammet på den,men har ikke hjulpet. I 19.30 tiden tok jeg meg en laaang varm dusj der jeg masserte puppene leeenge.Å da særlig den vonde puppen.

Var vonde etterpå,men levelige.

Hadde besøk å amma igjen på vondpuppen. Nathalie puppa leeenge å sovna. samboern Bada å styrte med henne isted å da sto jeg å masserte vond puppen hele tiden.Ble bare verre å verre...

Puppa igjen leeenge å lillemor sovna mett å god.

gikk på badet å prøvde å håndpumpe meg å masserte enda mer.

Kjenner kuler på den siden som er varmest.

tok fram brystpumpa for første gang å bynte å pumpe.Å ut kom det nesten 60ml..Å det på en pupp som var ammet to ganger på rimelig kort tid...

trykket letta litt nå å følte meg bedre ei lita stund. To to paracet å skrudde på datan.

Men skulle bare ned å se på lillemor at hun sov godt.

Kom meg inn på soverommet å da var det som om noen stakk tusen kniver i hver pupp. Knakk helt sammen å bynte å skjelve.Skulle ikke komme meg opp trappa så mye skalv jeg. Iskald å varm.

På med pleddet å satt å skalv i sofan i hvertfall 10 min.Å så slapp det taket.

Hva i all verden er dette??Hva skal jeg gjøre?Får støt i begge puppene titt å ofte nå..

Var på tur i seng,men tør ikke gå ned på det kalde soverommet igjen....

 

Gjør så vondt!!!!!!!

 

Så trur kansje æ bør holde mæ inne i morra??eller?frys

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cajenne : Slik hadde jeg det da jeg hadde brystbetennelse.. Ville dratt til legen, tatt prøver og fått bekreftet eller avkreftet. Det gjorde jeg,fikk medisin og det hjalp. tømte i tillegg puppen hver 2 time på dagen og hver 3 på natta..

 

God bedring, føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da Elin! Ikke bra.. Har du ringt lege??

 

Vi skal til lege med Sigurd i dag.. Handa har hovna mer opp å ser no nesten blågrønnsvart aktig ut enkelte plassa.. Det væska fra ene stikket å han plages skikkeli a den. Tok en halv zyrtec i går å en halv i dag tidlig, men ingen bedring så langt.. Så no ska vi å se om legen har nå råd å anna medisin.

 

Håpa dokk bli å kose dokker masse på treff, om noen har lyst å møtes enten i mårra på dagen eller på fredag så si gjerne fra!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på kono imorgen! og jeg er strålende fornøjet med at de sender mama mia... :-) Har ikke set den endnu, jeg :-)

 

Håber der er andre som kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Idag kommer vi oss ikke på treff likevel, for lille Magnus har 38 i temperatur, og virker litt slappere enn vanlig, så vi tar en tur til legen med han for sikkerhets skyld.

 

Kos dere på treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

 

Ser at devold har bh-topper i ullfleece. Sikkert fine for å holde melkemaskinen varm og forebygge brystbet...?! god bedring til deg Elin!

 

iver skal døpes samtidig som jenny - 21 sept i elverhøy!. tror jeg vet hvem som kommer til å skrike og hvem som er stille .. hehe..

Mens jeg satt og skrev nå ringte de fra kirkekontoret og sa at de beklaget, men det var overbooket, så da blir det visst 28.9 istedet.. ja,ja..

 

Bading på kurbadet høres spennende ut.jeg har lyst til å prøve...

 

vi hadde tenkt å ta fjellheisen med oldeforeldrene idag, men foreløpig litt stusselig vær. håper det blir bedre utover. kos dere p¨å treff!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sov vi lenge og godt i dag, endelig! Etter mange netter med mye kaving og pupping osv...

Så kjenner at jeg orker ikke stresse for å rekke bort til gjerverbukt for å kjøre buss gjennom hele tromsø for å komme meg på treff... Kjedelig at det ikke går buss direkte egentlig..

 

Og God bedring til dere som er syke og har syke barn. Utrolig kjedelig med legebesøk og alt det andre som følger med.

 

Kos dere på treff i dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær sov Elias i si seng, andre dagen på rad.. *bank i bordet* Får håpe d vare :-) Ikje d at d ikje e koselig å ha han ilag me oss, men e jo fint at han lære sæ å ligg litt i si seng...

 

God bedring til de som har sykt barn og de me brystbetennelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart Sigurd plagdes å handa bare bei verre.. Det ene stikket hadde jo ikke lukka sæ, pga handa va så hoven fra før, å dermed har han fått betennelse i det.. Så han fikk penicilin, å ser allerede bedre ut..

