Gå til innhold

TROMSØJENTENE 18.06.08 !!


minhj

Anbefalte innlegg

Weee, så artig Mzme!!!

 

Da jeg ble satt i gang sist tok det 2 døgn til hun enelig kom ut. Fikk 2 modningspiller halv 10 på mandagskvelden, så en til tirsdagsformiddag, så tok de vannet og satte meg på drypp på onsdagen.... og snupp kom ut klokken 10 på onsdagskvelden... Så ting kan jo ta tid ja!

Men guu.. så spennende, da er du i gang, og mamma om litt =)

Er jo mange som får i løpet av noen timer også, så vi far håpe det ikke drøyer for lenge med deg!

 

Og jeg skulle ikke sjekke modning før neste kontroll hos JM, på termin... Men vi gjorde en uhøytidlig "avtale" om at jeg skulle komme å føde på søndagskvelden, for min JM har vakt den natta =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nurk: Okei.. ja har fått for ca 1,5 time sia.. Hjælpes navn, no går sikkert blodtrykket mere opp :P

 

hehe nei håper at d ikje tar så lang tid, men at d ikje går før fort heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme : SPENNENDE=) Blir bra å få se den lille=) tenk.. snart er du mamma=)

 

Må innrømme at jeg er litt misunnelig på alle som føder nå! Ligger jo som et slakt på sofa nå om dagene, pga elendig nattesøvn! Kjedelig!!

Jaja.. får finne frem " boksen" med tålmodighet og smøre meg.. hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Janne !!!!

 

Traff Tone i byen i dag

Var så artig. Ho såg så kvikk og rask ut der ho gikk 4 daga etter fødselen. Og Noa var så fin at :)

Kjente jeg ble veldig klar for at det skulle være min tur :)

 

 

Lykke til Mzme83!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Janne!!! Så gøy :-) Endelig kom den lille prinsessa!

Gleder meg til å se alle de nyfødte. Begynner å bli mange nå.

 

Masse lykke til til deg Mzme 83 Høygravid!!! Ikke lenge igjen for din del heller. Hold ut! Nå får du snart se babyen din :-)

 

Vi andre får prøve å smøre oss med tålmodighet :-)

Godt å høre at det ikke bare er meg som er lei.

Enig med deg Elise - føler meg egentlig bare tykk og ubrukelig for tiden.

I tillegg har jeg fått ganske mye vann i kroppen de siste dagene.

Gjør jo ikke akkurat bevegeligheten bedre...men, men. Føler meg ellers i fin form, så jeg skal vel ikke klage.

 

Håper vi som fortsatt venter får til et treff til uka :-)

Viktig å finne på no, slik at tiden går litt fortere.

 

Ha en fin lørdagskveld!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julibaby : Enig med deg=) Må få til et treff til uka :D Og, godt at du også er lei. Vi som har så lik termin. Når skal vi legge oss inn på sykehuset da? hihi=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften jenter!!!

 

Gratulerer så mye Janne!! Så koseli at ho kom no!!! =)

 

Vi kom hjem i går, va godt det, men va utroli greit å være på hotellet der!! Så kan anbefale det altså.. =) Bli jo litt anna å komme hjem te en ivri storebror å familie!!

Lille Ingrid sov mye, ligg i vogna si å kosa sæ... E deilig at ho kan å sove uten å må ligg oppå en av oss! Sjøl om det e fantastisk godt når ho gjør det... :-)

 

Æ skjønne jo dokker som e lei, men samtidi så va æ så god i formen på slutten av svangerskapet at det va liksom ikke nå problem!! =) Men ska si det e godt å kunne beveg sæ masse!!

 

Ser jo at trailern me fødestøv kom fram te Janne sist æ sendte den avgåre, så no kommer det et tog me støv!!!!!!!!!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FødeklareAS=): Jeg er klar for føden til onsdag tenker jeg. Skal vi satse på å møtes da? :-) Får overnattingsgjester i morgen, skal treffe ei venninne på mandag og kanskje det blir et BIM-treff tirsdag..? og så er jeg klar etter jordmortimen på onsdag ;-)

 

Er det no action hos deg Minda? Håper for din del at du er neste ut!

Så vi får sende mesteparten av fødestøvet i din retning :-)

 

Så deilig å være på plass i heimen Nættemor, selv om det er godt å høre at oppholdet på sykehushotellet var bra. Håper alt går bra slik at vi også havner der! Kos deg i vågen, så håper vi å se deg og nurket om ikke så altfor lenge.

 

Kos å høre at Tone var i farta og allerede på bytur med bebisen.

Er jo bare å håpe på at man vil være i like god form etter fødselen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får vel håpe at Minda ligger på føden/barsel nå!!

Huff, jeg føler virkelig med henne, det ble jo et veldig langt svangerskap dette!!

 

Og etter henne så er det jo Ann Silje, Pia og min tur på løpende bånd... Så vi kan jo godt ta inn samtidig =P

Jeg har heller egentlig ikke tid før på onsdag, så det skulle passe bra. Har jo bursdagsfeiring de neste 2 dagene, og så er vi invitert på middag på tirsdag....

Men så var det jo den avtalen jeg gjorde med JM da.......... Men det kjennes ikke ut som det blir noe av det dessverre=P

 

Mzme, blir jo å få sin knøtt nå i nærmeste fremtid, så hun sniker jo litt i køen da! Håper hun slipper en sånn lang fødsel, men de lar det ikke gå mer enn 4 dager uansett.

Men siden vi ikke har hørt noe mer i dag, så er det kanskje godt i gang om ikke overstått nå?? Jeg venter spent på oppdatering!

 

 

Jeg er foresten med på treff en av dagene, blir egentlig samme når, men ikke mandag =) Tirsdag skulle vel passe greit, skal vi si i 12 tiden kanskje??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk og Julibaby: Ja, vi legger oss inn på onsdag=) Det høres ut som en god plan, så da sier vi det.. hehe.. :D:D Hadde vært herlig om det gikk i oppfyllelse da :D

 

Treff på tirsdag høres flott ut=) På Jekta, eller? Liker ikke helt å kjøre bil lengre, så da tenker jeg Jekta er et godt alternativ. Masse parkeringsplasser der, så da trenger vi ikke snu oss med de store magene for å rydde og finne trange park.plasser.. hehe=) Plutselig begynt å tenke over parkering jeg da=)

 

Nættemor : Høres så koselig ut å være kommet hjem med lille snuppa=) Kan tenke meg at S er stolt storebror. Hva sier han nå når harn ser at Ingrid ikke tar hans seng?=)

 

Ja, Mzme sniker litt i køen. Men men.. unner henne det! Tenker også at ting er i full gang der nå, så gleder meg til oppdateringer=)

Håper Minda er igang=)

 

Ellers.. så kjeder jeg meg som hjemmeværende. Holder på å skravle hull i hodet på sambo. Heheh.. Tatt fram strikketøy, men det går ikke lange tiden før jeg blir rastløs.. hehe=) Hadde vært flott om babyen kom i disse EM-tider. Heiet på Russland nå i kveld. Bare for å plage sambo, så var ekstra morsomt når de faktisk vant... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi kan godt ta jekta for min del =)

Skjønner godt at du ikke liker å kjøre, har ikke kjørt på lenge selv... Er jo umulig å se bak nå!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott=)

Ja, det er ikke så lett den rygginga lengre. Selv om jeg kan rygge etter speilene, så er det likevel greit å kunne snu seg..hehe=)

 

Da lufter vi stemningen for tirsdag kl 12 på Jekta da?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gratulerer så mye til Janne!! Håper det går bra med dere;) Og masse lykke til til Mzme!

 

Her er det dessverre nix på gang... 11 dager over idag. Føler meg helt ok i kroppen, og sover godt på natten. Var bare oppe på do en gang i natt;) Kjenner jeg kroppen min rett blir det nok baby på AS, julibaby, Nurk,Olaug,Ebenholt og Petrine (håper ikke det var noen jeg glemte nå..) før meg.. Unner alle babyer, er ikke det;) Og de fleste har vondter og plager, det har ikke jeg. Men nå må det snart bli min tur;) Så Nættemor; en trailer fødestøv monner ikke her. Det trengs lastebåter, fly og konvoier av trailere.

 

Ønsker alle en god dag!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en klem i alle fall Minda :-) Det kan ikke være lenge til du har babyen din på utsiden, du blir nok satt igang om det ikke skjer noe snart :) Krysser fingre og tær for at du er igang selv utover dagen!

 

Jeg har bare innstilt meg på å ikke føde før 5 Juli. Ventetiden blir lang om jeg skal ha forhåpninger om fødsel før den tid. For alt jeg vet skal jeg gå gravid i 4 uker til.. Dessuten gruer jeg meg til det hele, så det gjør ingenting om det drøyer litt. Eneste som er slitsomt er nettene. Umulig å sove noe særlig og jeg vet jo hvordan nettene er etter babyen er kommet også. Ikke sammenhengende søvn da heller :-/

 

Treff på Jekta høres bra ut. Jeg kommer om jeg har bil. Jeg holder på å krepere av varme på bussen, så den orker jeg ikke.

 

Om noen av dere vil ha jenteklær til baby, så si i fra. Jeg har en god del jeg ikke trenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minda!

 

Har ikke hatt telefon de siste 2 dager i tilfelle du hadde kontaktet meg ang. fotsone?

Men skal prøve å få tak i den i dag.

Det er nå i all fall bra at du er i så god form og at du kan sove om natta.

 

 

Gattis til Janne, håper alt gikk bra med dere.

 

Få se om jeg klarer å komme på treff tirsdag, men med buss er det jo altid styr, så se an på formen og tidsskjema om vi klarer det.

 

Ha en god søndag alle sammen - og lykke til med fødsler på onsdag, dere som planlegger fødetreff da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på å gå sånn her i 4 uker til er jo ikke til å holde ut!!

 

Du har jo et godt poeng ang nattesøvn etter fødsel da! Deilig å ennå kunne legge seg ned og slappe av og sove på nettene...

Men nå kjenner jeg formen forfaller så veldig at jeg vil helst ha babyen før jeg blir helt krøpling =P Da tar det så lang tid å komme seg etterpå!!

 

Men uff Petrine...

Ikke noe serlig å grue seg da =(

Har du snakka med JM om det?

Du hadde jo også en ganske tøff første fødsel, så kan godt skjønne det. Jeg har selv gått å venta på at panikken skulle ta meg! Men heldigvis så er jeg helt rolig sånn med tanke på fødsel. Jeg tenker sånn at det KAN ikke bli værre enn sist, kanskje like ille, men i allefall ikke værre... Men den psyken er ikke så grei å ha med å gjøre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minda : føøøler med deg! Må være tungt å gå så lenge over terminen. Unner deg virkelig at det skjer noe snart! Har du overtidskontroll snart, eller? Fødestøvet er sendt i din retning=)

 

Petrine : Flott om du kommer på treff på tirsdag=) Om du har jenteklær, joggedress og slikt, så er vi interessert :D Ser vi har minimalt med overdeler...

 

Ja, vi planlegger fødetreff på onsdag=) Satser på at Minda føder før den tid :D

 

Ja, dere som har barn fra før, vet jo hva det vil si både å føde og gå glipp av nattesøvnen. Er spent på hvordan det blir=) Natt til idag var ikke så ille faktisk. Bare 4 ganger på do. Ellers, så må jeg innrømme at jeg tror jeg vil foretrekke å ha en baby som holder meg våken på natta, istedet for smerter og utallige dobesøk. Blir vel litt av alle tingene i begynnelsen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten melding fra Mzme ( Anette) om at de hadde fått en gutt. Alt stod bra til =) Regner med det er i orden at jeg skriver det her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Mzme!! Nå begynner det å gjevne seg ut kjønnsmessig her;)

 

Fødestøv og klem taes imot med takk! Hvis jeg hadde hatt fødestøv her skulle jeg sendt til dere og...

 

Sikkert smart å belage seg på at det kan trekke ut, og heller ta det som en positiv overraskelse hvis det skjer noe tidlig,som Kari Anne skriver. Selv om det kan være lettere sagt enn gjort.. Når det gjelder å grue seg og ha tøffe fødselsopplevelse fra tidligere er det jo heldigvis slik at forskjellige fødsler kan arte seg veldig forskjellig hos samme kvinne. (..men lett for meg å si som ikke har født og ikke vet hva jeg prater om;)

 

Elke: Har ikke prøvd å ta kontakt etter jeg sendte mld, som du svarte på. I går skjedde det så mye her med både ventet og uventet besøk, bedt bort på middag og visning på leil for søstra mi. Idag har jeg ikke kommet lengre enn til tanken å ta kontakt..

 

Møtte forresten Susanne på tur rundt Prestvannet med sin lille gutt med gode bollekinn. Født i uke 33/34 og er nå 4 uker og det bra med mor og barn!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiiii!!!!!!!!

Så artig!! Og så bra at hun slapp å ligge så lenge med rier =)

Masse grattis til Mzme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det er å lese her nå om dagen, fødsler i fleng:)

Gratulerer så mye igjen Janne med jenta, og gratulerer til Mzme med gutten. Gratulerer så mye til Susanne også med gutten sin. Er det 4 jenter og 3 gutter til nå hvis jeg ikke husker feil?

 

Håper alle har hatt ei fin helg både med små babyer og store mager. Har ikke gjort så fryktelig mye i helga, deilig det også. Lillejenta er litt urolig på kveldene, så vi har prøvd litt sukkervann i helga. Hjalp en del heldigvis. Syns jo fryktelig synn i henne når hun plages med magen sin.

 

Håper virkelig det er Minda sin tur nå, sender en rakett fylt med mengder av fødestøv pluss en stor klem:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Da var Leandervugga hengt opp i taket og jeg er veldig fornøyd med resultatet! Nå mangler vi bare babyen :-)

 

Angående treff på Jekta, er det på Le cafe vi skal møtes? Kl 12? Ser ut til at jeg har bil på tirsdag.

 

Nurk: Har heldigvis fått snakket masse om fødsel med jordmor og føler meg litt klar for finale. Men det er absolutt ikke noe jeg ser frem til. Men som du sier, om det bare ikke blir verre enn forrige gang, så skal det gå på et vis :-) Har skrevet ønskebrev som jeg skal ha med, så er jordmora i alle fall litt klar over hvorfor jeg evt får panikk, det er det jeg er redd for. Gleder meg veldig til å bli ferdig :-)

 

Skal dere feire st. aften? Vi skal i skogen, lage bål og spise litt rømmegrøt og pølser sammen med naboene. Blir nok bra det :-)

 

Gratulerer med den sist ankommene gutten Anette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...