Gå til innhold

TROMSØJENTENE 01.08.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På lørdag kl. 19 skal vi ha grillfest i Sandnessund skytterhus på Kvaløya for venner og kjente som ikke er bedt i bryllupet. Alle er velkomne! :) Er jo meldt fint vær heldigvis. Men det er mulighet for å spise inne i lokalet også, vi tenkte å grille i fjæra ved sjøen, veldig fint der med gressplen. Å, det her bli ei bra helg! Kos dåkk på treff idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor: Ja du kan godt gi mig dit nr, eller ring når du er færdig med dit og høre hvor vi er i løypen... send mig dit nr på sms hvis du vil at jeg skal ringe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor: Ja bare send mig dit nr på sms hvis du vil ha at jeg skal ringe, ellers kan du også ringe og høre hvor vi er i løypen når du er færdig med dit

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nå har dokk det vell fint på treff.

Jeg er hjemme å ordne til visning i leiligheta. Må jo pakke bort en del barneting, for det et litt trangt i leil med alle tingene til lille K.

Og så må man jo shine alle rom. Og det er jo ikke gjort til en hver tid....

 

Vi har bestilt til barnedåp 12 okt. Skal ha enten Tapas eller koldtbord. Skal bestille det. Er enda usikker på hvem vi skal be. Er litt vanskelig det der. Ber vi det venneparet, må vi be dem, så dem osv osv

Men vi finner det nok ut. Har jo god tid :)

 

Ellers er Kristine snill. Sover i egen seng fra kl 2300 ca, så står vi opp rundt 0830. Da har hun hatt to puppestopp i løpet av natta. Synes det er helt greit jeg :) Legger henne i egen seng, men det er ikke alltid hun vil det når vi har puppet i 3-tia. Må si meg enig med Janne om at det er litt deilig å få litt tid alene i senga bare oss to foreldre. Men det er jo godt å ha ho ilag med oss og :)

 

Er det noen som skal i kirka kl 1600 og se Tone fredag?

Og er det noen som skal på grilling lørdag?

Jeg hadde tenkt meg dit. For samboern er i dykkerklubben til Kent Rune, så han er også invitert.

 

Der våkner snuppa, så da var den skrive stunden.

Vi høres

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, jeg har fortsatt feber, så ingen treff på meg. Må vel komme meg til legen om det ikke gir seg. Jeg hadde veldig mange brystbetennelser forrige ammeperiode, tror jeg hadde ca 8. Jeg har dårlig melkeganger tydeligvis, for jeg følger alle regler, men puppen blir tett uansett :( Puppene ble forresten mye raskere myke denne gangen enn forrige. Da var det mye spreng hele den første måneden, nå gikk det bare en liten uke før de ble nesten normale. Ja, bortsett fra de gangene de går tett da..

 

Kan tenke meg du har travle dager Tone :-) Håper dere får godt vært til helga. A skal reise til Bodø i bryllup, så fredag er jeg alene med mine to små her. Håper dere får en kjempefin dag :-)

 

Elke: Kan tenke meg det er godt å komme seg ut av byen! Til lykke med ny bolig! Charlotte og Noa-Nicolai blir nok gode lekekamerater!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine : ååååh..føler så inderlig med deg! Ville dratt til legen om jeg var deg. Særlig siden det er helg snart. Bedre å få seg time hos fastlegen, ja billigere er det også ;)

God bedring=)

 

Gleder meg til treff iløpet av høsten. Er vel bare jeg som ikke er ledig på formiddagene, vil jeg tro? Jaja, får håpe det klaffer så jeg kommer meg på treff av og til iallefall=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da Kari Anne.. Håpe det går bedre med dæ..

 

Hadde dokk det fint på treff?? Æ kom mæ ikke, va å hjalp ei venninne som nettopp e blitt aleina, å som har to små barn, så ho trengte litt hjelp å støtte..

 

Noen som skal på kino på torsdag?? Ser jo at det e X-files!! Æ e stor fan av alle filma med futt å fart å gjerne litt aliens! Å se på han Mulder i nån tima e å helt greit for mæ altså..

 

Æ vil gjerne kom å se på dokker i kirka, Tone, å kom te grilling! Men her har vi Sigurd å, så vi skal prøv å sy det til!! =)

 

I dag har vi vært på kontroll, ho e 7 uka i dag.. Tenk så fort tia går! Å samtidi syns æ ho har vært her alltid... =)

Ho e no blitt 5650 gram og 56,5 cm lang! Ei riktig lita tjukkebærta! Fri for hår midt på hodet å full av sånne hormonprikka, så ho e no arti! =) Men legesjekken på helsestasjonen va dårlig, legen der e ikke helt patent.. Heldigvis visste æ det på forhånd, så har bestilt en skikkelig sjekk te ho i mårra når æ ska på kontroll, men syns det e trasi å tenk på alle de som ikke vet det å som får dårlige sjekka uten å vær klar over det av han legen. Trasi hvis det e ting som overses fordi han gjør en dårlig jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh e pia 7 uke allerede! ja tia går fort:) kor teit at d e så dåli sjekk der.. ka han gjør så dåli?

 

kor lenge va dåkkers unga oppe når dem va 2 uke? vårs e våken i opptil 5 tia, nesten kver gang ho våkne.... trudde dem sku sove ganske mye på den tia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På seks ukers kontrollen skal legen blant anna sjekke hoftan, da bør bleien av og ungen ligge på et flatt underlag, mens bena skal bøyes å styres med. Han dytta i dem mens ho lå på fanget mitt..

Så skal understellet kikkes litt på, te guttan ska steinan sjekkes. Øya å øra ska sjekkes men ikke nåkka av dette gjorde han.. Hjerte å lunga skal å sjekkes, å hvis han e så fantastisk oversuper at han klar det med å dytt en finger i magen på ungen, så e han jo en brilljant doktor! Nei huff.. Har hatt han som fastlege før, å det va ikke nå særli.. Blant anna feil salve te Sigurd som har atopisk eksem.. Den nye legen har jo da fiksa problemet, pluss forebygg det!

Men bi ikke nå ekstra sjekk på oss idag, må vent nån daga for legen va blitt syk.

 

Ska si vi har fått oss ei lita gulpertine.. Nesten hver mårra så må både ho å æ heilskiftes på, da har ho sæ en sprutgulp! Å æ klar aldri å vær forberedt for den kommer så plutseli. Pluss at ho gjerne fyk gjennom tre bodya for dag! Så her bli det ikke tran før ho e ferdi me det..

 

Tove: tuppa mi va våken en times tid helt fram te no nettopp.. Ho trengt ikke nødvendigvis sov så lenge, men klart knapt å vær våken en time altså. Men der e ungan veeldig ulik! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nættemor hørtes ikje ut som no særlig bra lege :( Håpe han vi ska te imårra e bedre, å gjør d han ska!

 

Uff hær har lillingen fått sæ et lite sår under pungen, håpe ikje d blir værre.. :/

På søndag e han 7 uke, tia går fort ja...

 

Pusi: Går d bedre me amminga no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, ho greide heller ikke å være våken i en time litt over den første uka.. men i d siste så ska ho være våken lenge(selv om ho virke trøtt). men ho sover da lenge... va våken fra 8-12 igår kvell å sov da t kl 5 i mårrest...

 

mzme: auu, d hørtes ikke gått ut.. håpe d ikke blir værre nei!

 

har ikke fått bynt ånkli me den, men ska bynne idag.. ho skjønne ikke helt ka ho ska gjøre me den no.. så håpe ho greie å få d t.. vil så veldi gjerne at æ ska greie å amme! men ska prøve så gått æ kan:D

 

kossn bæresele anbefale dåkker å kjøpe? ka den koste å kor får man tak i den? tenkte at d kansje va lurt å ha likavell.. værtfall viss ho ikke vil ligge aleina i d hele tatt når faren e på jobb... men no sover ho faktisk i vugga:D sove snart i en time.. bare logge i vugga i 10 min da.. så håpe ikke ho våkne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lege er dette da?? Blir sjokkert! Tenk om han driver å feilbehandler og feilinformerer til folk, det er jo kjempe spummelt jo. Kjenner jeg blir provosert, dette er jo folk vi MÅ kunne stole på!

 

Pusi...

Så lenge hun virker fornøyd, så er nok alt som det skal med Andrea.. Men skjønner du blir frustrert, for A sov heller 'ingen ting' da hun var liten. Fikk ikke gjort noe husarbeid, og måtte ta henne med i dusjen for å få dusja fra hun var kjempe lita, og lage mat/spise med henne på armen osv.. Slitsomt å ikke få arma fri i det hele tatt!

Fått til amminga??

 

Håper jeg får til denne gangen, for det flaske styret er noe herk! Men så langt ser det nå greit ut, hun spiser seg mett på ene puppen, og ennå er den ikke tom når hun er ferdig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har elektrisk brystpumpe - og er fornøyde med den, hvilket merke har dere kjøpt? Hvor kjøpte dere den - og husker dere sånn cirka pris? Jeg skal kjøpe en slik nå, har en manuell pumpe jeg ikke er fornøyd med. Det tar liksom en evighet å pumpe melka ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, såpass ja. Jeg kjøpte også den manuelle brystpumpa på reflex, og den kosta over 800 kroner. Den var ikke verdt prisen for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere det fint på treff i går? Jeg kom meg desverre ikke...

 

Pusi/ Tove: Det varierer hvor lenge Aurora er våken. Noen ganger kan hun godt være våken i 5 timer, men da er hun som regel overtrøtt. Min erfaring er at det er vanskeligere å få henne til å sove dersom hun er overtrøtt eller dersom det skjer mye rundt henne, for eksempel har besøk eller er på besøk og mange vil holde henne. Som regel er hun våken et par timer før det der tid for soving igjen. Hun har forresten begynt å legge seg tidligere og tidligere for kvelden.I går sovnet hun klokken 23 og sov til kl 0330 for amming.

Ang bæresele: vi bruker elastisk sjal (Moby Wrap). Kjøpte det på www.sweetlittlemonkey.com. Men finnes maaange typer bæreanretninger!! Aurora storkoser seg forresten i sjalet. Sover så godt atte og jeg kan gjøre ulike ting hjemme eller ute!! Men tror jeg nå skal kjøpe meitai, de er så lekker :-) Kan brukes fra de er nyfødt, men er visst anbefalt fra de er ca 2-3 mnd. å kan holde hodet sitt selv.

 

 

Anette: stor jente du har fått deg:-) Aurora var 4300 på 6 ukerskontrollen (for en uke siden), regner med hun nå nærmer seg ca 4500. Var 55 cm lang. Hun har også mye melkeutslett, røde prikker overalt i ansiktet. Er i tillegg veldig rødflammet i ansiktet samt veldig tørr. Har måttet smøre henne litt for det er tydelig at det klør!!

 

Jeg prøvde å pumpe meg her om dagen, bare for å teste ut pumpa (har phillips avent manuell pumpe). Gikk ikke så bra, var ikke mye jeg akkurat fikk ut den lille stunda jeg prøvde. Må vel bare prøve flere ganger... Men har ikke hatt behov for pumping til nå, men kan jo være greit etterhvert når jeg vil finne på ting på egenhånd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde avent elektrisk og den kosta 1500 på apoteket (for to år siden da). Var fornøyd med den, når jeg endelig fikk teken på det... noe som tok litt tid!! Prøv å klem ut noen dråper for hånd før dere setter i gang med pumpinga. Det går myye bedre når man får i gang utdrivninga før man begynner å pumpe=)

Men helt klart bedre med elektrisk enn manuell ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han legen e ikke helt som han skal.. Va jo en grunn til at æ flytta hele familien over te en anna fastlege! Å helsesøstrene på helsestasjonen e kjempefortvilt, de har jo prøvd å få han te å gjør det han skal, men det går ikke.. Å det e visst håpløst å få han sparka! Så ja.. Æ e veldig glad vi visste om han, men får frysninge av å tenk på alle de som ikke vet nåkka.. Å som stola på han.. For kem veit ka han går glipp av!

 

Anette: Har du brettebleia? For et sår e ikke godt.. Så kan han ligg å luft rompa å pungen mye, det kan hjelpe..

 

Noen flere som skal på kino i mårra? X-files? Eller e det bare æ som e ivrig på den type filma?? :-) Æ ska ta å se den, for har virkelig gleda mæ te å få gå på baby kino igjen, å så vise dem to filma etter hverandre som e midt i blinken for mæ! Sist uke va jo batman helt konge! =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... Nættemor... jeg er ikke fan av sånne filmer=P

Ikke egentlig fan av kino i det heletatt jeg da.. Siste filmen jeg så på kino var King Kong når jeg var gravid med Alva... og jeg hata det!!! Så det skal være veldig interessant om jeg skal gidde..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne gått på kino i morgen, men da kommer helsesøstra på hjemmebesøk så det passe ikke denne gangen. Ville forresten mye heller sett Batman enn X-files da, men...var bortreist forrige torsdag så da ble det heller ikke kino. Håper det kommer flere gode filmer på babykino framover, da skal jeg prøve å få sett dem. :)

 

Takk for svar angående pumpe, forresten. Tror jeg skal se på en sånn Avent-pumpe, da.

 

Mammamia: Ja, kan være greit å fryse ned noen poser med morsmelk når man skal være borte noen timer fra ungen etterhvert. I tillegg erfarte jeg hvor bra det var å ha et lite lager da jeg fikk norovirus. Klarte ikke å ligge å amme mer enn to ganger i døgnet de tre dagene jeg var utslått, så da fikk Alva flaske. Kan jo være greit å teste først om babyen vil ta flaske - før man pumper seg til den store gullmedaljen. :) Ikke alle babyer som "godtar" mat fra flaske.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...