Gjest Skrevet 30. juli 2008 #26 Skrevet 30. juli 2008 Jada jada, skrev oslo snobber, _ala_ bærum.. Desuten Oslo er såååå stor vet du, for oss som bor på andre siden av landet, hehe! Forstod hva jeg mente gjorde du ikke ??
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #27 Skrevet 30. juli 2008 TA MED SEG MORKAKA HJEM?????? Du kødder eller??? Hvor i helvete gjør de av jævelskapet?? Nei,gud nå blei jeg kvalm..
mamma til 2 små:=) Skrevet 30. juli 2008 #28 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har fordommer mot folk som har fordommer!!!
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #29 Skrevet 30. juli 2008 De gjør mye rart, "mange" som graver de ned i hagen (for hell og lykke) Jeg snakket med en dama for noen år siden. Hun hadde spist morkakene til sine barn. Det skulle gi dem et godt liv eller noe i den duren.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #30 Skrevet 30. juli 2008 Beklagligvis har jeg flere fordommer som f.eks. - folk med lav utdannelse (særlig de som ikke engang har fullført videregående/ fått fagbrev, ...) ser jeg på som enten svært late eller mindre smarte. - unge mødre (før de er ferdig med utdannelsen) ser jeg på som gammeldagse husmødre, late og mindre smarte - rike mennesker ser jeg på som overfladiske - utlendinger som ikke setter seg inn i norsk språk og kultur og som ikke kommer seg ut i jobb (ser på som snyltere) - advokater (er kyniske og pengegriske) - husmødre (har kjedelige liv og snakker bare om egne barn) - sminkedukker (er mindre smarte) - religiøse sekter (de lurer folk inn, hjernevasker dem og tar pengene deres) - folk som tar abort (er ressurssvake eller ser for lettvindte løsninger og uansvarlige) - folk som får barn med flere forskjellige (er løs på tråden og uansvarlige) - folk med store tatoeringer og mange piercinger (tror de er så tøffe men det ser bare stygt ut. De gjør det bare for å få oppmerksomhet) - folk med mange husdyr (har det skittent og uhygienisk inne) - osv ... Har egentlig tenkt at jeg ikke hadde noen særlige fordommer, men da jeg satt meg ned for å lage liste ble den alt for lang. Jeg skammer meg. Kunne sikkert skrevet mye mer. Heldigvis er dette fordommer og ikke slik det nødvendigvis er i virkligheten. Tror jeg bør endre mine holdninger en del. Jeg skjems:(
Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 30. juli 2008 #31 Skrevet 30. juli 2008 Hehe, må få lov til å hive meg med på den om å ha fordommer mot mennesker som finner karl og co, Holms, hos martin osv. underholdende I tillegg har jeg fordommer mot menn som er sammen med mye yngre jenter (typ 15 års aldersforskjell)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #32 Skrevet 30. juli 2008 Har fordommer mot: Folk som forer ungene sine med dårlig mat, folk som stemmer Frp, folk som synes byen er skummel og fæl, og det etter å ha vært på f.eks. Karl Johan og TGI-friday. kvinner med silikonbryster og permanent make-up.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #33 Skrevet 30. juli 2008 -Karrierekvinner -tror de er mer verdt fordi de har høy utdannelse. (har høyskole selv tenk). -Rød-grønne -Hyperkristne -Utlendinger -Narkomane -Folk med barn med flere -Folk som ikke bryr seg om de har det pent rundt seg -Folk som finner flere og flere "gode" grunner til at innvandring er positivt -Folk som lukter vondt +++mye mer sikkert. Er flink til å tenke dritt!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #34 Skrevet 30. juli 2008 Tror de fleste mennesker har fordommer, selv om de ikke tørr inrømme dem :-) Jeg har nok derimot mange i forhold til andre Jeg har fordommer mot: - Mennesker som får uføretrygd/trygd generellt - Mennesker som har sittet/sitter i fengsel - Eldre damer/menn som får barn (40+) - Muslimer/flyktinger/asylsøkere generellt - Mennesker som aldri leser bøker - Karrierekvinner - Kvinner som er med i ottar/ sympatiserer med dem - Mennesker som er medlem i sos rasisme og andre antirasistiske klubber - Mennesker som stemmer Rødt(rv) eller som har en kommunistisk tankegang/meninger - Hjemmeværendes husmødre - Mennesker som ikke har fullført videregående - Fjortiser med halve sminkeutvalget til H&M i ansiktet - Mennesker som aldri leser aviser - Kvinner som insisterer på at husarbeid SKAL deles med mannen 50/50 - Kvinner som ikke kan lage mat eller gjøre rent - Homofile og lesbiske som på død og liv skal ha barn - De menneskene som tror at det å få barn er en menneskerett
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #35 Skrevet 30. juli 2008 -røykere -innvandrere -foreldre med tatoveringer oog piercing -mennesker som banner mye -mennesker som har det rotete/grisete i huset eller utenfor
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #36 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har fordommer mot: - Jøder(dumt ikke Hitler fjernet hele gjengen) - Amerikanere - Kvinner som har barn med flere menn - Folk som tar abort - Narkomane - Alkoholikere - Lesber/Homser - Feite folk som ikke gidd å gjøre noe med det, men som klager over at de er feit. - Late folk, som ikke gidd å ta en utdannelse eller skaffe seg en jobb og som lever av sosialen
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #37 Skrevet 30. juli 2008 jeg har fordommer mot folk som har fordommer mot meg. pluss frp-ere, seff. stakkars uvitende jævler. ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #38 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har en tendens til å stigmatisere de som kjøper Se&Hør, og regner med at de er del av en kultur jeg har masse fordommer mot: Se&Hør-kjøper = FRP-velger = lite empatiske med det som skjer utenfor egen familie og vennekrets = dårlige forbilder for barna sine = barna blir nye se&Hør-kjøpere = FRP-velger (eller fremtidens ekvivalent) = Osv = osv...
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #39 Skrevet 30. juli 2008 Bare et lite spørsmål til fordommen din ang studenter som får barn? Hvorfor er de late?
fumlis og skrikerungene Skrevet 30. juli 2008 #40 Skrevet 30. juli 2008 Jeg får færre og færre fordommer etter som erfaringene blir flere... Har lært meg at det er jævlig dumt å kaste stein i glasshus. Plutselig sitter man der selv.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #42 Skrevet 30. juli 2008 Jeg må bare få si at jeg har store fordommer mot mennesker med fordommer.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #44 Skrevet 31. juli 2008 Folk med rødt hår og fregner. Hadde faen ikke gitt dem en sjangs i livet!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #45 Skrevet 31. juli 2008 folk som har fordommer mot andre uten god grunn. folk som tro de er bedre enn andre .
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #47 Skrevet 31. juli 2008 vel så har ja da oså fordommer mot Folk som ikke følger norsk lov rånere invandrer som ikke gidder å lære språket. folk som bruker pels/skinn ekte eller falsk folk som tro dyr har mindre følelser enn mennesker folk som ikke gidde å jobb folk som tar de som en selvfølge at besteforeldre skal være barnevakt folk som som blir helt i fra viss barne for i seg litt søt saker. de som ikke kan la besteforedre selv bestemme hva de vill bli kalt
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #48 Skrevet 31. juli 2008 jeg mener de som ikke liker folk av tåpelige grunner. F.ek liker ikke folk fordi de lukter vondt??? eller fordi de rett og slett ikke er som dem
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #50 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har fordommer mot: Karrierekvinner Alenemødre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå