Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #51 Skrevet 31. juli 2008 -late folk -Feite folk -Østkant folk -Ektremt religiøse -Polakker -Tyrkere -Pakkiser -Foreldre over 40 -folk som ikke klarer å kle seg eller barna fint -Ustelte folk generelt -Folk som har jævlige fargekombinasjoner og gamle møbler -Folk med gamle rustne biler - Folk som kjøper firstprice -Folk som har mer enn 1 hund - blir møkkete og hårete nok med 1. ÆSJ!
Guri Malla har to små Skrevet 31. juli 2008 #52 Skrevet 31. juli 2008 Jeg kan hjelpe jeg kan hjelpe!! Angående og og å, du oversetter setningen til engelsk, så får du "and" der det skal være "og" og "to" der det skal være "å".. Slet med det selv før....
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #53 Skrevet 31. juli 2008 Anonym skrev: invandrer som ikke gidder å lære språket. og folk som som blir helt i fra viss barne for i seg litt søt saker. (Blant annet) Svar: Jeg innrømmer gladelig at jeg har jeg har fordommer mot nordmenn uten skriveferdigheter, som har fordommer mot utlendingers norskferdigheter!
nati, knotten & lille karamell Skrevet 31. juli 2008 #54 Skrevet 31. juli 2008 Folk som ser på en hund som et familiemedlem og ikke minst forventer å få ha den med inn hos deg når de kommer på besøk.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #55 Skrevet 31. juli 2008 Martyrkjerringer Glamourmodeller og modeller generelt Kjerringer med lange, falske skitne ekle negler Folk som ønsker seg uføretrygd Folk med feite unger Folk hvis eneste leseerfaring består av tegneserier Pretensiøse, kvasiintelektuelle "kunstnere" Folk som bruker pels Folk som sier de elsker dyr og som deretter trøkker i seg en megaburger
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #56 Skrevet 31. juli 2008 ANONYM 14.22: HVA ER GALT MED Å KJØPE FIRST PRICE???
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #57 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har fordommer mot alenemødre og kvinner som har barn med mer enn en mann, fysj faen!
RødRev Skrevet 31. juli 2008 #58 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har dessverre fordommer mot: - glamourmodeller - folk som har fullstendig gitt opp å skille mellom og/å - eiendomsmeglere - gamle menn som går ved siden av en ung thailandsk kvinne - jenter som går utrolig kjedelig og konservativt kledd - folk som synes det er topp å ta danskebåten - Gravide som røyker - Overdrevent snille jenter som smiler hele tiden og ikke er uenig i noe - folk som ikke vil se nyhetene fordi det gjør dem deprimert
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #59 Skrevet 31. juli 2008 Folk som henger seg opp i andres skrive feil........Tragisk Jeg har faktisk dysleksi.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #60 Skrevet 31. juli 2008 Vil ikke si at det er fordommer men heller det at jeg riste på hode å tenker mitt Folk som går med solbriller heller tiden Folk med dyr i vesken Gamle som klær seg som om de var 16 fjortiser som snakke så høy på bussen, bare for at folk skal vite hvor "kule" de er å hvor mangen de knullet i helgen.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #61 Skrevet 31. juli 2008 Joda fordommer i massevis her.. - innvandrere, spesielt menn.. - Alenemødre, spesielt de med flere fedre. - Syklige mennesker, som legger seg ned av den minste ting.Sykemelder seg i hytt og pine uten grunn. Selv er jeg 40% uføretrygdet, av en grunn. Tildligere kreftsykdom med mange mange men..Har arbeidet fullt i alle år, før helsa sa stopp. - De som drikker i ukedagene. - Folk som er opptatt av å være bedre enn andre. Vise de har penger, ting og tang som andre ikke kan unne seg. - Folk som bruker barnevakter i hytt og pine for å få egentid.. - Fok som tror de er bedre enn andre og vi ser det for hele verden. - Arrogante mennesker. - Folk som sykemelder seg og er syke med en gang de har pisset på pinnen. - Folk som syter og klager over de samme problemene i en evighet uten ¨å foreta seg noe for å komme ut av dem. - Kunne sikkert holdt på i en evighet... - Uintelligente mennesker. -
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #62 Skrevet 31. juli 2008 Unnskyld meg, men for en IDIOTISK tråd! Det er da helt meningsløst å liste opp sine egne fordommer! Hvis dere VET at det er snakk om fordommer det dere har, så kan dere jo gjøre noe med dem! Eller ØNSKER dere å ha fordommer? Synes dere at det er helt greit? Hva slags menneskesyn ligger i så fall bak? Og hvordan ser dere på dere selv? - Som uskyldige fjols som ikke kan gjøre noe fra eller til her i verden? Hvis dere VET at dere har forutinntatte tanker om andre folk, og at tankene dere har egentlig ikke stemmer med virkeligheten, er dere jo i full stand til å gjøre noe med dem! Fordommer er det bare når man ikke er bevisst sin forutinntatthet! Ellers er det snakk om noe annet.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #63 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har fordommer mot alenemødre, tror (og vet at de fleste) utnytter hver cm. de kan av systemet, og snylter og sniker til seg masse penger. Blir direkte forbanna av så mye alenemødre får kastet etter seg i Norge, mens vi som er så "uheldig" at vi klarer å holde på mannen må slite oss gjennom en hard hverdag med 2 jobber. En alenemor trenger ikke å jobbe, hun får jo alt gratis for å gjøre ingenting. Jeg har også fordommer mot de fleste innvandrere/asylsøkere/you name it. De er kriminelle og snylter også på systemet vårt.
Gjest Toxic Skrevet 31. juli 2008 #64 Skrevet 31. juli 2008 Jeg lever helt greit med mine fordommer. Hvor har du det fra at fordommer kun betegner ubevisst forutinntatthet? Syns det er langt mer urovekkende dersom en har negativt inntrykk av spesifikke grupper uten å gjenkjenne fordommene som fordommer i ordets rette betydning.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #65 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har fordommer mot sneversynte mennesker, som de fleste som har svart på denne tråden. Jeg har fordommer mot unge mennesker fra oslo vest. Jeg har fordommer mot kvinner som får en drøss med unger med en mann som drømmer om å bli Kurt Cobain og ikke tør å være alene med ungene sine. Jeg har fordommer mot eiendomsmeglere. Jeg har fordommer mot svake jenter som tilgir og tilgir. Jeg har fordommer mot jenter som bruker for mye sminke. Med det har jeg vel sagt imot meg selv såpass mye at planen om å ikke være anonym, gikk rett i dass.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #66 Skrevet 31. juli 2008 Fordommer er da ikke en samlebetegnelse for alle meninger og oppfatninger en person har! Det er ikke snakk om fordommer dersom man møter en person fra en spesifikk gruppe med et åpent sinn og med vilje til å fire på sine egne oppfatninger. Fordommer er det først når man møter andre med en rigid oppfatning av den gruppen personen tilhører. Hvis man er bevisst på at de oppfatningene en har er rigide, har man jo stilt seg åpen for at disse oppfatningene ikke stemmer, og dermed stilt seg åpen for å endre oppfatninger. For meg blir det dermed meningsløst å snakke om egne fordommer som noe en er bevisst på.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #67 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har fordommer mot mennesker med spiseforstyrrelser. Da tenker jeg ikke på de som er overvektig som tyr til de utroligste midler for å gå ned i vekt, men de som er sykelig tynn som ikke innser det selv, spyr, faster osv.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #68 Skrevet 31. juli 2008 Samme anonym som 00.18 igjen. Her er utklipp fra ordbok: fordom -mmen, -mmer: forutfattet mening; inngrodd vaneforestilling: være full av fordommer / ha, nære religiøse, sosiale fordommer mot noe / frigjøre seg fra gamle fordommer Etym.: e. ty. Vorurteil som er dannet e. lat. praejudicium (forutfattet -ede forutfattede meninger meninger man har gjort seg opp på forhånd uten å ha tilstrekkelig erfaringsgrunnlag for dem)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #69 Skrevet 31. juli 2008 Folk som gir ungene digg hele tiden Tjukke folk Folk som syter og klager over ting uten å ta tak i det Folk med liten selvinnsikt Folk som klager over andres skrivefeil. Folk som lever på 90 tallet med henhold til klær, hår og interiør. Folk uten utdannelse, spesielt butikkansatte over 30. Røykere Folk som handler merkeklær til ungene sine. Menn med eks "DIESEL" trykket over sin orange t- skjorte. Folk som reiser til gran canaria, malorca o.l. Mennesker med psykiske lidelser.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #70 Skrevet 31. juli 2008 fordommer mot alle drittkjerringene her inne som tror de er bedre, perfekte, feilfrie og ikke har annet å gjøre enn å ramse opp fordommer... GET A LIFE BITCHES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Toxic Skrevet 31. juli 2008 #71 Skrevet 31. juli 2008 Hvor i innlegget mitt sier jeg at fordommer er en samlebetegnelse for alle meninger og oppfatninger en person har??? Får visst illustrere et eksempel. Ta f.eks. Chihuahua-eiere. Jeg har en rigid oppfatning av dem som gruppe. Hittil har de individene jeg har møtt bekreftet min oppfatning. Jeg er også fullstendig åpen for at jeg en gang i framtiden kan møte et individ som faktisk behandler bikkja som det den er: ei bikkje, og ikke tilbehør til Gucci-veska. Jeg håper stadig på en slik positiv overraskelse. Jeg har drevet med hund i 14 år, og sålangt har min fordom dessverre blitt bekreftet hele veien. Så jo, det går helt fint å ha fordommer og i tillegg være bevisst på dem.
Gjest Toxic Skrevet 31. juli 2008 #72 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har et liv. Et helt perfekt liv, faktisk. På toppen av det hele er jeg feilfri, kan du tenke deg noe bedre? Ps: Jeg har fordommer mot folk som roper med store bokstaver, er overbevist om at uvanen er et resultat av dårlig ordforråd
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #73 Skrevet 31. juli 2008 Vel, vil kanskje ikke kalle det en fordom. Men noe jeg ikke liker er folk som.... Dere.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #74 Skrevet 31. juli 2008 -folk fra oslo -kvinnfolk som ikke kan gå ut uten å sminke seg -idioter som kler seg etter mote, ikke hva de kler/liker -alenemødre -UNGE mødre (spy) -kjærringer som puler rundt å får unge med for forskjellige mannfolk -De som får hysterisk anfall fordi "noen har gitt babyen min litt vaniljekrem-iiik" kronidioter er de som reagerer på det!! -helsefriker, som bare spiser sundt, og hevder de har et godt liv- JADDA! bare økologisk, aldri sukker, kun grøntfor, blir neppe lykkelig av det!! -de som hevder de klarer å holde det ryddig og rent til enhver tid, Til tross for jobb, unger og bikkje. Lystløgnere kalles de.. -foreldre som ikke vil overlate ungen(e) til barnevakter -folk som drikker alkohol -Hater virkelig bleika hår, helt grusomt -de som går med joggesko til vanlig -kvinnfolk som trimmer hårveksten rundt musa til bare en smal strek, tror det er det mest harrye som finnes
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #75 Skrevet 31. juli 2008 Mennesker som hevder at andre ikke har overnaturlige mennesker. Mennesker som ikke er dypt religiøse. Mennesker som ikke har små hunder med rosa klær som de bærer i veske. Mennesker som bor i Volda eller omegn. Mennesker som ikke foretrekker danseband-musikk og kommer fra Volda og omegn - der er det jo så utbredt uansett. Mennesker som ikke kan ramse opp all norsk litteratur. Mennesker som ikke tar med seg morkaken hjem etter fødsel Mennesker som ikke liker Karl&Co etc. Mennesker som ikke stemmer frp. Mennesker som ikke vet at det heter Rødt og ikke RV. Mennesker som ikke liker amerikanere. Mennesker som ikke er medlem av Ottar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå