Gå til innhold

Akershus-treff?


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Har dessverre ingen råd... Snakk med legen din, kanskje? Men du kan da ikke være eneste person på jobb på en restaurant? Du får ta en telefon til sjefen og høre om han/hun kan skaffe noen andre til å komme? Jeg er bare glad jeg har ferie nå, for jeg hadde ikke orket å jobbe med den formen jeg har... og jeg kaster ikke opp, heldigvis! *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff det er noe bransjer det ikke er moro å være gravid i. Jeg har vel heller ikke så mange gode råd og komme med, men hva med å prøve å spise ingefær tabletter eller kjøpe det akupunktur armbåndet som skal hjelpe mot kvalme?

Jeg er butikksjef i klesbutikk, og hos oss er det heller ikke akkurat lett å ha fravær. Jeg har en heltids ansatt og 2 ekstrahjelper, hvorpå den ene ikke akkurat er veldig hjelpsom, så jeg er alltid HELT avhengig av den andre hvis jeg er syk. Kan bare forestille meg hvordan det skal bli hvis jeg plutselig skulle bli sykemeldt over flere uker. Har jo en driftssjef over meg igjen, så det blir jo egentlig hennes problem...men tror det hadde blitt kaos:( Håper jeg slipper den problemstillingen noen gang!

 

Huff, gruer meg til tirsdag og onsdag. Men håper dagene går kjempe fort frem til da oxo. Vil få det overstått....er alt vel eller ei???

Herregud, jeg kan ikke tenke på det. Jeg er også verdens mest pessimistiske person.

 

Bic&Bac: Skjønner at du gruer deg til å fortelle den nye jobben din at du er gravid, men samtidig har de ikke noe de kan si. Spesielt når det gjelder sykemelding, hvis du blir det. Der skal de trå meget varsomt,

Er du foressten organisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JulieF: Jeg vet de ikke har noe de kan si. Men likevel blir det kjipt å fortelle at jeg er gravid, og evt bli sykemeldt. Særlig siden jeg har jobbet der så kort tid da. Håper jeg får jobbet lengst mulig, så jeg får tid til å bli mest mulig kjent med kollegaene mine også. Er organisert, men tviler på det blir noe problem. Er kommunalt ansatt. Var ikke noen problemer sånn sett i forrige jobben når jeg ble sykemeldt der. Men følte meg veldig utenfor, da jeg ikke fikk noe tilbakemelding eller støtte eller noe fra jobben. Håper det blir bedre denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart man kan risikere å falle litt utefor når man forsvinner før man har blitt godt kjent med de nye kollegaene sine...men tenk positivt:) De fleste har nok full forståelse for ditt evt fravær når den tid kommer. Og som du sier selv, det kan jo veldg godt hende du fungerer mye bedre i dette svangerskapet, og slipper sykemelding. Ikke ta sorgene på forskudd:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den eneste som jobber der men jeg er den eneste lederen som ikke er på ferie enda. Men nå kommer asisterende tilbake på tirsdag og gjett om jeg gleder meg til det. Jeg har ikke sakt noe på jobben enda om at jeg er gravid enda. Men trur ikke det skal bli noe problem så snart jeg sier noe til sjefen min, siden damens hans også er gravid nå. de skal ha i slutten på januar.

Er heldigvis blitt bedder nå på kvelden etter å ha fått sovet litt. også kommer mamma om en times tid og skal være her i helgen.

 

god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JulieF: takk for støtte :)

 

lille rose: Det er bra, ikke sååå lenge til tirsdag. Håper du blir bra snart, dog! Når det er vanlig å si til arbeidsgiver.. virker som det er hipp som happ. Noen sier det med én gang de finner det ut, mens andre sier det først når de ikke kan skjule det lengre. Forrige gang sa jeg det tidlig pga dårlig form. Denne gangen sier jeg det i august, da jeg begynner i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag har jeg vært i dårlig form. Kjempekvalm i perioder. Skulle bort i dag, men orka ikke det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ikke bra å høre at det er flere som er dårlig i dag. Var i barne bursdag til niesen og nivøen til forloveren min i dag. det var ikke lett å sitte der å være sosial når man hels ønsker å ligge hjemme på sofan hvor det er kort vei til do og ingen andre mennsker.

 

Skal til legen på første gangs kontroll på torsdag hva kan jeg da forvente meg?

 

Har og bestemt meg for at hvis jeg får tilbud om sykemelding noen dager skal jeg ta i mot det. Er helt ferdig om dagen. Er så trøtt at jeg kan sove i det uendelige, også er jeg begynnt å bli en del kvalm med litt oppkast.

 

Håper du får en bedre dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig da! Det fins ikke noe som er verre enn å være kvalm!

 

Jeg har gått rundt på nåler siden det som skjedde på onsdag...gruer meg så sykt til UL på onsdag, men samtidig skulle jeg inderlig ønske at jeg slapp å vente så lenge. Går bare rundt å sturer:(

 

Begynner på jobb igjen i morgen, så da får jeg heldigvis noe annet å tenke på....forhåpentligvis:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JulieF: Huff, du kunne ikke få sjekka hos fastlegen eller på sykehuset før? Håpløst å måtte vente så lenge :( Krysser fingrene for deg fortsatt!

 

lille rose: Uff, håper du også blir bedre snart! Nå har jo jeg spesielle kontroller pga diabetes, men forrige svangerskap sjekket de urin (ha med urinprøve), blod og målte symfysemålet mitt. Det var såpass tidlig, at de sjekket ikke hjertelyden. Det gjorde de på andre kontroll, som var hos jordmor i uke 15.

De tar en større blodprøve første gang, for å sjekke at du ikke har rubella, taxoplasmose, at du ikke er hiv-positiv, og for å sjekke blodtypen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JulieF: Føler såå med deg! Håpløst å måtte gå sånn å vente lenge. Ikke akkurat lett å tenke på noe annet selv om man er på jobb..

 

Formen min sank på fredag. Nå er jeg tidvis kvalm, svimmel, sliten og trenger masse søvn. Har sovet på dagtid to dager uten at det har vært vanskelig å sovne på tidlig på kvelden. Jeg kasta ikke opp sist og håper jeg slipper det nå, selvfølgelig. Har ferie alene denne uka, og har en hel dag med turbopoden foran meg! Han er i en periode hvor han drar meg opp fra sittende til stående hele tiden, om så bare for at vi skal gå noen meter! Også skal han bæres masse da, ellers blir han lei seg og begynner å gråte og det orker jeg ikke. :-/ Nyt det første svangerskapet da det går an å hvile, sier jeg! Vi har nylig bygd hus og det er 1000 ting mannen min må gjøre, så det er stort sett jeg som må passe gutten, selv om han tar han hvis jeg blir skikkelig dårlig såklart.

 

Det føles feil å klage på formen når jeg er så heldig å være gravid, men det er nå engang sånn at det er slitsomt selv om jeg er lykkelig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn, skjønner deg så godt! Var grusomt å levere knøttet i bhg i dag, formen min var sååå dårlig. Men måtte, for mannen var på jobb.. Han skulle se om han fikk dratt litt før fra jobben, så han får henta han.. Hvis ikke må jeg det også.. Jeg har fri nå, men orker ikke ha han hjemme. Så leverer han i bhg... Gikk rett og la meg igjen etterpå, sov til 1215! Er trøtt igjen allerede... så ikke noe problem å sove på dagen, nei... Og ja, jeg er kjempelykkelig over å være gravid. Men akkurat nå er det ikke mye moro å være det. Kroppen føles litt som min fiende :( Og jeg har vondt i magen nå, og ingenting frister samtidig som det er godt med mat (men ikke alt). Usj.... klage-klage.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

god kvelde.

 

Jeg må si at jeg er og kjempe glad for å værer gravid. skulle bare ikke vært så dårlig. Er konstant trøtt sover i to timer etter at jeg kommer hjem fra jobb, så det er ikke mye selskap i meg på ettermiddagen. Morningene mine er et sant helvete. Er så kvalm at halle kunne vært nok. I dag var det så ille på jobb at jeg var på desperat jakt etter noen som kunne komme å ta over min jobb. Det var det selvfølgelig ikke. Gleder meg til i morgen når to av mine kolegar er tilbake, blir en del letter da.

Jeg burde ikke klage men det var ikke dette jeg melte meg på når jeg ble gravid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rose: Syns du skal få deg en sykemelding....

 

Huff, nei, det er fort å glemme denne perioden. Den er ikke noe gøy! Kunne gjerne droppa denne delen... Vi får se fram til vi kan bare kose oss og nyte graviditeten. Og til vi kan ha treff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er bedre i dag :D *bank i bordet*

 

Skal til svigermor og spise hjemmelaget lapskaus til middag i dag. Ytret frempå et ønske om hun kunne ha det til middag snart, i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god kveld jenter....

 

I dag er formen mye bedre. Litt trøtt og sliten.

Hvordn er formen deres i dag?

Skal ha fri i morgen og det gleder jeg meg til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei her skrev jeg et langt innlegg, så klarte ikke siden å lastes så det ble borte *dåne*

 

Her er formen fortsatt mye bedre, heldigvis :) Skulle ringe mannen hvis jeg kjente det ble for mye, så skulle han komme hjem (han jobber kveldsvakt). Men jeg har klart meg fint :) Har klart å spise masse lapskaus til middag hjemme hos svigermor også. Kunne bare lilletrollet mitt sovna nå, skal jeg være fornøyd. Er bare litt sliten og trøtt jeg også.

 

Hva skal du benytte fridagen til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg flytter litt utenfor lillestrøm :) Haga heter det og er i nes kommune :D synes tiden går vanvittigt tregt om dagen da. kunne godt tenke meg å komme fort til uke 12 med legetime! har i allefall fått bestilt time. 8 august bærer det til legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jenter :)

 

Her er formen bedre etter en bedriten dag:P våknet med elefanter som masjerte i hodet, kvalm som fy og stup trøtt.

Synes jeg var lett kjipt å være hjemme siden jeg begynte å¨jobb igjen i går etter 2 uker ferie, men jeg kom meg rett og slett ikke opp. Veldig glad for at jeg fortalte sjefen min i går at vi har barn i magen siden jeg har begynt å få ganske laber form i tillegg til at jeg er konstant kvalm men kaster ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også. har en fantasi om at hvis jeg bare hadde fått noe opp ville kvalmen forsvinne men skjønner egentlig at det ikke er slik det funker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL hos gynekologen.

Og jeg hadde en liten spire med bankende hjerte og fin størrelse utifra beregningene våre. Fikk med bilde og greier:)

Men, han fant også ut av at det kunne ha blitt tvillinger. Det var ett egg til som hadde festet seg, vi kunne se det, men som ikke hadde utviklet seg....ergo derfor jeg hadde den korte lille blødningen forrige uke mente han. Videre fortalte han at det kalles "vanishing twin", og er ikke veldig uvanlig. Kroppen vil enten støte det ut selv, eller så blir den bare borte i alt det andre der inne...hmmm, jaja. Men han sa jeg kunne oppleve litt smerter eller blødninger pga den også.

Skal inn igjen torsdag neste uke, for å se hvordan det står til der inne.

 

Så nå er jeg lettet og glad, men litt sånn satt ut av at det jo kunne vært to små der inne.

Ellers har kvalmen meldt seg, og jeg kastet opp og hadde det helt fælt i dag morges:( Uff! Men der bedre nå da. Og har tatt meg fri i dag:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen...

 

Det var godt å få sove lenge i dag. Jeg gikk å la meg rett etter at jeg sendte melding i går kveld. Har så sovet helt til nå. Nå føler jeg meg mye bedre, selv om kvalmen ligger her og murer litt.

Jeg har og så prøvd disse kvalme arbondene de hjelper litt, men er forsatt kvalm.

Litt seiner i dag skal jeg treffe tremenigen min som nett har fått en liten jente. Det er vankelig å ikke si noe til henne om den lille spiren min.

Skal til legen i morgen og få en sykemeldng så jeg får vilt litt. Må også fortelle det til min sjef så han kan ha en bekupp de dagen jeg ikke klarer å jobbe.

Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JulieF: Godt å høre det står bra til det, men så rart det må være å tenke på.......

 

lille rose: Høres lurt ut, å få en sykemelding.

 

Jeg har litt vondt i magen igjen i dag, men det går greit... Tror jeg skal klare å være alene med lilletrollet i ettermiddag. Mannen stod iallfall opp og leverte i barnehagen, det hjalp på at jeg fikk sove litt mer ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...