mosegrisen Skrevet 13. juni 2008 #26 Skrevet 13. juni 2008 Mulig vi har en god kandidat til kroning av Dronningen av Selvmotsigelse..
Liagora med 2 jenter Skrevet 13. juni 2008 #27 Skrevet 13. juni 2008 Om det var meg du mente...så grisetryne skal du høre: Jeg mener homofili er en sykdom, noe som man utvikler i løpet av livet. Men det finnes mange slags sykdommer her i verden du.Det betyr ikke at jeg ikke liker homofile selv om jeg synes det er en sykdom. Har 2 guttevenner som er homofil, og de vet godt hva jeg mener, MEN jeg er like glad i de fordi.
Lova Skrevet 13. juni 2008 #28 Skrevet 13. juni 2008 Åja, så disse guttevennene dine utviklet denne "sykdommen" i løpet av livet? Er de enige med deg i den teorien? Neppe. Det er helt utrolig hvor mye dumt man skal høre her inne.
MadKiss*Jente i magen* Skrevet 13. juni 2008 #29 Skrevet 13. juni 2008 Centia du er så utrolig tåplig!! homofili er ikke en mental lidelse. det er en person som forelsker seg i en av samme kjønn... om du enda ikke har fått dette inn i det trange hue ditt så skal jeg fortelle deg.. Kjærlighet har ingenting med kjønn å gjøre.. det har faen ikke mentale sykdommer heller..
Figa *Fødeklar* Skrevet 13. juni 2008 #30 Skrevet 13. juni 2008 Centia: Så hvis du mener det er en psykisk lidelse, da må det jo være en medisin mot det og? Og hva er det da? Tror du det går an å ta tabeletter eller gå i terapi for å bli kvitt homofilien? Og hva er det sykdomen da kommer av?
mosegrisen Skrevet 13. juni 2008 #31 Skrevet 13. juni 2008 Det var igrunnen ikke deg jeg mente, men klart du skal få en plass i nominasjonen... Er flere puddinger i en kongefamilie enn dronningen!! Tror ikke en gang jeg orker å svare deg på resten..
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 13. juni 2008 #32 Skrevet 13. juni 2008 Heia Figa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Patetica fåkksi Skrevet 13. juni 2008 #33 Skrevet 13. juni 2008 "grisetryne", hehe! DER fikk du så hatten passa. Den satt i sikringsboksen! Heia Romania.
Figa *Fødeklar* Skrevet 13. juni 2008 #34 Skrevet 13. juni 2008 Heia Romania og heia meg og heia deg og heia homofile! Hold meg oppdatert om kampen Balooa!
mamma til twins Skrevet 13. juni 2008 #35 Skrevet 13. juni 2008 Jeg bli stadig vekk tatt i ræva jeg da. Hva har det med saken å gjøre?
mosegrisen Skrevet 13. juni 2008 #36 Skrevet 13. juni 2008 Ja, det lukter krutt her hos meg...Hvem vant?
Patetica fåkksi Skrevet 13. juni 2008 #37 Skrevet 13. juni 2008 Det ble uavgjort.. 1-1, men likevel, Italia ligger tynt an, neste kamp er mot Frankrike!
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #38 Skrevet 13. juni 2008 Jeg er lei meg fordi vi får innført kjønnsnøytrale ekteskap her i landet. Jeg syns det er skummelt at homofile nå skal ha krav på å gifte seg akuratt som heterofile par. Jeg lengter tilbake til den gangen ekteskapet kun var mellom mann og kvinne. Og jeg misunner de nasjonene som bor i land der ekteskap fremdeles er en selvfølge kun mellom mann og kvinne.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #39 Skrevet 13. juni 2008 Når samfunnet kan forandre seg så radikalt at vi får innført kjønnsnøytrale ekteskap, noe som var utenkelig for 30 år siden, da bør mange normer kunne forandres. Nå må det da bli slutt på at det ikke er lov å spørre voksne folk om hvor gamle de er!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 13. juni 2008 #40 Skrevet 13. juni 2008 haha nøffemor, ja du får sagt det du...
Patetica fåkksi Skrevet 13. juni 2008 #41 Skrevet 13. juni 2008 Misunner du også de landa der kun menn har stemmerett?
Mamma til lille M&L Skrevet 13. juni 2008 #42 Skrevet 13. juni 2008 Centia; Spør du meg så er DU en sykdom.....
Glad_mor_85 Skrevet 13. juni 2008 #44 Skrevet 13. juni 2008 "Verden er ikke skapt for å bli tatt i ræva " skriver du Centia. Er da mange mange kvinner som blir tatt av mannen sin i ræva og da. og i ordet homofilt ekteskap innbærer deg også lesbiske, og ser ikke for meg at de tar hverandre i ræva sånn til daglig..
Bare™ Skrevet 13. juni 2008 #45 Skrevet 13. juni 2008 Homofile er en egen rase som har sitt eneste mål i livet og masjere rundt på skeive dager og bli knulla i toern HELE TIDEN. De er uføretrygdede, ute av stand til å ta vare på noe annet enn en sår toer, neglene og huden sin... Homofile spiser bare ferdigmat, de har ikke tid til annet, siden de knuller som kaniner hele tiden... For alt homofile gjør er jo å bli tatt i toern, ikke sant??
Glad_mor_85 Skrevet 13. juni 2008 #46 Skrevet 13. juni 2008 hehe, enig med den ironien der. Jan Thomas fks (kom først på han), han er jo flink til å jobbe, spiser sunt, og er for det meste på jobb og reiser, Er selv ikke homofil, men jeg har da ikke noe imot det. Det de fleste ikke forstår er at det faktisk starter med følelser, om jeg hadde hatt de sterke følelsene for en kvinne som for min mann,. og det var ordentlig forelskelse, og jeg ikke tente like mye på gutter hadde jeg ikke vært dum og ubrukelig.?! synes mere synd på de enn å føle hat. Finnes homofile dyr også, det vil alltid være noen som er annerledes, heldigvis for det..
Gutt08<3spire13* Skrevet 13. juni 2008 #47 Skrevet 13. juni 2008 Kjærlighet og forelskelse bør da vel ikke ha med kjønn å gjøre?? Og seriøst, å kalle det en sykdom er jo helt bak mål!!! Man er da for faen ikke syk..Lesbiske og homofile blir forelsket akkurat som oss heterofile, det er jo ikke noe de kan velge bort eller ta medisiner for å kurere. Nå utvikler faktisk samfunnet seg, og de må da ha rettigheter som alle andre? De er jo mennesker.. Tenk om noen skulle nekte oss å utrykke vår kjærlighet slik vi ville.. Det med at homofile skal få adoptere blir nok ingen enige om. Vi som ikke vokser opp med to mammaer eller to pappaer kan jo ikke vite hvordan det er, vi vet ikke om det føles greit. Men slik som samfunnet utvikler seg så burde vel det også etterhvert bli sett på som "stuerent". Om det blir mer og mer normalt, vil ikke lenger de barna blir utsatt for mobbing og baksnakking, ettersom det kanskje blir vanlig??? Noen som har vokst opp sånn har jo fortalt at det har vært kjempefint. Fordi om man lever sammen med en av samme kjønn, betyr det jo ikke at man er dårlige foreldre. Om de hadde levd hver for seg med partner av motsatt kjønn hadde ingen sagt noe om deres rolle som foreldre, tilsammen så er de jo like godt egnet som heterofile foreldre vel?? Men det er både for- og motargumenter som spiller inn akkurat der, om det er bra for barnet osv. Uansett, de burde da i første omgang hvertfall får lov å gifte seg om man vil det. Det er en rettighet alle mennesker burde ha, og jeg kan ikke tenke meg hvordan de må føle det når deres legning blir sett på som en sykdom av uvitende heterofile som ikke vet helt hva en sykdom går ut på....
LinnisR83 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #48 Skrevet 14. juni 2008 Må bare skyte inn om adopsjon. Er det ikke bedre vi forsøker å la homofile få adoptere så dere som tror det er så forferdelig å vokse opp med to av samme kjønn kan se at det faktisk finnes egnede foreldre av samme kjønn under samme tak! Kjenner jeg blir litt provosert. Min mening er at det er UANSETT bedre å la et homofilt par adoptere enn at det stakkars barnet som kunne kommet til et varmt og trygt hjem, skal isteden lide på gata eller på barnehjem resten av livet, fordi noen er så trangsynte at de ikke tror at mennesker, som tiltrekkes av det andre kjønn, ikke klarer å oppforstre og ta seg av et barn! Homofile en sykdom? Ja, nå har jeg hørt det og! Tror du som uttalte deg om dette er syk jeg.... eller tilstanden homofobi kanskje?
LinnisR83 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #49 Skrevet 14. juni 2008 .....trangsynte at de ikke tror at mennesker, som tiltrekkes av det SAMME kjønn, ikke klarer å oppforstre og ta seg av et barn! -mente jeg Ble litt gira. Ikke så lett å bli engasjert kl 02.30 om natten...Da var det senga neste...
starfire Skrevet 14. juni 2008 #50 Skrevet 14. juni 2008 Tror du er inne på noe veldig viktig, Linn,mtp dette med at barn med to mamma'er/pappa'er kan lett bli mobbet, men at vi i heterofile forhold har en utrolig stor jobb å gjøre med våre barn. Barn blir ikke født med fordommer, det er noe de lærer fra omverden. Dersom barn vokser opp med foreldre som tenker over hva de sier foran barna, kan vi lett ta knekken på all mobbing. Kan ta meg selv som et eksempel. Jeg er født i Finnmark og har noe samisk blod i årene, noe som en lett kan se på meg. (har mange av trekkene samer har, blandt annet høye kinnben) Flyttet sørover som 5 åring og da jeg begynte på skolen ble jeg mobbet fordi de trodde jeg var same. (jepp, er ikke så alt for lenge siden man ble mobbet for å være same her ilandet) Jeg for min del forsto ikke helt hvorfor de sang sanger som "Samiedna" (som jeg forøvrig synes var veldig fin og hadde tilbragt mange timer på dissen i Båtsfjord bgh og sunget for full hals) eller sangen fra Unit Five om Mikkel som er same (husker ikke for mitt bare liv hva den heter) og snakket til meg med noe de trodde var Finnmarksdialekt. For det første fordi jeg ikke var same og for det andre var vel ikke det å være same noe å mobbe folk for. Forklaringen på det fikk jeg faktisk først etter jeg er blitt voksen. Har snakket mye med familien om at jeg ble mobbet på skolen i ettertid og fortalte at jeg aldri helt forsto at de sang Samiedna til meg. Min søster begynte å skrattle fordi jeg ikke hadde sett sammenhengen. Mine høye kinnben og det faktum at de visste hvor jeg kom fra ga tydeligvis konklusjonen i deres hoder at jeg var same, og på den tiden (nei, jeg er ikke SÅ gammel ), så man visst ned på samer. Tror ikke det er en eneste en av de som mobbet meg som ble født med tanken om at samer var mindreverdige og dermed kunne mobbes uten at noen reagerte. Slike tanker kommer fra foreldrene. Så min oppfordring til samtlige her inne er at dere virkelig tenker over hva dere sier og gjør foran barna deres. Dersom vi som foreldre lar barna våre vokse opp med at det å være annerledes er helt OK, vil vi sakte men sikkert ta knekken på all denne mobbingen som foregår rundt omkring. Hjelper ikke stort at skolene har en nulltoleranse for mobbing når barn lærer hjemme at det er OK å mobbe de som er annerledes enn de selv. Og selv om man kanskje ikke mener å lære barna dette når man kommer med utsagn som "Åh, alle disse Phillipinerne kommer til landet vårt og gidder ikke engang lære seg norsk" eller "Homofile og lesbiske bør ikke få barn, det er ikke normalt at to menn eller to kvinner skal få barn sammen"... men det at små gryter har også ører, vet vi jo så altfor godt... Ha en flott helg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå