Gå til innhold

ny tråd: 2/3 pp på oss no jenter:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja da ville me ha ny tråd og siden det er noen i 2 og noen i 3 pp så ble den sånn...

håper og dei som er blit gravide og følger med oss litt her og..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BLITT skal stå over:)

ja eg begynner no eg:)

i går snakka eg og min kjære om dette med at han skal jobbe så mye natt fremover og dette med prøving, så me skal nok få til en ordning.. hehe.. en kjapp en skal me no klare hvor som helst og kortid som helst. haha...

håper me andre her inne som ikkje er blitt gravide enda blir det denne pp:) lykke til...:)

Skrevet

Hei Susi, så fint at du laget en ny tråd da!

Selv om jeg lovet meg selv at jeg nå er over i ny pp, så klarer jeg ikke helt å gi slipp på denne pp... Jeg har en del symptomer, men de kan også være innbilte. Bl.a. har jeg vært en del kvalm de siste dagene og ganske trøtt. Det merkeligste er at jeg går ofte på do. Vanligvis kan jeg gå fra morgen til middag uten å gå på do, mens nå må jeg på do hver tredje time. Jeg drikker ikke noe mer enn normalt. Det som er snålt er at urinen min er nesten helt blank, mens den vanligvis er veldig farget (sorry detaljene her). Jeg vet jo at dette kan ha mange andre årsaker, synes bare det er rart. Noen andre som har opplevd dette???

Klem

Skrevet

eg har opplevd dette før.. ikkje så lenge siden faktisk.. (uten om den blødningen da) eg måtte på do ofte sånn som deg (går vanligvis lite på do til vanlig, sånn som du skriver der).. var kvalm, trøtt og vondt i puppene, men etter det eg skjønte av dette så tror eg det kan vere pille slutt så gjør det, for det var etter dette eg faktisk fikk mensen igjen.. så tror dette var i mai, og 30 mai kom mensen igjen..

vet ikkje om dette er det samme for eg gikk jo på p-sprøyta, men er no min erfaring med dette..

håper såklart du er gravid da:) krysser fingrene for deg:)

Skrevet

Susi. Åh, takk for svar. Jeg har jo hatt mensen skikkelig en gang siden jeg sluttet på pillene. Hadde først "bortfallsblødningen", så en mens etter 26 dager og så denne merkelige mensen nå, etter 28 dager. Vil vel tro at pillene er ute av kroppen nå, men vet jo ikke... Har lurt litt på om det kan være uvi og, men da pleier jeg å ha veldig mørk urin og så gjør det sinnsykt vondt å tisse. Det virker ikke som uvi nå. Jaja, jeg får vel bare vente å se hva som skjer her....:) Skal ihvertfall hekke som F, for å være sikker på å få med meg denne pp! :-D

PS. Egentlig tror jeg ikke at jeg er gravid, men synes det er rart jeg har symptomer og den merkelige mensen.

Klem

Skrevet

eg hadde en mens i februar og, og så kom den ikkje igjen før 30 mai, men den i februar tror eg var sånn "bortfallsblødning" så no håper eg alt er som det skal og spire sitter denne pp...

eg syns iallefall dette høres ut som det eg har hatt... men eg er jo ikkje akkurat noe ekspert så sier bare det eg tror..:)

No reiser tanta her:) jippi... bare litt spotting i dag så rekner med den er helt borte i morgen:) så da skal me og hekke som F...:) weee...

Skrevet

Ja, jeg har slått meg til ro med at det var mensen jeg hadde. Haha, mensen min forsvant jo i går allerede, så nå er jeg klar for å sette i gang igjen. Eneste kjipe er at jeg har fått skikkelig vondt i halsen i dag. Tenkte først at denne pp går i dass da, men så kom jeg på at Tina-Mari var skikkelig syk/forkjølet da hun var i første pp, og hun ble jo gravid allikvel! :) Vi får krysse fingrene for oss nå Susi! Ser forøvrig ut at det bare er vi to som er hjemme i kveld...:-D

Ellers må jeg innrømme at jeg synes det er litt små-romantisk å skulle lage barn...:) Gleder meg jeg! Mannen min også...:-D

Klem

Skrevet

PS. Susi, når regner du med å ha el? Jeg regner med å ha el rundt den 30. og IKM den 13.

Skrevet

E nok hjemme eg og:) Akkurat fått lillemann i seng, så no e d kvalitetstid foran dataen:) gressenke i en uke enda:(

Sitt å kjenne på kvalmen her, e så gla for da vet eg at alt e som d skal:)

Ikke blitt kvalm så tili før, ble kvalm etter 3+2, men trudde da d bare va sult som gjorde d:)

Man blir ekstra tent og gira me tanke på at man skal lage baby ja, e en hærli følelse.

har forresten ikke sagt til gubben at eg e gravid, hold d hemmeli en stund til.

Skrevet

baby09. Oj, hvordan klarer du å holde det hemmelig? Jeg tror ikke jeg hadde klart å la være å si det med en gang. Hihi, han er like spent som meg, så jeg føler liksom han har krav på å få vite det med en gang også. :-D

HUFF, ikke minn meg på kvalmen! Sist gang var jeg kvalm FØR jeg visste at jeg var gravid. Det var jo ikke helt planlagt, så jeg lette ikke akkurat etter symptomer...:)

Stakkers deg som skal være alene i en uke. Jaja, du er i det minste gravid, så du trenger ikke svømmerne! :-D

Klem

Skrevet

A1973: eg tror eg har el rundt der eg og.. tanta reiste i dag så må vel bli noe sånt.. iallefall den uka:) og ja helt enig, mange følelser og sånn kommer frem når me har bestemt oss for å lage en til:) svever på en måte litt.. hehe...

baby09: ja kordan klarer du å holde det for deg sjøl?? det hadde eg aldri klart.. og hvorfor om eg får spørre...?

eg var ikkje kvalm sist, men hadde blødninger og smerter så håper heller eg blir kvalm enn å ha det faktisk:) med blødninger følger bare bekymringer.. legen sa eg ikkje fikk vere aleine og sa at han trodde eg kom til å miste.. siden eg hadde smerter og blødninger.. men ungen er her den og frisk er ho og:) men vil ikkje ha det igjen.. da skal eg heller kaste opp litt..

eg må nok innrømme at eg er nok litt missunnelig på dåke som er blitt gravid allerede.. er såååå utolmodig.. tror eg må teste etter el denne pp:p hehe...

Skrevet

forresten......

fler enn meg som syns barnimagen går VANVITTIG seint for tida?????

eller er det bare min data...?? alle andre sider går jo som normalt...

Skrevet

Går greit å holde d hemmeli no når han ikke hjemme:)

Grunnen til at eg ikke vil si nåkka så tili e at han bare mase om å få lov til å fortelle d videre:) I fjor fikk han lov å si d til nærmeste famili i uke 11, ei uke etterpå mista eg... Me gutten fikk familien vite d i uke 8.

Så e litt for at han skal sleppe å glede seg for tili, vil se framover kordan eg føle d går. I fjor følte eg at nåkka ikke va rett, hadde bare så lite lyst til at andre skulle få vite eg va gravid.. Så sjøl om eg ikke følte eg måtte til lege for nåkka va galt, va eg veldi opptatt av at ingen skulle få vite at eg va gravid. Vanskeli å forklare...

E lett å holde d hemmeli når han jobbe borte, har mensen når han e borte:) Men spørs kor lett d blir visst han begynne å spørre, får ta d som d kommer.

E ikke spy-kvalm, bare uvell. Går som regel over når eg spis litt.

Rart d her når man blir gravid, da vil folk ha deg hjem på vin eller me ut på fest. Fikk meld fra ei venninne i går, har ikke vært på fest me ho sia i novemder!!! No ville ho ha meg over på vinkveld. Hadde heldigvis ikke barnevakt:)

Skrevet

Susi: Har ikke merket noe forskjell på BIM og andre sider nei.

Jeg er også litt misunnelig ja...:) MEN det blir nok vår tur snart Susi! Vi får hekke som noen gale og prøve å være litt romantiske innimellom. :)

Hmmm... er usikker på hva som er verst eller best, å være kvalm 24/7 i ni måneder var ihvertfall ganske fælt. :)

Klem

Skrevet

Baby09: Ja, er det ikke typisk! MEN det går jo an å gå og så si at man kjører? Hmmm... jeg har et lite problem hvis det klaffer denne pp. Vi skal på en stor fest, i Oslo, i slutten av august. Jeg regner ikke med jeg kommer til å kjøre dit... Jaja, jeg finner vel på noe. Vanligvis drikker jeg ikke noe særlig uansett, så folk er vant til at jeg ikke drikker. :)

Klem

Skrevet

Generell fest kan man kjøre til, men når man blir invtitert til å drikke vin i lagme bare ei venninne synes eg den blir litt tynn:)

Trur nok ingen kvalme e bedre enn å være kvalm konstant ja, men eg e bare litt uvell så nyt d, gir en ekstra følelse av å være gravid:)

Klart dåkker kommer etter snart, nytte ikke å tenke negativt:)

Har fått sommern hit opp i dag, vært ute sia tili i mårrest, uten så alt for mye klær på:)

Skrevet

baby09: Ååååh, på vestlandet er det ikke noe særlig sommer, men jeg tror de har meldt litt bedre.

Hihi, ja vin med en venninne er vel ikke så lett å komme unna...:)

Ellers så har jeg tatt en el-test i dag. Av en eller annen grunn så er den blitt farget. I går var den helt hvit. Hmmm... Merkelig syklus dette her... Joda, jeg vet at den ikke er positiv før den er like sterk, eller sterkere enn kontrollstreken, men greit at det er blitt litt farge på den... Kanskje jeg får el tidligere denne gangen? Hadde vært supert det...:-D En ting er ihvertfall sikkert, vi skal hekke som F i de to kommende ukene! :-D

Klem

Skrevet

har no vært fint tidligere i dag da, men så kom jo det forbanna regnet igjen....

A1973: bor du og på vestlandet? merklig at el-testen din ble farget så tidlig.. eg og skal ta el-tester denne mnd.. eg og min kjære ble enig om at det var lettest siden han skal jobbe natt, men selfølgelig og hekke som galne:) hihi.. blir en kjekke mnd:p

Skrevet

Susi: Jepp, er i Bergen jeg. Enn du da?

Ja, jeg syntes også det varmerkelig at el-testen ble farget allerede, men den kan jo være farget en god stund før den blir positiv, så... Jeg skal ihjvertfall gjøre mitt denne måneden og mannen er heldigvis med! Hihi, jeg trodde ikke at han var så spent, men da jeg var så fruste pga. den merkelige mensen sa han at jeg ikke måtte være fruste siden det egentlig skulle være kjekt og spennende for oss begge. Og jeg er enig... Nå skal jeg ikke være fruste mer, nå skal jeg bare være glad og optimistisk og ha det kooooooselig når vi prøver!

Klem

Skrevet

sotra her du, så er ikkje så langt unna:) hehe...

ja tror egentlig mennene er mer spente på prøvingen enn me tror egentlig.. så skal gjøre den så bra og spennende som mulig...:)

Skrevet

Hei jenter!

Nå er jeg tilbake for fullt, etter besøk av familie og mye jobbing. Så gøy å lese at du har blitt gravid baby09!!! Veldig moro å høre!!! Gratulerer så masse!!!

Nå må jeg legge meg for å stå opp 06.00 til jobb i morra. God natt og hekk i vei! :) :)

Skrevet

takk for d babyklar:)

Eg har bodd i Bergen når eg va ynger, go så har vi hytte på Sotra:) Mamma e fra Bergen da, så har mye familie der nede.

Skrevet

Ah, babyklar85, jeg hadde nesten glemt deg, du har vært borte så lenge! :) Ikke skjedd noe hos deg heller, antar jeg....

Klem

Skrevet

Baby09 og Susi: Sotra-berter dere da! :-D

Begynner å lure på om jeg får el tidligere denne gangen. Hadde litt vondt på høyre side i går. Merkelig... Jaja, jeg sjekker hver ettermiddag fremover og hekker som F, da har ihvertfall jeg gjort mitt! :-D

Apropos vondt i høyre side... Da jeg var 18 ble jeg innlagt med trolig blindtarmbetennelse. Det viste seg at det rett og slett var el!!! (Har skjønt det i ettertid fordi jeg har hatt samme smerten.) Jeg lå på sykehus i 5 dager uten at de tok blindtarmen, de trodde det var et virus fordi det var flere andre som også var inne for det samme. Noen tok de blindtarmen på, uten at det var det, mens andre, som meg, ventet de med. Greit nok...:)

Ha en SUPER fin dag. I Bergen er det sol og sommer igjen!

Sommerklem

Skrevet

Hahahahaha, jeg tror jeg ler meg ihjel... Jeg trodde jeg skulle være flink å lage IKM-tråd, men klusset til alt sammen med å skrive feil uke... :-D

Ellers så tror jeg kanskje at jeg har glemt å fortelle at jeg har fått innkalling til KK. Skal dit den 10. sept. også selv om jeg ikke er blitt gravid. De skal utrede bekkenløsningen min og så tror jeg kanskje vi skal snakke litt om den ekstreme kvalmen jeg hadde sist. Huff, og så jeg som har sånn angst for sykehus (selv om jeg har vært innlagt en haug med ganger...:-)). Jeg er glad for at mannen min skal være med meg ihvertfall...

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...