Gjest Toxic Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Her er en liten oversikt over mine. Har sikkert glemt noen, men disse er de jeg kommer på i skrivende stund: - Mennesker som skriver oxo, koz, klemz, bebis osv ser jeg på som mindre intelligente, og jeg klarer aldri å ta dem alvorlig i diskusjoner. - Menn fra Somalia er noen late, khat-tyggende drittsekker som utnytter konene sine på det groveste. - Enhver Chiuaua-eier er en Paris-wannabe, får sterke assosiasjoner til Linn Skåber i Kamille-reklamen. - De aller fleste beboere på bygda har ett eneste mål i livet: uføretrygd. Hmmm... kom ikke på flere nå, resten dukker sannsynligvis opp etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Artig Har vel ikke noe til overs for oxo, klemz, koz og den type skriftspråk jeg heller, men mindre intellingente? Nja, skeptisk. Unge, kanskje? Menn fra somalia har jeg ingen forhold til, desverre! Jeg har fordommer mot overvektige mennesker som stapper i seg absolutt alt de kommer over, og klager på det etterpå! (Trust me, i've been there) Jeg har fordommer mot mennesker som ikke gidder og jobbe, for så å klage på dårlig råd. Og etter å ha tenkt meg om, så har jeg fordommer mot de som har et elendig miserabelt liv, men som ikke gidder og gjøre noe med det. Hm, når alt kommer til alt, så tror jeg at fordommene mine strekker seg til de som klager, men som ikke engasjerer seg for å få ting bedre! Ta meg, f.eks.. Jeg streber etter og lære forskjellen på å/og, men jeg får det faen ikke til! Men jeg har i det minste prøvd ;o) (og jeg fortsetter og prøve....) Sånn, da slapp noen og kommentere det ;o)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Folk som ikke kan forskjell på de/dem synker mange hakk. Folk som røyker ser jeg på som ressurssvake. Folk som tror de vet best, eller som alltid er skråsikre, antar jeg egentlig er litt dumme.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har fordommer mot mødre som sitter på dib hele dagen og slenger dritt til andre om hvor dårlige mødre de er!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har fordommer mot de som røyker hasj, og etter å ha lest her inne vet jeg det er mange som gjør det!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 -fjortiser (enten i alder eller i sinnet) -utlendinger -eldre mødre -uføretrygdede (ALLE jeg har møtt er bare late)
Gjest Toxic Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Koz&klemz- språket er dessverre også utbredt blant en god del godt voksne. Fordommen angående overvektige som stapper i seg for deretter å syte og klage, er visst jeg også i besittelse av.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 "Unge" mødre som ble gravide og det var "ikke planlagt"...og nei vi brukte ikke prevansjon.....Hallo!! (self ikke de som blir utsatt for ufrivillig sex, som voltekt osv)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 - alle som har piercinger i ansiktet og spesielt i øyenbrynet anser jeg for harry og uintelligent. - alenemødre, beklager folkens. - uføretrygdede, spesielt unge uføre/langtidssykemeldte som jeg treffer på fest og ferie uten noe som helst form for ubehag. - gamle damer som er gravide, egoister ( gamle = førstegangs over 40) - utlendinger som ikke er i jobb - bole/muskuløse/svære menn som tar solarium. - Ottar i sin helhet - folk som spytter - røykere And the list goes on .. Men klart dette er jo en liste basert på at det er vi perfekte som diskuterer. Oss perfekte i mellom kan man si.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 -Utlendinger (Ja, ALLE sammen!) -Overvektige (Spesiellt de som kler seg i for små eller trange klær)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #11 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har nok flere fordommer enn jeg liker å innrømme, men de går fort over når jeg blir kjent med folk... Har alltid hatt anstrengt forhold til eldre mennesker. At de er sure, uten humor osv.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #12 Skrevet 30. juli 2008 -De fra somalia(de er frekke og lukter vondt) -Eldre mødre -De som går på sosialen uten at de virkelig MÅ det Har sikkert flere men kom på det i farta!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #13 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har fordommer mot mennesker som setter andre mennesker i bås uten å kjenne til bakgrunnsstoff for handlinger eller levemåter! Og ja, i dette tilfelle har jeg på en måte fordommer mot meg selv som ikke har noe til overs for dere som sier at uføretrygdede er late og alenemødre er rike.. Jeg var alenemor, jeg ble gravid uten prevensjon, vår feil. Jeg valgte å gå fra han for å gi barnet vårt det beste jeg kunne gi. Jeg hadde rett, han har ikek barnet alene da han ikke får lov av familievernkontoret. Jeg skulle gjerne jobbet i dette svangerskapet, men da legen sa at jeg kunne velge mellom frivillig sykemld eller tvang så hadde jeg ikek noe valg. Min mor er uføretrygdet pga ryggen, hun har en vanncyste (ikke kreft) som ligger så nære spinalområdet at ingen leger tør operere henne pga faren for et liv lenket til sengen. Hun har vært i flere obber som utprøving, men ser ut til at hun ikke kan gå ut i noen form for jobb. Mamma er IKKE lat, hver gang noen trenger henne, stiller hun opp så godt hun kan, barna har bestandig gått foran henne!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #14 Skrevet 30. juli 2008 Med fordommer tenker jeg på det negative førsteinntrykk jeg får av en person av å se/høre om denne. Vet at om jeg blir kjent med de så endrer jeg ofte mening, og velger derfor å ikke la førsteinntrykk dominere når jeg blir kjent med folk. Har på den måten blitt kjent med mange personer som har beriket livet mitt og lært meg enormt mye, selv om jeg i utgangspunktet hadde et slik førsteinntrykk av de.. Jeg har en drøss med fordommer, men altså, jeg lar de ikke "ta overhånd" og tror det beste om alle til det motsatte er bevis. for å ramse opp noe av "det stygge" jeg kan tenke om visse folk ; - folk på uføretrygd som får barn. Greier man å være husmor/mamma så er det jammen mange jobber man greier som er mindre slitsomt.. - folk på uføretrygd som blir sammen og får MANGE barn, og klager på dårlig råd. De vet jo sin økonomiske situasjon, og den blir ikke bedre ved å sette barn til verden - folk med dårlig råd som røyker. Å røyke er dyrt, har du råd til å røyke KAN du ikke klage på dårlig råd..... -alenemødre/fedre med flere barn og ditto antall fedre/mødre. Man behøver ikke få barn for å "bekrefte" kjærligheten...hver bidige gang man bytter kar/kvinnfolk... -muslimske menn (kvinnehatere og mannsjåvinister) og mye, mye mer...men gidder ikke ramse opp alt. Tror at å ha slike fordommer mot visse personligheter/personer ikke gjør oss til dårlige mennesker så lenge vi ikke dømmer folk før vi kjenner de og vet historien bak HVORFOR de er slik, eller i en slik situasjon... og heller ikke da bør vi vel ikke dømme, vi har vel alle våre svakheter )
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #15 Skrevet 30. juli 2008 Kvinnfolk som har barn med flere forskjellig... Beklager.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #16 Skrevet 30. juli 2008 jeg har fordommer mot folk som er fulle av fordommer mot andre. og jeg har fordommer mot folk som tror de er bedre enn andre. men jeg har også fordommer mot folk som klager over sykdom HELE tiden, men klarer mye mere enn meg iløpet av en dag. så ergo har jeg vel fordommer mot meg selv også ............
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #17 Skrevet 30. juli 2008 oioioi..her kom det masse rart gitt! Glad for å si at jeg ikke har noen fordommer Forresten, bortsett fra oslo snobber da, ala bærum. Bodde der når jeg var yngre -fy for noen mennesker!!!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #18 Skrevet 30. juli 2008 innvandrere homofile som får barn Krf'ere all slags trygdesnyltere medlemmer av kristne sekter for prøver å verve andre (jehovas vitner ++) folk som ikke klarer å uttale kj-lyden (sjylling,sjøtt ++) fjortiser som man ser brunkremen til 3 cm før man ser dem folk med flere barn med forskjellige menn/kvinner
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #19 Skrevet 30. juli 2008 Slenger meg på. Koz og klemz her også. Grøss. Folk som stemmer Frp. Folk med campingvogn. Folk som velger å ikke ta utdannelse. Folk som skryter av at de aldri har lest en bok. Og mye, mye, mye mer. Heldigvis bli jeg ofte konfrontert med fordommene mine og finner ut at jeg tar feil. Så lenge vi er klar over at det er fordommer vi har, og at de ikke nødvendigvis representerer Sannheten, så er det jo ikke så farlig. Vi har alle fordommer, om enn forskjellige. Du også, Serin@ ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #20 Skrevet 30. juli 2008 - Folk som skal ringe barnevernet så fort de finner en "god" grunn til det (men må bare sjekke på DIB med oss andre først...) - Innvandrere som ikke kan respektere norsk lov. - Folk som ser ned på trygdede mennesker uten å vite bakgrunnen for at nettopp den personen er trygda.. - Folk som hyler seg til en eller annen trygdeordning slik at de skal slippe å jobbe/ikke har lyst til å jobbe, og DERFOR skaper fordommer som plutselig skal gjelde ALLE som går på trygd. - Folk som ikke gidder sjekke fakta eller bakgrunn før de kommer med påstander og kritikk. - Mennesker som klager, klager og klager over livet sitt, men vil hverken ta imot hjelp, råd eller støtte. De vil KUN høre at "Ja, du har et tragisk liv! Staaaakkars deg, huffameg.. å nei og nei..".
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #21 Skrevet 30. juli 2008 Ja, innrømmer at jeg har fordommer. Er klar over at jeg har dem, og prøver å skjerpe meg. Har fordommer mot jenter som er veldig opptatt av klær, sminke og interiør. Tenker at de er fryktelig overfladiske, og ikke så smarte. Tenker også at de sikkert ser ned på meg, siden jeg ikke har de "riktige" klærne, sminke, og møblene. Har fordommer mot folk som snylter seg til trygd de ikke har krav på! De ødelegger og skaper fordommer mot oss som faktisk har behov for denne hjelpen. Ikke rart mange tror at alle trygdemottakere bare er late, og egentlig godt kunne vært i jobb! (Blir lei meg når jeg leser om fordommene mot folk med uføretrygd. Jeg er 27 og 100% ufør. Tro meg, det var IKKE sånn jeg drømte om at livet mitt skulle bli! Det er ingenting jeg heller vil, enn å bli frisk nok til å kunne jobbe! Og de som ser meg ute kan ikke se på meg at jeg er syk, så det forsterker vel troen på at jeg bare er lat. Ikke alle sykdommer fører til gips på foten eller rullestol!! )
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #22 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har fordommer mot : Mødre som får sine etterlengtede barn, men når ungen er ute så er det om å gjøre å få mest barnevakt for å feste, finne på flest ting uten barnet og få mest mulig alenetid. Foreldre som ivrer etter å fore ungene sine med brus, chips og godter i store mengder.(ja, de finnes) Og før ungene har begynt på skolen så er de halvfeite allerede.. trist! Innvandrere som ikke ønsker å tilpasse seg samfunnet og viser utakknemlighet. Har sikkert mange fler, Til Serin@: du vet vel at Bærum ikke tilhører Oslo? Akershus fylke ligger det i.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #23 Skrevet 30. juli 2008 De FLESTE som er uføre kan gjøre noe. De kan sitte hjemme,jobbe med pc eller telefon.. Om ikke annet,bare noen timer per dag. Kjenner flere som er lamme fra livet og ned som faktis vil jobbe,og gjør alt for å skaffe seg en jobb. Og arbeidsplassen plikter også å tilrettelegge for deg. De aller fleste uføre jeg kjenner har mest vondt i viljen,og noen er lamme i hodet. Flere av dem går på psykisk dagsenter... For et grusomt tiltak!! Der kan de gå å trekke hverandre ned i møkka,drekke kaffe og finne på nye unnskyldninger. Ei venninne av meg 23 år,er ufør og kjempeglad for det. Hun fikk valget mellom å delta på nav sitt "ut i jobb"-kurs eller begynne på psykisk dagsenter. Dumma valgte det siste...
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #24 Skrevet 30. juli 2008 -Mot invandrere som kommer til Norge og ikke gidder og ta intiativ til og lære seg språket. -Dem som diskriminerer dem som ikke skriver helt PERFEKT bokmål. -Dem som diskriminerer dem som ikke tar høyere utdanning..Jeg er hjelpepleier og jobber på sykehjem..Hvorfor da ta høyre utdanning når jeg STORTRIVES i jobben min ? -Ovefladiske folk
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #25 Skrevet 30. juli 2008 -Mennesker som hevder de har overnaturlige evner -Mennesker som er dypt religiøse -Mennesker som har små hunder med rosa klær, som de bærer i veske -Mennesker som bor i Holemkollåsen -Mennesker som foretrkken dansaband-musikk -Mennesker som ikke vet at Ibsen har skrevet foreksempel Hedda Gabler -Mennesker som tar med seg morkaka hjem etter fødsel -Mennesker som finner karl og co, Holms, hos martin osv. underholdende -Mennesker som stemmer frp -Mennesker som stemmer RV -Amerikanere -Medlem av Ottar Sikkert mangemange andre også. Jeg er ganske fordomsfull egentlig. Det skal sies at mange har rasert fordommene mine da, men desto flere har forsterket dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå