Gå til innhold

Skravletråden for oss som venter 2.


prins06+2til

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

He he..kanskje vi må lage en ny "tråd" da. Blir så langt å rulle seg ned hit hele tiden. Går du ut i permisjon fordi legen har sagt det? eller fordi du ønsker det selv? Jeg er så usikker på hvor lenge jeg skal jobbe. Er i 100% jobb nå og trives veldig godt med det. Har termin 17 januar, så er jo i uke 22 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ veit egentli ikke kolles reglan e for derre æ, men på sykehuset Levanger, der æ jobbe, så får itj tvillinggravide jobb lenger einn te uke 22. De e jo en travel og til tider tong fysisk jobb, my trilling av senger, å bøying og tøying opp og ned hele dagen. Kjenne at æ ikke klare mer eller no. Men de e vel vanlig å sykmeld/permiter tvillinggravide en gang mellom uke 20-28 tru æ, men lest et sted at 22 va anbefalt pga risikoen for tidlig fødsel e større når man går me 2. Blir nok litt rastlaus om dagan ja, men heldigvis går førjulstida alltid fort, så får trøst oss me at de plutsli e januar. Æ har termin 19 jaunuar, så e 21 uka. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Lenge siden jeg har vært her nå.Godt å se at alt er bra med dere her inne.

 

Jeg venter eeggede gutter jeg da, har vi nå funnet ut. Når jeg kom på ordinær ultralyd ant vi ut at de led av ttts, det vil si at det er en feil på morkaka som gjør at den ene tvillingen sender alt blodet sitt videre til den andre, så den ene har altfor lite blod og den andre får alt for mye, det resulterer i at den som har lite blod ikke tisser og fostervannet forsvinner og den andre tisser veldig mye så han får altfor mye fostervann.

 

Dette er 99% dødlig om det ikke blir behandlet og eneste måte å behandle det på er ved hjelp av oprasjon i Tyskland.

 

Var i tyskland forige uke og oprasjonen er så langt velykket. Så nå er jeg inne på riksen en gang i uka for kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prins 06

Så utrolig tøft det må ha vært å få vite at det var noe galt med babyene dine, og så utrolig bra at det ser ut til at operasjonen var vellykket. Skal krysse fingrene for dere fremover og sender mange varme tanker din vei. Håper vi ser deg her innimellom alle kontroller og alt sånt. Masse lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger dette innlegget her og. Har allerede lagt det på tvillinger-debatten. So here it goes:

Vi har en gutt som blir 2 i desember og vetner tvillinggutter i januar. Ergo må vi ha tre bilstoler. Sønnen vår har nå en BeSafe Izi Combi (bakovervendt) som han jo kan ha en stund. Da han var nyfødt brukte vi en akta graco nyfødtstol med base. Den har vi jo tenkt til å bruke til en av tvillingene. Spørsmålet er om det er noen vits i å kjøpe en nyfødtstol til. Jeg kommer uansett ikke til å bære dem rundt i bilstolene, det husker jeg ble tungt veldig tidlig. De er jo ikke akkurat gode å bære på, og så en i hver hånd? Tror ikke det blir så aktuelt, nei. Det jeg egentlig lurer på er om noen har erfaring med disse 0-18 kg setene. Er de ok for nyfødte også? Isåfall sparer man jo minst 1500,- på å kjøpe en sånn med en gang, for når begge må over i store stoler kan eldstemann få nytt sete, et sånt som er for store barn.

Takknemlig for synspunkter, synes det der er litt tricky å finne ut av, gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big Mama..

He he:-) er det flere som begynner å føle seg store? Jeg er i uke 24 nå og tror nok jeg må begynne å ta det litt xtra rolig snart. Magen føles nesten like stor nå som da jeg fødte sist..huff. Men jeg tror denne høsten kommer til å gå veldig fort:-) Er det mange som har begynt å handle inn ting til de små? Jeg har liksom vært litt "på vent" ettersom jeg hele tiden får høre at dette er et risikosvangerskap (med tvillinger), og at mye kan skje nå i ukene fremover..i forhold til for tidlig fødsel osv..ja, ja..Når er det man kan begynne å føle seg rimelig sikker på at det går bra hvis fødselen setter i gang? er det rundt uke 27-28?

 

Håper det går bra med alle dere andre her med tvillingmager:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle flotte tvillingmammaer :-)

 

Har vært stille her hos oss nå, er vel et lite tegn på at vi bruker tiden på å vokse oss store kanskje? Jeg kan prate for meg i allefall, er like stor nå som i 8.ende mnd med førstemann. Føler meg tung og stor, og det er nesten litt vondt i huden/skinnet (eller hva jeg nå skal si) , har ikke fått strekkmerker, men lurer på hvor elastisk huden egentlig kan bli?

På sykehuset hvor jeg skal føde setter de i gang fødeselen i uke 38 dersom den ikke starter av seg selv, ergo har jeg max 14 uker igjen. Er nå litt skummelt synes jeg :-) Tiden går egentlig så alt for fort, mest trolig den siste gangen jeg går gravid, så prøver å nyte dagene med gode bøker, litt baking og masse magekos. Det er så delig å kjenne at sparkene ikke nødvendigvis er små dult lenger, men at jeg kan kjenne dem kraftig. Som min sønn sa her en dag; "ååå mamma de kjile sånn i magan min når æ kjenne beibian sparke". Så lykkelig for at han skal bli storebror, og det er stor stas å ligge med hånden over magen min :-)

Så var det denne handlingen da, jeg har ikke kommet særlig i gang, og spesiellt frustrert er jeg over vognhandel. Har dere fått noen gode tips? Tror valget står mellom Teutonia Team S4 om TFK twinner twiat duo. Er jo en vesentlig prisforkjell på disse to. Vil gjerne høre hva dere mener!

Go klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...