Gå til innhold

Hvilke fordommer har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser på feite folk som late og uduglige som ikke gjør noe annet en å spise. Noen er selfølgeligt overvektige pga av medisiner og sykdommer. Men det teiteste jeg vet er når overvektige mennesker sier at de ikke kan gjøre noe med overvekten sin fordet at alle i dems familie er overvektige å så sitter dem alle å spiser mcdonalds og annen usunn mat og trening hva er det? Nei da kan dem takke seg selv for at de er feite!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm..

- Folk som raker alle i en spesifikk gruppe(muslimer, alenemødre,osv) under en kam

- Folk som ikke vil prøve nye ting

- Superkristne mennesker(jeg har gått på kristen VGS i min tid) som skal overbevise deg om at Jesus er livet

- Folk som er gjerrige.. ikke fordom, men liker dem ikke :P

- Jenter som sminker seg med ti kilo og kler seg horete

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Guri....Tydeligvis jeg har mye ved meg som folk har fordommer mot.

Skrevet

Signerer fumlis og skrikerungenes innlegg!!

Skrevet

Grådige mennesker kommer først på lista. Jeg fatter og begriper det ikke. Grådige mennesker gjør meg kvalm!

- Bedrevitere. F.eks alkoholikere eller narkomane som har blitt rusfri, og der igjen mener at alle andre er alkoholikere eller narkomane og ser ned på folk som tar seg en øl. Der jeg bodde før hadde vi et par slike, og da samboern til naboen min tok seg en øl når han klipte gresset sa den tørrlagte alkoholikeren: Æsj,jeg orker ikke snakke til deg når du har en øl i hånda,for da tar jeg deg ikke alvorlig. hæææ??

-Innvandrere som kjører rundt i dritdyre biler. Sorry, jeg bare får helt fnatt.

- Feilfri folk. Dvs folk som aldri er selvkritiske og aldri har feil, men som ser alle andres feil til den store gullmedaljen.

- skjellsord og usaklighet i diskusjoner og krangler. Folk som banner når de kjefter har jeg store problemer med å ta seriøst, da særlig godt voksne.

- Satanister. Ja det er så kult å digge satan! Vi elsker ondskap,krig og død. Det er jo bare helt bak mål.

- Menn som ikke tror på at alle damene på fhm forsiden er retusjert: Nei ingen av modellene har føflekker,uren hud eller arr. Og alle er brune.

- Overseriøse folk uten humor og selvironi.

- Folk som overhodet ikke tror på noenting annet enn det de kan se selv.

- Folk som plager unge mødre med at de er unge mødre og dermed vet de ingenting. Unge mødre er de beste mødre.Stakkars unge mødre sier nå jeg. Kan de ikke bare få være ifred.

Ja jeg har vel en masse fordommer, men det var godt å få det ut!!

Skrevet

Ja ok jeg glemte homofile og lesbiske som på død og liv skal ha barn. Det er en grunn til at de ikke greier å lage dem selv!

Folk har piercinger i ansiktet

Folk som skryter. æsj.

Folk i serviceyrket som ikke burde være i serviceyrket. Det heter serviceyrke av en grunn!

Skrevet

Folk som snakker sykdom hele tiden,og de er jo gjerne de som først å fremst finner alle mulige slags symptomer for å finne noe de kan bli uføretrygda på.Lat er de!

Pedofile,en gang pedofil alltid pedofil.Har null tro på at noen av dem noen sinne kommer til å forandre seg på noe måte.

Har fordommer mot dem som er så svake at de må bruke narkotiske middler.Og da mener jeg alle narkotiske middler.

Folk som sitter å diskuterer hvor det er tilbud på den billigste fiskebolleboksen.Åsså sitter de å tørker seg i rævva med pengene sine.

De som snylter trygd som alenemødre når de har samboere,sannheten er at de er alt for late til å komme seg ut i jobb!

Fordommer mot folk som utgir seg for å være best i verden,selv tror jeg de gråter seg i søvn av dårlig selvtillitt.

