Gå til innhold

Skravletråden for oss som venter 2.


prins06+2til

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg så en annen tråd om når man kan vente å kjenne liv i magen.. Jeg venter sånn på det at jeg noen ganger de siste dagene nesten innbiller meg at jeg kjenner noe. he he. Men det er nok vel tidlig, selv om de sier at det blir mer liv i magen med to.

Jeg skal forresten på ny ul om to uker, gleder meg veldig til det! Men det er vel litt tidlig for å kunne se kjønn. Det er jeg spent på. Mine tvillinger er mest sannsynlig toeggede for jeg ble gravid på eggløsningskur. Selv om samboeren min er enegget tvilling er jeg litt usikker på om pappas gener bestemmer tvillinger?? Hva tror du at du får? Det er jo alltids litt morsomt å gjette :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også å kjenner etter liv, men har ikke kjent noe enda, men de begynte å røre på seg for bare noen dager siden så det er nok litt tidlig.

jeg skal på ny ultralyd om 4 uker da er jeg i min uke 12. De kan ikke se kjønn før etter uke 15 fikk jeg beskje om, men det blir nok av muligheter etterhver. mine er også 2 eggede så skillevegg på ultralyden nå. jeg vet ikke hvorfor jeg spytter ut så mange egg om gangen, kan være arvelig, super fruktbar eller noe.

Mannens gener har ingenting å si på tvillinger. 2 eggende kommer jo fordi mann legger flere egg på en gang, og 1 eggede kommer av at 2 sædceller treffer akkurat sammtidig.

Vet ikke hva jeg får har liksom ikke noen følelse på det enda, men hadde jo vært morro med en jente også da, men 3 gutter funker det også.

Hva tror du det blir??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det. Jeg må innrømme at det hadde vært gøy med en jente eller to, men man blir jo like glad for det man får uansett. Tror hvertfall ikke det blir noen flere barn på en stund når disse to er ute. Tre barn får være bra, uansett kjønn (men det kan jo hende jeg ombestemmer meg om 5 år eller noe??).

Jeg har begynt å tenke på alt det praktiske som må fikses når man skal ha to på en gang. Ny bil, tvillingvogn, nytt hus... i den rekkefølgen. hehe. Så i kveld skal jeg vinne i lotto. ;)

Har dere stor bil, eller? Vi vurderer caravelle eller en annen av samme type. Med 7 seter og masse plass til vogner og stash. Det er ikke gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heldigvis stor bil alerede, vi har en toyota ni seter. der har jeg testet at det går med 2 vanlige barnevogner og en trille uten å klappe de sammen så den beholder vi. jeg har selv 4 søstre og en foster bror, så foreldrene mine trengte stor bil, når vi 2 største flyttet ut trengte de ikke minibussen lenger så da fikk vi kjøpe den, vi tok da ut et sete så den kan kjøres med vanlig sertifikat. Det er jeg veldig glad for nå.

 

Vi håper på å få kjøpt en brukt tvillingvogn av søskenbarnet mitt som har tvillinger som er 3 år, så blir ikke det så dyrt. Hus har vi ikke tenkt på enda, har jo ikke verdens største hus nå men det er 3 soverum så det går litt til.

 

Som du sikkert skjønner har også jeg tenkt fryktlig mye praktisk.

 

Mannen min har alltid sagt at han bare skal ha 2 barn og jeg har sagt at jeg SKAL ha 3. Det første han sa etter ulralyden var at: du får altid vilja de du.

 

Må si at nå ønsker jeg vel egentlig fler, vil liksom ikke at dette er siste svangerskapet liksom.

 

Du får holde meg oppdatert om den lotto milionen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noen lottomillion på meg i dag, dessverre. Får prøve igjen neste uke. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneggede tvillinger kommer ikke av at to sædceller treffer eggcellen samtidig.... Da skulle det stakkars barnet fått 69 kromosomer.... ;o) Man får 23 fra mor og 23 fra far.....

 

Eneggede tvillinger kommer av at det under den tidlige celledelingen blir til to fosteranlegg....

 

Men teorien var jo festlig.... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes ser jeg skrev det nå, gikk nok litt fort i svingene haha.

 

Men tøft at du tør å signere med nick da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, alltid artig med anonyme besserwisere.

Jeg bor i Asker utenfor Oslo.

Forresten, på tvillingdebatten har de fast oslo-treff hver tirsdag. Tenkte å slenge meg på det til høsten når jeg likevel er sykemeldt og ganske sikkert kjeder meg. Du får bli med på det du og, da. Det er jo ikke langt fra østfold til oslo (ja, jeg vet at det er forskjell på østfold og østfold, men det er jo uansett ikke kjempelangt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg får se ann, har jo minste mann også som jeg går hjemme med, om han får barnehage plass kan det jo hende jeg slenger meg med. Nei det er ikke langt, tar meg 1 time å kjøre til oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg for kritikken.... *flau*... skulle selvfølgelig ikke signert med anonym.... var bare i det sarkastiske hjørnet akkurat da....

Håper dere kan tilgi.....

Har selvfølgelig lest tråden deres fordi jeg synes det er kjempekoselig at dere skal ha tvillinger!! Ikke for å rakke ned på dere..... ber om unnskyldning for det....

 

Skal selv ha en liten i januar, termin 1. faktisk... har en gutt på 12 mnd fra før, så de to blir vel såkalte pseudotvillinger; søsken med mindre enn to års aldersforskjell.

 

Masse lykke til i svangerskapene deres!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at du følger med på oss, er bare koselig det, morro med to tette da, har vel hørt at det nesten kan være tøffere en å få tvillinger.

 

1. Januar ja, spennende å se om det blir januar eller desember.

 

Lykke til du også, du får bare fortsette å følge med på oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag måtte jeg krype til korset å sette på meg mammabukse. Om dagen når jeg bare går hjemme går jeg i jogge bukser, men nå skal jeg på møte og da er det greit å se litt folkelig ut, og jeg har ikke sjangs til å gå i de vanlige buksene mine og få pusta normalt hehe.

 

Hvordan er det med deg, går det bra med vanlige bukser enda, føler det er så teit å fly rundt i mamma bukser når jeg er i 10 svangerskapsuke liksom, men må man så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg har brukt mammabukser en uke allerede, jeg. Orket ikke presse meg inn i trange olabukser lengre. Så heldigvis hadde jeg alle gravidebuksene fra sist liggende klare, nyvasket og greier :) Og jeg NYTER det! Nå har jeg sagt det til klassen og foreldrene (er lærer) også, så da kan jeg vise magen, ikke måtte gå med vide topper for å skjule. Det er utrolig deilig. Nå husker jeg også hvorfor jeg likte å gå gravid. Høres sikkert teit ut, men jeg liker hvordan man ser ut når man har gravidemage :)

I dag var jeg forresten hos legen for nye blodprøver, skal til ul om 1 1/5 uke og det blir såååå gøy. Akkurat nå er det bare moro å være gravid med tvillinger selv om jeg spyr minst en gang om dagen og er drit-trøtt.

 

Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes det er veldig godt å gå gravid, alle forandringer som skjer, megen som vokser og kroppen som tilpasser seg til en liten huleboer.

Formen min er egentlig blitt bedre, nå får jeg i meg mat uten å brekke meg, er fortsatt ille trøtt da, dobbelt så trøt en det jeg var sist hihi.

 

Jeg skal på ultralyd igjen når jeg er 12 uker på vei og det er ca 3 uker til. Gleder meg veldig til det, da kan jeg nyte det litt mer, forige ultralyd, var jeg mer blandet av skrekkblandet fry.

 

Er egentlig veldig morro å gå med tvillinger, det beste er å fortelle folk at man er gravid med tvillinger, det er noen merkelige ansiktsutrykk haha...

 

Her vet nå alle at vi venter tvillinger og det er så utrolig godt, slipper å hålde inn den lille kulen jeg har. ( er ikke veldig tykk fra før av så liten kul betyr mye snakk)

 

Hva var reaksjonen til klassen din da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke snakket så mye med barna etter at jeg fortalte det. Jeg er lærer for 1. trinn og hadde avslutning mad foreldrene i går. Fortalte det helt på slutten av kvelden. Har ikke sett dem i dag pga spesielle aktivitetsdager, så jeg får vel reaksjonene i morgen, tenker jeg. Gruer meg til å være borte fra dem, men har nesten begynt å glede meg til en rolig høst. Ask på 1 1/2 skal begynne i barnehage, hittil har han vært hos min mor hver dag, og jeg kan ta rolige morgener hvor jeg følger han til barnehagen og drikker te med barnehagetantene :) Har ikke du fått plass til din gutt?

 

Du har forresten rett i at det er morsomt å fortelle at det er to. Alle blir så utrolig overrasket. Heldigvis at pappaen er tvilling, så kan de tro at det er derfor. Jeg har jo ikke veldig lyst til å legge ut til alle om at jeg har fått hjelp til å bli gravid. Ikke at jeg skammer meg over det eller noe, men det er jo litt privat.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde barnehageplass til gutten vår, men jeg sluttet i jobben min for å være hjemme på full tid så da søkte vi permisjon i fra plassen frem til august 09, så vi må gå i tenkeboksen på hva vi gjør, vet det er fult i den barnehagen vi hadde plassen, så vi må eventulet søke plass i en annen barnehage.

 

Blir spennende å høre i morgen da, hva reaksjonen er ifra alle de søte små elevene på 1 trinn, har selv jobbet som assistent på 1 trinn, det er en utrolig morsom og utfordrene jobb.

 

Jeg har jo også tvillinger i familien, men vi har fått spørsmålet, det er egentlig litt sårenede uansett om de er laget med hjelp eller ikke. Vi lagde disse uten hjelp på 1 pp, me det føler jeg vel egentlig også er litt privat så er jo ikke det jeg vil svare på i butikken liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig bare. Hvordan har dere funnet ut at dere venter tvillinger så tidlig? Lurer litt på om jeg kanskje skal ha tvillinger jeg også... Synes magen har blitt så innmari fort stor. Har ikke lagt på meg, men magen er diger allerede (10+6). Er like stor som når jeg var halveis forrige gang. Også har jeg tvillingfettere. Skal til legen om en uke, så venter spent på hans vurdering av den digre magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig ul (uke 8) pga at jeg ble gravid på pergotime og at jeg har mistet 2 ganger tidligere. Så da var det enkelt å oppdage det tidlig. Du kan sikkert be om ul hvis du tror det kan være to, men ellers er det vanlig at man ikke vet det før uke 17 på vanlig ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei andremannpåvei.

 

Jeg fant det ut tidlig pga at jeg hadde en blødning i uke 7 og fikk derfor tidlig ultralyd for å se om det hadde vært en ma, har mistet tidligere.

 

At magen din er såpass stor denne gangen kan jo også være fordi det er nr 2. Det er mange som får fortere mage med nr 2. Det er jo også normalt at det er forskjellig fra svangerskap tilsvangerskap. Om legen har noen mistanke om tvillinger sender han deg nok på ultralyd.

 

Jeg er 9+6 i dag og jeg har ikke noe spessielt stor mage enda, men veldig mye luft, spesielt på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Er jo sikkert bare én. Men synes magen er påfallende stor, hele dagen... Får smøre meg med tålmodighet litt til:-) Lykke til videre med tvillingene begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne skravletråden, siden jeg også venter to:)

Sliter også med kvalme især om kveldene. Buksene mine er også for små...:) Var på ultralyd i uke 8. Jeg er nå litt over 9 uker på vei og har termin 28. januar. Når har dere termin?

 

Er faktisk også lærer, på 9.trinn, og gleder meg til høsten når jeg kommer med stor mage på jobb. Selv om jeg egentlig regner med en rolig høst og kanskje en tidlig sykemelding.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at vi er flere. Jeg har termin 21 januar så jeg er da 10 uker på vei i morgen.

 

Ja er vel store muligheter for at det blir en rolig høst på deg.

 

Tenk så heldige vi er som faktisk får 2 små mirakler på en gang!!

har liksom kommet over sjokket så nå gleder jeg meg bare mer og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var et sjokk å få vite at det er to der inne:) Men utrolig arti:)

Gleder meg kjempemasse:) Tror nok at det kan bli hektisk og slitsomt i begynnelsen.

 

Har begynt å fundere på hvordan man skal innrette seg med to til her i huset. Vi har jo tre barn fra før, så her blir det trangt! Veldig trangt!!

Tror jeg trenger hjelp fra homsepatruljen her hjemme:)

 

For ikke å snakke om bil...

 

Nei, det meste ordner seg vel. Har jo god tid til å planlegge enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...