Gå til innhold

Tromsøjentene 10.august


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Hei Janne :) Æ kjæm gjerne på tirsdag, men kan ikke klokka 12. Skal på manuell terapi ti over halv tolv og det tar en halvtime - er i byen. Så må komme mæ te dæ på et vis etterpå. Koss buss går? Kommer sikkert ikke før i ett-tida da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig på treffet på Polarsenteret på torsdag.

 

Janne: Koselig at du inviterer til hjemmetreff, jeg kommer gjerne.

 

Anette: Heldig er du som har avvenning av bleier til storebror, her har jeg forsøkt å få han til å interessere seg for potte eller prøvesitte på do, men det er ikke interessant i det hele tatt. Så jeg må nok være bleieskiftarbeider til to enda en stund. Men hadde egentlig ikke forventet annet heller, men det er jo lov å håpe...

 

-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom bare når det måtte passe Tone!! Det gjeld egentlig alle :-) Buss 28 går til Hamna, den går fra Fr.Langnes gate i byen. Du går av bussen når du kommer til Hamna skole (ikke Solneset skole som e den første skolen du kommer til). Du går deretter opp Langbølgen til du kommer helt øverst. Du kommer da til Fiskeribølgen (3. vei til venstre etter at du starta å gå opp langbølgen). Vi bor i et nymalt hvitt hus...:-) Dersom du ser godt etter så e det fortsatt noe grønt under verandaen :-p hehe....

Men bare ring/send sms e.l., så skal æ forklare veien grundigere om noen har behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne: ska se om æ kommer mæ på tirsdag, svigers kommer da på ettermiddagen så vi ska gjør huset klart. Men håpe æ får det te!!

 

Elin: vi prøvde i fjor å få Sigurd avvent, å prøvde i to uka uten bleie.. Men det va helt skivebom å vi så veldig tydeli at han ikke va klar. I år starta han nesten av sæ sjøl!! Vi har bare satt fram potta å doring, å plutselig kom han en dag å sa han ville tiss på potta!! =) Å så har det gått slag i slag, han e utroli flink. No har han heldigvis begynt å tiss litt på do å, han syns det e stas å stå!! E kjekt å ha han bleiefri, å det e jo flott i økonomien å sia det e dyyyyyyyyyyyyrt!

 

Tuppa skal altså ikke sove på dagtid, e ganske utrolig egentlig for ho e søkketrøtt!! No prøvde pappaen sæ me å ta ho i vogna å ut å trill, me tutt å kosebamse, å det gikk i sånn ca 15 min... Men men! Går sæ vel te!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg tar meg en tur til dere på tirsdag, Janne. :)

 

Adam har blitt forkjøla, ble nok smitta av storesøsteren sin. Heldigvis har han ikke feber, for det er vel ikke spesielt gunstig når han bare er tre uker gammel? Har hørt at man kan ha noen dråper morsmelk i nesen deres når de er tette? Noen som har hørt at det stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du vil ha hjemmetreff Janne, vi kommer :-) Er jo en kjempefin trilletur fra meg :-)

 

Gull nr 2: Oskar har vært forkjølt en uke, også uten feber. Jeg har prøvd morsmelk i nesa hans og det funker kjempebra. Har også saltvannspipetter som jeg skyller nesa hannes med. Snørrsuger er også kjekt å ha. God bedring til Adam, ikke gøy når de små er syk!

 

Vi har vært på bytur i dag. Vi er veldig ofte på biblioteket på lørdager, veldig greit å dra med baby dit! Det var bondenes market på torget, så vi endte opp med å spise lunsj der. Kjempegod thaimat :-)

 

AS: Skjønner godt det er hardt å dra fra Aline på dagtid, men hun har det jo supert sammen med pappaen :) Det blir nok lettere etterhvert.

 

Nå må jeg ta en bleie her, godt at han får det ut i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer også på tirsdag Janne!

Satser på at det er litt bedre trille vær enn det er nå, men tropper nok søkksvett opp på døra di uansett =P Er vel bare å komme i gang med trimminga, skal det bli noe!!!

 

MM skal funke veldig bra på tette neser ja! Håper det kke er for ille med lille Adam, og god bedring=)

 

AS=)

Synes du er knall tøff som hiver deg i det! Jeg kjenner at her er det ingen motivason til å starte på skole nå... Flink er du!

 

Kari Anne, jeg har hørt rykter om gode vårruller på torget. Må nesten dra en tur å smake selv snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer også på tirsdag! Tar gjerne følge, Elise. Men hvis det øser ned blir det nok bil eller buss istedet siden Iver er bæregutt - med "vognangst"...

 

Uvant at det blir mørkt tidligere om kvelden nå. Og så svart det ble ikveld med regnværet! Skikkelig høststemning. Vi har tent sterinlys og drikker te. Og gutten sover... Da er det bare kos at det regner ute;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg la også merke til hvor mørkt det faktisk var i går kveld... Så nå er nok sommeren desverre over... før den egentlig har begynt! Jeg er vant til litt mer sommer enn det man finner i Tromsø da!

 

Minda

Vil han ikke ligge i vogna i det hele tatt altså?? Må jo bli tungt å bære så langt! Men vi får satse på opphold i det minste da =)

Hvilken vei går du foresten? Direkte opp i lysløypa, eller ned mot jekta og oppover den veien?? Hva er mob nummeret ditt?

 

Hvis det er fler som har lyst å gå med oss, så er det jo bare å slenge seg med! Janne hadde brukt 45 min på turen da hun gikk til jekta, så det er en passe lang tur =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går d ann at de små merke at d e blitt mørker ute? syns ho har blitt så utroli roli å sover mer før tia... bare bra d altså:) kan hende ho bare sjøl har roa sæ ne..:)

 

den legetimen man ska t ette 6 uke ska man bestille den sjøl? den t sæ sjøl...

 

ska vist ikke være lett me den amminga, no håll æ på å miste melka, skjønte ikke koffør ho ikke ville spise så mye når ho lå til puppen.. så viste d æ at æ lå på under 30 ml på en dag.... men no har d økt til 50 ml.. så håpe d øke fort...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusi"fødeklar"

 

Ja man skal bestille den time selv

Jeg skal nå på tirsdag, så derfor trur eg det bli dårlig med treff hos Janne. Har time halv ett, så kanskje hvis eg kjører til byen kan eg se kor lang tid det tar. Men har også visning på leiligheta tirsdag, så det spørs om eg ikke må hjem å gjøre det klart til det.

 

Her går det bare fint

Kristine vokser og trives. Har fått gode bollekinner.

Vi var inne i en stim hvor vi var på tur å skjemme ho bort på natta med å sove ilag med oss, men så måtte vi gå tilbake til senga. Så no sover ho der. Dagene er no ulik. Noen dager sover ho mye, mens andre styrer ho og knør mer. Men sånn skal det vell være.

 

Vi var på skyting i går. Samboern min skyter, så vi var der hele dagen. Uffattelig med Kristine sov mye i det bråket som var der. Kanskje det er bedre enn med at det er stille hjemme.

 

Er det noen som vet om babysvømming??

Vi har veldig lyst til det

Hvor melder man seg på?

Har hørt at det er venteliste

 

Ser folk har hatt barnedåp. Gratulere med dagen til de!!

Vi skal ha 12 oktober :)

 

No knirker det i vogga som Kari Anne sa...

Vi høres :)

 

Kosn film e det på torsdag?

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e Once som vises på torsdag, gå inn og les om den på tromsokino.no! :) Virke veldig bra! Drama/musikkfilm. Har fått terningskast 6! Vi har også veldig lyst å melde oss på babykino! Men vet ikke hvor man gjør det... blir det noe mer der Elisabethsenteret er da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone:

Satse på kino torsdag :)

 

Fant noe fra:

Tromsø svømmeskole

sjekk: www.home.no/tromso.svommeskole/babyinfo.htm

 

Artig at du skal bli med til Gratangen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, må vell ringe å bestille time da i mårra....:)

 

me den barnetrygda, ska æ bare sende kontonr i posten t den adr som står på papiran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi:legg ho til puppen så ofte du orke, jo mer ho ligg der å spis, jo mer melk får du. Sjøl om puppen kjennes tom ut så e det flott at ho prøva.. Så at Ingrid å bei mye roligere etterhvert, så trur dem skjønne rytmen våres å.. Men det e helt klart at det hjelpe godt på at det e mørkere no ja..

Syns det e så koseli me stearinlys å en kopp te på sånne mørke hustrige kvelda... :-)

 

Babysvømminga trur æ vi droppa, va ikke helt for oss. Men e lurt å ringe å melde sæ på, for e visst veldig me kø.

Æ håpa heller vi får "kosesvømming" på kurbadet.. Der vil æ gjerne være med!

 

No har tuppa fått kjole på, vi ska i bursdag te naboen. Ho har faktisk sovna to ganga i vogna i dag etter å ha blitt lagt i den våken!! =) Ikke lange luren, den lengste på 45 min, men likevel!! Mye mer enn i går!!

 

Lykke til med visninga Maria!!!

 

Vi skal til lege i mårra på 6 ukers kontrollen, så spent på forskjellen på kontrollen av tuppa der å hos han der "liksomlegen" på helsestasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, har bare prøvd å pumpe ofte før å øke produksjonen.. men e nok lurrer å la ho patte...:)

 

e jo kjempe bra at ho har sove mer idag:) e slitsomt når dem ikke vil sove! her sover no andrea på varandan i vogna mens stian e hos søskenbarne å ser på united kamp.. gått me litt aleina ti:)

 

ja e utroli kosli no på høsten når d blir mørt ute! syns den her tia e helt fantastisk fin ti egentli selv om være ikke e d fineste.. men d gjør ikke like mye på kvellan når man sitt inne å kose sæ:)

 

d e no bra fantastisk å være foreldra! man har ikke mye aleina ti, men når de små bare ser opp på dæ å smile så glømme man alt slite:D hadde aldri trudd at d kom t å bli så fint!:D

 

ka han het han legen på helsestasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glede mæ te Gratangen Maria :) Det bli bra. Tove - liksomlegen hete Glenn Dunseth.

 

Æsj, de har forandra programmet på babykino. Hancock - actionkomedie med Will Smith skal vises istedet for Once. Men æ skal no likevel! Håpe flere skal :) Torsdag kl. 12.

 

Idag har Noa-Nikolai sovet masse... håpe han sover te natta, hehe! Han spis hver andre time på dagen no og har begynt å våkne på natta også i 3-4tida. Men da putte æ inn smokken også sover han videre! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Pusi: Han legen på helsestasjon hete vist Dag Nordvåg... Han som tar 6 ukerskontroll på ungan..

 

Hmm stemme d at ungan gulpe vest de spis før mye?

 

Hær e Elias på besøk hos besteforeldra, tante, onkel og oldefar..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: ungan kan gulpe hvis dem spis for mye, for fort eller kanskje har luft som ikke kommer sæ "forbi" maten.. Men noen gulpe uansett virke det som.. Hvis de bli herja med kort tid etter mat e jo en tilnærma garantist for gulp!!

 

Stakar tuppa mi... Ho slokna halv fire å sov te fire i ettermiddag, å så bei ho så frykteli overtrøtt! Ikke snakk om å ville sove! Så først no fikk ho slappa så av at ho sovna.. Gav ho et bad isted og gikk litt rundt her å sang litt.. Å da ho fikk litt pupp da så slokna ho. Kor lenge det vare e jo uvisst... Men men.

 

Hurra for anna kino på torsdag!! Jubel å kanari!! Æ kjæm!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var vi klar for en ny uke :)

 

I dag har jeg laga lammestek med lillemann i sjal på magen. Fantastisk bæretøy spør du meg, utrolig hva man får til :-) O sov seg gjennom hele middagslagingen han. Har hatt besøk av en vennefamilie, så her var det liv i stua med fire små :)

 

Pusi: At hun suger er det som stimulerer melkeproduksjonen mest ja. Spesielt nattamming er viktig for å øke melkemengden. Så amm i vei om du ønsker å fullamme igjen :-)

 

Her går det ganske greit med sovingen. Han sover både i vogn, i dag faktisk i tre timer etter en times trilletur. Også sover han mye i sjalet da. I natt sov han fem timer før han ville ha mat, ny rekord!

 

Babysvømming tørr jeg ikke siden vi har så mye astma og allergi i familien. Det viser seg jo at barn som har deltatt på babysvømming oftere får astma. Så vi venter litt med badingen. Antar det gjelder de som er disponert for astma siden de er mer sårbar overfor luftveisinfeksjoner.

 

Så dumt at de endret kinoen på torsdag, tror jeg venter å ser hva som kommer neste torsdag.

 

Jeg liker høsten godt jeg. Elsker mørke kvelder med stearinlys og te. Synes også veldig om å plukke bær og leite etter kantareller. Herlig årstid!

 

Nå håper jeg på å ta kvelden snart :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne: Jeg kommer gerne til dig imorgen :)

 

Regner med at jeg går derop, vil gerne slå følge med jer som går. Jeg går fra prestvannet og i lysløypen nordover. Har bare et lille MEN har vist fået senehindebetændelse i det ene ben.... hmmmmm så om det ikke blir lidt bedre idag må jeg bile tror jeg.

 

For at få op mælkeproduktionen er det et tips at lægge barnet til ofte som i andre siger, men også at pumpe efter barnet har taget, selvom der bare kommer nogen dråber ud. Bare gør det i f.eks 5 min.

 

Høst ja! Blåbær og sopp, sterinlys og te :-)....Er bange for at gå glip af sopp og bær i år. ved ikke helt om sjal lader sig kombinere med plukking. Nogen som har erfaring?

 

Til jer erfarne!!! Hva skal man huske at tage med når man skal ud og flyve med bittesmå tasser??? Skal til Danmark på torsdag. Flyver med far ned og rejser alene tilbage...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susi..

Vi kan jo møtes oppe i lysløypa på toppen av øya ved brua der... Vet du hvor jeg mener?? Rett ovenfor universitetet på en måte...

Håper benet ditt er bra nok!

 

Og når du skal ut å fly så er det vel ikke så mye spessielt å huske på når de er så små. Da er det bare å amme når du letter og lander for det hjelper mot propper i ørene. Og ellers ha med et skift eller to pluss bleier og stelleprodukter nok =) Sjal er sikkert genialt på flyplassen, men jeg har klart meg fint uten.

Men neste flytur med 2 barn, blir jeg nok å satse på sjal til minste pia jeg og =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Ja e vell sant at noen unger gulper mere enn andre...

Blir ingen treff på mæ, vi e på ferie i Harstad..

 

Hær ska vi dra å reklamere på vogna vårs, brukt den i "knappe" 2 mnd, og d e kommet den sprekken i håndtaket..

 

Så e spent på ka de sir og ka de evt gjør...

 

Nydelig sol ute, hærlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der alle sammen!!!

 

Ja, nå er det utrolig lenge siden!!!!!!!

Liam har rukket å bli 6 uker allerede og jeg har ennå ikke kommet meg på treff...Ettersom lillegutt kom i fellesferien har besøk fra sør ikke latt vente på seg. Har hatt storinnrykk av venner og familie, men nå ser ting ut til å normalisere seg :-) Har vært veldig kos og vi har fått mye god hjelp i startfasen, men nå ser vi frem til en roligere hverdag bare oss 3, eller 4. Må jo ikke glemme vår firbente baby :-)

 

Gleder meg så til å treffe dere og babyene deres. Nå ser det jo ut til at alle er kommet godt i mål. Utrolig gøy!!!

Liam er nå som sagt 6 uker og veier over 6 kg. En skikkelig god plugg som smiler mer og mer.

Han har vært litt plaget med luftsmerter stakkar, men det ser ut til å ha blitt bedre etter at jeg droppet endel melkeprodukter.

Han har fortsatt litt plaget, men litt skal det jo gjerne være.

 

Ellers går ammingen veldig bra. Heldigvis ettersom han er en stor gutt med veldig god apetitt! Føler jeg sitter ute med puppen hele tiden og måtte fort venne meg til å amme både her og der.

 

Gratulerer med overstått dåp, bryllup osv. Har prøvd å oppdatere meg, men som sagt var det skjedd mye her siden sist.

Godt også å lese at dere som har vært litt syke nå er på bedringsvei!

Beundrer også dere studenter som nå er igang igjen! Synes dere er kjempe flinke som klarer å kombinere studier og mammarollen!

 

Gleder meg nå til å treffe dere og bli enda mer oppdatert!

Tekstet med Tone og fikk høre om treff hos deg Janne!

Så koselig! Jeg har kjempe lyst til å komme, men får besøk av en takstmann i dette tidsrommet. Men dersom det ikke tar så lang tid, så kommer jeg! Hvis ikke så sees vi nok snart uansett! Er ellers klar for å ut å trille litt, så hvis noen har lyst på en tur rundt prestvannet el. så er det bare å si i fra.

 

På tide å komme seg ut i finværet!

Ha en super dag alle jenter og babyer ;-)

 

Hilsen Pia og Liam som har sovnet i regnskogstolen sin (som forøvrig er beste medisinen mot magesmerter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Koselig å høre fra deg Pia- lenge siden nå... Bare kom i morgen når det måtte passe. Det gjelder nå i grunn alle sammen :-)

 

Så flott at Oskar sover godt i sjalet Kari Anne. Aurora sover også godt i sjalet. Har hatt det på når vi har vært på butikk/ kjøpesenter, når jeg har styrt litt hjemme osv. Virker som hun trives der! Jeg har nå kjøpt meg mei tai og hun trives også godt i den!! Deilig å ha armmene fri til å gjøre andre ting.

 

I dag startet hverdagen her i huset. Mannen min begynte å jobbe etter lang permisjonstid og ferietid og søskenene til Aurora begynte på skolen. Så nå framover blir det bare meg og Aurora på formiddagene...

 

Der våknet A fra formiddagsluren sin, må vel hente henne inn for litt pupping nå :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...