Gå til innhold

Akershus-treff?


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner! Men da får du ha masse lykke til:) Og du forteller oss vel hvordan det gikk?!

Jeg har med pc på ferie, så stikker sikkert innom her sånn innimellom hvis jeg får tid:)

 

Ha en fin helg!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du ha UL en dag før meg, Bic&Bac. Jeg gleder meg veldig! Jeg syns jeg er mer sliten og trøtt enn vanlig, og brystene har blitt større. Allikevel er jeg engstelig fordi jeg ikke er kvalm.. For mange slår jo det til når man tipper 6 uker, og det er mandag. Vet jeg egentlig burde være glad til! :-)

 

Blir for øvrig meget forundret over hun som har sett to hjerter på UL og vurderer abort. Hvordan kan du se bilder av barna dine også tenke: "Næh... tror nok dere var en for mye, ha det bra!" Lurer på om det er fake innlegg, det har jo vært en del av de her gjennom tiden..

 

JulieF: Det er ikke farlig med sex nei, men kanskje greit å vite at du kan få menssmerter etter orgasme. Varer ikke lenge, og ikke bli redd! Jeg hadde det sånn litt i begynnelsen av svangerskapet sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faylinn, jeg klarer heller ikke å forstå det. Men vi er forskjellige, så jeg ønsker å være mest mulig nøytral.... Men syns det var en merkelig grunn, ja... Ville blitt sjokkert av en slik beskjed selv, og jeg føler meg ikke mye klar for tvillinger. Men hadde jeg fått beskjeden, hadde jeg fullført med glede likevel.

Uken som har gått, var jeg sykemeldt i forrige svangerskap, pga kjempedårlig form/kvalme. Altså den 7. uka (6+). Så føles veldig merkelig å ikke være i noe dårlig form...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha UL pga tidligere exu, må sjekke at spira henger i livmora. Da jeg hadde exu hadde jeg smerter fra 4 uker, svake tester og spotting etter noen uker, så jeg tror det går bra nå. xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå begynner jeg å bli kvalm :( Hadde håpet jeg skulle slippe det dette svangerskapet.

Skal på sykehuset om 1 time.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte akkurat på deg.. du må skrive inn hvordan det gikk.

 

Jeg har nå bestemt meg for å ikke bli kvalm. Når jeg ikke har blitt det til nå, er det liksom ikke noe vits. ;-)

 

Hvorfor er det ikke onsdag kveld? Jeg blir bare nervøs av å skulle på UL jeg nå, og å ikke være kvalm da siden jeg stadig leser at det er et godt tegn på masse hcg. Men alle blir jo ikke kvalme, prøver jeg å si til meg selv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bare bra på sykehuset. Fikk litt ulike beskjeder da. Jm sa jeg ikke trengte flere ul etter denne, før den ordinære. Inne hos gynekologen sa han at jeg skulle tilbake til han om fire uker, mens jeg skulle til jm og lege om to uker. Så kom jeg til legen, som mente at siden blodsukkeret var så fint kunne jeg komme til alle sammen først om fire uker. Men siden jeg er på ferie da, skal jeg til alle om tre uker... Så veldig lite på ul, men så en liten prikk. Gynekologen sa iallfall at jeg er gravid *hihi* Var mulig jeg var én uke kortere på vei, men han sa det var vanskelig å si så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forresten ikke kvalm lengre. Bare bittelitt uggen og litt dårlig matlyst. Men kvalmen kan jeg godt stå over.

 

Lykke til i morgen, oppdater oss etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa! Alt er vel med mitt lille embryo! :-) Pulserende hjerte og rett plassering. Jeg sa jeg var bekymret siden jeg ikke var kvalm, og etter vi hadde sett på UL sa han at kvalmen fortsatt kunne komme... som om jeg vil det nå?!

 

Tar ikke UL før den ordinære nå om det ikke skjer noe. Jeg var så mye til lege, jordmor, fysio, akupunktur og kontroll UL pga smerter sist at det gikk helt i spinn. Skal prøve å ta det hele mer med ro, også jobben. Var så stresset for alt jeg skulle rekke før jeg gikk ut i perm at jeg ble særiøst svimmel og dårlig. Dette skal være et roooolig svangerskap uten fuzz. ..og uten bekkenløsning og halsbrann om det kan bestilles. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Så fint å høre at alt står bra til med deg da Faylinn og liile bebisen din:)

Jeg er på ferie i Danmark, og her går det ikke like bra:( Blødde litt i ettermiddag....men bare litt, og det stoppet, har ikke blødd siden...

Ja, dere kan jo se tråden jeg har lagt inn...

Håper alt er bra med knøttet mitt...men er skeptisk...

Kunne syyyykt ønske jeg var hjemme i Norge nå. Gudskjelov skal vi hjem i overimorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: godt å høre! Så heldig du var som fikk se hjertet slå! *misunnelig* Håper jeg også får det om tre uker... *håpe-håpe*

Bekkenløsning kan vi fint stå over, ja! Forrige gang ble jeg sykemeldt halvveis i svangerskapet pga bekkenløsning - kan fint slippe det denne gangen!

 

JulieF: Leste tråden din... han legen høres ikke helt proff ut! Ta kontakt med lege når du kommer hjem igjen, hvis du fortsatt er bekymra. Men jeg har inntrykk av at det er veldig vanlig med blødninger, uten at noe er galt. Jeg hadde selv blødning i forrige svangerskap, uten at det var noe galt. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med lege hvis det var mye blod, eller hvis det ikke ga seg i løpet av et par dager. Varme tanker kommer din vei..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg fått flere symptomer, dog, sånn by the way... Må på do omtrent hele tida nå. Er uggen og "nesten-kvalm", men klarer å spise. Men ikke all mat som frister. Og sover dårlig om nettene. Pluss det er vanskelig å finne en god måte å ligge på, syns det er ubehagelig å ha beina inntil hverandre ved lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kvelde...

Jeg har nett funnet ut at jeg er gravid og bor ikke så langt i fra Lillestrøm. Er gravid for første gang ( litt skumelt). Min famille bor på vestlandet. Så det hadde vært fint å ha noen andre å gå igjennom graviditeten sammen med. som er i samme båt som meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lille rose! Vi skal lose deg gjennom graviditeten vi. :-)

 

Hehe, det er egentlig like skummelt andre gangen, og veldig godt å ha noen å snakke med både live og her inne.

 

Er du ca 4 uker på vei? Noen symptomer enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om jeg er 7 uker på vei eller 9 uker. Skal på kontrol neste torsdag. jeg ringte til legen når jeg fant ut jeg var gravid og de sa vi ikke trenger å komme inn før vi hadde passert 8 uker.

Har ikke vært noe dårlig enda, var litt urolig at noe var galt, men lege kontore sa det kunne være slik. Er trøtt da...

Hvordan er det med deres helse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått meg time til UL neste onsdag kl.08 på en privat klinikk i Oslo sentrum. Skal også til fastlegen min på tirsdag morgen. Har ikke blødd en dråpe etter det lille jeg blødde i går ettermiddag...så jeg har jo håpet om at alt er bra:)Formen er også topp. Ingen smerter å snakke om, bare de samme gamle ømme puppene.

Pga masse styr måtte jeg fortelle både søsteren min, mamma og pappa at jeg var gravid i dag. Og gjett om det føles godt:)

Mamma hadde, som jeg håpet, masse beroligende ord å komme med. Hun blødde visst litt under svangerskapet med broren min...og har flere venninner som har gjordt det samme med sine barn.

 

Velkommen i gjengen lille rose foressten:) Koselig med enda en fra området i samme situasjon!

 

Åhhh, i morgen er jeg hjemme igjen, gleder meg til det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JulieF: Godt å høre! Regner med alt er i orden, men krysser fingrene for deg likevel.

 

Det er som Faylinn sier: Det er skummelt 2. gang også! Og det er utrolig hvor mye man glemmer fra første til andre svangerskap...

 

lille rose: velkommen til oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kvelde jenter.

Jeg har da vært blant de "heldige" som får både kvalme og oppkast. Det er da noe som ikke einer seg i resturang næringen som jeg jobber i. Og ikke kunne jeg gå hjem heller for de min sjefe er på ferie så det er bare meg igjen. Har dere noe rådd for til en som må på jobb enten jeg er dårlig eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...