 

Håpa dokk hadde det fint på treff i dag!! =)

 

Tuppeluppa har vært urolig i natt, å løsninga fant æ jo i mårres.. Va løk i maten i går, å sikkert mer enn det bruke å være i sånne ferdigmatpakka, (va pizza), Ulf hadde ikke sett at det sto kjøttdeig å løk, å æ e bortskjemt med at han sjekke det.. All sånn mat smake jo så å si likt, så ja... Æ kjente det ikke, men stakkar Ingrid fikk svi for det i natt.

 

Så no e det full fres her, Sigurd går rundt å styra mens Ingrid ikke vil sove. Å æ har rømt inn hit i tre minutta for å rens hodet litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia alle! sovende noa-nikolai på armen. jeg, annette og elise skal møtes kl.13 på polarsenteret imårra om noen andre har lyst og mulighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for veldig koselig treff i dag (dere som var der). Dere bor jo kjempeflott til Kari Anne :-)

Kan hende jeg stikker innom polarsenteret i morgen. Hadde bare Tromsø kommune kunnet forte seg litt med gang og sykkelveien, så kunne vi begynt å gå fra Hamna til Langnes. Synes det er litt skummelt å gå med barnevogn på den trafikkerte veien.

 

CaJenne: god bedring til deg. Høres ut som brystbetennelse. Ikke at jeg har hatt det, men det høres forferdelig ut.

Siv: god bedring til gutten din. Har han kommet seg nå eller?

 

Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoseli treff i dag ja:-) Flott hjem dåkker hadde Kari Anne.

 

Minda, dumt at dåkker ikkje fikk den datoen dåkker hadde ønska for dåpen, men arti at d blei helga etter da, for da skal Silja åsså døpes:-)

 

Bading på kurbadet høres morsomt ut Elke, blir gjerne med på d!

 

Kor bra at handa til S e blitt bedre Annette, trasig når de små har det vondt.

 

Kan godt hende at æ kommer innom Polarsenteret i mårra, æ,Silja å mamsn skal en tur på Shopping på Jekta i mårra;-)

 

Snuppa e lagt sæ for kvelden, så no skal mamsn å papsn slappe av me en film:-)

Ha en triveli kveld både små å store!

 

Marlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye styr det kan være, både med puppa og storesøsken og babyan. Godt handa til Sigurd e på bedringens vei.

 

Her e vi innlagt på barneavdelinga på UNN :-(

Magnus har nyrebekkenbetennelse. E visst ikkje vanlig at gutta får det, så han skal undersøkes med ultralyd for å se om de kan finne en årsak til at han har fått det. Han får antibiotika intravenøst, og vi må belage oss på å være her et par daga visstnok, avhengig av formen hans. Han e ikkje så aller værst i form, har våkenperioda som vanlig, og spis, men litt mindre enn vanlig og litt roligere enn vanlig, syns æ. Skal ikkje klage flere gang når æ syns han skrik og e temperamentfull, som han vanligvis e, for det e mye værre at han e rolig fordi han e syk!!! Han protesterte høylydt da det ble tatt blodprøva, og ikkje minst da de forsøkte å sette kateter for å få tatt en urinprøve på den måten, og da han fikk satt veneflon. Huff. Det va jo et godt tegn at han skreik kraftig!!! Men det va heilt grusomt å ikkje kunne ta han opp og trøste han mens de holdt på. Lille gullet mitt, han skal jo ikkje ha ont, han skal jo bare ha det godt og få pupp og kose og sove, han e alt for liten til å være syk!!!! Fælt å se han med veneflon i den bittelille handa. Men men. Det her e vel ikkje akkurat den værst sykdom som kunne ramme han får æ trøste mæ med. Trasig å være på sykehuset, men vi e jo i gode hender her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebenholts: Uff trasig å høre, men dåkker e jo i gode hender på UNN!! Ja e ikje no særlig å se når de små har d ondt :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ebenholts

Æsj, så dumt at M har blitt syk og innlagt da! Må være kjempe fælt å stå å se på uten å kunne gjøre noe ja... God bedring til lille, håper han kommer seg fort!

 

Janne...

Du kan jo gå lysløypa fra hamna til polarsenteret! Litt lenger, men mye triveligere enn å skulle gå langs veien =) Gikk den turen mange ganger da jeg bodde der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men stakkar lille Magnus da!!! Å stakkar mammaen å.. Nei det e ikke gøy når de små e syk..Håpa de får fiksa det fort så dokk får kommet hjem.. Masse god bedring!!

 

Flott å kunne møtes i dag, æ e utsulta på litt voksenkontakt!!

 

Sigurd e bedre,å utroli godt e det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme tanker til Siv og Magnus fra oss og! Å ikke kunne ta opp og trøste når noen "gjør han vondt" høres fælt ut. Stå på og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...