Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #76 Skrevet 1. august 2008 Jeg bare lurte på en ting her De som skrev noe om innvandrere, hvor i verden er man fra hvis man er klassifisert i Norge som 'innvandrer'? Er det alle land utenom Norge, eller alle land som ikke er i Vest-Europe? Bare lurer hvordan jeg er sett på her i Norge
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #77 Skrevet 1. august 2008 Må nok innrømme at jeg har fordommer jeg også om jeg vil eller ikke... De som tror de alltid har rett og aldrig kan innrømme feil De som tror at de er bedre enn andre De som ser ned på folk som har lavtlønnet yrke uten å vite bakgrunnen eller hva som er grunnen Mennesker som alltid ser sur ut De som tar seg selv høytidelig Må innrømme også at jeg ikke er spesielt glad i muslimer og unngå de hvis jeg kan. Bygdefolkene som tror de vet alt om byfolk De som ikke klarer å se det nesen rekker Hjelpeløse folk som må ha hjelp til alt. Da mener jeg folk som er friske både psykisk og fysisk, men er for late til å gjøre noe selv
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #78 Skrevet 1. august 2008 Men da er det ikke snakk om fordommer. Da er det snakk om bevisste, grunngitte oppfatninger som stemmer med virkeligheten. Det å ikke like noe, er ikke det samme som å ha fordommer.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #79 Skrevet 1. august 2008 Blonde babes m g-strengen langt oppunder armene. De som bruker solarium og altfor mye selvbruning De som stemmer Frp De som er kresne i matveien og ikke vil smake på nye ting De som må drikke seg drita hver helg De som bruker platåsko alltid De som tror at alle innvandrere er like (eller andre grupper forøvrige) Homofober Snobbete mennesker Folk som ikke tenker seg om før de utaler seg Folk som skal mene noe om alt, også ting de ikke har greie på. Folk som tror de vet åssen det er i et land, ved å bare ha vært på ferie der i noen uker....STUPID!!!! Folk som bleker tenna Folk som synes bruker btegnelser som "Løkka" og "Brygga" om grunerløkka og Akerbrygge. Folk som aldri har reist utenlands eller bare bodd et stedhele liver for den saks skyld...usunt! Folk som ikke har selvironi Oi trodde jeg var en fordomsfri person, men der tok jeg feil gitt...kom litt for mange her ja...hehe
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #80 Skrevet 1. august 2008 Jeg har skikkelig fordommer mot FOLK SOM TROR DE ER MYE BEDRE ENN ANDRE! Det er nok av dere her inne!!!!! Fy faen for noen dritt mennesker dere er. Håper virkelig ikke jeg kjenner noen av dere i virkeligheten. Blir kvalm av dere! Æsj!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #81 Skrevet 5. august 2008 Dette var spesielt å lese,det var jo veldig mye fordommer her. Men mulig det er de som har mye fordommer som skriver her da. Jeg har mye meninger,sterke meninger,men passer meg for å generalisere på denne måten,og jeg liker og sette meg inn i saker før jeg dømmer slik. Og jeg er kristen,føler mange tror kristne dømmer mye,men det virker ikke som kristne er noe spesielt dømmende når jeg leser her da.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #83 Skrevet 6. august 2008 Blir helt sjokkert over hvor mange uvitende og uintelligente folk som henger her inne! Flesteparten av dere motsier dere selv i annenhver setning! Skremmende at de fleste her inne faktisk har egne barn som skal oppdras med disse holdningene....
ulydia Skrevet 6. august 2008 #84 Skrevet 6. august 2008 Herregud, alle har vel fordommar! Men eg håpar dei fleste har intellekt nok til å setje fordommane til sides i møte med enkeltmennesker. Eg prøver i alle fall å ikkje la fordommane mine styre for mykje, gjerne ved å vere medviten om kva dei er. Her er mine: -foreldre til tjukke barn (tenkjer dei ikkje veit noko om sunt kosthold/ikkje bryr seg, og eg synst synd i barna) -mødre med tre eller fleire fedre til barna sine (tenkjer dei er uansvarlege som ikkje bruker prevensjon, dersom forholdet er så usikkert) -mødre med gamle, falma og skotsrutete barnevogner (tenkjer sosialklientar) -sosialklientar (dersom dei ikkje kan jobbe, kvifor er dei ikkje uførtrygda?) -folk som selger barneklær på finn.no til 5-10 kr plagget (kvifor ikkje levere det på fretex?) -foreldre som skjeller barna sine ut midt på gata (kva folk gjer heime, veit eg jo ikkje) -utlendingar (har høyrt mykje i media som dessverre pregar meg for mykje) -østlendingar (fordi dei har fordommar mot alle andre nordmenn, hehe...litt sjølvmotseiande her...) -Høgrefolk (tenkjer dei er pengegriske og egoistiske) -Frpfolk (tenkjer dei er uvitande og lett påverkelege) ....og sikkert fleire også som eg ikkje kjem på... Eg vil poengtere at eg er fullt klar over at desse fordommane ikkje treng å vere korrekte oppfatningar!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #85 Skrevet 6. august 2008 Folk som skriver nynorsk, eller på andre stygge dialekter.
ulydia Skrevet 6. august 2008 #86 Skrevet 6. august 2008 Hehehe. Nynorsk er ikkje ei dialekt, men eit skriftspråk. Akkurat som at bokmål er eit skriftspråk, og oslodialekta er, ja nettopp, ei dialekt.
Laybik Skrevet 6. august 2008 #87 Skrevet 6. august 2008 Dyremishandlere Folk som røyker/drikker under graviditeten Kriminelle Utlendinger Trygdesnyltere Rike mennesker (jeg også vil ha god råd, hehe) Røykere (har vært en selv...) Gamle førstegangsmødre Feite mennesker Svartkledde mennesker med svart hår Jeg har altså mange fordommer, men når jeg tenker etter er jeg veldig glad i mennesker fra flere av de kategoriene jeg har fordommer mot, så når man blir kjent med noen legger man kanskje fordommene litt på hyllen? Jeg kunne forresten aldri vært venn med en dyremishandler da...
Laybik Skrevet 6. august 2008 #88 Skrevet 6. august 2008 Litt uklart det siste: Dyremishandlere er så grusomme mennesker at jeg kunne aldri vært venn med en dyremishandler!!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #89 Skrevet 6. august 2008 Uff da så dummmmmmmmmmmmt, du skulle vista at det finnes menn fra somalia som jobber som alle andre. Hardu blitt såret av en Somalier? Jeg er Somaler og tygger ikke Khat, og er snill mot alle rundt meg:)
thomasjojo Skrevet 6. august 2008 #90 Skrevet 6. august 2008 nesten ingen, jeg prøver å la være å ha fordommer. Fordommer er et resultat av uvitenhet, og skaper bare frykt, misnøye og faenskap. Å være "stolt" av sine fordommer synes jeg er ganske sykt. Toxic, du har et problem...
thomasjojo Skrevet 6. august 2008 #91 Skrevet 6. august 2008 hvorfor alle utlendinger? Kjenner du ingen? har du noengang snakket med en utlending? har du aldri vært en selv? et sted.. eller er du så jævla full av deg selv at du ikke klarer å se verden med andre øyne enn dine egne bortskjemte og lavmålsprega øyne?
thomasjojo Skrevet 6. august 2008 #92 Skrevet 6. august 2008 folk som ikke kan skrive rett norsk, og som utgir seg for å være eldre enn ungdommen.. sånne som deg ja.
Mamsen86 Skrevet 6. august 2008 #93 Skrevet 6. august 2008 Tja, jeg har vel noen fordommer jeg også.. ;-) - Gamle menn med unge Thailandske kvinner, tenker automatisk at han har vært å kjøpt henne. - Folk med langt svart hår, svarte klær, nagler ogsånn. I mitt hode så må jo de bare tilbe satan, drikke blod og sånne ting. - "Grå mus", altså damer with NO make up, kjipe klær, rare sko, håret henger rett ned.. Tenker bare at de må være skikkelig kjedelige!! - Overbola, solariumsbrune, melanotan-menn. Det er rett og slett bare kvalmt. - Vestkant-folk! Usj, grøsser bare jeg tenker på dem.. - D - kjediser! (Mess TV, Unge Mødre, Chill og andre sånne rare programmer) Syntes bare at det er ekstremt latterlig å gå med nesa i været og tro at man er et hakk over alle andre, bare fordi man driter seg ut på TV. - Damer som har barn med 3-4-5 forskjellige menn. Jadda, jadda, vi har alle en historie, og det kan skje hvem som helst.. Bla, bla, bla.. Gjeeesp.. Pass på musa, sier bare jeg! :-) - Folk som liker Seinfield! Det må være noe galt med dem.. - Folk som ALLTID må se perfekte ut! Chiiiiill, ta på deg joggebuksa å se hvor digg det er!! :-) Tjaaa.. Det var noen, jeg kunne sikkert fortsatt i en eviiiiighet.. Meeeen..
Happy Ignorant Skrevet 6. august 2008 #94 Skrevet 6. august 2008 Er det her vi får representert holdningene til de som oppdrar fremtidens voksne?
thomasjojo Skrevet 6. august 2008 #96 Skrevet 6. august 2008 DU burdte vert innlagt på "lære å beskyttes mot en selv" klinikken. du liker jo ikke gamle meg, som har kone fra asia, grått hår, digger seinfeldt og Lost, Heroes, og er solbrun. Dessuten har jeg tatoveringer, sorte klær og er D-kjendis. Og hadde jeg møtt deg, hadde du fremstått som en bakfull bondetamp i forhold stakkars barna dine
thomasjojo Skrevet 6. august 2008 #97 Skrevet 6. august 2008 ser dessverre slik ut ja. glad sønnen min ikke skal vokse opp sammen slike folk
ulydia Skrevet 6. august 2008 #98 Skrevet 6. august 2008 I kva vakum er det du har tenkt å oppfostre barnet ditt da, sidan han ikkje skal omgås folk med fordommar? Alle har fordommar, men eg er einig i at dei ikkje treng å bli framelska. Eg synst det er interessant å høyre om korleis folk tenkjer omkring dette og eg må le av mange av fordommane folk har (inklusive mine eigne).
KaMa Skrevet 6. august 2008 #99 Skrevet 6. august 2008 Altfor mange. Etter 20 min på dib i dag kan jeg nevne folk som ikke ser problemet ved å kalle fargede mennesker for negre, folk som helt ukritisk oppfordrer til å stemme frp, frp-velgere generelt. Blir jeg værende i ytterligere tyve minutter så skal du ikke se bort fra at jeg klarer å hoste opp noen flere.
Mamsen86 Skrevet 6. august 2008 #100 Skrevet 6. august 2008 tomasjojo, jaha, og hvilken glasskule skal sønnen din leve i da..? Alle har fordommer! Absolutt alle! Store som små, unødvendige og teite.. De er der uansett hvor man snur seg! Ikke lat som om at du ikke har en eneste en.. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå