Gå til innhold

TROMSØJENTENE 18.06.08 !!


minhj

Anbefalte innlegg

Kjempefint navn, Anette!

 

Mzme: Ja, det er kjedelig å ligge der og være usikker på om de kommer til å sette igang eller ikke, men det er jo trygt å være der i alle fall. Jeg lå sånn noen dager før forrige gang. Og jeg husker at jeg ikke ble helt herda mot ropinga borte i gangen jeg da.... ;-)

 

Ja, kjempekoselig treff hjemme hos Petrine idag! Absolutt fin avveksling til kafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AS: Va d no ekstra sia du ble sendt videre av JM?

Ja "falske forhåpninger" likte æ ikje...

 

Hehe hadde bare han lillingen i magen min ville ha flytta sæ mere ned i bekkenet, så kanskje d hadde blitt fart på sakene.. Men han likte vist å ligg litt længre opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme :

 

JM var usikker på leie til ungen. Det, sammenholdt med mye ødem, protein i urinen, lite liv og det med de blodpropp-prøvene for noen dager siden, gjorde at hun sendte meg videre. Viste seg at ungen ligger med hode ned og at gjennomstrømmingene i navlestrengen og i hodet er slik det skal være. Bra mengde med fostervann også. Blodtrykket mitt var bra, men fikk beskjed om å være obs på ødem og hodepine..

 

Kjenner fortsatt lite liv, men men.. var jo til sparketest og ungen sparker uten at jeg kjenner det. Jaja.. så må vel bare slå meg til ro med at det er slik det skal være=) Legen på mandag da, så får ny sjekk da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Ja d e bare å få d sjekka, når ting e sånn.. Ang registreringa(sparketest) har æ tatt den mange gang hær no.. Begynne bli vant te den :) Tar den før å se kordan ungen har d, sia mett blodtrykk e som d e..

 

Men vil heim.......

 

E d nån som e gått overtia no hær, tænkte på de som hadde termin i begynnelsen av juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter! :) Og TUSEN takk for alle hilsninger! Har jo vært ganske så oppslukt av lille fantastiske Noa-Nikolai frem te no. E fortsatt på barselavdelingen, skal hjem imårra om alle prøver er fine. Kunne dra på barselhotellet om æ ville idag da, men æ blir no bare her siden det e bare en dag igjen. Har liksom blitt litt kjent her no og fått veldig bra hjelp te amminga. No klare han å gape høgt nok, hehe. Æ stortrives som mamma, gled dåkk masse :) Det e helt fantastisk. Bli fint å ta lille bylten med heim!

 

Vi snakkes no etterhvert da med eller uten baby! Blir artig med babytreff =) Vet ikke når æ våge mæ ut på tur, ikke helt komfortabel med amminga enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint navn Anette, Ingrid tenkte jeg på om du skulle vise seg at jeg hadde en jente i magen :-) Kjempefint, stødig navn! Godt å høre at dere har det bra etter en heftig fødsel!!

 

Håper du kommer skikkelig i gang snart Janne, slitsomt å gå med masrier over tid. Det er nok ikke lenge til du får møte jenta di nå :-)

 

Her har det vært leking hele ettermiddagen. A er småsyk så da ble det inneleking på meg og J. Kjempekoselig med besøk i formiddag, man blir jo litt lei av å dra på kafe, utrolig nok :-)

 

Selv har jeg ikke tenkt til å føde før etter neste helg, vil ha bursdagen til J unnagjort før gutten kommer. I tillegg vil jeg har litt mer i orden i huset før termin. Det ender sikkert med at jeg ender på overtid. JM mente man ikke fødte før man var mentalt klar for det, så kanskje det blir overtid da :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AS=)

Jeg har neste time på termin, og det er siste jeg skal til JM. Og hun sa at hun skulle sjekke åpning og modning da hvis lillingen ikke kom før den tid.

 

Men vet ikke hva som er vanlig da......

 

Mzme

Kjipt å bli 'lurt' ja! De snakka om det noen dager før de satte i gang meg sist. Og plutselig ble det rush på føden, så da måtte de utsette det enda en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at Toen og Anette har det fint, og selvfølgelig babyan demmes og :) :) Hurra!!

 

Ja det var koselig med hjemme treff i dag.

Lettvindt at alle tar litt med, da får man jo mye til slutt.

Og så syns jeg man får mer kontakt med hverandre enn å sitte på et langt kafe bord. Nei riktig så trivelig var det :)

 

Men lille pia til May Helen fikk vi ikke sett, for ho sov hele tia

Men vi får vell sjansen igjen.

 

Janne: Tror du er neste ut!!

 

Ha en fin kveld jenter!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja æ vente no i spenning her på om flere av dokk dukke opp her, hadde vært koseli!!

Arti å møte Tone å lillesnuppen hennes, e jo helt merkeli at vi sku få på samme dag å alt!!

 

Tenk når vi e ferdi alle, det bli jo nesten rart å ikke sku ha nån å tenke på!

 

Vi satse hardt på å få reise hjem i mårra å ja, trur det ska gå helt greit, ho spis å kosa sæ å sov masse.. Ligg her å laga masse lyda no.. e så søt!

 

En trailer m fødestøv e på vei te de som vil ha!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sug til mæ masse fødestøv no ja :-) Men ho kommer no når ho kommer og fram til da tenke æ å nyte dagan så godt æ kan. Sove når æ vil sove, lese når æ vil lese, surfe på internett når æ vil surfe (nåkka æ for øvrig gjør mye av :-))

Skal til jordmor i morra og vil da få målt blodtrykket på nytt. Tenkte å be ho sjekke åpning, modning og sånne ting i tillegg. E spent på kordan det står til no!

 

Tone og Anette: godt å høre at det går fint med dåkker begge to og småbabyan dåkkers. Høres så kos ut med babylyda! Mmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dåkker e så heldi som kan kose dåkker me de små gullan dåkkers:)

 

håpe blodtrykke ditt roe sæ litt ne mzme, eller at dem får setta dæ i gang så du slepp å liggeder så lenge...

 

håpe på ei bedre natt i natt.. la mæ i hall 1 tia igår, men såvna ikke før kl hall 4... sengtøye klødde å stakk så mye at fikk ikke ro i kroppen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: Jepp håpe æ og... Men når æ håpe på at d e godt ned og dæm måle, e d enten godt litt ned eller så e d godt litt opp...

 

Får håpe du får sove bedre i natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Flott å høre at Anette og Tone er fornøyde mammaer som koser seg med sine små;) Lykke til videre med amminga Tone!

 

Misunner ikke dere som sliter med blodtrykket...

 

Jeg er erfarer nå det flere her har vært plaget med - at det er vanskelig å blitt kvitt forkjølelse mens en er garvid. Ole er på bedringens vei, mens jeg er stabilt forkjølt. Ser for meg at det kan bli tungt å puste under fødsel med tett nese. Har laget meg byggrynssuppe med masse blåbær og kanel,pepper,vaniljestang,anis,rosiner og nellik idag. River godt i nesa! Vet ikke om det hjelper, men vekker i alle fall mange gode minner fra barndommens forkjølede dager;)

 

I kveld skal vi grille med naboene og imorgen får jeg besøk av kusine med mann. Glad det skjer noe, for nå er jeg lei. Hvis jeg ikke er mentalt klar nå, blir jeg ikke det. 9 dager over termin idag.. Skal en tur til Shang idag.

 

Ha en god dag jenter!! Nydelig vær;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan dåkker studenta hjelpe litt?:) fikk mail om at man ska betale den der semesterregistreringa, men treng æ d når har fått innvigla permisjon?

 

håpe du blir frisk snart minhj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, god bedring Minhj!

Jeg vet alt om at forkjølelsen er seig å bli kvitt ja!!!! Men tror nok du skal fikse fødselen uansett altså;-)

 

Pusi...

Jeg leste nettopp den mailen, og jeg aner ikke hva vi skal gjøre med det... Så jeg sendte bare en mail og spurte =P Kan gi beskjed om hva slags svar jeg får =)

 

 

Her er sambo i full sving med kakebaking, for nå blir det burdsdagsfeiring de neste 3 dagene... Snupp sin 2 års dag... og vi må dele inn i barne selskap, svigermor og co, og så svigerfar og co =P Ikke for at de er vanskelig, men rett og slett for at det blir for mange til at vi får plass til alle på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er i god form Tone, håper ammingen har gått seg til :-)

 

Den suppa høres god ut Minda. Jeg kan skrive under på at det er vanskelig å bli kvitt forkjølelse når man er gravid. I vinter var jeg forkjølt i seks uker. Nå har jeg snufset i to uker, men tror det er litt pollenallergi innblandet. Jeg tåler ikke bjørekepollen så godt. Håper du snart er kvitt forkjølelsen!

 

Gratulerer med toåring Nurk! Det er en herlig alder. Her skal vi feire treårsdag neste helg, det blir nok stas. Oppe står dukkevogna klar til den store dagen, regner med det er ei som kommer til å trille vogn neste lørdag :-)

 

Håper bt er på tur ned på de som plages med det!

 

Her blir det rolig kveld. Vi skal se en serie vi har kjøpt på dvd. Jeg skal også innta dagens dose med greske oliven :-) Lurer på om det kommer til å smake like godt etter fødsel??

I mårra skal vi på dagstur til Lyngen, regner med det blir siste tur før lillebror kommer.

 

God fredagskveld alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Grattis me 2 åring snart Nurk :-)

 

Hær hold blodtrykket sæ over 100.. E artig å se på den tavla dæmmes hær i gangen, kor mange fødsler d e før dag :-)

 

Forsto d sånn at d va kommet tvillinger i dag..

 

Ha en fin kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vogn i gave til snupp også=)

Hun har vært å plukka på dem hver gang vi er innom lekebutikker, og den er klar favoritt når vi besøker noen som har... så det måtte bli vogn ja ;-)

 

Mzme

Husker jeg og var å sjekka den tavla hele tiden!

Men stemmer det at det er flertall av jenter i år? Hehe.. eller har det vært noen babyboom dager? 16 mai i 2006 kom det jo 16 babyer på samme dag her! Det var vist hektisk på føden da =P

Ellers? Har de funnet ut noe mer? Eller ligger du bare på vent ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk: Åå kor kos me vogn til snupp, den blir ho nok sikkert gla før :-)

Ja virka som d va mest rosa på den tavla kanskje, men va en go del blått og..

 

Ja hørte de sa at d va 16 babyer på samme dag, mye det :-) Mene å huske at d har vært født en del gutter de dagene æ har ligget hær..

 

Nja de finn no ut at de vil få ned d trykket, så e d no snakk i om dæm ska sette i gang før termin sia æ har hadd såpass stort undertrykk den siste tia..

 

Men forskjellig mening fra dag til dag.. *Forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme : Håper det går bra med deg, forholdene tatt i betraktning. Kjedelig å ligge på sykehus. Heldigvis kommer det noe fantastisk ut av det da=)

 

Ellers.. hvordan er det med nattesøvnen deres? Jeg sliter som bare det for tiden, jeg. Er på do utallige ganger per natt og det tar lang tid mellom dobesøkene før jeg får sove igjen.. Utrolig tungt å snu seg i sengen osv, så merker at denne delen av graviditeten er jeg virkelig lei av!!

Hvordan er dere ellers i form? Er i fiiiiin form på dagen=)

 

Nydelig sol ute forresten. Håper det holder seg utover dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Har ikke skrevet på denne tråden før, men ville bare fortelle dere at Mammamia77 - Janne- fikk jenta si i natt! Hun kan sikkert fortelle dere detaljene selv senere.

 

GRATULERER SÅ MYE!! :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så artig!!!

Grattis til Janne =)

Gleder meg til å høre detaljene!!!

 

Enig med deg AS=)

Hadde det ikke vært for at det var så mye vondt og slitsomt på slutten så hadde det ikke vært så ille å være gravid noen uker til. Men når man bare er tjukk og ubrukelig, med masse vondt så blir man lei.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Janne=)

 

Nurk : Så enig så enig! Du skrev akkurat det jeg føler i grunn=) Er den natta som er værst for meg.. Ser ikke for meg at ungen kommer til å komme ut, jeg. Hehe.. var akkurat en tur i Giæverbukta. Så par trille med babyvogn. VIL OGSÅ =) ehhe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye til Janne!!!

 

Her er vi i gang, har fått piller for å få satt i gang fødselen. De gjorde d pga. BT. Forsto d sån at d kunne ta fra tima til daga før ungen va ute.

 

Nurk: Sku ikkje du inn for å få sjekka modning og sånne ting? Har du vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere så kjempe masse Janne:D

 

formen min e ikke så bra, babyen ligg å presse sæ øverst på venstre ribbein, så går me en stikkans følelse hele tia, å e kvalm nesten hele tia! blæ!! problem me å få såve.. problem å være våken... vil bare ha den ut no! hehe dagens klaging! gla vi nærme åss slutten:) e d mange no som ikke har fått no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...