Gå til innhold

TROMSØJENTENE 18.06.08 !!


minhj

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei=)

 

Ja, skal vi ikke bare si Le cafe i morgen kl 12?=)

 

FLott at du har bil, Petrine =) Og, at du skal se igjennom hva du finner av jenteklær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg forresten STORT til " fødetreffet" på onsdag. Nå blir jeg snart sprø av disse smertene om natta. Ja, i tillegg til at kroppen er så fylt med vann at jeg tror jeg sprekker.. Så, " kjære lille venn i magen. Vi gleder oss enormt til å se deg. Du er hjertelig velkommen, og det når som helst" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi...

Fikk svar på mailen ang. semesterregistrering... Vi trengte ikke å registrere oss når vi var i permisjon ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Anne: Kroppen huske mer ka den skal gjør etter å ha gjort det en gang før å det går kanskje greiere da? Syns det e trist at du grue dæ, så æ håpe virkeli du får en ok opplevelse når det først skjer!

 

Minda: no har æ vært ute å sendt avgårde alt æ kunne finne a store transportmidla me fødestøv, e utrolig godt at du føle dæ ok i kroppen, det hjelpe nok på! Stå på, for ikke lenge igjen te du uansett har lillebabyen hos dæ...

 

Gratulerer me gutten Anette!!! =)

 

Ser fram te å komme på treff igjen æ å, men veien e så lang herfra at det bli alt for tidlig å kjør dit "bare" for cafe enda, men plutseli en dag så e vi der!!

 

No har æ vært i dusjen å det e altså utroli godt!! Å den grønnsåpa gjør susen, for dæggern så fresh man føle sæ når man lukte grønnsåpe original etterpå!!! =) =) =) Vil absolutt anbefale å ha det i hus, det e veldig ok. (skylle bare me litt grønnsåpe utblanda i vann i et litermål, å godt me vann etterpå.. det e særli lurt hvis man e sydd, for det hold basseluskan ute a stingan!! )

Ingrid ser heldigvis ut til å ha fått magen på rett plass no, men tåle ikke å ligge å puppe på natta, så vi må opp. Men ska prøv igjen seinar å se om det ikke bli bedre. Å i natt har vi altså gulpa oss gjennom fire sett me klær, så no e pysjan te vask!! =)

 

Den nattesøvna e dyrebar,så e nok lurt å hvile så mye som muli når man kan.. E ikke så lett her me en aktiv treåring som gjerne vil vær ilamme mamma, men vi prøva!

 

Kos dokk på treff!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nurk: d va no indeli bra vi slapp d:)

 

gratulere så kjempe masse me gutten anette!!:D

 

æ kommer ikke på treff, har mamma på besøk her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nættemor...

Er det vanlig grønnsåpe du dusjer og skyller deg med?? Ser noen snakker om medisinsk fra apoteket....

Brukte ikke noe slikt sist, men husker mange sa det lindra godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Melder meg på fødetreffet på onsdag jeg og! Har fått time til å settes igang da, hvis ikke det skjer noe før. Vært på ul idag. Alt vel. Strippa meg, så håper det gjør susen. Uansett utrolig deilig å vite at dette har en ende! Ikke lenge igjen.

 

Kjempefint st hansvær idag! Vi skal til Hella og grille med søster til Ole og hennes familie.

 

Litt skepisk til den grønnsåpa deres. Vet at det har vært brukt i mange år, og at når man opplever at det har effekt er jo det bra! Skal jo normalt være et surt miljø i underlivet- derfor en rådes til å bruke minst mulig såpe der. Grønnsåpe er jo basisk og derfor omdiskutert i moderne sårpleie, såvidt jeg har forstått. Men når det er sagt er ikke jeg spesielt god på sårpleie. Råder de oss til å bruke grønnsåpe på føden?

 

Sees på treff imorgen.. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minhj...

Får håpe strippinga hadde noe efekt på deg da! Var du moden? Gjorde det vondt??

For det gjorde dritvondt da de gjorde det på meg når jeg skulle settes i gang.. og jeg var ikke moden.

 

Men en ting er nå sikkert da... At innen denne uka er ferdig, så har du nå lillingen hos deg!!!

 

Men vi sees på treff i morra da, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Minda, nå blir det fødsel snart :-D Håper du slipper igangsetting!

 

Nydelig vær i dag ja, jeg klarer faktisk ikke sitte i solveggen, må ut på plena der det er vind. Gleder meg til St. hans feiring i ettermiddag. I fjor var vi i en fantastisk liten Italiensk ferieby å feira. Litt av en kontrast i år her jeg sitter med magen..

 

Som hudsykepleier kan jeg vel utale meg om den grønnsåpa :-) Det eneste vi bruker den til på hudavdelinga er når vi skal vaske ut tjære av hodebunnen til de med store hodebunnsproblemer. Grønnsåpa er nesten det eneste som får ut tjære, så det er sterke greier. Det ble slutt på å bruke grønnsåpe for lenge siden da det viser seg at den bare tar knekken på en veldig liten gruppe bakterier som ikke liker basisk miljø. Den ødelegger mer enn den hjelper i leggsår f.eks. Men den brukes jo i stor grad på enda andre plasser, så noe har det vel for seg. Kommer heller til å bruke kaliumpermanganat om jeg skulle bli plaget med infeksjoner :-) Satser på å klare meg med bare å skylle med vann. Også satser jeg i alle fall på å klare meg uten hardangersøm denne gangen :-) Husk å hør på jordmora når babyen skal ut!!

 

Ha en riktig fin st.hans aften jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjamegen så my greier det va me grønnsåpa da! Jaja.. Æ bruke den bare et par daga så det går nok fint! Har ikke vært plaga a hverken infeksjon eller sopp eller nå som helst a den da æ brukte den nån daga etter sist fødsel, så æ e fornøyd æ!! =) Men da ska æ no la vær å tipse om den sia dokk som kan nå me det si at det e fy fy!! =)

 

Så bra du e strippa no Minda! Æ har trua på at det va strippinga som satte fart i sakene te mæ.. Masse lykke til med det iallefall!!

 

Ja hør på jordmora, den her teknikken me å holde igjen hodet te babyen å samtidi be mammaen om å ikke presse, e veldi effektiv.. Æ klarte det ikke så bra, men det e nok fordi alt gikk så fort at ingenting gikk som det sku! Gikk jo heldigvis kjempefint me mæ da, så e gla å lykkeli for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Gratulerer så mye med den lille prinsen Anette :-)

Nå begynner det å jevnes ut når det gjelder gutter og jenter.

Her ventes det også gutt, så da er det vel neste 50/50.

 

Så spennende at ting snart er i ferd med å skje Minda! Krysser fingrene for at du slipper timen til onsdag. Du får passe på å spise masse sterk grillmat i dag, så du kanskje setter ting i gang selv ;-)

 

Gleder meg til treff i morgen. Lenge siden for min del nå.

Skal bli kos å se dere som fortsatt har magen i behold.

Er vi heldige, så kan det jo hende vi ser en baby eller to også :-)

 

Sees!

 

Ha en kjempe fin St. hans alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håpe du får bebien ut snart minda, må være kjedeli å gå så langt over tia...

 

idag har d styrt veldi i magen... har logge å slådd mæ mot utgangen ette middag, skikkeli hardt å litt mensmurring... trur va d... har ikke hadd d på lenge... brukte ikke å ha d me mensen så...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle jenten!

 

Gratulere til alle dåkker siste som har fått bebisan dåkkers!!

 

Å til dåkker andre som går å vente no, håpe æ får sine snart!

 

Her i heimen går alt som en drøm. Lillepia e veldi rolig å e visst stort sett fornøyd me d meste :-) Men d må ikkje gå for lang tid når maten skal "på bordet", det skal gjerne skje med en gang, om ikkje før!.. ;-)

Glede mæ no veldi til beibitreff, når alle nurkan e kommet... Blir så kos!!

 

Ellers så har æ forandra nicket mitt, men har det gamle i tillegg litt til så folk ikkje skal bli forvirra ;-)

 

Ha en fortsatt fin st.hans-aften alle sammen :-)

 

Marlen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Artig å snike inn her og lese alt dere skriver! Vi har no vært innlagt på barselavdelingen på nytt - Noa-Nikolai har ligget i lysbehandling i 24 timer for gulsott også har han kuttet tungebåndet. Og vi har fått hjelp te ammingen.

 

Spurte på etterkontrollen før æ ble skrevet ut på barselavdelingen om grønnsåpe, jordmor anbefalte ikke å bruke det om stingene gror fint av seg selv, det ville bare røske opp det som var bra. Men om de ikke grodde fint så anbefalte de det. De sjekker det på etterkontrollen. Hun anbefalte ikke meg å bruke det, bare skylle med vann og klapptørke med papir eller klut/håndduk. Så er vel delte meninger om dette som alt annet.

 

Æ synes det va kjempefint å være innlagt på barselavdelingen, de er kjempegode på amming der. Og alle som jobber der er utroli hyggelige, man får god hjelp.

 

Håper dere møter babyene deres i magen snart og at vi får til et treff etterhvert! =) Ser ikke for meg at jeg skal amme på kafè på eventuelt lange tider, men vi får se hvordan det går!

 

Klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minda: Håper fødselen setter igang før onsdag=) Sender deg fødetanker i massevis=)

 

MorLilla : Artig nick=) Så flott å høre at dere koser dere med lillepia, og at det går som en drøm=) Ja, kan tenke meg disse småttingene blir utålmodige når maten skal inntas, ja=) hehe.. spent på hvordan det blir her i huset om litt.. gleder oss=)

 

Håper vi sees på treff i morgen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at en får god hjelp på barsel og at en kan legges inn igjen hvis en har behov for det. Lykke til videre med amminga! Spent på det der jeg og.... Synes det høres så vondt ut å kutte tungebåndet...

 

Og hardangersøm høres ikke godt ut det heller nei... uff.. Må prøve å huske hva dere erfarne damene sier når det står på.

 

Jeg sto opp "grytidlig" i dag ( dvs 7.30) for å ta imot en persiennemontør. Han dukket aldri opp. Da jeg ringte fikk jeg høre at han var hjemme med sykt barn. Når en er trøtt og skal samle krefter er det en smule kjipt å ha stått opp til "ingen nytte" ... Men, men.. Skal en siste tur å strø om meg med penger hos dr Shang,og så ser jeg an om jeg vil hjem å sove eller kommer på treff.

 

Har hatt litt murringer jeg og. Men ikke nok til å holde meg våken inatt, så ganske puslete saker. Men det pågår i alle fall et eller annet i det stille...

 

Ha en god dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morgen alle damen:-)

 

I dag skal æ på barseltreff for første gang, skal visst møte flere mødre å beibia som fikk rundt da æ fikk.. Kan jo bli koseli d!

D kan jo være at gruppa ikkje klaffe, men da e d jo så greit at vi har åss jenten her inne på BIM ;-)

 

Dåkker får kose dåkker på treff i dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da Tone!! Godt dokk har fått vært der å fått hjelp da.. E han i bedre slag no å amminga funke bedre??

 

Her har lilletuppa fått mer sving på matinga å spisinga, så det går mye bedre. Men å amme i senga funke ikke gitt! Kjedeli å må stå opp, men e jo litt kos å sitt her i stille hus å bare kos sæ me ho..

I dag har ho bada for første gang, å det va skikkeli godt syns ho! Bei helt rolig i vannet å bare så på mæ.. E så at hjertet det kan smelte skikkeli innimella..

