Gå til innhold

våre nye landsmenn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy F.... så fantastisk dum og patetisk du er HI!!!!! Det er virkelig trist at den finnes sånne som deg, men du høres jo bare helt blåst ut så det er jo en trøst i seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.... På seg selv, kjenner man andre, Rosa elefant?

Skrevet

Jeg tolker det slik at du ikke synes de har like stor rett til å oppføre seg som herrer på stranden, fordi de ikke er født og oppvokst her. De er velkomne, men bør være ydmyke og underlegne 'oss'. Det kan jeg ikke si er noe annet enn et rasistisk utsagn.

Jeg skjønner at det var en ubehagelig opplevelse. Ja, det skjønner jeg. Men, du bør være forsiktig med hvordan du formulerer deg. For det der var utelukkende rasistisk. Å si noe annet er juks og bedrag.

Skrevet

"våre nye landsmenn"

Jeg skjønte tegninga allerede i headlineren.

Kunne godt skrevet mye, men jeg blir helt matt. Og HI - hvis ikke dette er rasistisk, hva er det da?

Skulle gjerne gitt deg en ørlusing hvis jeg kunne! (i alle fall en verbal, for en fysisk er ikke lov)

Skrevet

Solstråle69, det blir bare for dumt det du skriver. Men hvis du er enig med HI(eller prøver å respektere hennes opplevelse som du kaller det) så er du vel lik selv. man kan faktisk ikke akspetere denne type innlegg!

Skrevet

Rosa elefant - er du et bedre menneske enn HI, som kan si "Fy F.... så fantastisk dum og patetisk du er HI!!!!! Det er virkelig trist at den finnes sånne som deg, men du høres jo bare helt blåst ut så det er jo en trøst i seg selv."?

For meg er du minst like "ille".

Jeg er lei av at så fort man sier noe negativt om oppførselen til innvandrere, så er man rasist. Og synes det er bemerkelsesverdig at de samme menneskene kan kalle andre mennesker dumme, patetiske og helt blåst - og synes at det er greit.

Skrevet

Det der er et så kjedelig angrep tilbake at til og med klokka slutter å tikke, Solstråle69. Det kalles å fordømme fordommer. Det er ikke minst like ille, selv om formuleringen kunne vært annerledes.

Dersom innlegget hadde vært vinklet i en annen retning hvor opprinnelse og etnisitet ikke hadde vært hovedargumentet, hadde det blitt møtt med mer forståelse. Hvorpå det kunne stått noe som at en gruppe mennesker okkuperte stranden og luktet uhygienisk. Det var en ubehagelig opplevelse etc..

Nå henges somaliere ut. Innlegget hadde ikke hatt like stor betydning dersom opprinnelse og etnisitet ikke hadde vært nevnt.

Skrevet

Der har du solstråle69 i et nøtteskall...

Evige sirkeldiskusjoner uten ende som bare viser at hun ikke tør ta noe standpunkt (eller innrømme sitt standpunkt)

Skrevet

- Hvor mange av dere bor i Oslo, lurer jeg på?

Jeg synes også somaliere kan lukte vondt til tider. Men de synes sikkert jeg lukter vondt også.

Det værste på banen i Oslo er ikke en somalier som lukter vondt , men en uhøflig, egoistisk narkis!

Skrevet

Høres bare ut som en dårlig unnskyldning for å være rasist solstråle69!

Skrevet

Og jeg synes "dere" overdriver, Tøysetipp.

Og jo, JEG synes det er ille å kalle noen for dumme, idioter, blåst i hue, etc - da mener JEG at man synker til det aller laveste nivå.

Skrevet

Hva mener du jeg skal ta standpunkt til, Spetakkel?

Og nei, jeg er ingen rasist.

Skrevet

Og ja jeg mener jeg er et bedre menneske enn HI selv om jeg sier det. Jeg jobber selv på asylmottak og må takle den type holdninger hver eneste dag. Noen ganger må jeg eksplodere for å klare det. Folk vet så altfor lite om hvordan det faktisk er.

Skrevet

Hva du mener om HI sitt innlegg så klart...

Hvorfor deltar du i denne debatten? For å oppdra oss? Jeg gjentar at jeg (og sikker mange andre) har ulik oppførsel her og i rl)

Jeg har forøvrig heller ikke sagt at noen er blåst i hodet etc.

Hopp ned fra hesten - vi har ikke bedt om noen mamma.

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig, Rosa elefant. Jobber du på asylmottak, og der må du takle nordmenns rasistiske holdninger hver eneste dag?

Skrevet

Ikke sitter jeg på noen hest, og jeg er kun mamma for ei lita jente. Hvem vil egentlig oppdra hvem, Spetakkel?

Jeg har sagt lenger opp hva jeg mener om innlegget til HI. Jeg har ikke opplevd situasjonen, men som det fremgår av innlegget synes hun det var ubehagelig. Kunne ikke falle meg inn å kalle henne for rasist av den grunn.

Skrevet

Nei, det oppsummerer vel bare at du er enig med HI, men at du er for feig til å innrømme det.

Skrevet

Da får du stå for "oppsummeringen", Spetakkel - bryr meg egentlig ikke spesielt mye.

Men hvorfor et slikt ønske om å stemple meg som rasist?

Skrevet

He he.. nei ikke på selve jobben, der slipper jeg stort sett det. Men når jeg forteller hvor jeg jobber så jeg nesten alltid reaksjoner.

Skrevet

Uten å ha lest alle innelggene over:

Jeg jobbet 1 år med innvandrere, asylsøkere osv. (ikke asylmottak).

Hver dag måtte jeg tåle å bli skjelt ut av utenlandske menn: "hore, kjerring, fitte, bitch +++" - ble jeg kalt hver eneste dag. Fikk en søppelkasse kastet etter meg, politiet kom flere ganger osv.

Visse nasjonaliteter utmerket seg (negativt).

Damene var det skjeldent "bråk" med. Høflige, stille og sjenerte.

Jeg kan dessverre forstå, men forsvarer ikke, holdningen til mange nordmenn ovenfor utlendinger.

Drittsekker finnes i alle farger!

Skrevet

altså dette kom veldig feil ut av meg. men det blir vel enda mere feil vis jeg prøver og rette opp meg selv. jeg mente det ikke rasistisk i det hele tatt. jeg har det med og ordlegge meg feil, jeg har faktisk ingen ting i mot de.

Ja ting er vell litt uvante og kjenner kulturene alt for lite.

nei jeg eier ikke stranden eller, har faktisk kunne tenkt meg å pratet med de, men de prater ikke engelsk eller norsk så da blir det vanskeli.

Jeg beklager hvor feil dette ble!

så nå er det opp til dere om dere vil fortsette diskusjonen å kalle meg ditt å datt. å nei jeg vet egentlig veldig godt att vi ikke skal forhånds dømme folk. Og jeg vet att jeg har skrevet noe før jeg tenkte meg om!

Skrevet

Jeg har ikke ønske om noe jeg, men jeg undres bare hvorfor du deltar i en diskusjon når du ikke bidrar med noen synspunkter utover å stemple alle som fordomsfulle etc.

Tror du vi bryr oss så veldig om hva DU mener?

Skrevet

Drittsekker finnes i alle farger : Ikke ment til HI eller noen andre!

Skrevet

Det er da ikke å overdrive og be henne være varsom i sine uttalelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...