Gå til innhold

TROMSØJENTENE 01.08.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Anette: tøybleia kan man enten kjøpe "ferdigbretta", de har dem visst på både jysk å reflex. Men æ syns store kluta som kan brettes så de passe rundt stumpen e bedre. Æ har nøstebarn sine, å kan bruk de med behov, imens brukes de te gulpekluta å de e fantastisk! Så kokes dem så e de klar te litt forskjellig.

Men har skjønt at det e veldig ulikt ka folk syns e greit, så om du finn flere nett sider me sånne ting så e det jo forskjellig!

Om så bare ta en vanlig klut på han og legg han oppå håndduk så det ikke kommer utover gulv å pledd å matte, så kan han ligg sånn litt. Æ tar tuppa me mæ på badet når æ dusja å da ligg ho naken på stellematta på golvet, å det trur æ gjør godt i rumpa som har hatt våt bleie på sæ ganske lenge på natta!

 

Hehehe! Ja æ va redd for at æ va litt annerledes enn de fleste på filmsmak.. Æ takle ikke "suppefilma" å sånt æ da.. Men action å thrillera e saken for mæ!! =) Satse på kino æ, å at det seinere e flere som vil se andre filma! =)

Æ ska ikke tvinge dæ på kino Elise! =) =) Vi like jo alle forskjellige ting da! =)

 

Ska vi prøve på et nytt ute-treff neste uka?? Kor mange her har bil å lyst å fær litt tu på langtur, evnt ta buss?? For e jo utroli mange fine plassa rundt omkring, men de kreve jo dessverre transport.. Æ bare spekulere litt.. :-)

Evnt så syns æ det vannet oppe der som Petrine bor e kjempefint! Å der går det jo an å gå både kort å lang tur alt etter som lyst å behov melde sæ.. Eller prestvannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nættemor: Okei... Ja skjønne kordan bleia du mene..Utrulig nok så såg æ på d såret, og d va blitt mye bedre.. Har bare smurt me sånn A-krem og luftørka d...

 

Men takk før tipset, blir d værre ska æ prøve ut d du foreslo...

 

Hehe æ like mest komedia æ da, men syns og at skrekk/trillera og e bra... Sånne "katastrofe" filma digge æ :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette, ka du gjør oppe midt på natta da?? Var veldig seint eller tidlig å være oppe...

Bra stompen har blitt bedre da =) Vi bruker en salve som heter "barnesalve NAF" fra apoteket, og den gjør underverker for veldig såre stomper. Det blir som regel helt fint igjen over natta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: hehe måtte opp å pumpe, før Elias sov.. Va litt sprengt :/ ok ang salven, den må vi kanskje prøve... E sikkert ikje nåkka særlig før de små når stumpen e sår...

 

Men heldigvis ser d bedre ut..

Nån som har hørt at de små kan reagere på leverpostei? har ikje spist d på 2 daga, og magen te Elias har vært "rolig"...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, nei har ikke hørt at dem kan reagere på d.. men kan jo hende elias reagere på d...

 

ho tar no puppen no, men ho slepp den veldi ofte... men ho får no litt pupp før morsmelkerstatninga..:)

 

så på nette på den ergo selen, kossn får man bestilt den? fant ikke nåkka på densia æ va på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :-)

 

Her har mormor tatt Oskar og jeg sovet :-) Føler meg mer opplagt enn på lenge!

 

A-kremen er god, men man bør ikke bruke den på store områder av kroppen til den lille. Det blir alt for mye A-vitamin for en liten kropp. De tar jo opp mye gjennom huden. Selv bruker jeg helst kremer og salver som inneholder minst mulig. Men jeg er nok ekstra forsiktig siden jeg ser mye rare reaksjoner på jobben :) Alle kommer jo til hudavdelinga.

 

Jeg er åpen for hjemmetreff neste onsdag. Har god plass til vogner ute på platten. Vi kan jo kombinere med trilling i løypa :-)

 

Jeg har fått en selskapsyk gutt! Han har vært våken siden åtte, og har bare smilt og pludra i vei. Stor overgang fra bare å spise og sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alli hopa:-)

 

Pusi: Æ har åsså kjøpt ergoselen, har ikkje kommet ordentlig i gang me å bruke den, bare prøvd den litt her hjemme, men d virke spm Silja like den :-)

 

Ang bestilling; va bare inom å snika på babyslynga (der æ kjøpte den), å nettbutikken va stengt til 17. aug. pga ferieavvikling. Info-sien va derimot åpen så man kunne lese litt om de forskjellige produktan.

 

Ellers så trur æ æ har en brystbetennelse snikanes...usj.. Ont å øm i puppen, brystvorta kjempesår, å frys sinnsykt.. Har no pakka mæ inn i pledd å fleecegenser, å heldigvis sover snuppa så æ får slappa av.

 

Høres no koseli ut me treff til uka hos dæ petrine, håpe æ har fått kontroll på de hær styre til da:-)

 

Annette, du får kose dæ masse på kino idag, duå Ingrid sitt vel godt planta i kinosetet no:-) Me neste gang!

 

Hei Tone! Korsen går d med brura? :-) Du glede dæ vel bra no til den store dagen! Så koseli at du invitere åss til å komme i kirka å grillfesten, men d ser skummelt ut for mæ no me den puppen æ har for tia ;-/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor: Va d du som brukte den amme teen fra NAF? Gidde du ungen d og? Isåfall kor mye?

 

Elise: Den barnesalven fra NAF som du anbefalte, kan man smøre den på hele kroppen eller bare i baken?

 

Åj Elias e blitt lang no, va 48 cm ved fødseln e 56 cm no :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette..

Kan svare ang teen også.. Det står på boksen at man kan gi en t-skje til barnet =)

På den salven står det: 'Hudbeskyttende. Inneholder sink og lanolin. Påføres tynt ved rødhet og irritasjon'. Så det kan man sikkert, men vet ikke hva det skulle brukes til da?

 

Vi skal på HS på barseltreff på mandag, er det tilfeldigvis noen her som er på gruppa mi?? Tviler egentlig, for det er vel ingen av dere som tilhører langnes som fikk babyen nært nok... Men er nå litt nysjerrig da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Jepp, æ bruke den å syns den funke bra mot luft! Ho får ei t-skjei eller nå sånn når æ tar mæ en kopp, men ikke mer enn ei te to t-skjeie per dag. Men æ kan drikke tre koppa i løpet a dagen for det e det som gjør susen trur æ! Så æ tar den mot luftvondt å ikke for puppinga..

Æ har no den Weleda zink salva, syns den virke veldig ok. Ellers syns æ de der babyline produktan e fin sia dem innehold lite sånne rare ting..

Men trur at sia tuppa ligg me rumpa fri ganske lenge på mårran så e ho veldi lite sår, det e iallefall ikke mye æ må smør ho i stumpen! Men derimot bak øran.... Der må æ smør flere ganga om dagen. Ho e sår å har sprekka der, så helsesøster sa smør-smør-smør! =)

 

Tove: æ har ergosela æ å, Ingrid like den veldig godt! Har no brukt den en del her heime, utafor huset å på tur, å på begge babykinoan æ har vært på. Veldig greit å ikke ha vogn me da! Så har æ skift å kluta å et teppe med i sekken..:-)

Kan iallefall anbefale den, å fikk i dag høre av en mann på butikken at han sku ønska han hadde den, for han hadde en versjon uten den hetta som man kan ta over hodet for å skjerm mot vind å sol å samtidig hold hodet stødig.. Å så har æ kjøpt en "mannevennlig" en, i svart å mocca.. Riktig flott ja!

 

Flott du bli me på kino Morlilla! Vi va ikke mange sjele der i dag, men kosa mæ æ! Elske kino å ska utnytt dette året te fulle sia vi omtrent aldri får gå på kino ellers!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: Okei.. Ja så ka som sto på den salven, har kjøpt den... Flere hær som har helsesøster på helsestasjon i sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har no bestilt den..:) trengte man egentli d spedbarnsinnlegge?'

 

no sover ho endeli i vugga ijæn..vært våken no sia kl hall 9 å bare kava.. så va gått at ho sovna no:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nættemor: Ja æ trur sannelig den teen virka igår, Elias sov fra kl 24 til 0430, så va d opp å spise...

 

Hehe e så artig å se når de får bolla kinna :-)

 

Flere hær som har helsestasjon i sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spedbarnsinnlegget bruka jo vi no, men har skjønt at Elke bruka bare ei pute. Så e vel egentli ka man gjør utav det! Æ bruka innlegget som underlag hvis vi e ute å må legg ho ned å sånn å da..

 

Vi sku jo i kirka i dag å se på Tone.. Men tuppa mi e ikke enig i at vi skal gjør nåkka som helst! Ho nekta å sov å e så trøtt så trøtt.. No har ho duppa litt men e svart under øyan.. Mulig ho plages av karrikrydderet æ brukte på fiskebollan i går.. Så ska lag litt ammete her no å se om nån dråpa vil hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kanskje dumt spørsmål også e d jo privat da, men kan jo prøve å spørre..

 

Nån hær som har hadd sex etter fødseln eller?

Har dåkker vært på sånn etterkontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen i dag, Tone! Håpe du hadde en flott og minneverdig dag.

Kom mæ ikkje til kirka for å se, vi blei å reise på helgetur til mine foreldra i Balsfjord. Flott oppslag i avisa idag da :-)

 

Her e det fortsatt heilt i hytt og pine katti vi får lagt Magnus om kvelden... De to kveldan vi fikk lagt han og han sovna i egen seng, va nok bare flaks. De siste kveldan har i begynt å legge han i ti-tida, og det har endt med at han har sovna i ett-tida, når æ har gitt etter og puppa han i søvn i senga lamme mæ... :-/ Han styre og kave og skrik og har nok endel mageknip, sovne når han blir båret, men våkne straks vi legg han fra oss, og blir såklart heilt overtrøtt. Ikkje bare bare det der. Vil jo helst lage rutina på at han legg sæ i egen seng. Men i kveld orke vi ikkje styre, får ta det som det kommer, men regne med litt våkenatt, for ha sover no og har gjort det sia kl 20 da han tfeldigvis sovna, og ikkje spist sia kl 19, så da spørs det om han sover videre når han våkne no.....får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Tone!

Kom meg ikke i kirka, da vi ble bedt på middag kl 1630

Men skal på grilling ilag med dokk i morra, men du har vell neppe brudekjolen på deg i morgen..., så vi får vente til bildene kommer :)

 

Her begynner folk å ha barndåp ser jeg. Ser på facebook at Janne skal ha på søndag. Vi skal ikke ha for 12 oktober

Så det er enda lenge til.

Nå har snuppa nettopp sovna. Regner med ho sover til ca 0400, så er det pupp, så igjen fra 0700, så står vi opp 0830- Slik er det sort sett hos oss. Ser det er flere som ikke helt får barna til å sove i egen seng. Vi har gjort det en del, men når hun ikke vil, blir vi "svak" og tar henne over i vår seng. Tenk hvor mye sånn det bil bli fremover. Alt vi hadde tenkt vi skulle være streng på..

 

Går det bra med deg Kari Anne og brystbetennelsen.

Håper det var feil og at det ikke var det du hadde fått.

 

Nå skal jeg gå å få litt tid ilag med "mannen" (vi er ikke gift)

 

Ha ei god natt jenter!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med bryllupet Tone!! Gleder meg til å se bilder :-)

 

Ja her forbereder vi barnedåp på søndag. Er egentlig ikke så mye å forberede, skal ha koldtbord og det er jo det ikke så mye styr med. Kakebaking har jeg fått andre til å gjøre...heldigvis!! :-)

 

Aurora har i over en uke sovnet i egen seng. Jippi! Hun kommer over i vår seng når hun våkner i 4-tiden igjen og får lov til å sove der til vi står opp, som regel i 10-tiden.

 

Sex...nei, det har vi ikke begynt med :-P Av en eller annen grunn gruer jeg meg litt til første gangen, lurer på om det vil føles anerledes.... Men er vel bare å hoppe i det? Hehe...

 

Jeg kommer på treff til deg Kari Anne! Gleder meg :-) Skal vi gjøre som de andre gangene, ta med litt hver??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra! Gratulere som mann å kone Tone!! ;-)

 

Kanskje du har fått en liten morgengave i dag da, hehe ;-)

Håpe dåkker hadde en flott å uforglemmelig dag:-)

 

Klem fra Marlen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne med på treff Kari Anne! =) No glede æ mæ så te å se både dokker å de små igjen.

 

Ulf klarte å få Ingrid te å sovne to ganga i går med å gi ho smokk.. Så et øøøøøøøøørlite håp har æ enda.. Men ho e ivrig med tommelen oppi leppen, så e spent..

 

Ja håpa dokk fikk en super dag i går Tone! Glede mæ te å treff dokk i kveld å kanskje få hør korsn det gikk!! Håpa dokk ikke e helt utslitt ;-)

 

Nei æ har enda tuppa ilag me mæ i senga så her bli det lite futt, må vel gjøre nåkka med det en vakker dag..

Ho kan legges i egen seng å sove dypt, men i det øyeblikk æ legg mæ ned så e det opp å hopp! Så om nån måneda bli det sovekur.. Tok det på sigurd å det funka så fint..

Men æ må no bare spørre mæ sjøl te tider;finnes det en egen lov som si at det ikke e bra å sove ilag me de små?? Nei det gjør det sannelig ikke.. Hvis man røyke, bruke sterke medisina eller drikk så e det nå anna, men det gjør ikke æ.. Kjente i går at æ bei helt stressa da ho sovna på Ulf sin arm med smokken, for da hadde æ ikke kontrollen.. Så akkurat den biten må æ nok jobbe en del med ja..... Men å sove sånn e jo så digg.. Bortsett kanskje fra ryggen min som hyle etter ei bedre stilling, men men! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...