Gå til innhold

TROMSØJENTENE 01.08.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Petrine : Trist å høre om svigermora di. Sender dere gode tanker!

 

Nættemor: Kan tenke mæ det har vært litt godt å ha en kun I å konsentrere sæ om, selv om du sikkert savna S. Ser for mæ at han kommer hjem med masse spennende opplevelser han vil fortelle om. Koselig=)

 

Tone : Håper det går bra med bryllupsforberedelsene. Regner med dere har det meste i boks. Ja, siden du fikk planlagt litt før NN kom=) Vi har barndåp 10 aug, og da er det heldigvis bare litt å planlegge. Tenker på hvor mye som skal klaffe til et bryllyp=) Håper dere får deres livs beste dag=)

 

Nå er mann og barn dratt til svigermor. Jeg skulle egentlig være med, men fant ut at jeg skal få lest noen timer istedet. De trenger vel å dulle med A alene hos svigermor, så.. da benytter jeg sjansen til å sove litt og så lese=)

Savner lillemor allerede, så er vel greit å få øvd seg litt til skolen begynner.. hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, kreft er ille. Det er litt tungt siden A er enebarn og de har liten familie. De har heller ikke så mye slekt her, så det blir mye på oss. Men det må jo bare gå på et vis.

 

Novva: Jeg har hørt at den salven skal være veldig bra ja :) Men pga av mye eksem og allergi i familien tørr jeg ikke bruke noe som inneholder allergener. Ringblomst er et ganske sterkt allergen :( Han har ikke bleieutslett i følge hudlegen. Mekoniumen har laget åpne sår rundt åpningen og siden han bæsjer så mye gror ikke sårene. Så nå får han omslag med noe uttørrende og masse zinkpasta på ved hvert skift. Han elsker å få føna rumpa når vi steller :-) Smiler og er såå fornøyd! Zinksalve og tøybleier går ikke sammen, så nå er vi over på papir for en stund.

 

Jeg må vel gå til innkjøp av litt tran jeg også, O er jo fire uker i dag! Skal si ukene flyr!

 

Jeg har faktisk meldt meg på Grete Roede kurs for nybakte mødre. Føler jeg trenger en ekstra puff når det gjelder å komme seg tilbake til utgangspunktet. Så nå skal jeg motivere meg i noen uker. Ser virkelig frem til å bli sprekere :-) Og slankere..

 

Lykke til Cajenne! Spennende!

 

Nå skal jeg hive meg rundt å få litt orden her mens A og J er ute av huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Takk for tips ift til å ta flaske. Foreløpig ikke skjedd noen revolusjon på den fronten, men skal fortsette å prøve.

 

Kjedelig at dere kom til Bukta og ikke traff noen, Maria! Jeg synes det var litt kjølig vær å sitte stille i idag. Ble tur rundt Prestvannet istedet. Ikke vært så heldig med været de gangene det er satt opp treff i Bukta;(

 

Ja, kreft er vondt og krevende for den det gjelder og de som står rundt. Stå på Kari Anne! Høres også vondt ut med åpent sår bak. Håper det nye sårstellregimet gjør susen.

 

Her blir vi mer og mer begeistret for bæresjalet. Iver sover mye mer på dagtid når jeg bruker sjalet på tur enn vogna. Han er i det hele tatt ikke så glad i vogna. Må lirke han nedi mens han sover hvis han skal ligge der (og da vokner han gjerne raskt igjen). Legger jeg han nedi mens han er våken skriker han som en stukken gris. Noen som har erfaring fra tidligere barn ift om det blir vanskeligere å bruke vogn senere når en bruker mye sjal i begynnelsen?

 

Gratulerer med nytt hus, Elke! Og lykke til med innspurten til bryllupet Tone!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minda: Sigurd takla ikke å ligg i vogna si, han bare hyyylte!! Men så snart han va rundt fire måneda (han va født i slutten av februar, så va værforbeholdt rett å slett) så bygde æ han opp i vogna så han kunne sitt å se litt mens vi trilla, da kom vi oss endelig ut på tur! Vi hadde babybjørn, men brukte den lite pga den va så vond å bære, så har jo ingen erfaring med sjal kontra vogn.. Men Sigurd likte etterhvert å være i vogna, hvis han fikk se når han va i den!

 

Uff da Kari Anne.. Det å stå aleina som familie i ei sånn tid kan ikke være lett. Har dessverre mista nære familiemedlemma sjøl te kreft, å det e tungt å trist å veldi maktesløst.. Kan bare ønske dokk lykke til i denne tia..

 

Ja treff i neste uke?? Nån som føle for det? Kor å ka å sånt nåkka?? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender mine beste tanker til deg og familien din Kari Anne og ønsker dere lykke til i tiden som kommer. Ta vare på hverandre!!

 

Her i huset går ting veldig bra. A har nå 2. dagen på rad sovnet i sin egen seng, noe jeg setter veldig pris på :-) Merket i natt at jeg sov mye bedre når jeg fikk være alene i senga. Dvs. hun våknet kl 4 å skulle ha mat og fikk sove videre i sengen vår etter mating. Ble allikevel noen 3-4 timer der jeg og V fikk sengen alene :-) Dessuten har hun begynt å ta sutt- dobbel lykke :-)

 

AS: vi skal faktisk også ha barnedåp 10. august. Vi skal ha den i Ishavskatedralen. Enn dere?

 

Gratulere med hus Elke!! Sikkert mye styr nå med pakking osv.

 

Er gjerne med på treff neste uke. De fleste dager passer for meg, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere te Elke med nytt hus..

 

Nån hær som veit om man ska veie og måle ungen på helsestasjon når man ska møte barnelægen eller e d bare når d e kontroll hos helsesøstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamia : Stemmer, leste at dere også skal ha dåp den 10.08. Vi gjør oss ferdige med dåpen her i Harstad, som siste gjøremål før ferien er slutt og turen går til Tromsø igjen. Spent på om det er flere barn som er rundt A sin alder som døpes samtidig. Hun blir jo å være bare 5,5 uker.

 

FOREBYGGE BRYSTBETENNELSE?

Har værket i brystene i natt. Var så vondt at jeg ikke klarte å løfte den ene armen. Pumpet meg, og gikk i dusjen. Masserte varmt, noe som hjalp litt, men.. ikke nok! Tips?

 

VÅR KONTROLL: Innbilte meg at vi skulle til kontroll nedentil 6 uker etter fødselen, men har lest noen plasser at det er 12 uker. Hva stemmer?

 

 

Mzme : Er det gangen i 6 ukers kontrollen du tenker på? Isåfall sa hs til meg at vi burde komme i god tid før timen starter. For, da skal ungen veies osv, før en går inn til lege og så til hs. Hvem av dem en går inn til først, er jeg usikker på, men men... ehhe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for lykkeønskninger....

Er så utrolig spent på om hun kommer til å snu seg rette veien...

Hver gang jeg kjenner bevegelse så lurer jeg..hehe...

Får lite søvn for å si det slikt....

 

Måtte det bare bli mandag nå...Å så tirsdag uten komplikasjoner..

 

Vet overhode ikke hva jeg skal gjøre for å få dagene til å gå...

Det meste er gjort for å si det slikt...

 

 

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på tirsdag CaJenne!!

Blir spennende, og går sikkert helt fint =)

 

Kari Anne, utrolig kjipt med svigermor.. Sånn der er bare skikkelig urettferdig uansett.

 

Jeg blir med på treff (dersom jeg har fått sånn passe godt med søvn natta før), og samme for meg hvilken dag det blir! Gjerne polarsenteret =P Men greit med en bytur i ny og ned også da =)

 

Noen skom tilhører langnes helsestasjon som vil bli med på åpen dag på onsdag?? Tenkte å dra å veie, siden hun er en mnd da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Ja tænkte på den kontrollen, men vi ska te læge en dag og uka etter til helsesøstra.. Kordan helsesøster har du?

Ja blir koselig me dåp, vi ska også døpe Elias i Harstad.. Men blir ikje før til høsten..