Skrevet

Hahaha så utrolig morsomt å lese de som har fordommer mot innvandring/utenlandske og samtidig de som stemmer frp... altså hadde frp hatt makta så hadde kansje innvandringen blitt stanset..

Dere er noen hønsenek alle samma her inne..

TaKk for en ekstremt morsom tråd, ler meg ihje av fordommene deres!

Dere kan ikke ha det mye moro i livet med alle de fordommene der..

Det er hårreisende.

Skrevet

bare tull at legen kan tvinge deg til sykemld. da. Legen min ville legge meg inn på sykehuset da jeg var gravid, men jeg nekta, og det var ingenting hun kunne gjøre med det.

Skrevet

- Narkomane

- Personar med born med fleire enn to menn/kvinner

- Folk som vel å få born før dei er istand til å forsørge seg sjølv og bornet.

- Folk som les se og hør og her og nå.

- Folk som ikkje les bøker

- Folk som ikkje kan skilje mellom å/og og elles manglar elementær skrivekunnskap

- Folk som skriv dialekt og tulleord

- Normenn som brukar engelsk ord/uttrykk når dei snakkar

- Folk som røyker til dagleg

- Dørvakter

- Eigedomsmeklarar

- Kroppsbyggarar

- Folk som er solariumsbrune

- Menn med smykker

- Folk som tek plastiske operasjonar

- Folk som vel å gå på trygd når dei har andre moglegheiter

- Folk som trur på overnaturlege fenomen og hevdar å ha synske evner

- Folk som brukar pengar på pengespel

- Folk som ikkje rettar seg etter lover og reglar, samt skikk og bruk

- Folk som smattar når dei et eller tygg tyggis

- Folk som kallar ungane sine evneveike namn

- Folk med masse tatoveringar og piercing

- Svartkledde folk

- Folk som bur heime hos foreldra etter fylte 20

- FRP veljarar

- Sosialistisk ungdom som dreg det for langt

- Damer i vaksen alder som kler seg som 16- åringar

- Vaksne folk som drikk seg fulle på byen

- Gamle menn- unge damer

- Gamle menn- unge thai-damer

- Folk som går med/ kjøper falske merkevarer

Eg har mange fleire, men orker ikkje skrive meir.

Skrevet

Lære å beskyttes mot meg selv? Begynte du å grine nå, fordi jeg spurte hvilken glassboble sønnen din skulle vokse opp i..?

Men nei vel, da liker jeg ikke sånne som deg da! Mange som ikke liker sånne som meg heller, så maaange fordommer mot "sånne som meg" lengre oppi her, men jeg sipper ikke av den grunn. Vi er alle forskjellige, OG GODT ER DET! :-)

Jeg har også tatoveringer. Solbrun er jeg også! Silikon har jeg å. Falske negler å. Og jeg elsker sminke :-) Mange som ikke tåler trynet på sånne som meg serru vel. Men I just dont give a damn! :-)

Og datteren min har det veldig godt, hun. Så akkurat det trenger du ikke å bekymre deg for, unge mann.

Skrevet

folk som skriver nynorsk,,, blææ

Skrevet

Herregud. Jeg har fordommer mot sånne bedrevitere som deg. Er du så mye bedre enn alle andre du da? Les hva du har skrevet da! Steike ta! Æsj og fysj!

Skrevet

Jeg har fordommer mot:

-folk som mishandler barn (være seg fysisk, seksuellt eller psykisk)

-folk som sier de AAAALDRI kan komme til å være utro og dømmer andre som er det

-karrierekvinner/menn

-pengegriske mennesker som ikke tenker på annet enn hvordan de kan tjene mere penger

-homofile som vil adoptere og nesten mener de har krav på det (fordi de er "andeledes" og derfor må likestilles alle andre)

-folk som skriver koz og klemz og sånn

-Innvandrere -særlig menn og særlig Somaliere

-folk som stemmer SV og RV

-folk som bruker ordet deppa om å være nedfor en dag

-folk sm (tilsynelatende) har levd et nærmest problemfritt liv og ikke kan skjønne hva det vil si å være deprimert, ha angst mm og se hva det kan føre med seg (bli ufør, behøve dagtilbud, trygdet, drikking på hverdager, røyking, narkotika bla bla bla)

Skrevet

Jo, og folk som ikke ser verdien i folk som velger å ikke utdanne seg (hvem skulle ellers stelt din gamle syke mor på sykehjemmet?(tenker da på pleieassistenter) Du har jo en "important" jobb å ta deg av... Eller hvem skulle tømt søpla di??)

Skrevet

Malingus: når du sier du har fordommer mot innvandrere, hvem mener du da? Kinesere, palestinere, amerikanere, hvem?? Eller mener du alle som innvandrer til norge, og hvorfor spesielt mennene? ble litt mange spm her, hehe

Skrevet

-trygdesnyltere

-sosialister

-kommunister

-personer med overdreven trang til å fremheve seg selv (hva er det du ikke ønsker jeg skal vite, liksom?)

-kjenner jeg får mavesår av late mennesker som sitter på ræva og venter ting skal falle i fanget på de.

-barnemishandlere

-personer som utøver blind vold

-konemishandlere

-damer som stadig vekk rakker ned på svigermor, mannen sin og naboen

-de som er arbeidsledige i dag...

-identitetsløse mennesker

-personer som mangler integritet

-mennesker som er utro og sier at det ikke var meningen!!

og har mange fordommer til..

Skrevet

Haha! Synes det var litt morsomt med hun som skrev nynorsk her..

Selv har jeg fordommer mot folk som er imot nynorsk fordi "det er kjedelig". Som om ikke de som har nynorsk som skriftspråk kanskje synes bokmål er kjedelig?

Ellers ser jeg en hel del fordommer over her som jeg er enig i, og en del jeg ikke visste jeg hadde..

Må legge til et par andre, som er viktige for meg:

- folk som tror mennesker med tatoveringer og piercinger er kriminelle

- folk som tror mennesker med tatoveringer og piercinger er verdens verste foreldre

- folk som mener at man får tatoveringer og piercinger bare for oppmerksomhet

- folk som mener at selvskadere bare er oppmerksomhetssyke

Som dere sikkert skjønner, har jeg både tatovering og piercing selv, og kjæresten min har også en del tatoveringer. Vi er verken kriminelle eller dårlige foreldre av den grunn! Og vi fikk dem heller ikke pga at vi trenger oppmerksomhet fra noen, men fordi vi vil bevare minner som betyr mye for oss et sted hvor de aldri blir borte :)

Skrevet

Da mener jeg vel særlig førstegenerasjons innvandrere, fra både Pakistan, Somalia, Sør-Amerika, USA og Sverige (og alle andre steder). Er mange irriterende svensker som tror de ikke trenger å lære seg norsk -enda de jobber i helsevesenet! Tror det bare er å komme her å jobbe! ;) Men også mange som er født her i Norge men har foreldre av utenlandsk opprinnelse (førstegenerasjons), som tror det er kult å aldri lære seg ordentlig norsk og snakker stygt om norske kvinner, tradisjoner og verdier! Tror du skjønner hva jeg mener!

Men, som noen poengterte lengre oppe her, dette er fordommer. Det betyr ikke at jeg har noe i mot alle innvandrere eller ikke vil bli kjent med dem. Har flere venner med annen etnisk bakrunn enn norsk som er supre mennesker som ønsker å bli integrert! :)

Skrevet

Åjo, enda en! Har visst mange jeg... ;)

Folk som absolutt skal være så utrolig politisk korrekte!

Som ikke tør stå fram men meninger de har som er "ukorrekte"!

Patetiske mennesker!

Skrevet

Å hjelpes....Og dere er virkelige mennesker som går fritt rundt i Norge???

At det er mulig å være så fordømmende er rett og slett helt sykt.

Dere må ha enkle liv som kan studere andre så mye!!!

