Gå til innhold

Skravletråden for oss som venter 2.


prins06+2til

Anbefalte innlegg

Hei folkens!!!

Da er vi plutselig 4 på januarklubben som venter tvillinger :-) Jeg har termin 23 januar. Har vært på to tidligultralyder og sett de blinkende hjertene hos mine toeggede tvillinger :-) Jobber på sykehus så fikk et lite frynsegode der :-) Jeg skjønte det på dag 14 at det var to der inne, hadde så skrekkelig høy HCG.

Koselig å lese gjennom tråden, og det blir såååå snedig å kunne snakke sammen om det å være gravid me to!!

Jeg har det veldig fint egentlig. Er småkvalm hele ettermiddagen, men ikke så ille at jeg kaster opp nei. Kjenner det strekker en del i livmorbåndene...tisser dagen lang...Så bare hyggelige "plager" her i huset :-) Er iuke 10+0 i dag!

 

KLem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei

Så hyggelig med flere vordende tvillingmammaer her inne!

 

Guri.. Tre barn fra før. Det blir hektisk. Og så jeg som syntes vi hadde mye med en liten fra før ;)

Bilproblematikken er helt klart til stede her og siden storebror bare rekker å bli 2 før tvillingene kommer til verden. Så vi går for caravelle eller lignende.

Jeg har termin 15. januar. Foreløpig.. Så får vi se. Skal forresten på kontroll hos jordmor på helsestasjonen i morgen og på ny ul på mandag. Gleder meg til det. Spesielt til mandag, da. Kontroll på hs er jo ikke akkurat spennende.

 

Hvor i landet holder du hus, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Skal også til jordmor til uka og på ny ultralyd. Det blir spennende og jeg gleder meg kjempemasse:).

 

Jeg bor forresten i Alta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tror virkelig jeg kjente spark i dag. sitter fremmover bøyd og plutselig kjente jeg de små bevegelsene, og det skjedde 2 ganger i dag. Tenker med meg selv at det er jo ikke mulig, men det kjennes veldig likt som forige gang.

 

Noen andre som også har kjent??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ikke kjent noe liv ennå, men venter veldig på det. Det er jo mulig så tidlig når det er to. Det har jeg hvertfall hørt.

 

Men jeg var forresten på ul nr. 2 forrige mandag (har vært bortreist). Så nå har jeg nok en gang sett de to små. Veldig moro! Og begge var i live og så ut til å ha det bra. Så det er gøyalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei=) Så godt å se at det er flere her som venter 2. =) Var på ultralyd i forrige uke, og da så vi 2 hjerter som banket. Gynekologen så også en skillevegg mellom de to nurkene=) Dette blir spennende og gleder meg masse til neste UL, da vi kanskje får vite kjønnene... legen sa nå at han mente det var jente og gutt, pga. hjertefrekvens, størrelse og hvordan de oppførte seg.. Men blir spennende å få dette bekreftet =)

 

Har dere fått mage enda? Hvordan er formen deres? Mye dårlig eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært ganske dårlig, og blir fortsatt kvalm og kaster opp innimellom, men det er sjeldnere og sjeldnere nå. Sikkert fordi jeg har ferie. Blir fort kvalm hvis jeg er sliten. Jeg har kjempemage til å være 3 mnd på vei. Ser ut som jeg er minst 6 mnd. I hvertfall i forhold til hva jeg husker fra sist svangerskap. Men de sier jo at magen uansett kommer fortere andre gang man er gravid. Jeg har hatt to ul og skal på den ordinære 13.08. Håper de klarer å se kjønn da. Regner uansett med at det er toeggede jeg får.

Har du barn fra før, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ladies!

 

Hvordan står det til med dere? Jeg begynner å tro at jeg har vært ganske så heldig i dette tvillingsvangerskapet hittil jeg. Har nesten ikke vært kvalm og ellers lite"plager" ...nesten så jeg ville hatt fler :-) Det er bare nattetissingen som plager meg, også er jeg trett dagen lang, men det er jo nesten litt deilig,hehehehe...

Men en ting, jeg tror jammen jeg kjente tvillingen på høyre side på fredag. Var da 11+1. Tror dere dette kan være mulig? Kjentes ut som noe veltet inni meg. Har en sønn fra før...Da kjente jeg ingenting før uke 18 tror jeg..

Ellers er jeg litt fortvilt over at jeg ikke har jordmortime før jeg er i uke 23...Fordi om jeg er 2.gangsfødende føler jeg at det er MYE jeg lurer på nå som det er to i magen. Er det noen som har fått noe info om dette?

 

Nattinatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er lik praksis over alt i landet, men her hvor jeg holder til er det vanlig med UL hver 4.uke for å se at begge tvillingene utvikler seg likt og blir sånn omtrent like store :-) Etter uke 18 er det i alle fall slik for meg at jeg ikke skal følges opp av fastlegen lengre, all videre kontroll vil være på sykehuset...men om dette gjelder jordmor vet jeg ikke. Jeg har min første time hos jordmor i uke 21 og kommer nok til å bruke henne selv om jeg blir hyppig fulgt opp ellers. De siste ukene er kanskje kontrollene enda hyppigere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ny ultralyd igjen i morgen, jeg glegruer meg, hoper at de har det bra begge 2.

 

Jeg har hatt veldig mye kynnerer de siste dagene synes det er litt tidlig å begynne med det, får spørre legen jeg skal til i morgen om det er normalt.

 

Må jo bare si at legen jeg skal til heter Dragan Pupic, er ikke rasist i noen som helst grad, men det navnet skremte meg litt altså.Han er helt sikkert en veldig flink lege.

 

Håper jeg får litt fler svar på alle spørsmålene mine.

 

Jeg skal til jordmor neste uke, bare ringte å sa jeg ville ha en time jeg også sa jeg at jeg ventet tvillinger og da kunne jeg nesten ha kommet inn på dagen virket det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper alt så bra ut på ultralyden. Tenkte bare jeg skulle si at jeg har kjent liv nå. På begge sider av magen. To ganger i går og tre ganger i dag. Moro!!

 

Jeg skal på ny ul 13.08, men før det er det ikke noen legetimer e.l.

 

Har faktisk også begynt å kjenne svake kynnere. Var veldig plaget av det sist, men da ikke før ca uke 20. Så det er bare å ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp hurra for deg :-) så herlig å kjenne skikkelig liv!!!! :-) Tror at jeg har kjent dem en gang jeg også, men tror kanskje det var ønsketenkning :-)

Når har du termin?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gikk jo bra på ultralyden alt så veldig bra ut. Gode skillevegger og da hver sin morkake, de var 60 og 62 mm store, men ble litt skuffet over at det ikke ble noe bilde, fikk bare sett de i ca 30 sek, da han sa her er et hjerte og her er et til, og det var det.

 

Gleder meg til ordinær ultralyd i slutten av august, kanskje jeg får se de 2 små i magen min da.

 

Jeg har også faktisk kjent liv, er ikke hver dag, men litt sånn innimellom, men kommer vel litt mer jevnlig fremover nå. er jo bare for deg å nyte de gode livstegnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 23 januar :-) Har magen din/deres vokst mye? Jeg er faktisk like stor nå som da jeg var 4-5 mnd med førstemann. Kjempeartig det :-)

På tirsdag skal jeg på nasjonalt senter for fostermedisin (eller hva det nå heter...) i Trondheim for å se at alt står bra til :-) Gleder meg så til å se dem igjen :-) Har dere vært på en slik UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kjempe mage enda, egentlig sånn iriterende liten, for stor til vanlige bukser, men for liten for mammabukser.

 

Jeg var på ultralyd om torsdagen for å se at alt var bra, men det var jo bare på sykehuset, ikke noe så flott som du skal!!

 

Nå har vi samme termin, jeg ble flyttet til den 23 jeg nå på den siste kontrollen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på to innvendige ul hos gynekologen min og skal på vanlig ul på sykehuset i august. Jeg føler forresten at magen min gir inntrykk at at jeg er 6 mnd på vei. Og formen er deretter... Får kynnere av å trille sønnen min i vognen opp bakker. Dritt det der. Tror ikke det blir særlig mye jobbing på meg fremover, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allerede sykmeldt jeg :-) Jobber på kir.avd på sykehus og det er travli dager. Og i og med at vi har slitt og strevd så lenge med å bli gravide, så ble sjefen min og jeg enige om at dette var løsningen. Godt med full forståelse fra henne i alle fall :-) Mulig jeg skal jobbe fra 18 august -16 sept i aktiv sykmelding, da starter jo "permisjonstiden" (uke 22) .

Sist jeg var på UL i uke 10+6 hadde jeg utvendig UL, mye mer behagelig ja :-P...hehehe, men jeg tok jo av meg alt jeg da, da jeg er så vandt med innvendig..FLAUT.

 

Vet du/dere foresten hvordan det er med fysisk aktivitet osv når man går med to? jeg synes det er så dårlig at jeg ikke har fått jordmortime før uke 21, er så mye jeg lurer på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble egentlig litt grinete på den legen jeg var hos til ultralyd, han skulle absolutt ta innvendig, noe jeg syntes var veldig unødvendig når jeg kjenner livmora opp til navelen liksom. Jeg er ikke i jobb, er hjemmeværende med lille gutten min, men hadde jeg vært i jobb hadde jeg nok vært sykemeldt, har veldig lavt blodtrykk så ville ikke funket i jobb, funker egentlig ikke hjemme en gang, svimer ta i hytt og pine.

 

Godt at sjefen er med på at du bør være sykemeldt, det letter jo situasjonen veldig.

 

Når det gjelder fysisk aktivitet så skal man ikke overdrive, har du vært veldig aktiv før du ble gravid tåler du mer en om du ikke var det. Men rolige øvelser er jo bare bra for deg uansett for å forberede deg for resten av svangerskapet og fødselen.

 

Jeg ville ringt jordmoren en gang til og spurt om det var mulig å få time litt tidligere, kan jo være at det er mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig usikker på hvor mye fysisk aktivitet som er greit. Lurer på om jeg må fryse medlemskapet mitt i Elixia eller om jeg kan prøve å fortsette med bare pilates og yoga. Har ikke helt bestemt meg. Akkurat nå er blir det ingen trening, sambo er syk etter operasjon og jeg er ikke i toppslag, så jeg har mer enn nok med å lufte barn og bikkjer (har to firbente).

Sjefen min er også forberedt på at jeg bare kommer en tur innom etter ferien. Håper virkelig han har klart å skaffe vikar til klassen min. Sliter litt med dårlig samvittighet for at jeg blir borte så lenge, men har bestemt meg for at jeg bare må prøve å nyte høsten hjemme.

 

En annen ting; har dere bestemt dere for om dere skal prøve å la tvillingene sove i samme seng? Jeg tror nesten jeg må det. Har ikke plass til to sprinkelsenger på soverommet (han vi har fra før har selvsagt eget rom). Og vi får ikke flyttet til et større sted før om et års tid, tenker jeg. Det er jo noen som sier at det ikke går og andre som sier at det er det beste, så jeg vet ikke.

 

Og enda en ting; har dere tenkt å melde dere inn i tvillingforeldreforeningen? Og skal dere på "tvillingkurs"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ha de i samme seng, har heller ikke mulighet til å ha 2 senger på vårt rom. Søstrene mine sov i samme seng til de var nesten 1 år så jeg tror nok det skal gå bra, eller det må gå bra.

 

Er veldig usikker ang tvillingforeldreforeningen, men kunne godt tenkt meg å delta på tvillingkurset og da må man vel være medlem der?? Tenkte jeg skulle se litt inne på tvillingforumet om det står litt om erfaringer med både kurset og medlemskap i TFF.

 

Er det foresten noen fler av dere som føler at dere har veldig lite overskudd om dagen, eller er det bare meg?? Jeg gjør liksom bare akkurat det jeg må. Går rundt her og alt bare snurrer rundt meg, men det er nok pga veldig lavt blodtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstremt lite overskudd og mye vondt i hodet. Dessuten blir jeg svimmel fort hvis jeg blir sulten. Og så er jeg fortsatt litt kvalm hver dag. Uff.. Det høres ut som jeg er dødssyk. he he. MEN nå som jeg har ferie går det greit likevel, og så har jeg snille foreldre og svigerforeldre som stepper inn og passer småen innimellom så jeg får sove da pappaen er helt indisponert om dagen.

 

Poenget var: Jeg skjønner hva du mener når du sier at du har lite energi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at jeg ikke er alene ihvertfall:) Mannen min jobber døgnet rundt for tiden, han driver sitt eget firma og skal ikke ha noe mer ferie en neste uke for da skal vi jobbe, vi er avlastningsfamilie og skal ha 2 barn hos oss i 1 1/2 uke, gruer meg litt, men det går vel bra.

Eller så er jo alle andre på ferie nå så føler meg liksom litt alene hjemme, men blir vel lettere når høsten kommer og folk er hjemme, og kanskje mannen min får litt bedre tid og kan komme hjem litt før kl 23 på kvelden hehe.

 

Dette er så uvant for meg, med forige mann var jeg jo i kjempe form, om jeg ser bort i fra bekenløsningen som kom snikende.

får håpe dette ikke er noe som vedvarer hele svangerskapet, vil ha en god periode!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...