Gå til innhold

Akershus-treff?


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

tur dere at jeg får høre hjerte i morgen på første gangs kontrold?

Jeg er jog også litt usikker på hvor langt jeg er på vei. trur ikke jeg er lenger på vei enn 7+2 i dag men kan og være 10+ 2. for den mensen som jeg har tatt utgans punt i va liten og bare 3 dager. ikke som den pleier med andre ord. kan det henne jeg får svar på dette i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får nok ikke vite nøyaktig hvor langt på vei du er uten ultralyd. Men du kan jo si fra at du er usikker på termin, og fortelle dem dette.

Men jeg tviler på du får høre hjertet. Med forrige ville ikke legen lytte etter hjertet da jeg var på 1. kontroll 11 uker på vei, da han sa det var sjelden de hørte det så tidlig. På neste kontroll da jeg var 15 uker på vei, hørte de etter hjertet. Men de sa på forhånd at det var ikke sikkert vi ville høre det. Men det gjorde vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JulieF: Så godt å høre at du fremdeles er gravid! :-) Jeg skjønner at det er spesielt å tenke at det kunne vært to, men samtidig var det vel noe galt med det egget/embryoet. Uten at det egentlig er så god trøst. hender fremdeles jeg tenker på det som aldri ble noe av som satt fast i egglederen..

 

Formen min er såpass dårlig at mannen min kom tidlig hjem i dag. Jeg er skikkelig svimmel og innimellom mister jeg all kraft, sånn totalt at jeg ikke orker å resie meg opp! Ikke lett å passe en aktiv ettåring da, og han skal inn til 15 måeneders med sprøyte i dag også.. Glad jeg ikke er alene med det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

Jeg har da vært til min første kontroll hos legen, hadde med meg foloveren min. Det var godt å ha han med. Vi lurer jo på litt forskelige ting.

Jeg ble å sykemelt ut neste uke. Det ble ikke så godt motatt på jobben. Sjefen min sytes det var lenge. Legen mener vi skal ta utganspunt i siste mens 21.04.08 og ikke 12.05.08 når jeg bare hadde en liten 3 dages blødnig. så da er jeg 10+3 og ikke 7+3 som jeg har trod. har og fått henvisnig til UL. Skal dit på tirsdag neste uke.

 

Går dere bare til lege eller lege og jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: God bedring! Ikke godt med slike dager :(

 

Dere som venter første: Nyt det. Det er anneledes å gå gravid med en liten en.... Takk gud for barnehageplass!

 

lille rose: forrige svangerskap gikk jeg til lege og jm annenhver gang. Denne gangen har jeg alle mine kontroller på sykehuset, med både jm, gynekolog og lege... Trist å høre sykemeldingen ble dårlig mottatt på jobben. Det er så mange sjefer som mangler forståelse for situasjonene våre :( Håper min nye sjef vil være forståelsesfull, og at det ikke blir negativt når jeg starter i ny jobb med beskjeden om at jeg er gravid..... :s Spennende med ul neste tirsdag da!!!!

 

Jeg skal på sykehuset igjen den 14. Da har mannen min fri fra jobb, så han får blitt med også. Det er jeg glad for!

 

lille rose (og dere andre): du vil jo gå over til 2. trim før oss da... Håper vi kan ha tråden vår fordet, fram til vi alle er klare til å møtes :) Hvis dere vil, kan jeg gjerne invitere dere hjem til meg, i stedet for at vi møtes på kafé. Hva synes dere? Når synes dere at det passer å møtes første gang, sånn ca? Vi er jo ikke alle kommet like langt i svangerskapene våre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic&Bac

Det er kjempe hggelig at du ønsker å invitere oss hjem til deg.

Det hadde vært hyggelig å møtes.

 

Når er dere ca over de 12 ukene?

Vi kunne møtes like etter at alle er over.

Har dere hatt ferie eller skal dere ha ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er over de 12 ukene i slutten av juli, midt i ferien vår. Vi kommer hjem fra ferie for godt 6. august. Så en gang etter det, for min del. Begynner å jobbe igjen 13. august, så enten må det bli før det, i helger eller på kveldstid, for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynner og tilbake på jobb etter ferie den 13.08. keg kan ta det kvelstid. jeg jobber to helger på og har en fri helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk sykemelding pga lavt blodtrykk i går så nå er det soving som står på tidsplanen her :) kjempe glad for at jeg har en sjef som forstår siden jeg blir borte i 3 uker.

I dag så er jeg 7 uker å skal på 3 md kontroll 8 august så etter den tid er jeg med på alt som er morro!

Er ganske nysgjerrig på hvem som skjuler seg bak navnene her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo 12 uker på vei i midten av august, og er hjemme fra ferie på samme tid, så etter det hadde vært glimrende for meg hvertfall:)

Kjempe trivelig å møtes hjemme hos deg Bic&Bac:)

 

Gleder meg til å møte dere på ordentlig!

 

Du er heldig lille rose som er blitt satt fram noen uker på termin da:) Nå har du jo bare 2 uker igjen til du er over de magiske 12! Det må føles godt!

 

Jeg tror du ser hjerteslag i uke 7, jeg så det jo nå i forgårs og var bare 6+3. Gynekologen min sa at når jeg kom tilbake neste uke, da er jeg 7+4, ville vi se at "klumpen" har utviklet seg mye på bare èn uke.

 

Hvor gamle er dere igjen?

Jeg blir 24 i september, og er vel kanskje den yngste eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å se hjerteslagene når jeg var på ul, så tror det er individuelt. Gleder meg sånn til neste ul. Da bør jeg klare å se mer.... Og så glad mannen min kan bli med da!!!

 

Jeg blir 29 i september.

 

Høres ut som det passer for de fleste i midten av august da. Hvis dere alle synes det er vel så trivelig å møtes hjemme hos meg, kan jeg jo foreslå noen ulike datoer da mannen jobber på kvelden, og satse på at lilletrollet legger seg og er snill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei....

 

Det er jo ikke helt sikket at jeg er så langt på vei enda. Tør ikke håpe enda. Vi får se på tirsdag.

Om jeg er så langt på vei så har jeg termin dagen etter damen til sjefen men. Hun er forresten ikke dørlig.( Det er det som gjør at sjfen min ikke sjønte hvorfor jeg skulle sykemeldes så lenge).

 

Jeg har bursdag i slutten på august, blir da 24 år.

 

Ser frem til å møte alle og ha noen fjes å snakke med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk er jo forskjellige. Noen spyr nesten konstant i 9 måneder, mens andre merker jo ikke at de er gravide før fødselen setter i gang.... Dustesjefer som ikke har forståelse for at det ikke er lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg takker i verfall for at jeg har støtte fra forloveren min og foreldrene mine. Så er det godt å skrive med dere. Jeg har litt bedre mot i dag enn i går. I går var jeg en enste stor grin unge. jeg gren for alt i går.

Håper på en bedre dag i dag..

 

Hvordan står det til med dere?

Holdere dere ut i denne varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sinnsykt kvalm hele tiden jeg nå....Kaster opp minst èn gang om dagen:( I dag morges måtte jeg spurte inn på badet kl.06 og hive meg over do....Ikke moro, men verdt det:) Fortsetter dette sånn, må jeg oxo få meg en sykemelding. Ikke på 100%, men hvertfall slik at jeg kan jobbe kortere dager.

 

Ellers syns jeg det er deilig med varmen, satt ukkurat ute å solte meg, men nå har det jaggu begynt å småregne:(!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rose: du mener vel forloveden din, og ikke forloveren, vil jeg tro? :)

 

JulieF: uff, høres ikke noe særlig ut!

 

I går hadde jeg en helt super dag. Var i ganske fin form også. I dag er formen også bra. Har kost meg med lilletrollet i hele ettermiddag. Syngt og leka og tulla, har vi gjort :) Hadde håpa å kose oss ute i finværet, men det forsvant jo brått. Strømmen var tom. borte et lite øyeblikk, i tordenværet og det sinnsyke regnværet som var i sted. Håper dette var det som var av tordenvær, og at vi slipper det i morgen. Jeg syns det er skummelt med tordenvær.... :( Jeg er ikke så glad i å sitte ute og sole meg, og syns det kan bli for varmt også. Men når det er sånn at det er deilig å være ute, og jeg kan leke ute med lilletrollet, da er det godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er ganske ny her, men kunne virkelig ønske jeg hadde noen rundt meg som også skal ha liten.

Jeg er 23 år og testet positivt på tirsdag. Har veldig lyst til å være med på treff, men er nok ikke over grensen før slutten av august, men det er kanskje lov å bli med på treff nr 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det helt sikket. Jeg prøver å ikke tenke på at det kan gå galt. for da blir jeg bare sprø. Og så er min far veldig opptemistisk. Han vil fortelle til alle med en gang. Det går han ikke. Han gleder seg til å bli bestefar.

 

Har du fortalt det til noen alle rede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de er nå morsomme. Svigerfar fikk vite det samme dag som vi fikk positiv test, var på hytta med han, så samboer klarte ikke å vente :)

Han ble kjempeglad og begynte å se fram til at mini skulle være med på hytta og sånne ting. Blir første barnebarn på samboers side, så de blir nok veldig glad. På min side kom det en tidligere i år og en mot slutten av året, så her blir det nr 3.

Blir nok og fortelle det til søstra mi og ei venninne også får resten vente en liten stund i hvert fall. Får se hvor god tålmodighet jeg har, har så lyst til å skrike det ut til alle. Prøvd i ett år nå, så var så utrolig herlig og endelig få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi: velkommen til oss. Du er hjertelig velkommen til å bli med på treff etterhvert :)

 

lille rose: Vi har tenkt en del på navn, ja. Jentenavn er ikke klart selv om vi har noen vi liker godt, men vi har et par favoritter på guttenavn. Andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...