 

Godt det murra Minda, murring e bra! Sjøl om det pågår i det stille!!!! =) Kem e neste på lista no da?? Huske ikke datoan dåkkers dame.. =) Men vi har jo fått demonstrert her så te de grader at dato ikke har så mye å si heller!!! :-)

 

Å te dokker som e plaga me bekkenet.. Det e deili å være så mye bedre, mæn pass dokk for å overdrive! Gjorde det i går å endte opp me ondt på slutten av dagen!!!! No har æ vært mye plaga, men ikke tull me det.. Æ må ta det litt mer rolig, nytte ikke å frese så mye rundt her i huset hvis æ bli ødelagt te slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle damer :-) Da er jeg kommet hjem med vår lille prinsesse, som foreløpig heter Aurora. Vi prøver å venne oss til navnet for å se om hun kan passe til å hete det, noe jeg tror hun gjør :-)

Lille aurora er kjempesnill. Hun spiser godt, sover godt og innimellom skriker hun jammen godt også!! :-) Hun ble født 01:58 natt til lørdag og jeg hadde en kjempegrei fødsel. Det startet med svake og jevne rier kl. 15.00. på fredag, og 11 timer etterpå var hun endelig kommet til verden. Hennes vitale mål var 2620 gram og 51 cm. Perfekt :-)

Min form har også vært bra etter fødselen, så bra at jeg ble flyttet rett ned til barselhotellet. Anbefaler alle å komme dit, og man får samme hjelp der som på barsel. Jeg synes i allefall det var deilig å kunne slappe av alene på rommet. Eneste plager jeg har hatt er at jeg har vært øm "der nede" pga. at jeg ble sydd. Au-au å sitte, men går bedre nå...

 

Gleder meg til å treffe alle sammen med sine små nurk og skravle om hverandres opplevelser samt utveklse erfaringer :-) Føler meg jo litt fersk i dette gamet. Hehe... Sender masse lykkeønskninger til de som er i gang med fødsel, spesielt deg Minda! Blir spennende å se hva som skjer!

 

Til sist må også jeg gratulere Mzme med en gutt :-) Koselig!

 

Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne : Gratulerer med jenta=) Kan tenke meg det er herlig å være i så god form etter fødselen=) Håper dere koser dere masse..

 

Nættemor: Høres ut som om dere storkoser dere=) Hvordan er Sigurd i fht lillesøster da? vil han hjelpe til og slikt? Nei, er nok ikke lurt å stresse avgårde, selv om bekkenet føles betydelig bedre ut nå enn slik du har hatt det. Får ta det litt gradvis, vil jeg tro=)

 

HYGGELIG TREFF IDAG!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har vært uten nett hjemme i flere dager nå, og blir det visst i et par uker til, og så avhengig som jeg har blitt av internett i det siste, er jeg jo nesten blitt desperat!! :-)

Så nå har jeg tatt en tur til biblioteket i byen og maskinene der :-)

 

Så litt på etterskudd: Janne og Anette, gratulerer med babyene deres!

 

Nå har jeg selv bare to døgn til å være gravid, det er faktisk helt sprøtt å tenke på. I morra skal jeg inn til forberedende prøver på sykehuset, og på fredag blir "pondus" tatt med keisersnitt. Skal bli helt fantastisk å få han på utsida av magen. Jeg gleder meg, men er spent, nervøs, litt redd, forventningsfull.... mange følelser! Og så spent jeg er på hvordan han ser ut! :-)

 

Håper jeg ser flere av dere på sykehuset i løpet av helga :-)

 

Siv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv : Ja, nå nærmer det deg virkelig! Spennende =)=) Ønsker deg lykke til =)

Ja, vi hadde jo planer om fødetreff idag vi, men ser dårlig ut.. hehe=) Jaja, plutselig så skjer det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med keisersnittet siv, kan tenke meg du er forventningsfull nå ja :-) Gleder meg til å høre hvordan deg gikk!! Tenk, snart har du han i armene dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff, jeg så det på han på lørdag da vi møttes, så gultbrunt er nok ingen av der :-) i huden...men det er jo bra dere oppdaget det også etterhvert og at han får behandling.

 

Håper ellers det går bra med amminga og alt, Tone.

 

Ses

 

Hilsen fra Elke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...