Gå til innhold

Helt seriøst....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjellen på min frykt for sorte menn og ditt syn på homofile, er at jeg sitter ikke å snakker nedlatene om sorte menn. Jeg lar de leve sitt liv og de lar meg være i fred. Men du diagnoserer de som syke, som i sykdom! Og her er betegnelsen for sykdom:

 

En sykdom er en unormal tilstand for kropp eller sinn som fører til misbehag, dysfunksjon eller andre plager for en person eller folk som er i kontakt med en person. Noen ganger blir sykdom brukt som et vidt begrep som inkluderer skader, lyter, syndromer, symptomer, avvikende oppførsel og atypiske variasjoner i struktur og funksjon. I andre tilfeller er dette sett på som egne, seperate kategorier!

 

SYNTES du at homofili er en unormal tilstand? Som fører til misbehag og andre plager? Det sier litt om din kunnskap om homofile, for ingen av de homofile jeg kjenner, hverken gutter eller jenter, føler noe misbehag eller er unormale. Jeg har to bestevenner som er homofile. To gutter. Tror de hadde sett rart på meg om jeg hadde stilt de en diagnose som syk! Tror rett og slett de ikke ville ha prata med meg mer egentlig. Så det er utrolig snodig om du har mange homofile venner som godtar at du kaller de for syke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du mister respekten for meg...det bryr meg egentlig ikke!

 

Oops!

Skrevet

Har du vært å kopiert nå Linn?

 

Jeg snakker ikke nedlatende om homofile. Å snakke nedlatende vil si å bruke skjellsord. Jeg kan heller ikke se at det å ha en sykdom er nedlatende på noen måte.

 

 

Du skriver:

 

"SYNTES du at homofili er en unormal tilstand? Som fører til misbehag og andre plager? "

 

Å være i en unormal tilstand, som du kaller det, trenger ikke bety at man føler misbehag eller har andre plager.

Skrevet

Les hele tråden får du gidder å svare...

Skrevet

Man trenger absolutt ikke å bruke skjellsord for å snakke nedlatende til noen, og ja, jeg har vært å kopiert fra leksikon, for at du skal skjønne at det du syntes, er feil.

 

Står ikke i det jeg har limt inn at unormal tilstand fører til misbehag, men ordet SYKDOM står for en unormal tilstand OG/ELLER føre til misbehag. Men bare å mene at homofili er en unormal tilstand, er jo på jordet.

Skrevet

At du synes svarte menn er skumle er også feil..blææ derfor kan du ikke synes det!

 

Gud, du er ikke så mye mindre på jordet du heller Linn..

 

Jeg vet min holdning er på jordet, har aldri nektet for det!

 

Men du har vel dine feil du også, eller er du perfekt eller normal som du kanskje vil si?

Skrevet

Jeg er redd for svarte menn ja, for 1000. gang! Jeg SYNTES ikke svarte menn er en sykdom, eller en pest. Har aldri sagt at jeg er perfekt, tvert imot, men kan jeg spørre deg hva som er normalt????

Skrevet

"Jeg vet min holdning er på jordet, har aldri nektet for det!"

 

Du har visst større problemer enn det jeg trodde.

 

Jaja, det er da enda bra at du vet at dritten som kommer ut av munnen din ikke er noe annet enn, ja, nettopp dritt. (Kanskje på tide å slå av kranen da...?)

Skrevet

Ja, hva er egentlig normalt? Vi kan jo begynne på den diskusjonen. For meg finnes det ikke noe som er normalt.

Skrevet

Ja, imotsetning til deg så vet jeg det Figa:D

 

 

Skrevet

Hmm.. Jeg vet da også det at din holdning er helt på jorde. Har jeg sagt noe annet?

Skrevet

Nei, det har du ikke. Men du er tydeligvis ikke klar over at det som kommer ut av kjeften din jevnt over er dritt.

 

Skrevet

Som hva da? At homofili ikke er en sykdom? At det ikke kan sammenlignes med pedofili som er en psykisk lidelse og at det er forskning på menneskets hjerne som har utelukket homofili som en psykisk lidelse i psykiatrien?

Eller at det du sier er piss? For det er du jo for så vidt enig i selv...

Skrevet

Det er så artig at det finnes slike uskarpe kniver som deg Figa:)

 

 

Skrevet

Godt svar Centia... ;-)

Skrevet

Nei, synes ikke det er provoserende at du sier at pedofili er en sykdom. Det vitner heller om kunnskapsnivået ditt når det gjelder betegnelsen "sykdom", samt en dråpe ignoranse.

 

Dersom man omtaler pedofili som en sykdom unndrar man de pedofile for ansvaret for egne handlinger, noe man ikke kan gjøre med pedofile for de er, som en annen nevnte, fullstendig klar over egne handlinger.

Sexuell legning er ikke en sykdom, det er faktisk noe man er født med.

 

Forskjellen mellom det å være homofil og pedofil er, igjen som nevt over, at pedofili faktisk er straffbart. Seksuell omgang med barn under 16 år er straffbart i Norge, mens seksuell omgang med en av samme kjønn (over 16, selvfølgelig) ikke er straffbart.

Skrevet

Hva med hetrofile par som av ulike grunner ikke kan få barn da? Hva med dem? Skal ikke de få hjelp til å få barn? Jeg mener det er på samme måte. Er som regel en grunn til at de ikke kan få barn heller.

Blir provosert av slike holdninger. Ja til mangfold, og jeg håper våre barn blir mer tolerante enn det vår generasjon er.

Skrevet

Nøffemor skrev:

"Jeg er lei meg fordi vi får innført kjønnsnøytrale ekteskap her i landet. Jeg syns det er skummelt at homofile nå skal ha krav på å gifte seg akuratt som heterofile par. Jeg lengter tilbake til den gangen ekteskapet kun var mellom mann og kvinne. Og jeg misunner de nasjonene som bor i land der ekteskap fremdeles er en selvfølge kun mellom mann og kvinne."

 

 

Da syns jeg nesten du skal flytte dit, slik at vi slipper å ha slike intolerante folk her i landet.

Skrevet

Man kan ikke synes at noen har en sykdom. du kan ikke synes at jeg har kreft, men noen andre synes ikke at jeg har kreft.

Dette kan også overføres til psykiske lidelser som depresjoner.

 

Jeg tror du får problemer med å finne en lege som vil diagnosere noen med "sykdommen" homofili.

 

Jeg tror du er her inne kun for å provosere, ellers er du neste det mest fordomsfulle og ekleste menneske jeg noen gang har hært meningene til. Sist gang noen hadde slike skumle fordommer endte det i 2. verdenskrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...