Gå til innhold

Helt seriøst....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig mange som er imot homofilt ekteskap? Og homofilt ekteskap i kirken? Hvorfor? Fatter ikke hvorfor folk ikke kan være glad over andres glede!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verden er ikke skapt for å bli tatt i ræva

Skrevet

jeg driter i hvem som gifter seg, hadde det vert opp til meg hadde INGEN fått gifte seg i kirka, alle måtte gifte seg på tinghuset. kirka har ikke noe i norge å gjøre lenger!

Skill kirke og stat!

Skrevet

Er ikke det viktigste at det er to personer som faktisk elsker hverandre? Spiller ingen rolle om det er to menn eller to damer.

Skrevet

Jeg ønsker de homofile alt godt, men det blir noe sært når de skal gifte seg i kirka og kunne få donorbarn osv. Jeg er ikke religiøs, derfor valgte jeg å gifte meg i utlandet rett og slett for det jeg mener at man bør ha en kristen livsretning for å ikke være hyklerisk når man velger kirke som stedet å gifte seg. Mine barn er derimot døpt i kirka, det er fordi jeg vil gi dem muligheten til selv å velge hva de vil tro på når de blir eldre, ønsker ikke at barna mine skal måtte døpe seg før de konfirmeres i tenårene, tror det er litt ydmykende i den alderen. På meg virker det som om homsene har laget seg for mange kampsaker, blir rett og slett litt lei dem. At de får samme rettigheter som gifte når de inngår partnerskap burde være nok, og så lenge de ikke kan få barn på naturmetoden sier det seg jo selv at det ikke er sånn det skal være. Har gode venner som er homofile og dette har vi diskutert mange ganger, noe er vi enige om og noe uenige om. Uansett skal de homofile behandles med respekt selv om vi kan ha delte meninger.

Skrevet

spør du meg er homofili en sykdom

Skrevet

Er enig i at det viktigste er at to personer elsker hverandre uansett om det er av samme eller motsatt kjønn. Da er spørsmålet rett og slett hvorfor er det så viktig å få kirkens velsignelse?

Skrevet

"og så lenge de ikke kan få barn på naturmetoden sier det seg jo selv at det ikke er sånn det skal være."

Ummm... hva med par som ikke klarer å bli gravide på naturmetoden? Skal ikke de heller få hjelp?

Har det slått deg at de har "laget seg for mange kampsaker" fordi de gjerne vil at samfunnet skal behandle dem som mennesker med like rettigheter som oss andre, og ikke annenrangs borgere?

Du vet, det var en tid da staten mente at kvinner ikke skulle ha stemmerett. Er ganske sikker på at når kvinnekampen pågikk som verst, var det mange menn som mente at de "laget seg for mange kampsaker" og at de rett og slett ble litt lei dem.

Skrevet

Spør du meg så er det å være ignorant og kunnskapsløs verre.

Ignorant og kunnskapsløs er noe du velger å være, mens man er født homofil/lesbisk.

Skrevet

Jeg er ikke imot homofile, er glad for at de endelig får like rettigheter som hetro.

Men.. Jeg fatter bare ikke hvorfor de vil gifte seg i kirka når man gifter seg for og feire kjærlighet, en plass som hater dem og skyr dem som pesten.. Det skjønner jeg ikke.

Greit at jesus og gud elsker alle, men det står jo tydelig i bibelen at det er synd.. så kan ikke fatte at homofile VIL gifte seg frivillig i kirken..

Skrevet

Tenk deg selv om du har vært kristen hele livet og dermed vil gifte deg i kirken, selv om kirken mener at homofile burde gått på medisiner pga tilstanden sin. *himler med øynene av kirkens ignoranse, ikke andreapus*

Skrevet

Tror dere ikke at det finnes homofile som er kristne? Som vil få sin "velsignelse" fra Gud når de velger å leve sammen? Og som vil leve etter bibelen?

Og det står i GAMLE Testamentet at det er en synd, det er ingen som bruker Gamle Testamentet i den protestantiske kirken lengre.

Selvfølgelig skal homser få lov til å gifte seg i kirken! Og selvfølgelig har homser mange "kampsaker" knøtta! De blir jo til de grader diskrimminert i samfunnet! Og det er på grunn av folk som DEG, som sier "jeg har mange venner som er homofile, men de skal ikke ha like rettigheter som meg av den grunn." Hadde du vært glad i disse homofile vennene dine, ville du ikke nektet dem et av livets største gleder, nemlig å få barn!

Og til deg Centia, spør du meg, skulle ikke sterkt hjerneskadete mennesker fått barn, så jeg skjønner ikke helt hva du gjør på denne siden.

For å opplyse det treige hodet ditt litt, vil jeg bare si at en sykdom er noe som gir deg symptomer, noe man blir dårlig av, som kan smitte andre og som ødelegger kroppen. Homofili er ikke en sykdom.

Skrevet

Åh, Figa, du får nå sagt ting på en ufattelig morsom måte. *LOL* :)

En fryd å lese innleggene dine. :)

Skrevet

Om Vår Herre hadde villet at to av samme kjønn skulle kunne formere seg så regner jeg med at Han hadde skapt oss sånn. Jeg har aldri sett på mine homofile venner som mindre verdt, de må gjerne gifte seg i kirken om de vil det, og forstår at de ønsker seg barn. Nå er det jo ikke alle heterofile som kan få barn heller og køene til adopsjon og donorsæd, surrogatmødre osv vil bli lange om også de homofile skal stille seg i den køen. Må bare si at jeg priser meg lykkelig over å kunne få egne barn noe som ikke er en selvfølge.

Dette er en evig diskusjon der mange er uenige og sånn er det jo med mange ting, men at mange her ikke behandler andres meninger med respekt er unødvendig. Å kalle homofili en sykdom er jo litt drøyt, men vedkommende må få lov til å mene sitt uten å bli kalt både det ene og det andre.

Skrevet

Heia Figa.

Til knøtta litt off topic: hvis du ønsker at barna dine skal få velge selv når de blir eldre, hvorfor døper du dem da innenfor kristen religion?

den dagen de evt ville bestemt seg for å bli kristne og konfirmere seg kristelig tror jeg ikke det ville vært så ydmykende å døpe seg først.

ser ikke logikken ved å døpe barna inn i en religion for så å si at det er fordi man ønsker at de selv skal velge trosretning. er de ikke nå per definisjon religiøse?

Ordet 'homser' er forøvrig ikke helt politisk korrekt.

Skrevet

Kjære kjære knøtta!

Jeg tror faktisk ikke på deg. Jeg tror ikke du har et serlig godt forhold til dine homofile venner. Hadde du hatt det (som nevnt før her) så hadde kanskje synes ditt endret seg litt.

Tenk å si noe som dette:

"Nå er det jo ikke alle heterofile som kan få barn heller og køene til adopsjon og donorsæd, surrogatmødre osv vil bli lange om også de homofile skal stille seg i den køen."

Det er faktisk noe av det mest tragiske jeg har lest.

Du kommer til å være en av de som skylder på at køene er så lange fordi de homofile også får lov til å være der!

"Å kalle homofili en sykdom er jo litt drøyt"

Litt drøyt?? Det er faktisk drøyt! Det er ingen syndom!

Hadde du hatt en søster eller bror som var homofil, så ville du hatt et litt annet syn på dette. Da hadde du ønsket alt godt for søsteren din eller broren din. Du hadde ønsket at de skulle få lov til å leve sitt liv og bli like respektert som det du blir!

over og ut

Skrevet

Hva er da Vår Herre's mening med å skape hetereofile kvinner og menn som har problemer med å bli gravid?

Dersom Vår Herre er hersker over hvordan vi blir skapr, hvorfor skaper han i det hele tatt mennesker med en annen legning som ikke kan få barn sammen? Hvorfor ikke kun skape mennesker som er heterofile, eller i hvert fall ta bort homofile og lesbiske's ønske om å formere seg?

Skrevet

"køene til adopsjon og donorsæd, surrogatmødre osv vil bli lange om også de homofile skal stille seg i den køen???"

Det argumentet brukte man sikkert om farga mennesker når de ville inn i bussene for hvite også.

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir så kvalm når noen blander inn Vår Herre. Hallo, det finnes ikke noe vesen der oppe som sitter og monterer mennesker med ulike legninger og mangelfullt reproduksjonsanlegg bare for å være vemmelig. Naturen skaper oss. Innse det snart da. Jeg sier meg enig i at jeg ikke forstår hvorfor homofile vil vies i kristen tro (forstår imidlertid ikke at noen vil det), og jeg sier meg enig i at statskirka burde for lengst vært pakka ned og gjemt bort for spesielt interesserte.

Skrevet

"Om Vår Herre hadde villet at to av samme kjønn skulle kunne formere seg så regner jeg med at Han hadde skapt oss sånn."

-Hvorfor bruker du "Vår Herre" sine skapelser som et argument når du selv ikke tror på "Han"?

"Nå er det jo ikke alle heterofile som kan få barn heller og køene til adopsjon og donorsæd, surrogatmødre osv vil bli lange om også de homofile skal stille seg i den køen. "

-Her sier du jo rett ut at homofiles ønske om å få barn, ikke skal taes like mye hensyn til som en steril kvinnes ønske om å få barn. Jeg vet ikke helt hva din definisjon på dette er, men jeg kaller det diskrimminering!

"Dette er en evig diskusjon der mange er uenige og sånn er det jo med mange ting, men at mange her ikke behandler andres meninger med respekt er unødvendig. Å kalle homofili en sykdom er jo litt drøyt, men vedkommende må få lov til å mene sitt uten å bli kalt både det ene og det andre."

-Selvfølgelig, i Norge har man ytringsfrihet, så om Centia vil vise sin mangel på kunnskap og hjerneceller, så må jo hun selvsagt få lov til å si at homofili er en sykdom. Men der igjen, i Norge har man ytringsfrihet, så folk må få lov til å vite (ikke mene i denne sammenhengen) at dette ikke er tilfelle og da opplyse personen om fakta.

Skrevet

Centia:

Verden er ikke skapt for å bli knult av mennesker som deg heller.

Skrevet

Mener du virkelig alt det pisspreiket du lirer av det, knøtta?

Skrevet

Balooa: Det kan du banne på at hun gjør. Det er jo ikke første gang hun lirer av seg pisspreik her inne for å si det sånn. Å døpe barna sine i kirken når man ikke er kristen er like hyklersk som å gifte seg i kirken av samme grunn. Det blir selfølgelig akkurat det samme. Du står jo i kirken og lover å oppfostre barnet ditt i den kristne tro når du ikke er kristen. Er ikke DET hyklersk, så vet ikke jeg.

Og det der homofili gnålet ditt, Knøtta er like forkvaklet som resten.

Skrevet

Figa: en sykdom er også sinnslidelser! Sykdom er både psykisk og fysisk. Men hva folk putter i ræva si er opp til dem selv, ser ikke på dem som ett dårligere menneske selv om de er homofil.

Spør du meg bør du slå opp på ordet hjerneskade og finne ut av hva det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...