 

Ja lykke til CaJenne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Takk for omtanke jenter :)

 

AS:

Du må tømme brystet annen hver time på dagen og hver tredje time på natten Prøv å massere ut det harde området, legg en varmeflaske på før pumping eller gå i dusjen. Det er kjempeviktig at du gjor dette for å unngå brystbetennelse. Får du høy feber og influensafølelse i kroppen må du dra til legen og da er det viktig at du tar med en melkeprøve. Jeg pleide å melke ut litt å ha på et urinprøveglass fra apoteket. Det er viktig for å få rett antibiotika.

 

Jeg er gjerne med på treff i neste uke, gjerne før torsdag for da har jeg ikke bil. I alle fall om det skal være på Polarsenteret. Om det er i byen er det egentlig uansett dag.

 

Nå skal snart jeg og O på trilletur. Skal ned på posten å hente mitt nye sjal, et vevd indio, gleder meg :-)

 

Minda:

Jeg tror ikke det er noe fare for å skjemme dem bort med bæring. Jeg hadde ingen problemer med å få J i vogna da hun ble litt større. Måtte trille lenge for å få henne til å sove, men det var bare godt. I sjalet sovnet hun mye fortere og lettere. Jeg ville bare ha kosa meg med bæringa så lenge, den tiden går så alt for fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme : Ja, like greit med dåp her, sia alle slektningene og mange venner er her. Blitt tungvint å hatt det i Tromsø. Huske ikke ha helsesøstra hete, for ho va på ferie da vi va på veiing på Stakkevollan før hjemreise.

 

Petrine: Tusen takk for svar. Bra du skrev det med melkeprøve. Skal på legevakta nu kl 1215. Føler meg så ubrukelig. Kan ikke ta opp A for at hun skal få rape en gang. Heldigvis er både jeg og sambo hjemme, så da blir det far og datter-tid mesteparten av tiden. Lei følelse da, det å føle seg så ubrukelig i fht sin egen datter..

 

Elin: Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AS: Hehe ja kom jo på no at du har jo helsesøster dær bort, va jo bare når du hadde jm du hadde i sentrum :-)

 

Ja har heller ikje møtt vårs helsesøster. ho e vist godt ut i svangerskapspermisjon.

 

Kordan kirke ska dåkker ha dåpen i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: I see=) Skal ha i Trondenes kirke. Enn dere?

 

Vært hos legen nu. Hadde utslag på crp og feber, så fikk pencilin og beskjed om å pumpe annen hver time. Fikk masse spørsmål, om hvorfor jeg ikke ammet, osv. Egentlig ikke noe særlig. Vil nemlig påstå at de som ikke får til ammingen, virkelig har prøvd, så da er det etter mi mening unødvendig med slik kryssforhør. Jaja.. Fikk nå iallefall resept og det var det viktigste =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Okei :-) hehe vi ska også døpe han Elias dær :-)

Enig me dæ dær, e no opp te en sjøl om man ammer eller ikje.. Ikje no særlig å få mange spm om d...

 

Men fint at du fikk pencilin og d, så ska du se at alt blir bra...

 

No har vi vært i byen me morfar og mormor te Elias, sikkelig koselig.. Så e d bare 2 uker te vi ser de igjæn, når vi ska te harstad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig å møte folk uten å kjenne dem igjen!!

Følte meg som den idioten Anette, hehe...

Men jeg har jo ikke sett deg siden vi var 'på byen' på et av de første treffa da. Men var jo like overrasket over at du kjente meg igjen?? Men det er kanskje ikke så vanskelig når jeg springer rundt med den knall rosa vogna heller da =P

 

AS

Håper det går fort over, og at du føler deg bedre nå... Høres skikkelig kjipt ut med brystbetennelse!!! Er livredd for å få det selv, for jeg skjønner ikke hvordan vi skal klare det da med storesøster og greier!

 

Vi har nå klart å bli skikkelig forkjøla nå. Jeg, storesnupp og lille snupp. Snørr og vonde halser, så alt blir litt ekstra tungt om dagene. Håper det blir med det, og at vi slipper sånn skikkelig influensa og å bli sengeliggende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: Hehe :-) Vi gikk først forbi dæ utenfor Cubus, så sæ æ til samboern min at, hmm lure på om ikje d va Elise fra BIM.. Lurte, men så sa æ ja d va ho!

 

Kjente dæ faktisk egentlig ganske fort igjæn.. Syns vogna va kjæmpe fin, egentlig fint me litt farger.. Før egentlig så ser man jo stortsett de samme fargene på barnevognan!

 

Uff kjipt å bli forkjøla... Håpe d bedrer sæ snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så kjedelig Elise! Det e så ekstra tungt å ikke vær i form no..

 

Ja god bedring te dæ Ann Silje!!!!!! Her e det ull ¨å innpakking for alle pengan, får panikk ved tanken på å bli syk..

 

Æ e ikke nå særlig te fæn av rosa, men vogna te Elise va knæsj ja!!!

 

Her e det full rulle i dag.. Storebror kom heim i går å hadde masse nytt å fortelle! Heheh! Men e så utrolig vanskelig å la ho lillesøster vær ifred.. Særlig når ho ligg i vogna å laga en lyd så må det røres å ordnes ltit, så vi jobba litt med det i dag...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var godt å få han hjem igjen Annette!! En uke er jo kjempe lenge! Jeg har ennå ikke vært lenger enn ei natt borte fra storesnupp, synes det er rart jeg =P

Hva sa han til at du hadde 'rydda' rommet hans da?? Har veldig lyst å ta en sånn rydd på A sitt rom også... Men har liksom ingen andre steder å gjøre av tinga heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bei veldig fornøyd å helt imponert over bokskapet sitt som va veldig ryddig og kor over halvparten a bøkern va borte.. Så han kosa sæ veldig! Ser han leka jo med de tingan som e der no å det va jo hele poenget.. Vi har lagt lekan i skapet hannes, i øverste hylle. Så kan vi bytt ut innimella, han kan få velge sjøl hvis han vil bytte nåkka etterhvert. Æ har fjerna alt av små leka, dyr og småting som bare laga kaos, så får han spør etter dem. Alle klossa å byggeting ligg i eske, å han må legge det på plass før han kan ta nytt. Han kosa sæ så på rommet i formiddag at han ville ikke ut!!!!!

 

Ja va kjekt å få han heim igjen, han har jo vært borte litt før å, men e alltid rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Marlen og Elin med nurkene deres! Har ikke vært inne på tråden på ei uke - tida går så fort med en liten i huset.

 

Vi dro dessuten på hyttetur til Målselv fire dager etter fødselen. Det var fint med litt "ferie" - men jeg kjente bilturen godt i stingene etterpå... Ble ikke sydd så mye, men en flere timer lang biltur tar jo litt på. I likhet med deg AS, så fikk jeg problemer med det ene brystet her forleden. Kjente klumper i brystet og frøys noe forferdelig på kvelden (feber??). Heiv meg i dusjen og sto der i det varme vannet + at jeg masserte klumpen når jeg ammet. Det har hjulpet meg - er allerede mye bedre. Blir helt fortvilet med tanke på brystbetennelse.

 

Gutten vår har forresten fått navnet Adam, og det virker som hele slekta synes navnevalgetet er ok ;) I forhold til søsteren er han ganske så rolig (men hun hadde jo kolikk da). Er det flere av dere flerbarnsmødre som merker stor forskjell på barna deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alva hadde også kolikk, så vi merker og stoor forskjel på barna ja!!

 

'Alle' sier at overgangen fra et til to barn skal være så enorm, og slitsom... Men jeg synes faktisk at overgangen fra null til ett barn var 10 ganger værre!!! Stemmer jo på mange måter godt det JM sa til meg, om at alle skulle ønske de fikk nummer 2 først... For da er man litt mer avslappa til det meste, og vet hva man kan forvente seg osv.. Trenger ikke slå opp i spesdbarnsboka hver gang det er noe 'nytt', og plukker ikke opp unga med EN GANG de lager litt lyd =)

 

Må si du er sprek som fyker på hytte tur så raskt!! Men kanskje like greit, så får man litt tid for seg selv.. Her var det familie invason de 2 første ukene. Skikkelig deilig når vi endelig fikk litt tid for oss selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...