Gå til innhold

Skravletråden for oss som venter 2.


prins06+2til

Anbefalte innlegg

Jeg kommer også til å ha de to skattene i samme seng det første året, dersom den ene ikke er veldig urolig skal dette gå bra i følge en jeg jobber sammen med som har twins. Dessuten tror jeg de vil kose seg med hverandres selskap :-) Vi har barnerom klart til de etterhvert, men vil nok uansett ha de på rommet vårt til de er året i alle fall.

 

Jeg er også fryktelig sliten for tiden, orker på fint lite, og gruer meg litt til å dra på ferietur...men det er jo bare 10 dager :-)

 

Var forresten på utvendig UL i dag, på nasjonalt senter for fostermedisin. Så nå vet vi at alt er bra med hjertene til de små og at det ikke er noen kromosomfeil. Er en liten lettelse.. Neste Ultralyd blir i uke 18. Hun legen satte meg FREM nesten en uke på UL i dag, noe jeg synes er litt rart siden det er IVF. Men mulig jeg har reknet fra feil dato i utagnspunktet da, har jo ikke mens før det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere vordende tvillingmammaer, håper dere har en fin sommer :)

Tenkte jeg bare skulle høre; kjenner dere liv daglig nå? Jeg mener jeg kjenner noe hver dag, men ikke nødvendigvis på begge sider. Har ikke kjent noe på venstre side på et par dager og blir (selvfølgelig) litt bekymret. Men det er jo sikkert for tidlig til at jeg bør kjenne spark hver dag. Husker ikke helt fra sist svangerskap, men er det fra uke 20? Jeg er nå i uke 15. Ja ja, det er sikkert greit med de små. Sa til meg selv at jeg ikke skulle bli bekymret for alt mulig dette svangerskapet, men det er lettere sagt enn gjort, gitt... Gleder meg til 13 august for da får vi se de små igjen.

 

Ha en fin sommerdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!

Trivelig med litt tvillingprat igjen :-)

Jeg kjenner ikke liv så ofte, men jeg tror jeg har kjent begge to noen ganger. Hos meg ligger de på en måte i køyeseng, kjenner oftest den som ligger nederst til venstre. Men kanskje å ta i å si oftest, for jeg har kjent dem kanskje 4-5 ganger til sammen. Kanskje er det jo luft jeg kjenner også. Men tiden går fort nå, så snart ser vi vel det buler i alle retninger på magen. Og vi kan vel bare glede oss til det er to som skal ligge og sparke oss under ribbein osv :-) Jeg er 14 fullgåtte uker nå om jeg skal tro på de to ultralydterminene mine. Min egen termin er 3 dager senere. Ellers så nyter jeg bare late dager, og ser frem til finværsdager i trøndelag når det nermer seg helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jeg er 15+0 i dag og jeg har ikke kjent noe i fra noen av dem på noen dager, men tar det helt med ro, er jo så mye som skjer, det kommer jo helt ann på plaseringen de har for om man kjenner de eller ikke, det er jo ikke før i uke 25 man skal kjenne liv hver dag og skal følge med på det, og fra uke 20 kjenner de fleste liv hver dag, men det er jo ikke alle det heller.

 

De siste dagene har jeg slitt veldig med hode pine, eller tror jeg må si det er migrene. i dag måtte jeg ta en pinex forte for å få en liten pause for å få i meg litt mat. Har prøvd med vanlig paracet men det hjalp jo ikke noe. Liker ikke å ta tabletter sånn, men nå måtte jeg bare, har gått ned 5 kg og veide jo ikke alverdens før jeg ble gravid heller, så mat må jeg ha i meg. Må jo si at selvom jeg tok den pinex forten så verker hode men mer som en vanlig hode værk. ( min lille klagesang i dag :( )

 

Men gleder meg til torsdag da skal jeg til jordmor, blir spennende å se hva ho har å si, det er ikke ho samme jeg hadde sist, er ei svensk vikar dame, og har hørt veldig mye forskjellig om ho, men ho jeg hadde sist som jeg foresten syntes var super koselig kommer tilbake i oktober så får jo noen kontroller med ho også før fødselen.

 

oppps dette ble vist langt, men hadde mye på hjertet i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende meldinger. Skal ta meg sammen og ikke være så stressa for de små.

 

Utrolig kjipt med hodepine, prins06.. Jeg hadde noen dager med det forrige uke, og det er helt jævlig. Man blir så lammet av det. Og så med en liten en i hus er det helt skrekkelig. Håper du blir bedre snart, da.

 

Jeg lurer sånn på om jeg skal be om sykemelding før skolen (og altså min jobb) starter. Merker at jeg ikke orker noen ting og får kynnere av alt mulig. Vet ikke helt om det er noe poeng å jobbe i tre-fire uker, liksom. Klassen min må uansett ha vikar resten av året. Men jeg har ikke noe time hos gynekologen min før i uke 20 og det er i slutten av august/begynnelsen av september. Mulig jeg får ta meg en tur til jordmor og høre hva hun synes. Ja ja, fortsatt noen uker til å se an formen.

 

Krysser fingre for godt sommervær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Vet dere hva, i dag fikk jeg komme inn til jordmora mi for første gang, har egentlig ikke time før 2. september, men ringte i dag og sa at jeg lurte på så mye.. Da sa hun at hun kunne ta et senere tog hjem i dag (!!!!) så jeg fikk komme. Det er så fullt at det er umulig å putte inn på timeplanen ellers. Er ikke dette en alle tiders jordmor? Så jeg var der i 1 time, fikk pratet mye om alt mulig som gjalt soling, bading, reisesyketebletter, bilkjøring, aktivitet og hvile. Det var såååå deilig. Også fikk jeg høre de to små nydelige hjertene slå :-) det var så nydelig en lyd... sukk.. tenk at det faktisk finnes noen som gir av fritiden sin på denne måten.. Jeg er så takknemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig flott jordmor! Jeg er så usikker på om jeg i det hele tatt skal tilbake til helsestasjonen eller om jeg bare skal følges opp på sykehuset. Tipper det siste, får vel vite det når jeg skal på ul.

 

Har du forresten barn fra før? Hvor gammel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tvillingene mine i dag .Det var morro, det er 3 ultralyd og jeg er kun 16 uker. jeg var på sykehuset pga UVI og ho jeg var hos var ho som oppdaget tvillingene første gang så hun ville gjerne ta en ultralyd bare for å se hvordan de så ut nå, ho stor koset seg og det gjorde vel egentlig jeg også. Ho trudde den ene tvillingen var en liten gutt, men den andre var mer sjenert og ville ikke vise seg frem. De ligger nesten og koser med hverandre inni der, så ut som de storkoste seg og var veldig aktive selvom jeg ikke kjenner noe som helst. det var jo ikke så rart ettersom morkaka ligger foran så sparkene må bli kraftigere før jeg kan kjenne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt! Gleder meg til onsdag om to uker for da får vi sett våre to igjen. Tipper det føles godt å ha sett dem igjen og vite at de er aktive og i full fart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var veldig godt. Men det aller beste var å få en ny kur for uvi som faktisk virker hihi. har hatt det i 1 mnd uten at penisilinen har virket så nå merker jeg at rygg smertene forsvinner og det er ihvertfall godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter nå er det veldig stille her inne. Er det noen av dere som har vært på ultralyd i det siste, er jo morro å høre hvordan det går med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei=) Jeg var på ultralyd mandag... =) Begge nurkene vokser og har det bra=) Den ene tok den lille hånda si i munnen=) Alt så bra ut, så nå er jeg rolig og kjempeglad=) Ellers har jeg fått ganske stor mage=) Ny UL om 3 uker (den ordinære)... Spent på om vi får vite kjønnene da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann jenter! tenk, snart halvveis nå :-)

Jeg var på en ikkeordinær ultralyd på onsdag...engstet meg syk etter svangerskapskontrol hos egen lege dagen i forveien, der han fant hjertelyden til kun en av mine to skatter. Og da jordmoren her jeg bor var borte hele denne uken ringte jeg til sykehuset og pratet med jordmor der. Hun ønsket meg hjertelig velkommen inn til en ultralyd, slik at jeg fikk slappet av :-) tenk så snille alle sammen er :-) godt å føle seg i varetatt. Og begge tvillingene har det så bra så, de er til og med litt over gjennomsnittet store, noe som beroliger meg iom at jeg ikke har lagt på meg et gram enda :-) Men mage har jeg fått :-)

Om en og en halv uke er det ordinær UL, da håper jeg såååå på å få vite hvilke kjønn det er :-) GLEDER MEG.

Hva har dere gjort i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så fint at alt så bra ut med de to små. Jeg skal på ul på onsdag, og det gleder jeg meg veldig til! Har vært veldig bekymret for de små i det siste, uvisst av hvilken grunn. Dvs. hovedårsaken er at jeg ikke kjenner noe særlig liv ennå, og det uroer meg. Men det står sikkert bra til, det må vi satse på :)

Ellers kommer jeg til å be om sykemelding f.o.m. onsdag når jeg skal på ul. I dag har jeg hatt masse kynnere, og det lover ikke godt for de neste 20 ukene. Så nå MÅ jeg bare ta det med ro. Dessuten er ryggen begynt å slå seg helt vrang, så jeg skal komme meg til fysioterapeut snart. Har fått henvisning fra lege, så det er bare å få ræva i gir ;)

I sommer har vi bare gjort barnevennlige ting med lillegutt. Har vært på hytte i Arendal og på Hvaler og stort sett bare vært på stranden. Vi har kost oss masse, men på madag begynner hverdagen igjen.

 

Håper dere andre tvillingmager også har hatt en fin sommer og at det står bra til med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere..

Artig å lese om andre som skal få tvillinger her inne. Jeg har termin rundt 17 januar 08 - så ut som 2 gutter på forrige ul. Har ikke lest alle innleggenen her - men er det noen av dere andre som bor i Trondheimsområdet? Jeg har også 1 barn fra før..ei lita jente.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss! Det er så hyggelig at det er flere januartvillingmammaer :)

Jeg har termin ca 15.jan (får vel justert den litt på onsdag når jeg skal på ny ul) og bor i Asker utenfor Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss!! Jeg bor i Steinkjer og har termin 19 januar :-)

 

Hvordan står det til med dere alle? jeg og mannen min hadde en utrolig flott opplevelse i går kveld. Jeg er blandt dem som sikekrt har innbilt meg å ha kjent liv siden uke 14 omtrent, men tror nå at det har vært luft i magen og ikke babyene, men de siste to ukene har jeg kjent noe mer, og i går kveld når mannen lå med ene hånden over magen min ble han plutselig såååå stor i øynene og sa "var det..?" " Ja det var den ene babyen" sa jeg, og han ble såååå kry!!! Det var så fint, nå blir han på en måte litt mer med han også. Vi damene kjenner jo på graviditeten fra den dagen den er kjent for oss, kvalme, bekkenplager, matvaner, ja, alt. Men nå når mannen min også kjenner noe merker jeg at han ble en smule forelsket i de to små i magen.

 

Ellers er jeg spent på om jeg får jobbe den siste mnd før jeg kommer til uke 22. På sykehuset jeg jobber på er det strengt forbudt for tvillinggravide å være i jobb lenger, så jeg må belage meg på lang forjulstid :-) Sola skinner her på Steinkjer i dag, men alikevell kjenner jeg at jeg gleder meg til kvelden, slik at jeg kan tenne masse lys inne og ute, krype under ullteppet med en kopp te og strikke litt til babyene.

 

Klem til dere ALLE :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skjønner at det er stas at mannen din kan kjenne det utenpå. Selv kjenner jeg spark hele tiden nå, men det er ikke noe man kan kjenne fra utsiden ennå.

Jeg satser på at jeg får full sykemelding fra neste mandag. Da er jeg i uke 20. Jeg jobber jo på skole, og det er ingen god arbeidssituasjon for meg nå om dagen. Jeg står og går hele dagen, og kynnerne melder sin ankomst med en gang jeg har anstrengt meg litt for mye. Så jeg er nå helt innstilt på å være hjemme frem til jul.

Ellers har gutten min begynt i barnehage, og det er ikke bare lett. Han digger ikke å bli forlatt der, for å si det sånn. Men det går seg vel til.

Håper forresten tvilling en vil vise seg frem på mandag, sist var det helt umulig å se kjønn. Hvis det er en jente så er begge navn klare. Hvis det er en gutt så er det bare tvilling to som har fått navn hittil ;)

 

Ja ja, får vel spise litt nå i storefri. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen!!

 

Ja det blir deilig å være hjemme fremover mot jul, tiden kommer til å gå kjempefort på denne tiden av året. Vi må nok handle julegavene våre tidlig i år, jeg har faktisk allerede kjøpt en :-) Snedig å handle på nettet synes nå jeg :-)

Var på ultralyd i går vi, dem vas så skjønne, og kun 3 millimeter skiller de to så langt :-) Alt var bra med de to små også, så nå puster jeg lettet ut en stund igjen. Ny kontroll om 4 uker.

Hvordan ligger tvillingene deres?Ved siden av hverandre eller en under og en over?

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello girls

Ja, da her jeg vært på ny ul. Alt ser bra ut med de to guttene (!) våre. For denne gangen kunne hun se at det var to gutter som bor der inne. Og nå er jeg helt sykemeldt, og det føles faktisk ganske godt. Jeg fikk streng beskjed om å ligge mye i løpet av dagen for å motvirke tyngdekraftens påvirkning på livmorhalsen. Så det er godt jeg har mange bøker jeg har villet lese en stund, men aldri fått tid til.

Håper alt står bra til med dere andre vordende tvillingmammaer :)

 

Og for å svare på spørsmålet ditt, ønsker lykke: mine gutter lå over hverandre sist, men nå lå de i seteleie, den ene lengre ned enn den andre. Men de snur seg jo fortsatt masse.

Jeg skal forresten på kontroll hver 14. dag fra nå av og hver uke etter uke 30. Blir mange turer inn til sykehuset, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer så mye med guttene dine:) Hvilken uke er du i nå?

Jeg skal på UL i morgen.. Gleder meg til å se de igjen:)!! Og er veldig spent på om de klarer å se kjønnene til mine to:)

 

Sa dem noe om hvor ofte man skal på UL? Blir det hver kontroll eller?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HiPp HuRrA for to gutter!!

Så morsomt, de kommer nok til å bli hverandres beste lekekamerater i mange år fremover :-)

 

Meeeen, jeg har ikke hørt noe om avlanstning av livmorhalsen jeg :-S

Nå blir jeg litt engstelig kjenner jeg, hvorfor får ikke alle slik informasjon. Nå går jeg og legger meg pal!!!

 

To i magen: Lykke til på UL i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Jeg logget meg plutselig på her, og ser at det er flere som venter tvillinger i Januar! Jeg har termin 11 januar med to gutter og er veldig spent. Jeg bor i Vestfold, er gift og har en datter på 2 år. Jeg må si det er noe helt spesielt å gå gravid med 2 stk. Magestørrelsen er som uke 34, men er kun i uke 21. Føler meg ganske så stor må jeg si. Deilig å kjenne liv hver dag, og at de har det bra der inne.

 

Har ikke hørt noe om avlastning av livmorhalsen, men det de har sagt til meg på sykehuset er at jeg må ligge ett par ganger om dagen, så guttene lettere kan få næring gjennom morkaka. Sikkert noe med at man skal være i ro. Jeg er nå 100 % sykemeldt og det er egentlig ganske godt, med tanke på hvor stor man er, og hvor sliten kroppen min blir... Sover ganske så mye.....

 

Skal ikke på UL før 19 september, føler at det er lenge til!!

 

Lykke til på UL i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg er i uke 19 nå (19+1 for å være nøyaktig), men jeg ser ut som om jeg skal føde hvert øyeblikk. He he.

Jeg skal på kontroll på sykehuset annenhver uke hvor annenhver kontroll (altså en gang i mnd) er dobbeltime med både jordmorkontroll og ul hos lege.

Lykke til på ul i dag :) Blir spennende å høre hva de ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...