Skrevet

Store barn på 2-3 år som går med smokk ser rart ut.

Sjønner heller ikke hvorfor alle må kalle barna sine Elias og Mathea, halve barnehagen heter jo det.

Var det jeg komm på i farten:)

Skrevet

Voksne folk som drikker alkohol i ukedagene

Byfolk som ser ned på folk fra bygdene.

De som stemmer frp

Overvektige barn

Folk som går på trygd og røyker og drikker nesten hver helg

Folk som klager og syter

Menn fra somalia

Polakker

Utlendinger som ikke jobber, men likevel har dyre biler

Boleklumper

De som ser ned på unge mødre, og/eller eldre mødre

Alenemødre med 4-5 unger med forskjellige fedre

Rasister

Folk som ikke skjønner at andre folk kan prioritere annereldes enn de selv

Mannlige frisører (ja alle mannlige frisører ER homofile! Ikke det at jeg har noe imot homofile!;))

Mot damer som bruker for mye sminke og parfyme

Nybakte mødre som ikke klarer å vente med å dra på fest.

Foreldre som på død å liv MÅ ha barnevakt flere ganger i mnd

Innvandrere som ikke gidder å lære seg norsk, eller følge norske lover!

De som drive å pirker på små skrivefeil

De som ser ned på butikkansatte

De som kler på hundene sine (F Y S J)

Turister

Eldre menn som er sammen med unge utlendinger

Single damer med mange katter eller hunder

Ustelte folk.

Eldre damer med pels

Pakkiser

Folk behandler bikkja si som om det var barnet sitt

Folk som skryter over hhvor mye penger de har

Syke mannfolk (min blir dødsyk bare han blir litt forkjøla)

De som ikke tåler at svigermor gjør noe som helst med barnebarna sine

De som får panikk hvis noen gir babyen deres noe med sukker i, eller noe som helst annet som de ikke har gitt de lov å gi.

Blonde babes m g-strengen langt oppunder armene (den var så bra at jeg måtte bare kopiere den;))

Fok som skriker BARNEMISHANDLIG for den minste ting

Folk som går på sosialen

Folk som ikke klarer å slutte å røyke når de er gravide!

Ikke kan innrømme at de digger fjortismusikk, men som hører på det i smug, Samme med de som ikke kan innrømme at de liker en viss tvserie, ikke leser se og hør osv!

Folk som bruker massevis av fremmedord for å prøve å virke intelligent (sorry, men da tenker jeg bare at de er svært uintelligente)

Gamle damer som rister på hodet av "ungdommer nå til dags" De var sikkert ikke et hakk bedre selv!

Gjerrige mannfolk

Folk som bruker banneord i HVER eneste setning

Folk som kjefter offentlig

overSeriøse folk

Folk som påstår de ikke har fordommer

3/4 deler av nekene her inne på Din baby

Mødre som har barn som heter Carosander eller Isabella-Gurinea-Thea og andre fjollenavnn

Folk som heter Harry-Johnny eller Kurt-Fredrik(er jo ikke de som har valgt det, men likevel...)

Mannfolk som bor hjemme med mamma

Folk som ser ned på de som snakker nynorsk eller dialekt.

Innvandrere som kommer til norge og tror de kan gjøre akkurat hva de vil!

Mødre som på død og liv skal "beskytte" barna for sukker og tv og alt mulig til de er minst komfirmert!

Folk som klager å syter fordi babyen deres på 3 mnd er våken 3 ganger om natta

Damer som er hjemme med unger og påstår mannen som er i full jobb skal gjøre like mye som de hjemme. Det er liksom en del av jobben til de som er hjemme (om det er mann eller dame) å gjøre husarbeid.

Ble et sinnsykt langt innlegg dette! Har visst en del fordommer ja, er sikkert fler også!

Skrevet

Jeg ser det er mange som ikke liker menn fra somalia her! Hvordan kan det ha seg? :P

Ps. Jeg kan godt drikke alkohol på en ukedag. Å fy a meg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...