Taun Skrevet 14. juni 2008 #51 Skrevet 14. juni 2008 Jeg synes det er utrolig morsomt at centia klarer å provosere sååå mange her inne;)
Figa *Fødeklar* Skrevet 14. juni 2008 #52 Skrevet 14. juni 2008 Er så enig med deg Starfire! All mobbing kommer fra holdninger foreldre har hjemme. Så må jeg bare si at jeg fikk vondt inni meg da jeg så for meg deg som en liten jente og de sang den sangen til deg!! God helg!
M by M Skrevet 14. juni 2008 #53 Skrevet 14. juni 2008 At folk er homofile er helt greit for meg. For meg er det viktigste at folk finner noen å dele livet sitt med som de kan være lykkelige sammen med. At homofile får barn, syns jeg er helt greit. Her har vi foreldre en ny og utfordrende oppgave også; å ikke overføre fordommer mot homofilt samliv og foreldre til barna våre. Barn av homofile bør ikke bli mobbet på grunn av foreldrene sine og der har vi foreldre en stor oppgave å forklare barna våre at dette er greit så barna ikke blir mobbet! Det eneste, jeg dette har jeg ingen direkte god forklaring på hvorfor jeg mener; er at jeg syns det blir litt rart om homofile gifter seg i kirken. Det er en uvant greie for meg. Men jeg setter meg ikke imot det. Har møtt flere homofile par som er flotte mennesker. De har ofte en helt annen toleranse og respekt for andre mennesker og lever sammen i tosomhet slik vi hetrofile gjør. De er like, om ikke mer, engasjerte i barn, svangerskap og fødsel og tar foreldrerollen veldig seriøst. Uansett legning er vi mennesker forskjellige og så lenge folk lever et anstendig og hederlig liv, syns jeg overhodet ikke de skal kritiseres for valg av partner.
Mamma mjaua Skrevet 14. juni 2008 #54 Skrevet 14. juni 2008 jeg er ikke imot homofilt ekteskap eller homofile som adopterer barn. jeg er imot folk med fordommer mot homofile. det er de som gjør at noen barn har risiko for å bli mobbet pga foreldrene er homofile, og ikke de homofile foreldrene.
Liagora med 2 jenter Skrevet 14. juni 2008 #55 Skrevet 14. juni 2008 pedofili er også en sykdom Eller synes dere det er dumt at mange har fordommer mot pedofile også?
LinnisR83 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #56 Skrevet 14. juni 2008 Fordommer er jo feil å ha uansett! Pedofil eller ikke.... Men om du ikke ser forskjellen på en pedofil, som er kriminelt, og en homofil, som er fullt lovlig, er det ikke vits i å diskutere med deg engang.
Liagora med 2 jenter Skrevet 14. juni 2008 #57 Skrevet 14. juni 2008 Klart jeg ser forskjellen, men det er enkelte her som ikke sier at homofili ikke kan være en sykdom. Så da spør jeg er ikke pedofili en sykdom heller da?
Bare™ Skrevet 14. juni 2008 #58 Skrevet 14. juni 2008 Er du imot fordommer også, Linn?? Også når det gjelder utlendinger? Dette innlegget uttrykker du deg totalt motsatt av hva du har uttrykt tidligere. Selvsagt er det bra å komme til fornuft- men det får være måte på å gå fra Høyre til Venstre og tilbake igjen...
LinnisR83 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #59 Skrevet 14. juni 2008 Har ikke fordommer for noe. Ikke bevisst iallefall. Har sagt for 100000 ganger at jeg er REDD for SORTE mennesker, ikke at jeg har fordommer for utlendinger. Så den får du sveive inn igjen like kjapt som du slang den ut!
lilleSara Skrevet 14. juni 2008 #60 Skrevet 14. juni 2008 pedofili er IKKE en sykdom! Ved å kalle det en sykdom unnskylder du det de gjør, slik at de ikke kan dømmes for det. Både pedofili og homofili begås av friske mennesker som er fullstendig klar over hva de driver med.
LinnisR83 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #61 Skrevet 14. juni 2008 Og dessuten sa jeg at "å ha fordommer er feil" Og jeg har aldri sagt at jeg er feilfri!
Liagora med 2 jenter Skrevet 14. juni 2008 #62 Skrevet 14. juni 2008 Hva vil du kalle pedofili da lilleSara? Og forresten...pedofile er ikke friske mennesker. Pedofile og homofile har en forvrengt seksuell oppfatning.
niania Skrevet 14. juni 2008 #63 Skrevet 14. juni 2008 Jeg kan ikke annet enn å tro at Centia skriver fra et annet århundre bare for å provosere. Det finnes vel ikke mennesker som faktisk går rundt og tror sånne ting som du påstår lenger? Jeg har aldri personlig møtt ett og hadde hatt store problemer med å ta det seriøst. Og redd for sorte mennesker? Er det også en spøk? Hva slags folk ER her inne egentlig?
LinnisR83 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #65 Skrevet 14. juni 2008 Nei, det er absolutt ikke en spøk. Tvert imot. Er redd sorte menn. Er enig i hva du sier ang Centia. Er nok kun for å provosere.
Liagora med 2 jenter Skrevet 14. juni 2008 #66 Skrevet 14. juni 2008 Synes dere det er provoserene at jeg sier at pedofili er en sykdom?
niania Skrevet 14. juni 2008 #67 Skrevet 14. juni 2008 Det går endelig opp for meg midt i hormonkokinga mi at dette heter kranglesiden og at flere brukere her inne selvfølgelig er fiktive og konstruert kun for å fremprovosere krangling. Jeg gjentar meg selv, DET KAN NEMLIG UMULIG FINNES SÅ NEANDERTALSKE HOLDNINGER BLANT VORDENDE MØDRE I NORGES LAND IDAG. SKAM DERE GAMMELDAGSE, SOFASLITENDE, ANALFABET-HILLBILLIESMØDRE FRA BYGDA. Håper barna deres vokser opp og leser litt bøker og går utafor døra en gang i blant, stakkars.
niania Skrevet 14. juni 2008 #68 Skrevet 14. juni 2008 Da er i så fall jeg redd for hvite jenter født i 83 som er redd for andre på grunn av hudfargen de har. Noe så jævla håpløst.
Liagora med 2 jenter Skrevet 14. juni 2008 #69 Skrevet 14. juni 2008 SKAM DERE GAMMELDAGSE, SOFASLITENDE, ANALFABET-HILLBILLIESMØDRE FRA BYGDA. niania...snakk om fordommer på høyt plan!! Er jo værre enn verst du
LinnisR83 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #70 Skrevet 14. juni 2008 Det er kanskje ikke provoserende, men det er forskrekkende i den forstand at et "voksent" menneske kan sitte her å si at pedofili og homofili er en sykdom...Og i det hele tatt strekke en parallel mellom disse to! Pedofili er en psykisk lidelse! Og ja. Dr.Freud mente det var en legning, men vi har vel kommet endel lenger enn 1800 tallet?
LinnisR83 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #71 Skrevet 14. juni 2008 Jammen vettu hva...Det respekterer jeg. Det er dønn i orden, og jeg ønsker deg lykke til videre. Håper du kommer over fobien din.
Figa *Fødeklar* Skrevet 14. juni 2008 #72 Skrevet 14. juni 2008 Linn: For min del har jeg satt en strek over diskusjonen om utlendinger og utsagnene dine om svarte mennesker. Men håper du forstår at det synet du har på svarte mennesker og det synet som visse mennesker her har på homofile, er akkurat det samme! Jeg ser ingen forskjell på å være "redd" for homofile og å være "redd" for svarte.
Figa *Fødeklar* Skrevet 14. juni 2008 #73 Skrevet 14. juni 2008 Pedofili er ikke en sykdom. Pedofili er en psykisk lidelse der personen har en seksuell legning som er langt utenfor det normale! Homofili blir i dagens samfunn sett på som normalt og er ingen psykisk sykdom eller lidelse. Pedofili er en parafili. Det er ikke homofili! Centia, sett deg i sofaen og klø deg i ræven. Det er mer nyttig for verden enn det du lirer av deg her.
LinnisR83 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #74 Skrevet 14. juni 2008 Jeg trodde seriøst vi var ferdig med den gamle diskusjonen der, men kan si at det er betraktlig forskjell på å være redd for noen å ha fordommer for noen. Sitter ikke å snakker nedverdigende om sorte menn. Men det gjør diverse her om homofile....
Figa *Fødeklar* Skrevet 14. juni 2008 #75 Skrevet 14. juni 2008 Når man er redd for noen pga deres utseende så kommer det av fordommer. Så det går for det samme. Homofober og rasister går for samme sak og jeg skjønner ikke at du ikke klarer å se likheten. Jeg vet at du ikke anser deg selv som en rasist, akkurat som knøtta ikke anser seg selv som en homofob, men ting som dere sier og holdninger som dere har, gir inntrykk på andre mennesker at det er nettopp det dere er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå