Gå til innhold

Tromsøjentene 10.august


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Ja, takk for en kjempetrivelig treff i går :-)

 

Siv: Stakkars lille Magnus! Godt at dere er i gode hender på UNN. Håper M blir fort frisk og rask igjen.

 

I dag skal jeg være husmor, så ingen treff på oss. O sover i vogna og jeg benytter sjansen til litt nettshopping. Er så utrolig mye fint barnetøy på nettet! Skummelt for permisjonspengeboka..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, takk for hyggelig treff i går! :)

 

Stakkars Magnus, nyrebekkenbetennelse høres fælt ut! Håper han blir bra igjen snart.

 

Cajenne: Håper du unngikk brystbetennelse. Hadde akkurat de samme symptomene som deg, blant annet med vonde frostrier - men det gikk heldigvis bra ved hjelp av varme dusjer og hyppig amming.

 

Her i huset har vi hatt vår første våkenatt med Adam. Han har slitt med luftsmerter og med avføring som aldri kommer. Det var ikke så mye skriking - men han ville jo ikke sove! Lå bare og kavet hele tiden. I natt sovnet han først klokka halv fem... Vi sto opp klokka 11.30, for da hadde han endelig bæsja seg ut. Men det betydde jo at jeg ikke kom meg på kino i dag som planlagt. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv : åååh.. stakkars liten. Sukk.. Må være fælt å se han syk, ikke kunne trøste osv. Får håpe han blir frisk snart! flott at de tar vare på dere på UNN!=)

 

Anette : Flott at S er bedre!=)

 

Her har jeg hatt første skoledag! Sukk.. Må innrømme at jeg dro herfra med gråten i halsen i morges. Vet at Aline har det fint hjemme sammen med pappaen sin, men likevel.. gjorde vondt i mammahjertet å forlate. Etter en time med lesing fikk jeg bilde av ei smilende jente, og det varmet hjertet, virkelig... Dette blir tøft, men SKAL klare det. Kosa meg masse med lillemor da jeg kom hjem og skal gjøre det resten av kvelden. Ser for meg masse kvalitetstid på ettermiddagene og i helgene.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Kan tænke mæ d va tungt ja, men du får trøste dæ me at d blir mye kos på kveldan og i hælgene :-)

 

Bruke dåkker saks eller negelklipper når dåkker klippe neglan til de små?

E så redd før å klippe neglan på Elias :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: Når de er veldig små kan det være lettest å rive eller bite av neglene (det var i alle fall det rådet jeg fikk av barnepleierne på sykehuset). Etter hvert som de blir større har i alle fall jeg erfart at det er greit å bruke en liten negelklipper. Føler at jeg har bedre kontroll med den enn en saks. Skjønner godt at du er redd for å klippe - de ligger jo ikke alltid stille med hender og føtter og de siste man vil er jo å skade dem. Men du får bare ta deg god tid! :)

 

AS: Fælt å dra fra lillepia, ja! Syntes det var ille å dra fra Alva også , selv om hun var mye større enn Aline, da (10 mnd.). Du vet i alle fall at hun er i de beste hender - hos pappaen sin. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du e tøff AS!! Må si det!!Stå på å håpa du klare å nå målan dine!

 

Mzme: æ har av å til klipt neglan hennes mens ho sov i vogna, for da e ho slapp i fingran, men no har æ begynt å bare klipp dem på stellebordet. Tar gjerne alle fingran hvis æ får det te å ho ligg i ro, ellers så tar æ så mange negla æ klare å så fortsett æ på neste skift. Æ bruke negleklipper.. Å hadde det som dæ da vi fikk Sigurd! heheh! Så litt forandra sæ på nr to altså..

 

Æ sitt no her heime aleina, gubben har enda ikke kommet hjem.. Så e veldi gla for alle dokk som kom på treff i dag!! Veldig glad for det! =) Å æ e utrolig klar for treff neste uke, for da kan det være at æ treng litt futt å fart!

Vi har no nån hærlige unga dokker, satt bare å kosa mæ me å se på de her snuppan våres! Å Noa-Nikolai får jo mange snupper å velg imella!! :-)

 

Sigurd si hand e veldig mye bedre, bare såvidt litt hoven oppå no.. Men ungen e totalt oppspist, å fant jo ut isted at Ulf hadde glemt å send me han "mygga" i mårres... Så i mårra ska han få det med sæ i sekken.

 

Nei her våkna Ingrid igjen, på kveldan e det bare smådupping på mamma sitt fang som dug, men æ legg ho konsekvent i senga si da..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse varme tanker til dæ Siv og lille M. Håper virkelig han kommer seg raskt.

 

Var virkelig hyggelig på treff hos Kari Anne igår. Tiden bare fløy:) Så flott at å ha blitt kjent med dere:)

 

Må si meg enig med Annette Helen, AS, du er virkelig tøff og håper du klare deg fint igjennom studiet.

 

Nå er det pakking og rydding her hjemme for alle penga. Det er litt å pakke når man skal være borte i 19 dager! Må virkelig være kritisk i pakkinga (noe jeg ikke har anlegg for...) .Men det ser ut til å gå ganske greit. Skal bli så godt med sol og sommer:)

 

Vi "snakkes" etter ferien jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv: håper det går bra med gullet ditt!! Stakkar, trist å stå ved siden av å ikke kunne gjøre noe. Men som alle andre har sagt, han er i de beste hender nå :-)

Ja, du er skikkelig tøff AS! Bare tanken på at jeg skulle være borte fra Aurora er forferdelig. Gruer meg allerede til neste år da jeg skal begynne å jobbe igjen.... Men du og snuppa di er jo heldig som har en pappa hjemme :-) De klarer seg garantert fint!

Er også klar for treff neste uke. Kanskje satse på et utetreff en dag (Bukta, rundvannet eller andre plasser) dersom været tillater det? Alternativt kan vi være hjemme hos oss i Hamna. Vi har god plass på verandaen og god plass inne dersom været ikke er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skikkelig spenstig å starte på studiene igjen mens ungen er så liten, Ann Silje! Stå på!!

 

God ferie til May-Helen!

 

Jeg er med på treff til uka.Tar gjerne en tur til Havna. Fint med treff som kan kombineres med å gå på tur for å komme dit. Et alternativ når det gjelder treff ute er å gå på bæretur opp til fjellheisen. Hvis det er vær til det vel og merke. (Er jo lov å håpe..)

 

Ønsker dere en fin dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har æ og samboern vært i lag i 6 år.. :-) Utrulig kor fort tia går!!!

 

Nættemor: Kordan går d me S si hand?

 

God ferie te May-Helen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så brudebildet av dåkker Tone på bladet-tromsø (på nette) utrulig fint bilde.. Å kor skjønn Noa-Nikolai va... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tia går kjapt!! E helt rart å tenk at vi snart e kommet te to månedsdagen for mi lille..

 

Ho nekte å sov i dag, e så trøtt at ho e svart under øyan, men våkna me en eneste gang æ legg ho ned.. Så no må ho vel snart bare få ligg på fanget å sov ellers blir det bare fælt for ho..

I går va unntaket, for ho fortsatte å sove når vi kom hjem. Va våken te pupping å litt bleieskift å kos, så sov ho igjen.. Puppespreng så det hyle etter sia i går, så i mårres måtte pumpa brukes igjen!

 

Går fint me sigurd, full fres som vanli no!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ferie May-Helen! Kos deg masse! :)

 

Tusen takk Annette, fornøyd med bildan fra bryllupet ja =)

 

Elke har lagt ut treff på Ban Thai torsdag kl. 15, mange som kommer? Æ har lyst å gå på babykino først. Håpe bare de ikke sett opp Mamma Mia enda en gang, haha...

 

Utetreff i Bukta eller Rundvannet høres topp ut. Eller hjemme hos deg Janne. Å gå opp te fjellheisen tror æ ikke æ bli med på, bæreselen æ har e ikke nå behagelig å ha på :( Men sikkert topp for dåkk som bruke bæresjal og Ergo! =) God tur! E vel litt vanskelig å ta med vogna opp der, men æ kunne tatt fjellheisen og møtt dåkk der oppe! Det kan jo andre som ikke vil gå også gjøre.

 

Huff, idag har vært en tung dag. Hatt så vondt i hodet, vært svimmel og kvalm. Gikk heldigvis over når Kent-Rune kom hjem fra jobb. Vi skal være avlastningshjem i helga og drar te Malangen. Ka skal dåkker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, Once vises på torsdag på babykinoen :) Noen som blir med å ser den? Drama/musikal! Høres kjempefin ut. Perfekt te babykino...

 

No skal æ prøve den elektriske pumpa for første gang - spent! Greit å ha litt melk i fryseren.

 

Noen som har erfaring fra babySATS? Har lyst å starte på det snart. Tar man med vogna inn, bagen i salen eller bærer man bare babyen inn og legger han på ei matte i salen? Enn når man skal dusje etterpå? Da må man vel ha med bagen te vogna så babyen kan ligge i den mens man dusjer? De har vel ofte noe sosialt etterpå... Bli spennende å finne ut hvordan dette skal gjøres rent praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ e med på treff i neste uke! Om det blir rundvannet eller prestvannet eller å gå opp te fjellheisen eller hos Janne eller ka som helst!! :-)

Kinoen passe ikke helt te mæ, men ska no se kor desperat æ bli:-)

 

Her har vi en superflink Sigurd som bruka potta å do!! har vært bleiefri over ei uke no!!!!Kun i bhg de bruka bleie ute, for der slit han me å husk at han skal på do.. No har han ferie i to uka, så når han da begynn på igjen tenker æ vi prøva uten bleie i det hele tatt!

 

Ikke greit å ikke være i form.. Det e tung da!

 

TUppa har overhodet ikke sove idag.. Lengste ho har sov e 15 minutta på fanget mitt.. Så e spent på om det e sånn ho blir ei stund framover,eller om det går over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst å trimme!!

Men SATS har liksom aldri vært så fristende... Synes det blir så dyrt!

Noen som vet om det finnes noen andre gode alternativer her i byen? Som tilater at man har med baby??

Tenkte litt på den Pilatesen med Elke, men tidspunkt passa veldig dårlig.. Hadde vært så yppelig om det var noe alternativ på dagtid hvor babyen kunne være med..

Må vel kanskje vurdere SATS, noen som har vært med på babysats og kan anbefale det kanskje??

 

Ellers så kunne jeg godt tenkt meg på treff i hamna jeg og.. Blir en passe lang og fresh trille tur, og med mulighet for å ta bussen hjem ;-) Kan jo ikke være noe dårligere enn deg Janne, når du la ut på langtur!Vi kunne jo gått sammen Minda =)

 

Annette, det er kjedelig når de ikke vil sove i det hele tatt! Deilig med henda fri litt innimellom ja =) Får håpe hun tar til 'vett' og begynner å sove litt mere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) No har vi lagt Noa-Nikolai i senga si for kvelden og æ har bare vært nede en gang og gitt han smukken! E så flott! Så får vi litt tid for oss sjøl på kveldan. Perfekt at han sover fra halv ti på kvelden te elleve på dagen altså! Mat i 1-tida på natta og 6-tida på morgenen. Han har ligget i egen seng siden vi kom heim fra sykehuset omtrent så han e godt vant med den. Har ikke lagt noe rundt heller som mange gjør. Når han sover er det vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Jeg er også med på treff neste uke, men bekkenet mitt er nok ikke i stand til fjelltur. Jeg sliter med å gå opp fra butikken med O i sjalet eller i vogna, så det må jeg nok hoppe over. Triller gjerne en tur til Jekta eller Hamna :-) Har vært på trilletur med naboen i dag, trivelig å trille sammen med noen istedet for alene :)

 

Oskar har vært veldig urolig siden i går ettermiddag. Jeg tror han sliter med magen. I natt fikk han sukkervann med god effekt etter å ha skreket mye. Hylte så snart jeg ikke rørte meg. Huff, det er fælt når man ikke klarer å trøste dem. I dag har jeg ikke fått gjort stort, han har trengt meg hele tiden. Men ble litt bedre etter han fikk bæsja da.. Og i tillegg merker vi at det er mer høst i været, astmaen til J er på retur, så nå er det bare å pøse på med medisin så hun slipper å plages sånn.

 

Håper det går bra med dere Siv :-)

 

Nå knirker det i vogga her..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig skrevet at det knirker i vogga :) Alle skjønner liksom! Æ har no brukt den elektriske pumpa te Avent æ kjøpte, veldig fornøyd! Pumpet ca. 70ml, ikke så mye da, men var veldig behagelig å ikke måtte pumpe selv, var så tungt! Tok like lang tid no trur æ, men når først melka begynner å komme går det raskt. Noen som har noen tips til å få til det?

 

Ellers har æ også lyst å ha hjemmetreff, blir nok å invitere til det i september. Går jo buss hit og har mange parkeringsplasser ute både til biler og vogner :) Ikke så stor plass inne, men det skal nok gå greit. Har som Kari Anne både vippestol, vogge og babygym babyene kan benytte :) Har tenkt å bake sjokoladeboller til da. Noen som skal på TIL-Aalesund imorgen? Æ har så lyst... vurdere om pappa skal få lov til å være barnevakt! Har ikke sett noen med vogn på Alfheim?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter=)

 

Tusen takk for all støtten! Trengte det igår, ja! Føler litt på det at jeg blir å gå glipp av mye av utvikling og selvsagt tid med A, ved å være på skolen. De tankene kværner i hodet, uten tvil. Men men.. avgjørelsen er nå tatt, så får forholde meg til det.. gjøre det beste utav det! Angrer ikke direkte, men det er vel bare naturlig at det er en overgangsfase. Blir nok bedre etterhvert=)

Vi har heldigvis fått koset oss sammen på ettermiddagene og nå har vi jo helgene sammen også. Verken jeg eller sambo er på jobb i helgene, noe som vi mer eller mindre alltid var før. Så, ser for meg at helgene kommer til å bety masse mer nå enn før..Familietid, og godt er det=)

 

Ser det er flere barn som ikke vil sove noe særlig i disse dager. Slik har det vært med Aline også. Igår kveld var det i tillegg tennene som plaget henne veldig! Synd når de ser ut til å komme så tidlig.. hun klarer jo ikke å holde noe tyggeleke på lik linje med de barna som får tennene senere.

 

Anette : flott at S er bedre. Ja,kan se for meg at det er full fart, nå når fomen er bra=) Han har jo noen aktive dager å ta igjen, sant? =)

 

Elise: Kunne også tenkt meg trening som er tilrettelagt for oss med babyer, men.. på lik linje med deg, så tenker jeg at sats er litt dyrt. Avgjørende er det likevel det at Kraft er så mye nærmere og trening der ikke krever at jeg har bilen hjemme. Melder meg inn på Kraft i kommende uke! Gratis trening der i uka som kommer, så venter vel til det er over. Blir så fullt der og lite effektivitet over treningen. Skal du melde deg inn der, eller? Turgåing med vogna er så koselig da=) trillet igår, og håper på det samme idag=)

 

KariAnne: Stakkar J som sliter med asma. Håper hun slipper å plages! De små skulle sluppet unna alt slik.

 

God ferie til May-Helen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tur e godt, men æ klare ikke gå på asfalt, derfor passe det så fint med tur i terreng!! Ergoen e jo utrolig grei å gå med, så æ e med hvis noen har lyst å gå på tur. Æ kan fortsatt ikke gå så utrolig langt, men bli bedre å bedre!

Hjemmetreff e jo så koselig! Har veldig lyst å invitere dokk ut hit, for vi har masse plass både ute å inne, men vet ikke om dokk gidd å kjøre så langt da... Men om noen har lyst på gåtur en litt anna plass så har vi en kjempefin tur opp til skulsfjordvannet herfra. Bare sånn tips te dokk superspreke!! =)

 

Helgen bli mer viktig da ja.. Etter at Ulf fikk sæ vanlig dagjobb så har dem blitt gull verdt her å.. Det går sæ nok til for dokker å, du får jo bare kose dæ når du kan med lilletuppa!!

 

Astma e ikke noe kjekt nei.. Så håpa dokk får en grei høst uten for mye plagings..

 

Tone: ja så lenge han sov så har han det bra! Vi har heller ikke pakka nå rundt ho i senga si.

 

Sjitvær!! Hadde tenkt mæ å plukk litt blåbær i dag, men å stå i regn e ikke nå særlig greit! Særlig ikke med tuppa i ergoen.. Så da bli det dårli me det. Men sku vel bli litt bedre i mårra.

Vi får heller vask hus så det e klart te svigers kommer..

 

Nån som har hørt fra Siv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noe muligheter for ballspill foreksempel?? Innebandy eller tennis er jo knall bra trening, samtidig som det er sosialt og artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja innebandy e så artig, syns d va sikkelig artig å ha d i gymmen når vi hadde d på skolen...

 

Tone: Ja hadde vært artig å dratt på kamp, men hær ska vi dra på ferie te Harstad.. Ska bli godt å dra bort litt, også e d jo mange dær som glede sæ så te å se Elias... Trur ikje æ har sett nån me vogn dær oppe eller jo trur æ så d en gang når æ huske etter...

 

AS: Uff ikje no særlig når de e så små å får tennern, spess ikje når de ikje kan holde bitering o.l

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Ang. trenig: jeg er medlem på SATS og skal gjenoppta treningen nå når det begynner å bli høst. Har hørt mye fint om baby-sats og regner med jeg blir med på slike timer. Skal høre med noen venninner hvordan de gjorde det mht. vogn, dusj osv.

 

Siden været er ganske ustabilt for tiden, tenkte jeg at jeg kunne invitere dere til hjemmetreff førstkommene tirsdag (19. august) kl. 12? Jeg bor i Hamna (Fiskeribølgen 5). Ring meg/sms dersom du har behov for nærmere veibeskrivelse (91357380). Her kan vi sitte både ute og inne, alt etter været :-) Å vi kan gjøre som tidligere, alle tar med litt å spise i. Jeg står for kaffe, te og annen drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...